Πως να έχει οικονομική ανάπτυξη η Δυτική Μακεδονία μετά την απολιγνιτοποιηση αφού δεν διαθέτει επαρκείς μεταφορικές υποδομές; (Γράφει ο Αντώνης Σαββίδης)

22 Μαρτίου 2023
09:52
– Θέλησα να ταξιδέψω με το αυτοκίνητο μου,Κοζάνη- Αθηνα μέσω Εθνικής οδού,απο τον ποιο σύντομο δρόμο.  Έπρεπε αναγκαστικά να περάσω από την υψηλή γεφυρα των Σερβιων, μήκους 1372 m,που είναι η δεύτερη σε μήκος γεφυρα στην Ελλάδα. Κατασκευαστηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία το 1976. Συνδέει την Δυτική Μακεδονία, με την κεντρική και νότια Ελλάδα. Με ενημέρωσαν ότι η γεφυρα είναι ΚΛΕΙΣΤΗ. επ’αοριστον από 17 Μαρτίου ,λόγω διεύρυνσης ρωγμών στους τενοντες της γέφυρας. Η γεφυρα κόσμημα της Δυτικης Μακεδονιας, πενήντα (50) χρόνια περίπου έμεινε ασυντηρητη από το Υπουργειο Υποδομών και Μεταφορων.
-Σαν δεύτερη επιλογή μου σκέφτηκα τον σιδηροδρομο, αλλά πληροφορήθηκα ,πως η γραμμή Κοζάνη Αμύνταιο είναι ΚΛΕΙΣΤΗ τμημα Ποντοκωμης -Πτολεμαΐδας (9km)από το 2010 Η γραμμή Κοζάνη Αμύνταιο μήκους 60 km , ανακαινιστηκε το 2007 και κόστισε στον Ελληνικό λαό 25 εκατομμύρια ευρώ αλλά δεν ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ.
– Σαν τρίτη επιλογή μου σκέφτηκα το Αεροπλάνο Κοζάνη -Αθήνα.
Προς έκπληξη μου διαπίστωσα πως 15 Περιφερειακά αεροδρομια μεταξύ αυτών της Κοζάνης και της Καστοριάς δεν διαθέτουν ΕΛΕΓΚΤΉ εναέριας κυκλοφορίας και τον έλεγχο τον κάνει κάποιος υπάλληλος που έχει πλημμελη εκπαίδευση .
Αυτός ήταν και ο λόγος ,μαζι με το ωράριο λειτουργιας ,που η σχολή εκπαίδευσης πιλότων Egnatia Aviation εγκατέλειψε το αεροδρόμιο Κοζάνης και ΜΕΤΑΦΈΡΘΗΚΕ στην Καβάλα, χάνοντας η τοπική κοινωνία κέρδη από την δραστηριότητα της σχολής 1,5 εκ ευρώ περίπου τον χρόνο.
– Τετάρτη επιλογή μου ήταν να ταξιδέψω με υδροπλάνο ,από κάποια λίμνη της Δυτικής Μακεδονίας.
Σχεδιάστηκαν τέσσερα (4) υδατοδρομια και αδειοδοτηθηκαν Δυο(2) στις 4 μεγαλύτερες λιμνες της Δυτικής Μακεδονίας.
Τα υδροπλάνα προσπαθουν να απογειωθούν από το 2008 αλλά το υπουργειο Μεταφορων, τους επενδυτές τους φέρνει ένα σωρό ΕΜΠΌΔΙΑ.
Ειναι ένα σύγχρονο εγχείρημα τα υδροπλανα από τους ιδιώτες ,μια νέα μεταφορικη ιδεα ,μια αναβάθμιση του τουρισμού,μια βελτίωση της ποιότητας ζωης των κατοικων, δημιουργία θέσεων εργασίας και μεταφορά των προϊόντων τους( ψάρια, ροδάκινα κλπ)
Ο Προϋπολογισμός του υπουργείου Μεταφορων και Υποδομών είναι 7 δις ευρώ τον χρόνο συν τα χρηματοδότικα προγράμματα της ΕΕ.
Η απορία μου είναι ,τι ποσοστό επενδυθηκε απο τα παραπανω χρηματα στην Δυτική Μακεδονία, έτσι ώστε να έχουμε γρήγορη ,ασφαλή και οικονομική μετάβαση , τοσο για τους πολιτες οσο και για τους επαγγελματίες, από και προς σε όλα τα μέρη της υπόλοιπης Ελλάδας .
Δεκα χιλιαδες κάτοικοι(10000 )από δήμους Σερβιων και Βελβεντου ,νοτια της γεφυρας εχουν αποκλειστεί απο την Κοζανη και δεν μπορουν να μεταφερουν τα προϊόντα τους,στην Βόρεια Ελλαδα.
Πως να έχει οικονομική ανάπτυξη η Δυτική Μακεδονία μετά την απολιγνιτοποιηση αφού δεν διαθέτει επαρκείς μεταφορικές υποδομές;

11 σχόλια

  • Πολύ καλά τα λέτε αλλα τα πρόβατα σε λιγότερο απο 2 μήνες θα τα ξεχάσουν όλα και θα ψηφίσουν για τσομπάνο στο μαντρί.

  • Η Δυτικη Μακεδονία πετάει αγαπήτε. Εμεις εχουμε Ασπρους Δράκους, αυτοκινητο υδρογονου που πάει με μεταφορική και εναν Περιφερειαρχη αστέρι μιλάμε, εκεί που λες δεν μπορεί να τα κάνει χειρότερα καθε εβδομάδα μας εκπλήσσει και με καινούρια ανοησία, μας εχει πάει πίσω μόνο εκατό χρόνια.

  • ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Κ ΤΕΛΟΙΑ ΟΛΑ ΔΟΥΛΕΎΟΥΝ ΡΩΛΟΙ ΟΠΩΣ Η ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΙΣΗ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΌΣ ΚΟΖΑΝΗΣ .

  • Πολλες ερωτησεις!!! Να ερωτηθει ο επι 2 τετραετιες Υφυπουργος Μεταφορων , τοπικος βουλευτης Μιχαλης Παπαδοπουλος. Εχει απαντησεις?

  • Ο άνθρωπος(υφυπουργός ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Μ.), έχει γελοιοποιηθεί και συνεχίζει να γελοιοποιείται, μέχρι και σε σατυρικές εκπομπές παίζει πρώτο βιολί. Πάντως είναι κρίμα κάποιος φίλος του να του πει να συμμαζευτεί. Αυτοί κάτω στην Αθήνα δεν αστειεύονται το ψέμα που το έχει ψωμοτύρι δεν πιάνει σε αυτούς, αυτοί θα τον κατασπαράξουν δεν είναι πρόβατα όπως οι δικοί μας, να πουλάει μαγκιά και παραμύθια.

  • κ. Σαββίδη, ως τέως Διοικητής του κλιμακίου της Αεροπορίας Στρατού στην Κοζάνη, γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο υπάλληλος που παρέχει πληροφορίες πτήσεων αεροδρομίου είναι πιστοποιημένος και εξουσιοδοτημένος για το έργο που παρέχει.Επίσης που επενδύθηκε το 1,5 εκατομμύριο ευρώ ανά χρόνο στην Κοζάνη; Η σχολή έφυγε γιατί της παραχωρήθηκε το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα, αυτή ήταν άλλωστε η επιδίωξή της από πριν έρθει στην Κοζάνη.
    Επειδή δεν θέλω να πιστέψω ότι επίτηδες γράψατε τα παραπάνω αναληθή για το αεροδρόμιο, σας προτρέπω να ενημερωθείτε καλύτερα και να τα διορθώσετε.

    • Ειναι πιστοποιημένος μήπως όπως ο σταθμάρχης του ΟΣΕ που τελείωσε την σχολή σταθμαρχών απο την οποια το κράτος μείωσε τις ώρες εκπαίδευσης και της ποιότητας της πρακτικής καθώς και τα αύξησε και τα όρια ηλικίας. Επίσης απο το 2019 ο ΟΣΕ δεν αποκατέστησε τις ζημιές στο κέντρο ελέγχου Σιδηροδρόμων που αν λειτουργούσε δεν θα γινόταν το ατύχημα στα Τέμπη.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι