Όταν η ελληνική δημιουργικότητα βρίσκει πρόσφορο έδαφος, τότε γίνονται πραγματικότητα πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες, όπως το πρώτο ηλεκτρικό τετράτροχο ποδήλατο «Made in Greece».
Θυμίζει μικρό αυτοκίνητο, ωστόσο κατηγοριοποιείται ως τετράτροχο ηλεκτρικό ποδήλατο και έχει καταφέρει να τραβήξει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας και εκτός συνόρων. Είναι το e-bike Orion, το οποίο σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ελλάδα από την Gloubos E-bikes, την εταιρεία του 54χρονου ηλεκτρολόγου μηχανικού Δημήτρη Γκλούπου, συνεργάτη του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας.
Μάλιστα, το Orion κατασκευάστηκε στην Κοζάνη, με τον δημιουργό του να αναφέρει ότι η έμπνευση πίσω από την εξέλιξή του ήρθε από την ίδια την πόλη της Δ. Μακεδονίας και το ανάγλυφό της αλλά και ως απάντηση στην έκθεση των επαγγελματιών διανομέων που χρησιμοποιούν μηχανοκίνητο δίκυκλο.
Το ποδήλατο σχεδιάστηκε κατά την περίοδο της καραντίνας με τον κ. Γκλούμπο να αξιοποιεί πλήρως του περιορισμούς που ίσχυαν κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού με τον πλέον δημιουργικό τρόπο.
Βέβαια, το γεγονός ότι πρόκειται για ηλεκτρικό ποδήλατο με τέσσερεις τροχούς δείχνει και την ανησυχία του δημιουργού του αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος αλλά και τη βελτίωση της υγείας του χρήστη του.
Το e-bike Orion, που έκανε την εμφάνισή για πρώτη φορά πριν από δύο περίπου χρόνια ως πρωτότυπο, εξακολουθεί να αποτελεί μια ιδέα που θα μπορούσε να έχει λαμπρό μέλλον καθώς έλαβε πρόσφατα το Βραβείο «Καλύτερης εφαρμογής της Ηλεκτροκίνησης» των «Greek Green Awards 2023». Τα βραβεία δόθηκαν στην 5η διεθνή έκθεση «Verde.tec», η οποία πραγματοποιήθηκε το Μάρτιο του 2023 στην Αθήνα.
Το Orion που κέρδισε το βραβείο είναι η βελτιωμένη έκδοση του αρχικού μοντέλου και έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να φτάνουν στα 2.005, 960 και 1.540 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το βάρος έχει μειωθεί από τα 120 στα 105 κιλά, με τον τελευταίο να αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της Gloubos.
Για την υποβοήθηση του ποδηλάτη φροντίζει ένας ηλεκτρικός κινητήρας 250W με την μπαταρία των 20Ah να προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως τα 50 χλμ. ή 100 χλμ. αν το Orion φέρει και το ηλιακό πάνελ με το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί. Το κιβώτιο του ελληνικού ηλεκτρικού ποδηλάτου φέρει πέντε ταχύτητες που αλλάζουν αυτόματα, ενώ για την επιβράδυνση του φροντίζουν δισκόφρενα που βρίσκονται τόσο μπροστά όσο και πίσω.
Εκτός από το ηλιακό πάνελ που θεωρητικά διπλασιάζει την αυτονομία του Orion, το ελληνικό ηλεκτρικό 4τροχο ποδήλατο με τον κλωβό ασφαλείας ξεχωρίζει επίσης για τις κάμερες που φέρει για καθρέπτες και τους τροχούς των 20 ιντσών, ενώ με ηλεκτρική υποβοήθηση μπορεί να φτάσει έως και τα 25 χλμ./ώρα και ο κύκλος στροφής του είναι μόλις 4,95 μέτρα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το ηλεκτρικό τετράτροχο Orion βλέπει το φως της δημοσιότητας καθώς το iefimerida.gr είχε αναφερθεί ξανά στην ελληνική δημιουργία όταν ήταν ακόμη σε αρχικό στάδιο πρωτοτύπου το 2021.
carandmotor.gr
25 χιλ την ώρα είναι πολύ λίγο αν θέλετε να το βγάλετε σε μαζική παραγωγή. Τουλάχιστον 35, για αν μην πούμε 50.