Μέσα στο καλοκαίρι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έδωσε στη δημοσιότητα το δημόσιο διαγωνισμό 9/2023, μια προκήρυξη αξίας 2,7 εκατομμυρίων ευρώ. Για ποιο πράγμα νομίζετε; Τι είναι αυτό που έλειπε απ’ τη Δυτική Μακεδονία και η Περιφέρεια δέσμευσε 2,7 εκατομμύρια ευρώ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ, για να τ’ αποκτήσουμε, «μη τυχόν και χάσει η Βενετιά βελόνι»;
Το ακριβές ποσό είναι 2.147.425,00+ΦΠΑ=2.662.807€ και η έγκριση διενέργειας του διαγωνισμού έγινε σε ΈΚΤΑΚΤΗ και ΔΙΑ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (γιατί άραγε;) συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, στις 25/5/2023.
Το αντικείμενο της προκήρυξης είναι «Προμήθεια και Εγκατάσταση ενός (1) Συστήματος Υδρογόνου, Φωτοβολταϊκής εγκατάστασης και Φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενός (1) Σταθμού Ανεφοδιασμού με Καύσιμο Υδρογόνο και δύο (2) επιβατικών οχημάτων υδρογόνου στο πλαίσιο του έργου Πιλοτικό Ενεργειακά Θετικό Κτίριο».
Το 2020 η Περιφέρεια θέλησε να αξιοποιήσει το πρώην Κτηνιατρείο στη Λευκόβρυση Κοζάνης, μετατρέποντάς το σε «Πιλοτικό ενεργειακά θετικό κτίριο». 510.000 ευρώ (με το ΦΠΑ) θα ήταν οι κτηριακές παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Σ’ αυτό το έργο πρόσθεσαν δαπάνη παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρισμού, σε μπαταρία και υδρογόνο και είπαν ν’ αγοράσουν αρχικά ένα και στη συνέχεια και δεύτερο αυτοκίνητο υδρογόνου. Έτσι ο προϋπολογισμός έφθασε στα 2,7 εκατομμύρια ευρώ. Επιλογές πανάκριβες και ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ εγχώριας προστιθέμενης αξίας, φυσικά «με τα λεφτά των άλλων».
Στην Ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν σήμερα διαθέσιμα μόλις δυο μοντέλα υδρογόνου, (αφού η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών τα εγκατέλειψε): το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo, που πριν μερικούς μήνες επιδείχθηκε στην Κοζάνη. Ειδικά μόνο η δαπάνη αγοράς δυο αυτοκινήτων υδρογόνου έχει προϋπολογιστεί σε 238.806,64 ευρώ! Τζάμπα πράγμα!
Υπάρχουν λοιπόν πολλά ερωτήματα, σε μια εποχή που το ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ είναι είδος σε πλήρη ανεπάρκεια:
- Ποιοι και πότε ακριβώς έδωσαν την εντολή προθήκης συστήματος και αυτοκινήτων υδρογόνου στην Υπηρεσία που έκανε την Τεχνική περιγραφή κι ετοίμασε τα τεύχη δημοπράτησης;
- Αληθεύει πως αυτό έγινε το φθινόπωρο 2020, ακριβώς μόλις η κυβέρνηση έβαλε την Κοζάνη σε λοκντάουν κι ενώ ακριβώς τότε, με ανοικτή επιστολή, είχα δημοσίως καλέσει τον Περιφερειάρχη να διακόψει την προσχηματική, ΔΗΘΕΝ «διαβούλευση», για το σχέδιο της ΔΗΘΕΝ «Δίκαιης» Μετάβασης;
- Αληθεύει πως ακριβώς τις μέρες που ο Περιφερειάρχης μας παρότρυνε να κάνουμε «κηπάκο με κοτούλες», σχεδίαζε πανάκριβα συστήματα υδρογόνου «με τα λεφτά των άλλων»;
- Αληθεύει πως το 2020 είχε υποβληθεί πρόταση ένταξης της δαπάνης σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα, η οποία πήρε ΑΡΝΗΤΙΚΗ αξιολόγηση το 2021;
- Γιατί η προκήρυξη πέρασε από ΕΚΤΑΚΤΗ κι όχι τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου;
- Γιατί η προκήρυξη πέρασε από το Συμβούλιο «δια περιφοράς», δηλαδή περίπου «στα μούτ’κα», όπως λέμε στην Κοζάνη;
- Γιατί πρέπει τώρα άρον-άρον να ξοδευτούμε για σύστημα υδρογόνου και δεν περιμένουμε να υλοποιηθεί η επένδυση της Advent Technologies στην περιοχή μας, που θα παράγει παρόμοια συστήματα; Δεν είναι καλύτερα να δώσουμε δουλειά σε Έλληνες κι όχι σε Γερμανούς;
- Υπάρχει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την παραγωγή και αποθήκευση του ιδιαίτερα εύφλεκτου υδρογόνου σε πολύ μικρή απόσταση απ’ τα σπίτια, το νεκροταφείο και το μεγάλο Κλειστό Γυμναστήριο της Λευκόβρυσης;
2,7 εκατομμύρια ευρώ είναι πολλά λεφτά, που σε κάποιες άλλες επιλογές θα είχαν ωφελήσει απείρως περισσότερο τους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας. Για παράδειγμα:
- με απείρως πιο μικρή δαπάνη μπορεί να επισκευαστεί το κομμάτι καθίζησης του δρόμου Ρύμνιο-Τριγωνικό. 20-30 μέτρα μήκους είναι η προβληματική ζώνη, αλλά 30 χρόνια τώρα κανείς δεν την επισκευάζει. Όπως ουδείς ενδιαφέρεται για σωστές διαγραμμίσεις και σήμανση, κι ας είναι ο βασικός δρόμος κυκλοφορίας για τα Καμβούνια.
- Μετά το κλείσιμο της γέφυρας Σερβίων για τα φορτηγά, η κυκλοφορία τους γίνεται μέσα απ’ τους Οικισμούς του δρόμου Αιανή-Κοζάνη. Πόσα χρήματα δαπάνησε η Περιφέρεια για μέτρα πρόληψης ατυχημάτων και βελτίωσης της κυκλοφορίας στους Οικισμούς; Μήπως ΜΗΔΕΝ;
- Τα ίδια φορτηγά, φθάνοντας στην Κοζάνη κινούνται προς Βατερό. Όμως η απότομη ανηφόρα και στη συνέχεια κατηφόρα μειώνει την ταχύτητα των φορτηγών σε 15-20 χλμ/ώρα κι από πίσω μαζεύονται κάθε φορά 15-20 ΙΧ ή μικρά φορτηγά. Η κυκλοφορία δυσχεραίνεται και γίνεται επισφαλής, καθώς πάντα υπάρχουν και «βιαστικοί», που επιχειρούν προσπεράσματα στα τυφλά. Με 2,7 εκατομμύρια ευρώ μήπως θα μπορούσε να προστεθεί ακόμα μια λωρίδα κυκλοφορίας, για να γίνει η κίνηση πιο ασφαλής;
- Μήπως με 2,7 εκατομμύρια ευρώ θα μπορούσε να προστεθεί μια π.χ. πτέρυγα γηροκομείου σε κάποια απ’ τις με όλο και πιο γερασμένο πληθυσμό πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας; Όταν τα παιδιά μας μεταναστεύουν, λόγω της ανεργίας, ποιος θα φροντίσει τους ηλικιωμένους;
- Μήπως επίσης τα 2,7 εκατομμύρια ευρώ θα μπορούσαν να δοθούν σε επιχειρήσεις για δημιουργία θέσεων εργασίας, όπως κάποτε είχε συμβεί με τον Τοπικό Πόρο; Μήπως και συγκρατηθεί η νεολαία στην περιοχή, αντί να έχουμε νέα γενιά μεταναστών; 10% μείωση πληθυσμού είχε η Δυτική Μακεδονία στην τελευταία απογραφή, μακράν τη μεγαλύτερη στην Ελλάδα. Πόσους πόρους διέθεσε η Περιφέρεια γι’ αυτό το πρόβλημα;
Ασφαλώς πολλές ακόμα προτάσεις και ιδέες μπορούν να υπάρξουν: αυτό είναι το λεγόμενο «κόστος ευκαιρίας», που έχασε η Δυτική Μακεδονία με τη συγκεκριμένη επιλογή της Περιφέρειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα, που η δαπάνη του υδρογόνου φαίνεται να παίρνει χρηματοδότηση από τον Τοπικό Πόρο κι όχι από Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Η ουσία των πιο πάνω είναι πως στις επερχόμενες εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση (Περιφέρεια & Δήμους) χρειαζόμαστε αιρετούς που ΝΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ και να προωθούν το συμφέρον της περιοχής, όχι των Γερμανικών ή άλλων εργοστασίων. Ανθρώπους που να εκπροσωπούν τους συμπολίτες μας απέναντι στην κεντρική διοίκηση κι όχι μαριονέτες των αθηναϊκών κομματικών κέντρων ή εκπροσώπους ποικίλων συμφερόντων. Θα βρούμε τέτοιους μέσα απ’ τις κάλπες; Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία!
Χρήστος Ι. Κολοβός
Δρ Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός Μηχανικός ΕΜΠ
τ. Διευθυντής Κλάδου Μεταλλευτικών Μελετών & Έργων ΔΕΗ ΑΕ/Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας
Ανεξάρτητος Σύμβουλος ενεργειακών θεμάτων
ck-energy.blogspot.com
Να σου απαντησω που πάνε τα λεφτα. Πανε στις ανοησίες ενος ανθρωπου που ειδε οραμα οτι το υδρογονο και τα γεφυρια ειναι η λυση σε καθε προβλημα της περιοχης που την καταντησε τελευταια σε ολη την Ευρωπη. Μερικα τσακαλια το αντιληφθηκανε νωρις την ευκαιρια για αρμεγμα, τον χειροκροτουσανε απο το πρωι ως το βραδυ και ο Γιωρικας επι 4 χρόνια έκανε μια τρυπα στο νερό αλλά νομιζε οτι κάνει θαυματα. Σε δυο βδομάδες θα αναρωτιεται μα αφου τα εκανα ολα τελεια γιατι δεν με ψηφισανε και τα τσακάλια θα του λενε για την αχαριστια των ανθρωπων που δεν τον ψηφησε και θα πλευριζουν την νεα ηγεσια.
Ψιλα γράμματα για τις ηγεσίες μας.
Μόνο Ζεμπιλιαδου, αλλιώς μνημόνια για πάντα….
Αχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχχαχαχα
Ένα γλυφιτζούρι το υδρογονο που σε 5 χρόνια έλιωσε…
Ηγεσία χωρίς αποτελέσματα, η θητεία του Κασαπίδη.
Η ‘Ελπίδα’ πεθαίνει πάντα τελευταία! Πάμε γερά!!!!
Άλλο “ελπίδα” κι άλλο “Ελπίδα”. Η τελευταία θα πάει άπατη!
Πού βάζεις τα €437.000,00 για τη “μελέτη μετεγκατάστασης” του Ειρηνοδικείου Πτολεμαΐδας;
Λεφτά υπάρχουν κ. Κολοβέ, αλλά όπως ορθά προείπατε, αλλά είναι άλλων κι ο κυρ Γιώργος τα μοιράζει όπως νομίζει.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ..ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΥΤΑ..
Θα πρέπει να γνωρίζετε κύριε Κολοβε,ο Δήμαρχος κύριος Μαλουτας δεν μας ενημερώνει σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι νομικές ενέργειες εναντίον σας. Θα σας παρακαλούσαμε αν έχετε κάτι υποψην σας να το μάθουμε όλοι εμείς που σεβόμαστε τις απόψεις σας.
Μην ξεχνάτε και τις στέγες των 23 Ιερών Ναών στην Δυτική Μακεδονία…με τα λεφτά που κόστισαν…θα είχαν ξαναχτιστεί σχεδόν από την αρχή…
Πολύ γρήγορα αντανακλαστικά έχεις, από το 2020 σήμερα προεκλογικά;
Το διάβασμα σε δυσκολεύει: τι δεν κατάλαβες απ’ το “Μέσα στο καλοκαίρι”; Τι δεν κατάλαβες απ’ το “ΈΚΤΑΚΤΗ και ΔΙΑ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (γιατί άραγε;) συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, στις 25/5/2023”;
Να στο κάνω λοιπόν λιανά τι λέει, μπας και το καταλάβεις: η ιστορία ξεκίνησε το 2020 και εξελίσσεται μέχρι πριν μερικές ημέρες. Ξεκίνησε με 510 χιλιάδες κι έφτασε στα 2,7 εκατομμύρια.
Αν πάλι δεν κατάλαβες, επιστροφή στα θρανία!
Καλά τα λες αλλά ο Κασαπίδης πετάει χαρταετό.
Εμείς ψηφίζουμε Αμανατιδη. Είναι ο ναμπερ ουαν.
Ζεμπιλιαδου ή χάος. Ξυπνάμε…
ΣΩΣΤΟΣ. ΟΛΑ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ WHITE DRAGON ΜΑΖΙ ΜΕ ΚΑΣΑΠΙΔΗ. ΤΥΧΑΙΟ;
ψιτ … κατεβαίνεις για περιφερειακός σύμβουλος ή για δημοτικός σύμβουλος?
Πέρα από κοζάνη δεν βλέπεις τίποτα άλλο ?
ΨΑΞΕΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΥΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ (ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΔΙΑΤΥΜΠΑΝΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ)
ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΣΤΗΝ ΣΙΓΟΥΡΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΠΛΗΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΛΕΊΤΑΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
Computing Power Goes Green
ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ ΛΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΕΛΕΧΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ –
Ο ΤΕΜΠΟΡΑ Ο ΜΟΡΕΣ !
Κασαπίδης ποτέ ξανά!
θα πάθεις κατάθλιψη !
Τον εμπιστυόμαστε !
White Dragon απορειφτηκε απο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ο Περιφέρειάρχης επιμένει και το εντάσεις σε άλλο. Τα συμπεράσματα δικά σας. Αυτά τα πιλοτικά προγράμματα έχουν ρίσκο και κόστος συντήρησης. Αν αύριο φύγει ο επόμενος που ίσως δεν τα θέλει τι γίνεται.
Παλαιότερα είχαμε την ατάκα”μαζί τα φάγαμε” τώρα άλλαξαν οι καιροί θα λέμε “μαζί τα σπατάλησαν”.
Οι Γερμανοί την εγκατέλειψαν την ιδέα αυτή γιατί ήταν πανάκριβα.Εμείς στην Ελλαδιτσα μας πρωτοπορούμε.Οσο για τη γέφυρα από ότι μας λένε δωρεάν οι υπηρεσίες των καθηγητών και ενώ δεν είχαμε χρήματα για τις τοπικές βλάβες να τις φτιάξουμε γρήγορα είχαμε για το Ντραγκον.Ο Βαρδακας έδωσε συγχαρητήρια στην Περιφέρεια για τον χειρισμό του θέματος.
o ΒΑΡΔΑΚΑΣ ΣΤΙΡΗΖΗ ΚΑΣΑΠΙΔΗ ΤΗ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ..Ο ΕΝΑΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΛΟ….
Χρήστο γιατί στενοχωρεις τον Ροδόνερο;
Κ. Κολοβε τίτλος του άρθρου σου εναι λάθος ο σωστός θα ήταν ” ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ” . Μα χρειάζεται πολύ μυαλό για να καταλάβουν ότι είμαστε από τις ποιο φτωχές περιφέρειες τις Ευρώπης και αυτοί ασχολούνται με τέτοια θέματα ; Επισκέφθηκαν τους νόμους Φλώρινας ,Γρεβενών,Καστοριάς να δουν από κοντά τι προβλήματα έχει ο κόσμος; Κάνε βρε αδερφέ έναν ακόμη αγωγό αερίου σε έναν Απού τους νομούς και δώσε φυσικό αέριο σε έναν άξονα κοινοτήτων. Αυτοί πέρα από το ίσκιο τους δεν βλέπουν παραπέρα.
Τα ρόδα και η λεβάντα αφημένα στην τύχη τους. Κατάστράφηκαν οι άνθρωποι όπως λέει και ο Φώτης. Τώρα η μόδα με το υδρογόνο. Δούλεμα……..
Φωνάζουμε claster.
Ο Κασαπίδης δίνει εντολές αλλά κάποιοι τα υπογράφουν. Την προκήρυξη κάποιοι την εισηγήθηκαν.Δεν μπορεί ο Κασαπίδης μόνος του να τα κάνει όλα. Στη σχέση υπάρχει ο εισηγητής και αυτός που εγκρίνει.Έμεινα στις συμβουλές του.
Με μια λέξη ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ
ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΟΧΤΏ.
Πες τα Χρήστο