Μιχάλης Παπαδόπουλος: Με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής  χαράζουμε μια συγκροτημένη πολιτική διακυβέρνησης για την ενίσχυση της χρήσης του Ποδηλάτου στην Ελλάδα  

4 Απριλίου 2023
16:24

 


Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναρτήθηκε ο Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο, ο οποίος περιλαμβάνει τον σχεδιασμό για την προώθηση του ποδηλάτου στην Ελλάδα, με στόχο την αύξηση του μεριδίου της χρήσης του έως το 2030.

Με αφορμή την κατάρτιση του Οδηγού, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, τόνισε:

«Το όραμά μας είναι η προώθηση της χρήσης του Ποδηλάτου, ώστε να αποτελέσει ισότιμο μέσο για κάθε σκοπό μετακίνησης για όλους τους πολίτες, γεγονός που θα συνεισφέρει συνολικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην προστασία του περιβάλλοντος, στη δημόσια υγεία και στη βιωσιμότητα των πόλεων μας. Ο Οδηγός αποτελεί το κείμενο βάσης, το οποίο θεμελιώνει τη βούλησή μας για την προώθηση του Ποδηλάτου ως το πιο πράσινο μέσο μεταφοράς, που συνιστά, άλλωστε, μέρος της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, της Στρατηγικής για τη Βιώσιμη και Έξυπνη Κινητικότητα και της Στρατηγικής για την Αστική Κινητικότητα».

Η υλοποίηση του στόχου για την αύξηση του μεριδίου των μετακινήσεων με το ποδήλατο προϋποθέτει τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, θεσμικών και μη, στη βάση της πολιτικής που υπαγορεύεται από τον Οδηγό και η οποία βασίζεται στους εξής 8+2 πυλώνες:

–       Υποδομές φιλικές για το Ποδήλατο με σκοπό να αυξηθούν τα δίκτυα ποδηλατικών διαδρομών, αλλά και να θεσπιστούν υποχρεωτικές θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων.

–        Ενίσχυση της αίσθησης ασφάλειας των χρηστών Ποδηλάτου μέσω των κανόνων κυκλοφορίας για πιο δίκαιη και ασφαλή συνύπαρξη όλων των χρηστών στην οδό.

–       Το Ποδήλατο, κρίκος στην αλυσίδα της πολυτροπικότητας, για την ανεμπόδιστη μεταφορά του με τα δημόσια μεταφοράς, αλλά και τη διασφάλιση υποδομών φόρτισης του φιλικού μέσου σε σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς.

–       Ποδηλατικός τουρισμός, μοχλός για την οικονομική και βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της δημιουργίας των κατάλληλων δομών για τον συντονισμό και την προώθηση του ευρωπαϊκού ποδηλατικού δικτύου EuroVelo.

–       Ποδηλατώ στην εργασία, κίνητρα για εργαζόμενους & επιχειρήσεις, ώστε το Ποδήλατο να αντιμετωπιστεί ως ισότιμος τρόπος μεταφοράς για τη μετάβαση στην εργασία, αλλά και για την αξιοποίησή του στην αστική εφοδιαστική.

–       Αλλαγή Νοοτροπίας για το Ποδήλατο. Εκπαίδευση – Επικοινωνία για την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου και την ένταξή του ως ισότιμου μέσου μεταφοράς σε όλες τις φάσεις σχεδιασμού: χωροταξίας και πολεοδομίας, ανάπτυξης συστημάτων μεταφορών.

–       Ποδηλατώ για την καλή υγεία. Ευαισθητοποίηση των επαγγελματιών του κλάδου υγείας για την προώθηση του ποδηλάτου ως σωματικής δραστηριότητας που βελτιώνει και ωφελεί την υγεία όλων των ηλικιακών ομάδων.

–       Χρηματοδότηση, απαραίτητος «τροχός» για την επιτυχία της πολιτικής, μέσω της δημιουργίας ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος χρηματοδότησης για τη στήριξη των δημοτικών και περιφερειακών αρχών, δίνοντας προτεραιότητα στη χρηματοδότηση δράσεων που εντάσσονται σε ΣΒΑΚ, αλλά και τη θέσπιση χρηματοδοτικών εργαλείων για τον ιδιωτικό τομέα.

 

Για την υλοποίηση των ανωτέρω πυλώνων δράσης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει τον ρόλο του Εθνικού Συντονιστή για το Ποδήλατο, με σκοπό να συντονίσει το σύνολο των αρμόδιων φορέων σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης διασφαλίζοντας συλλογική συμμετοχή και ευρεία αποδοχή για την προώθηση του Ποδηλάτου.

Σε αυτή την κατεύθυνση, επόμενο βήμα είναι η κατάρτιση και εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο, το οποίο θα αναπτυχθεί με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων Υπουργείων, υπηρεσιών και φορέων, και στη συνέχεια θα θεσμοθετηθεί από την  Πολιτεία ως υποχρεωτική δέσμη μέτρων – δράσεων που θα κληθούν οι αρμόδιοι φορείς να υλοποιήσουν.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Υπουργείο Μεταφορών έχει αναλάβει την τελευταία διετία σε ένα σύνολο δράσεων, που θέτουν τις βάσεις για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα. Όπως είπε:

 «Προχωρήσαμε σε μία σειρά ενεργειών που εστιάζουν στην καθημερινότητα των ποδηλατιστών, όπως η μεταφορά των ποδηλάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με ειδική σήμανση στις γραμμές 1, 2 και 3 του Μετρό, καθώς και στο Τραμ.

Θεσμοθετήσαμε τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε δημόσιους και ιδιωτικούς σταθμούς, καθώς και τον Κανονισμό Δικαιωμάτων επιβατών, ώστε να προβλέπει τη μεταφορά ποδηλάτου και πατινιών στα μέσα μεταφοράς.

Ταυτόχρονα, κάθε Δήμος μπορεί να βελτιώσει τις υποδομές για το ποδήλατο ακολουθώντας τον νόμο του Υπουργείου Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, όπου δόθηκε και σχετική παράταση με ειδική διάταξη.

Σε διεθνές επίπεδο, συνυπέγραψα με τον Βέλγο Υπουργό Μεταφορών και αναπληρωτή Πρωθυπουργό του Βελγίου την Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για το Ποδήλατο και στη συνέχεια, η Κομισιόν προανήγγειλε πρόταση κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής για το ποδήλατο.

Επίσης, αναπτύξαμε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατιστών για την αναβάθμιση και επέκταση των ευρωπαϊκών ποδηλατικών διαδρομών στη χώρα μας στο Δίκτυο Eurovelo, με σκοπό την ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού.

Με όλες αυτές τις δράσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο διαμορφώνουμε φιλικότερες συνθήκες ώστε όλο και περισσότεροι πολίτες να χρησιμοποιούν το ποδήλατο στις καθημερινές τους μετακινήσεις, πέρα από την επιλογή του ως μέσου αναψυχής».

  

Επισυνάπτεται ο σχετικός σύνδεσμος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

https://www.yme.gov.gr/metafores/podilata

Λεζάντα φωτογραφιών: Ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος στο Athens Bike Festival

26 σχόλια

    • 0,60 λεπτα το σχολιο τρολ?
      Καλά ειναι οτι προλαβεις σε 4-5 εβδομαδες θα παει σπιτι του και αυτος και το συνονθυλευμα σας.

  • Ο κύριος Μιχάλης μας αφού κρύφτηκε ένα μήνα, αφού δεν ένιωσε την ανάγκη να παραιτηθεί μετά τους 57 νεκρούς αφού στο δικό του μυαλό έλυσε όλα τα υπόλοιπα προβλήματα που ήταν αλλά δεν ήταν δικιά του ευθύνη αφου εδωσε εντολη στο δουλικο να σταματήσει τον σταθμάρχη να λέει το τι πραγματικά δουλεύει στον σταθμο και τι όχι, αποφάσισε να πάρει το ποδήλατο του και να χαράξει λεωφόρους γισ ποδήλατο από την μία άκρη της Ελλάδας .

  • Άσε τα ποδήλατα και τις δημόσιες σχέσεις γιατί αν είχες λίγη τσίπα μετα τα Τέμπη έπρεπε να είχες ήδη παραιτηθεί,ντροπή σου

  • κύριε Παπαδόπουλε σας έχω ψηφίσει, είμαι ΝΔ και πίστευα ότι ΝΔ=Παπαδόπουλος. Τωρα όμως αυτά τελειώσανε είστε 20 χρόνια στα πράγματα, δεν έχω δει κανένα έργο και ούτε όφελος. Παρ’όλα αυτά λέτε όλη την ώρα το τσιτάτο “προτιμώ να είμαι οφέλιμος παρά αρεστός”. Κουράσατε πολύ.

    Δεν σας ξαναψηφίζω και σκέφτομαι σοβαρά αν θα ψηφίσω και ΝΔ.

  • ΤΥΧΕΡΕ ΜΙΧΑΛΗ. ΦΕΥΓΕΙ Ο ΑΚΡΙΤΙΔΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙ ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ΕΟΡΔΑΪΚΟΙ ΣΤΑΥΡΟΙ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ…ΣΟΥ ΚΑΘΗΣΕ ΚΑΛΑ ΔΙΚΕ ΜΟΥ …ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΤΥΧΕΡΟΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ

  • Αφού τακτοποιήσες τα αεροπλάνα, βλέπε egnaria aviation που έφυγε από τη πόλη μας και χθεσινή επίσκεψη στον πύργο ελέγχου στο Μακεδονίας. Τα τρένα, βλέπε τηλεδιοίκηση και τοπικός χειρισμός με κερασάκι το κρεσέντο της απόλυτης δημοκρατίας από μέρους σου, τώρα χάραξε και την πολιτική για τα ποδήλατα. Κουλουβάχατα.
    Φούρκα κρανιδια λένε στο χωριό μου Λάκη. Ο κόσμος στην περιοχή μου στην έχει κρατημένη.

  • Μαύρα μάτια κάναμε να σας δούμε για πολλές μέρες μετά τα Τέμπη υπουργέ.. Τώρα λαλιστατο σας βλέπω… Εκλογές έρχονται..

  • Και για το τέλος σας έχουμε έκπληξη. Θα κυκλοφορούμε με Γάιδαρους ξεσαμάρωτους, περιμένοντας Δελτίο για αγορά Σαμαριού

  • Υποδομές φιλικές για το Ποδήλατο
    Ενίσχυση της αίσθησης ασφάλειας των χρηστών Ποδηλάτου μέσω των κανόνων κυκλοφορίας
    Ποδηλατικός τουρισμός, μοχλός για την οικονομική και βιώσιμη ανάπτυξη,
    Ποδηλατώ στην εργασία, κίνητρα για εργαζόμενους & επιχειρήσεις
    Εύγε Μιχαήλ Παιδί μου Εύγε. Εσυ μια ημερα θα πας μπροστά. Θα προτείνω στο σύλλογο Διδασκόντων η έκθεση σου να λάβει μερος στον διεθνη μαθητικο διαγωνισμο.

  • Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν αντιληφθεί πόσο έχουν καταστρέψει τις ζωές των καθημερινών ανθρώπων.
    Ενεργούν ως άλλες Μαρίες Αντουανέτες που όταν το ζητούμενο είναι το ψωμί αυτοί προτείνουν το παντεσπάνι…
    Η άθλια κατάσταση των ΜΜΜ θα αντιμετωπιστεί κύριε Υπουργέ;

  • Αφού χαράξτε ασφαλείς γραμμές,τωρα θα
    χαραξετε ασφαλείς ποδηλατοδρόμους;
    Κι αν πεταχτεί κανένα ποδήλατο απ απεναντι;
    Κανατε εθνικό θέμα τις ποδηλαταδες!
    Τουλάχιστον, μη λέτε μπουρδολογιες μέχρι να φυγετε!
    Και η αναπτυξη;συνετρίβη στα τούνελ της αναλγητης πολιτικης σας.
    Αιδως;Α… μπα!

  • Κ.Παπαδόπουλε μια ερώτηση να κάνω….
    Πως είναι δυνατόν οι κάθε είδους διαφημιστική καμπάνια από τα διαφορά υπουργεία και Οργανισμούς να παίζουν όλες σ ένα μόνο ΜΜΕ της πόλης σας ενώ τα άλλα να μην παίρνουν
    καθόλου η να παίρνουν ψίχουλα;;
    Μήπως γνωρίζεται;

  • Μιχαλακη τελος! Σου λεμε να σταματησεις τις αρλουμπες μεχρι να πεσει το συνονθυλευμα σου αυτο που 20 χρονια+ το υπηρετεις και δεν εχεις κανει τιποτα για τον τοπο σου.
    Ξερεις αλλωστε εσυ απ αυτα τα τελος και τα πες του να σταματησει τα μαθε και ολη η Ελλαδα προ ημερων με το σοου που εκανες εκει στη Λαρισα.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι