«Η προηγούμενη ΚΥΑ προέβλεπε σταθμό στον Αλιάκμονα και η νέα στη Σιάτιστα. Σε συναντήσεις μου και με δημάρχους του Νομού, την Μαρία Αντωνίου και την Ολυμπία Τελιγιορίδου -που ήταν υπέρ της κατάργησης του προβλεπόμενου σταθμού διοδίων στον Αλιάκμονα-, εγώ κράτησα μια επιφυλακτική στάση λέγοντας ότι ενδεχομένως όταν γίνει αυτό, ο νέος σταθμός διοδίων που θα δημιουργηθεί στη Σιάτιστα θα σας ενοχλεί περισσότερο. Και πραγματικά έτσι θα είναι. Τώρα πλέον δημιουργήθηκε ένα ασφυκτικό περιβάλλον σε όσους θέλουν να μετακινηθούν από την Κοζάνη προς τα εδώ και αντίθετα. Ενώ λοιπόν υπήρχε ένα εναλλακτικό δίκτυο εάν γινόταν ο σταθμός στον Αλιάκμονα, όπου κάποιοι ενδεχομένως θα μπορούσαν να τον αποφύγουν, τώρα με τον σταθμό στην Σιάτιστα και τους δύο πλευρικούς αυτό δεν μπορεί να συμβεί».
Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Απόστολος Αντωνούδης, από την Καστοριά που βρέθηκε σήμερα Παρασκευή 30 Ιουνίου, «αδειάζοντας» ουσιαστικά την Ολυμπία Τελιγιορίδου, η οποία έκανε λόγο για επιτυχία (με ανακοίνωσή της στις 2 Ιουνίου), αλλά και χαμηλότερο κόστος διέλευσης, με την μεταφορά και τοποθέτηση του σταθμού στη Σιάτιστα.
Παράλληλα, σε ερώτηση της sentra.com.gr για τους λόγους αλλαγής του σχεδιασμού ο κ. Αντωνούδης επεσήμανε ότι αυτό «έγινε με στόχο να υπάρξουν μεγαλύτερα έσοδα», αφού θα «κατεβάζει μπάρα» σε μεγαλύτερο αριθμό διερχόμενων.
Πάντως, το πιθανότερο είναι ότι οι 20 σταθμοί πλευρικών διοδίων που αναγκάζεται να εγκαταστήσει η «Εγνατία Οδός» στον οριζόντιο άξονα και στους καθέτους που θα δοθούν, για διαχείριση σε παραχωρησιούχο, τελικώς δεν θα λειτουργήσουν πριν το 2018.
Όπως τόνισε o κ. Αντωνούδης, «εκτιμούμε ότι θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος για να μελετηθούν και να ωριμάσουν τα έργα αυτά, οι σταθμοί των πλευρικών διοδίων, αφού μόνο για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα απαιτηθούν περί τους οκτώ μήνες, ενώ είναι και το ζήτημα των απαλλοτριώσεων που ενδεχομένως θα απαιτηθεί να γίνουν. Στο διάστημα λοιπόν αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχουν μετατραπεί οι μετωπικοί σταθμοί σε ηλεκτρονικούς – αναλογικούς».
Αναφορικά με το κόστος, ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός» σημείωσε ότι όσο έχει τη διαχείριση του δρόμου αυτό θα είναι στα τρία λεπτά του ευρώ, ενώ προέβλεψε ότι μετά την παραχώρηση θα διπλασιαστεί.
Τρεις κι ο κούκος
Να σημειώσουμε ότι η ενημέρωση-συζήτηση πραγματοποιήθηκε με την παρουσία 20 περίπου ατόμων, εκ των οποίων οι πιο πολλοί φορείς. Παρόντες, μεταξύ άλλων στην αίθουσα της αντιπεριφέρειας ήταν οι δήμαρχοι Άργους Ορεστικού, Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου, και Νεστορίου, Πασχάλης Γκέτσιος, ο πρόεδρος του ΕΒΕ, Μπάμπης Καραταγλίδης, και του Εργατικού Κέντρου, Γιώργος Μαλέας, ο αντιδήμαρχος Σωκράτης Λιάνος, η κ. Έφη Σιστοβάρη, ο κ. Μιχάλης Μπινιάκος, ο κ. Σάκης Καρανικολόπουλος κ.α.
Παρακολουθήστε το επίμαχο σημείο
Μάρκος Πετρόπουλος σε http://sentra.com.gr/
Απλά τα πράγματα, μπορούσε κανείς να απόφύγει τα διόδια του Αλιάκμονα πηγαίνοντας από τον παλιό δρόμο μπάρα Σιάτιστας – Καλονέρι. Τώρα μπορεί πάλι να τα αποφύγει πηγαίνοντας από Ξηρολίμνη – μπάρα Σιάτιστας κλπ. Αν θέλει κανείς να μη πληρώνει διόδια, υπάρχει εναλλακτικά η διαδρομή που υπήρχε πριν την Εγνατία, αλλά αν βιάζεται αναγκαστικά θα πληρώσει!
Γιατί δε μας λέτε και πόσο έχει μειωθεί η διέλευση οχημάτων στην Εγνατία; Τα στοιχεία είναι σοκαριστικά!
Πείτε αλήθειες τα διόδια θα γίνουν ότι και να γίνει απλά το καθυστερούν
μας το πασάρουν σιγά σιγά όπως με τα μέτρα που παίρνονται μελλοντικά, το ξεπούλημα της δεη κλπ κλπ ώστε να το χωνέψουμε. πλύση εγκεφάλου με μια φράση δλδ.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα από πίσω τι περιμένουν και δεν τα βάζουν σε χρήση; Υπάρχει πρόβλημα αδειοδότησης όπως με την ηλιακή βάρκα που εγκαινίασε ο Καρυπίδης και μένει ανεκμετάλευτη;
να καταργηθούν πολλά από τα διόδια,άκου 6 μέχρι να φτάσουμε αθήνα.