Έχουμε 2023 και η γέφυρα ακόμη περιμένει! (του Μιχάλη Αγραφιώτη)

13 Μαρτίου 2023
15:31

Με τουλάχιστον 7 άρθρα και δημοσιεύματα από το 2019, είχα επισημάνει την ανάγκη για φροντίδα, συντήρηση και επιμέλεια της υψηλής Γέφυρας των Σερβίων. Δυστυχώς, φτάσαμε 2023 και αν δεν γινόταν το εγκληματικό δυστύχημα των Τεμπών δεν θα είχε ασχοληθεί ακόμη η Περιφερειακή αρχή. Τώρα το θυμήθηκε μήπως γίνει κάποια στραβή και εκτεθεί. Σε κάθε πτυχή της πολιτικής πραγματικότητας της περιφερειακής αρχής υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση πολυετής και καταστροφικής για τη Δυτική Μακεδονία.

Νομίζω ότι η κατάσταση είναι πιο σοβαρή απ’ ότι περιγράφεται. Ο Περιφερειάρχης μαζί με τους συνεργάτες του προσπαθούν να καθησυχάσουν τους φορείς και τους πολίτες όμως είναι ένα θέμα που αφορά την κυβέρνηση, που έπρεπε να πιέσει πολύ πιο νωρίς να συμβάλει στην συντήρηση της Γέφυρας και μάλιστα, όπως προσωπικά είχα επισημάνει στον κ. Κασαπίδη να γίνει επί των ημερών της καραντίνας για να μην επηρεάζει τόσο πολύ τις μεταφορές. Δυστυχώς δεν έγινε κάτι και η κυβέρνηση δεν έχει πάρει θέση ακόμη για την ανακατασκευή της. Οι τεχνικές υπηρεσίες θα πρέπει να χειριστούν και άλλα θέματα που εκκρεμούν. Εκτός από τη Γέφυρα Ρυμνίου, που δεν πρέπει να επιβαρυνθεί διότι δεν έχει τις προδιαγραφές να αντέχει μεγάλη κίνηση, θα πρέπει να επιδιορθωθεί ο δρόμος Τριγωνικού- Αιανής που έχει αφεθεί στην τύχη του, όπως και ο δρόμος που δεν έχει παραδοθεί ακόμη από Καρυδίτσα στο Ρύμνιο που είχε υποσχεθεί η προηγούμενη Περιφερειακή αρχή να τον παραδώσει.

Νομίζω ότι το δίκτυο γενικότερα έχει πρόβλημα, αλλά με το θέμα της Γέφυρας ειδικά υπάρχει ζήτημα και προσπαθούν εντέχνως να το υποτιμήσουν οι παράγοντες της περιφέρειας τα τελευταία 4 χρόνια. Παρά το γεγονός ότι ο κ. Κασαπίδης φοβάται το πολιτικό κόστος κάνοντας πιο αυστηρά τα μέτρα για τη διέλευση οχημάτων, πιο αυστηρά μέτρα πρέπει να παρθούν γιατί και ο κ. Καραμανλής δεν έδωσε σημασία στις προειδοποιήσεις για τους σιδηροδρόμους, αλλά το κακό έγινε. Νομίζω ότι και στην περίπτωση μας δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος και να προχωρήσουν οι εργασίες αποκατάστασης άμεσα, ακόμη και πριν τις εκλογές.

Μετά τον Καλλικράτη το 2010 που μεταβιβάστηκε η ευθύνη των γεφυρών στις Περιφέρειες και έπρεπε να μεριμνήσουν για την καταλληλότητα και τη συντήρηση τους. Η ευθύνη βαραίνει και τους τρεις Περιφερειάρχες. Η «βόμβα» βέβαια έσκασε στον τελευταίο και γιατί το θέμα έγινε γνωστό αλλά και γιατί δεν επιλύθηκε μέσα στα τελευταία 4 χρόνια. Το ζητούμενο είναι ότι πρέπει πλέον να επιδιορθωθεί και να αναλάβει τις ευθύνες της και η κεντρική κυβέρνηση, ενώ οι συντήρηση της πρέπει να ξεκινήσει και να τελειώσει ΑΜΕΣΑ.

Ο κ. Κασαπίδης, έχοντας μεγάλη πολιτική ευθύνη, θα πρέπει να πάρει τις ανάλογες αποφάσεις. Είμαι σίγουρος, παρά το γεγονός ότι δεν είμαι ειδικός, ότι η Γέφυρα για να αποκατασταθεί πρέπει να κλείσει. Αν πρέπει να κλείσει και για λόγους ασφαλείας ένας λόγος παραπάνω. Αν φοβάται το πολιτικό κόστος θα πρέπει να αναλογιστεί τον κίνδυνο αλλά και την καθυστέρηση τόσων ετών που θα μπορούσε να την αποκαταστήσει. Τώρα πια είναι μονόδρομος. Και κάθε επίπτωση θα την χρεωθεί. Ο κ. Γεραπετρίτης πρέπει να έρθει άμεσα και να λάβει τις ανάλογες αποφάσεις.

13 σχόλια

    • κ. Αγραφιώτη,

      Ο κ. Κασαπίδης από την Πρώτη στιγμή της Θητείας του ασχολήθηκε συνεχώς και συστηματικά με την Γέφυρα .
      Εγιναν πλήθος ενέργειες , σχετικές μελέτες , μετρησεις κλπ. και συνεχίζονται με βασικό στοιχειο την σήμερα επιχειρούμενη τοπική ενίσχυση στο άκρο του Μ6 πρόβολου που είναι σε εξέλιξη.
      Το Θέμα είναι σύνθετο, και υπάρχει μιά δύσκολη γραφειοκρατία επίσης και λίγοι υπάλληλοι στις Τεχν. Υπηρεσίας.

      Επί 50 χρόνια δεν έγινε καμιά συντήρηση και κανένας έλεγχος στην γέφυρα .

      Πιστεύω να έχουμε σύντομα θετική ολοκλήρωση αυτής της φάσης.

      • ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΙΓΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ. Ο ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΤΟ ΘΑΨΕΙ. ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ! ΘΑ ΦΑΕΙ ΜΑΥΡΟ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

  • ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΜΕΣΑ. ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΟΡΩΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΑΕΙΑ ΜΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ. ΑΣ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΠΙΟ ΙΚΑΝΟΙ . ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΟΖΑΝΗΣ ΕΚΠΕΜΠΕΙ SOS

  • Είχαν 4 χρόνια περιθώριο να καρασκευασουν τον δρόμο Καρυδίτσας – Ρυμνίου. Τώρα από που θα γίνει εκτροπή της κυκλοφορίας οέο;

  • Τα ΚΤΕΛ Σερβίων και Κοζάνης δεν γνωρίζουν πως και ποτέ θα ξαναυπαρξει συγκοινωνία. Ούτε ένα βασικό πλάνο κάνανε για να ενημερώσουν τον κόσμο. Μόνο φωτογραφίες λόγια και χειραψίες.

    Εμείς τους εκλέξαμε και καλά να πάθουμε.

    • για τον φιλο σου τον Κασαπιδακο εσυ τιποτα?
      πονηρουλη δεν γινεται να φταινε μια ζωη οι προηγουμενοι
      αλλα ακομα κι αν εφταιγαν δεν ειναι λογος αυτος για να συνεχιζεις κι εσυ στη θητεια σου στο ιδιο mood.
      Γκεγκε?

  • Εξω από το χορό πολλά μπορείς να πεις. Κλασικη τακτική. Επι της ουσίας υπάρχει κάτι να λεχθεί; προτάσεις θέλουμε και όχι παρατηρήσεις και συμπεράσματα τα οποία τα γνωρίζουμε όλοι.
    Επαγγελματίες σχολιαστές όλοι μπορούμε να γίνουμε.

  • Ένας θρησκόληπτος,άνθρωπος της υποταγής και ανελεύθερος, μπορεί ν ανατάξει και να εκσυγχρονίσει την περιφερεια;

    • Οποίον θράσος, για τους θρησκόληπτους. Είσαι και δάσκαλος δηλαδή ο κατάλληλος να μας διδάξει με το λόγο και το παράδειγμά του. ΟΥΑΙ ημίν.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.