Την προοπτική δημιουργίας μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας εξετάζουν ΔΕΗ και Motor Oil μέσω του κοινού σχήματος της Hellenic Hydrogen που έχουν συστήσει. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, στελέχη των δύο εταιρειών επισκέφθηκαν την περιοχή την προηγούμενη εβδομάδα προκειμένου να δουν εκ του σύνεγγυς το ενδεχόμενο μιας τέτοιας επένδυσης.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, το σχέδιο βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, καθώς απέχουμε ακόμη από οριστικές αποφάσεις. Στα πλαίσια των συνολικότερων επενδυτικών σχεδίων για την δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου (Hydrogen Valley) στην περιοχή, οι δύο εταιρείες μελετούν την δημιουργία μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, με 3 βασικές χρήσεις. Συγκεκριμένα, το παραγόμενο υδρογόνο θα αξιοποιηθεί από την πλευρά της ΔΕΗ για τις ανάγκες τηλεθέρμανσης στην περιοχή, καθώς επίσης για την κάλυψη αναγκών μεταφοράς βαρέων οχημάτων και για έγχυση στον αγωγό Δυτικής Μακεδονίας που κατασκευάζεται από τον ΔΕΣΦΑ και θα είναι κατά 100% «hydrogen ready».
Υπενθυμίζεται ότι η Motor Oil και η ΔΕΗ, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείας στην εγχώρια ενεργειακή αγορά, ανακοίνωσαν στις αρχές Φεβρουάριου την σύσταση της εταιρείας Hellenic Hydrogen. Με μερίδια μετοχικού κεφαλαίου 51% στη Motor Oil και 49% στη ΔΕΗ, η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη έργων παραγωγής πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα, σε συνεργασία με μεγάλους και έμπειρους συμβουλευτικούς οίκους, επιδιώκοντας να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εμπειρία, την τεχνογνωσία και τη δυναμικότητα των μετόχων της στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής και διάθεσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Σημειώνεται ακόμη, όπως έχει γράψει το energypress, ότι η Motor Oil αναπτύσσει κι άλλες δραστηριότητες στον τομέα του υδρογόνου, όπως το έργο IPCEI «Blue Med» στις εγκαταστάσεις του Ομίλου στη Κόρινθο. Το Blue Med αποτελεί ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα και έχει σκοπό την δημιουργία μιας ευέλικτης κλιμακούμενης και ανταγωνιστικής αλυσίδας αξίας υδρογόνου που αποτελείται από την παραγωγή, τη διάθεση και τη διανομή ανανεώσιμου και εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος υδρογόνου για χρήση στη βιομηχανία και τις μεταφορές. Η υποδομή αυτή περιλαμβάνει τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου του διυλιστηρίου με δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα και συμπληρώνεται με την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, που παράγεται με ηλεκτρόλυση νερού.
Τέλος, το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2023-2032 που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση προβλέπει, ανάμεσα σε άλλα, την σύνδεση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με τη Κοιλάδα Πράσινου Υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία. Ως ένα από τα έργα καινοτομίας που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα ανάπτυξης, το έργο με τίτλο «Δυτική Μακεδονία Πράσινες Κοιλάδες Παραγωγής Υδρογόνου (WEMAGH2)» περιλαμβάνει τη δημιουργία της πρώτης Κοιλάδας Υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία, την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη που βρίσκεται στην παλιά βιομηχανική περιοχή ΑΕΒΑΛ, κοντά στην πόλη της Πτολεμαΐδας ως μέρος του H2 Innovation Hub.
energypress.gr
Την βετα την ρώτησαν ως ειδικό, και σε αυτόν τον τομέα!?
Πωωωω επενδύσεις…. ψηφίσατε δεξιά έχουν πολλά σχέδια για …..την επόμενη τετραετία…
ακομα αυτες τις μπουρδες ακουμε ,ελεος,θα ερθει εδω ο βαρδινογιαννης και θα επενδυσει σε υδρογονο και θα φαμε με χρυσα κουταλια
Να μην είμαστε άδικοι.
Το υδρογόνο το κυνήγησε ο Κασαπίδης.
Άλλο που σε άλλα θέματα, δεν το έχει…