Μία δεύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα έχει αναπτύξει ο γνωστός επιχειρηματίας, Κώστας Τόττης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tottis-Bingo, η οποία είναι γνωστή για την πολυετή δραστηριότητά της στον τομέα των σνακ αλλά και για τα προϊόντα γκοφρέτας “Serenata”.
Η νεότερη δραστηριότητα του επιχειρηματία σχετίζεται με την εταιρεία, Οίκος Α.Ε., η οποία ειδικεύεται στην διάθεση προϊόντων ατομικής περιποίησης και καλλυντικών. Πρόκειται για έναν τομέα, στον οποίο όπως πληροφορείται το Capital.gr, πρόκειται να επενδύσει περαιτέρω το προσεχές χρονικό διάστημα, με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας της επιχείρησης στην αγορά.
Η εταιρεία ειδικεύεται στα προϊόντα ευρείας διανομής όπως καλλυντικά, αφρόλουτρα και άλλα είδη ατομικής περιποίησης, διατηρώντας παρουσία σχεδόν στα ράφια αρκετών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με την ετικέτα “Aroma”.
Κατά τις πληροφορίες στόχος του επιχειρηματία είναι να ενισχύσει τη συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, με ενέργειες σε επίπεδο μάρκετινγκ. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι εκτός από τη διάθεση προϊόντων ευρείας διανομής, υπό σκέψη βρίσκεται αυτή τη στιγμή η δραστηριοποίηση και με προϊόντα επιλεκτικής διανομής, με τις σχετικές συνταγές να είναι ήδη έτοιμες. Ωστόσο πρόκειται για μία δραστηριότητα, η οποία έρχεται αντιμέτωπη με ισχυρό ανταγωνισμό και με εδραιωμένες δυνάμεις τόσο πολυεθνικού όσο και εθνικού εκτοπίσματος. Το 2022 η Οίκος Α.Ε. έκλεισε με κύκλο εργασιών περίπου 1 εκατομμυρίου ευρώ, διπλασιάζοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις της σε σχέση με το 2021, όπου ο τζίρος της υπερέβη κατά τι τις 500 χιλιάδες ευρώ (567 χιλιάδες ευρώ).
Παρουσία στα ράφια μεγάλων αλυσίδων
Αυτή τη στιγμή διατηρεί παρουσία σε αλυσίδες όπως ο Μασούτης, ο Σκλαβενίτης, ο Γαλαξίας, τα My market, o Γαλαξίας και κατά καιρούς τοποθετείται και στα ράφια της Lidl. Κύριο κανάλι διάθεσης των προϊόντων “Aroma”, είναι αυτή τη στιγμή τα ελληνικά σούπερ μάρκετ. Το 2019 ο συνολικός τζίρος των καλλυντικών στην Ελλάδα ήταν 1,45 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2022 ήταν 1 δισεκατομμύριο ευρώ με πρόβλεψη αύξησης 3,5% το 2023. “Αναπτύχθηκε το e-commerce στη διάρκεια της πανδημίας.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής υγιεινής στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, το 2022 έκλεισαν με αύξηση τζίρου κατά 5,8% και -0,9 σε πωλήσεις τεμαχίων. Μάλιστα ήταν η δεύτερη χρονιά που καταγράφηκε πτώση σε τεμάχια μετά το 2021, η οποία ωστόσο είχε να συγκριθεί με μία ασυνήθιστα ισχυρή χρονιά από πλευράς πωλούμενων ποσοτήτων λόγω της πανδημίας που έστρεψε μεγάλο μέρος του κόσμου στα σούπερ μάρκετ. Ο μέσος όρος των ανατιμήσεων το 2022 ανήλθε κατά μέσο όρο σε ποσοστό 6,8% σε σύγκριση με το 2021.
Να σημειωθεί πάντως ότι ο τομέας των καλλυντικών δεν αποτελεί τη μοναδική επιχειρηματική δραστηριότητα του Κώστα Τόττη, εκτός τροφίμων. O ίδιος έχει δημιουργήσει το πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα “Τhe Lynx Mountain Resort”, με έδρα τη Φλώρινα, στις εγκαταστάσεις που κατά το παρελθόν βρισκόταν το ξενοδοχείο Ξενία.
Πάνω από τα 100 εκατομμύρια ο τζίρος της Tottis-Bingo το 2022
Σε ό,τι αφορά τη βασική δραστηριότητα του επιχειρηματία στον τομέα των σνακ, με την Tottis-Bingo, θα θυμίσουμε ότι στη διάρκεια του 2022 ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης υπερέβη τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εκτός από πληθωριστικά χαρακτηριστικά η ανάπτυξη είχε και οργανικό αποτύπωμα. Κι αυτό γιατί ευνοήθηκαν όλες οι κατηγορίες προϊόντων είτε πρόκειται για το κρουασάν, είτε για τα πατατάκια που ενισχύθηκαν οι πωλήσεις τους λόγω τουρισμού αλλά και τα αρτοσκευάσματα της σειράς Bread Chips. Oι κατηγορίες που εκπροσωπεί η επιχείρηση βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αυθόρμητη αγορά, όπου ο καταναλωτής οδηγείται στο ράφι τον σνακ και επιλέγει τα συγκεκριμένα προϊόντα, δεδομένης και της ευρείας διαφημιστικής προβολής στην οποία επενδύει η Tottis.
capital.gr