142 θέσεις στάθμευσης καταργούνται με την ανάπλαση που ήδη ξεκίνησε στην πλατεία Λασσάνη (Γράφει ο Χ. Βαρδάκας)

14 Σεπτεμβρίου 2023
17:38

142 Θέσεις Στάθμευσης καταργούνται με την Ανάπλαση που ήδη ξεκίνησε της πλατείας Λασσάνη και των γύρο δρόμων , ήτοι των οδών : Αρχελάου, Πολυζούλη, Ιερολοχιτών , Αθηνάς, Ερμού, Κωστή Παλαμά, και μέρος της Ολύμπου, πράγμα που δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα στην αγορά αλλά και στις κατοικίες του ευρύτερου κέντρου γιατί υπάρχει μεγάλη ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΣΑΤΘΜΕΥΣΗΣ όχι μόνο στο ευρύτερο κέντρο αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος της Κοζάνης .

Είναι προφανές ότι η Πλατεία Λασσάνη βρισκόταν σε μια κακή κατάσταση και έπρεπε πρίν χρόνια να αναπλασθεί ώστε να αναβαθμισθεί η περιοχή αυτή άλλα και η πόλη .

Επίσης παρατηρούμε ότι έτσι χάνετε η μοναδική και ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ευκαιρία να δημιουργηθεί εκεί ένα μεγάλο και πολυόροφο Υπόγειο πάρκινγκ πχ 4 ορόφων που θα εξυπηρετούσε ολόκληρη την αγορά , τις κατοικίες, τις επαγγελματικές στέγες, Ιατρεία , το ευρύτερο κέντρο και όχι μόνο. Τα προηγούμενα χρόνια επί Γ. Δακή , Νομάρχη και επί Π. Κουκουλόπουλου , Δημάρχου και Λ. Μαλούτα Αντ/χου μπορούσε να κατασκευασθεί με εξ ολοκλήρου χρηματοδότηση από την Ευρ. ΄Ενωση αυτό το πάρκινγκ. Οι τότε όμως άρχοντες του Δήμου ολιγώρησαν και αδιαφόρησαν . Η πρόφαση ότι εμποδίζετο από ένα υποσταθμό της ΔΕΗ δεν στέκει , γιατί αυτός εύκολα μεταφέρεται. Με αυτό το υπόγειο πάρκιγκ θα έπαιρνε τελείως άλλη μορφή και ανάπτυξη το ευρύτερο κέντρο της Κοζάνης . Θα τονίσουμε εδώ ότι οι περισσότερες πόλεις στην Ευρώπη και στην Αμερική έχουν υπόγεια πάρκιγκ κάτω από πλατείες . Το θέμα αυτό τέθηκε και στο παρελθόν αλλά δεν έγινε τίποτε.

Ειδικότερα καταργούνται οι παρακάτω θέσεις πραγματικής στάθμευσης: 1) Στην Πλατεία Λασσάνη 38 2) Στην οδό Αρχελάου 47 3) Στην οδό Πολυζούλη 18 4) Στην οδό Αθηνάς 9 5) Στην οδό Κωστή Παλαμά 10 6) Σε τμήμα της οδού Ολύμπου 10 7) Στην οδό Ερμού 10

Συνολικά καταργούνται 142 θέσεις στάθμευσης .

Που θα σταθμεύσουν όλοι αυτοί κ. Δήμαρχε ;

Επίσης στην οδό Ιερολοχιτών που μετέχει στην ανάπλαση είχαν καταργηθεί στα προηγούμενα χρόνια 10 θέσεις στάθμευσης παρ ότι σε μελέτη της ΑΝΚΟ του 2018 φαίνεται να διατηρούνται 6 θέσεις στάθμευσης.

Αν συνεχισθεί η Ανάπλαση σε όλο το μήκος της οδού Ολύμπου μέχρι και της οδού Φειδιπίδου τότε θα καταργηθούν επίπλέον 110 θέσεις στάθμευσης .

Η κατάργηση ορισμένων θέσεων στάθμευσης ενδεχομένως είναι δικαιολογημένη , όπως επί της πλατείας ή της οδού Κωστή Παλαμά και Ολύμπου όπου θα υπάρχει στάση για Αστικά Λεωφορεία. Οι πολλές θέσεις όμως καταργούνται αδικαιολόγητα και θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα από το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης στην αγορά και στην ευρύτερη περιοχή γιάτι η «πίεση » θα μεταφερθεί παραδίπλα. Η Οδός Αρχελάου και Ολύμπου έχουν φαρδιά πεζοδρόμια , υπεραρκούν και η κίνηση των πεζών είναι περιορισμένη , εκεί δεν πρέπει να καταργηθούν θέσεις στάθμευσης.

Να σημειώσουμε ότι η μελέτη αυτή της ανάπλασης έγινε επί της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής [ 26-3-2019 ΑΝΚΟ ] , σε εφαρμογή του ΣΒΑΚ με το οποίο καταργούνται 4.500- 5.000 θέσεις στάθμευσης σε όλη την Κοζάνη. Ητοι ο Δήμαρχος κ. Λ. Μαλούτας υλοποιεί το ΣΒΑΚ του προηγούμενου Δημάρχου. Ο κ. Μαλούτας συνεχίζει δυστυχώς να καταργεί θέσεις στάθμευσης ανα την πόλη , δείτε κίτρινες διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, και νέες παρκίδες φορτοεκφόρτωσης που δεν χρειάζονται .Συνέχεια , κάθε χρόνο.

Ας ενημερωσει τους Δημότες ο κ. Δήμαρχος ΠΟΣΕΣ ?, ΠΟΙΕΣ ? ΚΑΙ ΠΟΥ ? ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ στην θητεία του ? : Καμιά και πουθενά.

Καμιά δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρθηκε να ασχοληθεί ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΣΗ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ . Όταν οι πολίτες ταλαιπωρούνται και δεν βρίσκουν στάθμευση, πάνε αλλού, και σε άλλες πόλεις , η Αγορά ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ και ερημώνει , οι δε κατοικίες μένουν άδειες και η πόλη Υποβαθμίζεται και «αποαναπτύσσεται » Ατελείωτα τα παραδείγματα , μόνο ο Δήμος δεν τα βλέπει.

Προτείνουμε :

1) Να αναθεωρηθεί η ανωτέρω μελέτη, είναι εύκολο , και να μειωθούν στο ελάχιστο οι καταργούμενες θέσεις στάθμευσης.

2) Καλούμε τον Εμπορικό Σύλλογο Κοζάνης , τα Επιμελητήρια , τους Συλλόγους όλων των εργαζομένων να ζητήσουν από τους Υποψήφιους Δημάρχους και Υπ. Συμβούλους να τοποθετηθούν στο μεγάλο προβλημα της στάθμεσσης και να δεσμευτούν για συγκεκριμένες και άμεσες λύσεις. Να πιεσθούν οι υποψήφιοι με την ψήφο μας .

3) Καλούμε όλους τους πολίτες να ασκήσουν πιέσεις στους υποψήφιους για το θέμα αυτό.

4) Καλούμε όλες τις παρατάξεις των υποψηφίων να καταθέσουν δημόσια συγκεκριμμένες προτάσεις επίλυσης του Θέματος.

 

Χάρης Βαρδάκας

σ. Πολ. Μηχ/κός

 

39 σχόλια

  • Βλεπετε μονο το τζαμπα, παρανομο παρκιγκ, εις βαρος της ομαλής λειτουργίας της πόλης. Δηλ.δε θα γινονται εργα γιατι καποιοι δεν βρισκουν χώρο να παρκαρουν. Ας πληρωσουν, οπως κανουν σε ολο τον κοσμο εκτός αν η κοζανη ειναι αλβανία.

    • Η Κοζάνη είναι χειρότερη και από Αλβανία δυστυχώς.
      Εσύ άμα τα έχεις τα λεφτά να πας σε πάρκινγκ. Τους άλλους τους ρώτησες???

    • Ήδη πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας και δημοτικά τέλη. Και πληρώνουμε για στάθμευση σε πράσινες και πορτοκαλί ζώνες. Ιωαννίδης & Μαλούτας από κοινού δημιουργούν πελατεία για τα δυο πιο κοντικά ιδιωτικά πάρκινγκ, σε Κωστή Παλαμά και Γκέρτσου. Είναι ακριβώς αυτά που ευνοούνται απ’ τη μη κατασκευή του μεγάλου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ υπόγειου πάρκινγκ στην Πλ. Λασσάνη. Αυτή η πόλη χρόνια τώρα στενάζει απ’ τα συμφέροντα και τη διαπλοκή.

  • Την Κωστή Παλαμά την κατέστρεψε ο μαλουτας έχουν χαθεί 12 θέσεις πάρκινγκ από τα αστικά, 3 θέσεις από την πρωτοφανή ΔΙΑΓΩΝΕΙΑ τεράστια σε μέγεθος διάβαση,ούτε στην Παύλου Μελά δεν υπάρχει τόσο μεγάλη διάβαση παρεπιπτόντως,3 θέσεις στάθμευσης για το σούπερ μάρκετ από που κι ωσπου σούπερ μάρκετ έχει μόνιμο χώρο στάθμευσης για ολόκληρη την μέρα και την νύχτα ενώ είναι κλειστό,θα έπρεπε να έχει μια πινακίδα φορτοεκφόρτωσης για τις ώρες που χρειάζεται να ξεφορτώνουν τα εμπορεύματα τους μέχρι εκεί,πουθενά αλλού δεν γίνονται αυτά.Συνολο καταργήθηκαν 18 θέσεις στάθμευσης σε ένα μήκος δρόμου 60-80 μέτρα.

  • Με ποια ακριβώς ιδιότητα ο συγκεκριμένος κύριος εκθέτει δημοσίως τις απόψεις του για διάφορα θέματα? Και για ποιο λόγο του δίνουν βήμα τα διάφορα sites? Ας μοιράζεται τη γνώνη του στο καφενείο. Αλλά για να μετράει κάθε μέρα θέσεις στάθμευσης, μάλλον δεν πάει καφενείο!

  • Θέσεις στάθμευσης στα κέντρα πόλεων αποτελούν ασυμβίβαστες έννοιες στις σύγχρονες κυκλοφοριακές και πολεοδομικές παρεμβάσεις. Το ΙΧ αυτοκίνητο αποθαρρύνεται από το να εισέλθει στις κεντρικές περιοχές. Περιφερειακά πάρκινγκ και λεωφορεία ή πεζή μετακίνηση. Σε μια πόλη μεγέθους Κοζάνης είναι εφικτό.
    Δεν χωράνε τα αυτοκίνητα στο κέντρο όσα πάρκινγκ και να γίνουν. Κυνηγάμε την ουρά μας με τέτοιες πρακτικές

    • Το ιχ αποθαρρύνεται αλλά τα ΚΤΕΛ που πάνε στα χωριά όχι;που τα είδες αυτά ρε τετραπέρατος;αστικά έχει η Θεσσαλονίκη η Κοζάνη έχει ΚΤΕΛ για τα χωριά σε ποια πόλη υφίσταται αυτό;το ΚΤΕΛ μέσα στο κέντρο είναι δυνατόν;

      • Είσαι σε παρακρουση φίλε…. έχεις μπερδέψει στο μυαλό σου ΚΤΕΛ με αστικά και χωριά με πόλεις.
        Και προσπαθούν κάποιοι να πείσουν κάποιους σαν και εσένα για το ποια είναι η τάση σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις για την κίνηση των ΙΧ στα κέντρα των πόλεων…
        Μπεεεε

        • έχει αστικά η Κοζάνη;αστικά το λέει και η λέξη αν ξέρεις ελληνικά.κτελ έχει η Κοζάνη και πηγαίνει στα χωριά.έμαθες και την ευρωπαϊκή ένωση τρομάρα σου που μένεις σε μια επαρχία χωρίς κολυμβητήριο και θες και παρισι και Βιέννη.ακουσε εκεί τις τάσεις στις ευρωπαϊκές πόλεις και το λες και με ύφος που νομίζεις ότι ζεις;

        • Έχει δίκιο ο κύριος στο σχόλιο του, επειδή έχει δώσει τίτλο η εταιρεία ως αστικά δεν σημαίνει ότι είναι.τα αστικά έχουν σχέση με την συγκοινωνία μέσα σε μια πόλη,απ’ ότι θυμάμαι το Δρέπανο η τα Πετρανά π.χ δεν είναι μέσα στην πόλη.καλα θα ήταν να μην πουλάτε ειρωνεία ενώ έχετε λάθος.

    • Στο κέντρο της Κοζάνης ΔΕΝ υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, το κέντρο είναι πεζοδρομημένο εδώ και χρόνια. Η Κοζάνη είναι πυκνοχτισμένη, δεν είναι Νόβι σαντ, με κεντρικούς δρόμους πλάτους πενήντα μέτρων. Μια χαρά τα λέει ο Βαρδάκας!

  • Όντως το πρόβλημα του πάρκινγκ σ αυτή τη γειτονιά θα είναι το χειρότερο σε όλη την πόλη ας βγάλει ο δήμος μια κάρτα μόνιμου κατοίκου για να παρκάρουν μόνο αυτοί που μένουν εκεί, έτσι το λυσανε και στην Θεσσαλονίκη

  • ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ “ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ” ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΑΓΑΠΗΤΕ??? ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΓΩ ΠΟΥ ΟΣΟΙ ΕΧΤΙΣΑΝ ΟΙΚΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 75-80 ΔΕΝ ΠΡΟΕΒΛΕΨΑΝ ΘΕΣΕΙΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΦΙΛΤΑΤΕ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΓΙΑΤΙ ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΣΕ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΤΙ ΣΩΣΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ!!! ΟΛΑ ΣΤΟ ΓΟΝΑΤΟ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΟΛΑ ΣΤΟ ΓΟΝΑΤΟ ΣΤΗΜΕΝΑ…

  • ο άνθρωπος αυτός δεν λέει να καταλάβει ότι παγκόσμια στο κέντρο της εκάστοτε πόλης στην Ευρώπη και άλλου δεν υπάρχουν αυτοκίνητα.. πραγματικά δεν λέει να το καταλάβει.. είναι και μηχανικός.

    • Στο κέντρο των πόλεων της Ευρώπης υπάρχουν παντού υπόγεια πάρκινγκ. Και παντού στο κέντρο των πόλεων κυκλοφορούν αυτοκίνητα, εκτός απ’ τα πεζοδρομημένα τμήματα. Δεν χρειάζεται να έχεις άποψη, επειδή έχεις πληκτρολόγιο!

  • Μια απο τα ιδια… λοιπον να του το ξαναπουμε μπας και καταλαβει.. α) Κανενα χρηματοδοτικο προγραμμα δεν εντασει εργα δημων με δραστηριοτητες ανταγωνιστικες προς ιδιωτικες επενδυσεις… στα 20μ υπαρχει ωραιοτατο παρκινκ….ο τσαμπας απεθανε…β) σε ολη την Ευρωπη προαγεται η κινητικοτητα των πεζων στο κεντρο και οχι το αυτοκινητο…ετσι αναζωογονειται η αγορα…

  • Εάν δεν υπάρχει δυνατότητα να παρκάρεις εύκολα δεν πας ξανά εκεί να ψωνίζεις θα πας πιο έξω που τα πολυκατάστημα έχουν φροντίσει για ευρύχωρο παρκην έτσι λοιπόν τα καταστήματα γύρω από της (αναπλασεις) θα χάσουν τους περισσότερους πελάτες τους μήπως αυτών είναι το ζητουμενο

  • Μετά το λιβανιστήρι στον Περιφερειάρχη, πήρε παλι την μπάλα εναντίον του Μαλούτα. Μας επρηξες αν δεν το καταλαβες. Στον κολητό σου τον Κασαπίδη να σου λυσει το γενικότερο πρόβλημά σου.

  • Φτάνει κουράζεις με τα πάρκινγκ. Τα ίδια έγραφες κ για την παυλου μελά κ μεγ. Αλεξάνδρου, Μακεδονομαχων. Το κέντρο έγινε πιο ανθρώπινο για όλους τους κατοίκους!! Άσε που αυτά που γράφεις τα μισά έιναι ψέματα. Αθήνας και ιερολοχιτων δεν είχαν θέσεις στάθμευσης

  • έχει δίκιο ο κύριος Βαρδακας .1. Πληρώνεις τελη κυκλοφορίας που περιλαμβάνει και στάθμευση 2.εσυ ο πονηρός νέος που ακόμα κρατάν τα πόδια σου όταν πλέον δεν θα έχεις αντοχές λόγω υγείας για πας στο γιατρό ή στο ικα θα παίρνεις ταξί και θα σου στοίχιζει κούκος αηδόνι η επίσκεψη τη στιγμή που έχεις πληρωμένα τελη και το όχημα στο γκαράζ σου (αν εχεις)3.όταν θα χρειαστεί να κατεβάσεις τη γυναίκα σου για ψώνια θα βρίζεις που δεν βρίσκεις θεση σε όλες τις πόλεις με όραμα και όρεξη δουλειά υπάρχουν λύσεις να συνυπάρχουν και αυτοκίνητα και πεζοί. Αλλά από χρονιους δημόσιους υπαλλήλους μην περιμένετε απολύτως τίποτα. Όταν διαλυθεί η αγορά της Κοζάνης και τα παιδιά καταλήξουν μετανάστες ελάτε να το συζητήσουμε φωστήρες

  • Ο κος Κουκουλόπουλος δεν έχει να πει κάτι???
    Τόσα χρόνια δημαρχούκος….Ο κος Μαλούτας συνεχίζει μάλλον το όραμα για την Κοζάνη…

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.