Κοινοβουλευτική παρέμβαση για την επικίνδυνη κατάσταση εγκατάλειψης στην οποία έχουν περιέλθει δημόσιες υποδομές ανά την επικράτεια, πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρις Κουκουλόπουλος.
Στην Ερώτηση & A.K.E. που κατέθεσε στη Βουλή, μαζί με άλλους είκοσι τέσσερεις Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, επισημαίνει ότι «τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν τα περιστατικά στις υποδομές δημόσιας χρήσης με τεκμηριωμένα προβλήματα στατικότητας, ενώ άκρως ανησυχητική είναι και η καταγραφή μεμονωμένων καταρρεύσεων. Υπογραμμίζεται ότι περιπτώσεις καταρρεύσεων και προβλημάτων στατικότητας των υποδομών συνέβησαν σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας και όχι λόγω φορτίσεων σεισμού ή άλλων ειδικών καταστάσεων (πλημμυρών κλπ). Ως εκ τούτου, καθίσταται φανερό ότι η Χώρα μας έχει εισέλθει σε μια περίοδο όπου η παλαιότητα των υποδομών ή και η έλλειψη περιοδικού ελέγχου συντήρησης, έχει επιπτώσεις στη στατικότητά τους».
Επιπροσθέτως, προς τεκμηρίωση παραθέτει σειρά παραδειγμάτων, μεταξύ των οποίων πρωταγωνιστεί «το πρόβλημα επάρκειας στη Γέφυρα Σερβίων στην Π.Ε. Κοζάνης, με αποτέλεσμα την προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας τον Μάρτιο του 2023». Επιπλέον στα ενδεικτικά παραδείγματα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το «πρόβλημα επάρκειας σε δύο γέφυρες της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης στον ποταμό Αξιό και Στρυμόνα με περιορισμό της κυκλοφορίας στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη για αρκετά χρόνια», οι «σοβαρές ελλείψεις συντήρησης στο Καυτανζόγλειο στάδιο της Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα την αναστολή της αδειοδότησής του», καθώς και η πρόσφατη «αναστολή λειτουργίας του ΟΑΚΑ και του ποδηλατοδρόμιου στην Αθήνα, λόγω προβλημάτων στη στατικότητά τους».
«Αν αναλογιστούμε και τις επιπρόσθετες επιβαρυντικές παραμέτρους της σεισμικότητας του ελλαδικού χώρου, όπως και τις επιπτώσεις από ακραία καιρικά φαινόμενα, είναι εμφανές πως η Ελλάδα χρειάζεται μια θεσμική δομή ελέγχου και συντήρησης των υποδομών», σημειώνεται στην Ερώτηση.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Π. Κουκουλόπουλος, μαζί με τους συνυπογράφοντες Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών ξεκάθαρες απαντήσεις για τα εξής κρίσιμα δεδομένα:
Ι) Δεν έχει συγκροτηθεί η «Διοικητική Αρχή Γεφυρών» (Δ.Α.Γ.), η οποία θεσμοθετήθηκε νομοθετικά από το 2020 με συγκεκριμένες αρμοδιότητες.
ΙΙ) Δεν έχει εισαχθεί και εφαρμοσθεί ένα θεσμικό πλαίσιο ελέγχου και συντήρησης των γεφυρών και δημιουργίας Μητρώου Γεφυρών, το οποίο από το 2021 βρίσκεται σε διαβούλευση, ενώ ερωτήματα ανακύπτουν για την οργάνωση, στελέχωση και χρηματοδότηση του συστήματος με το οποίο θα λειτουργήσουν οι αντίστοιχες δομές ελέγχου και συντήρησης των γεφυρών.
IΙΙ) Έχει καθυστερήσει η υλοποίηση του Εθνικού Μητρώου Υποδομών, πάγιου αιτήματος του τεχνικού κόσμου, που θεσπίστηκε το 2020 και στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποδομές και τα κτίρια που ανήκουν ή βρίσκονται υπό τη διαχείριση φορέων του Δημόσιου Τομέα, ώστε από αυτό το Μητρώο να παρέχονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τα στάδια περιοδικής συντήρησης ή και την έγκαιρη λήψη μέτρων σε θέματα στατικότητας. Η Κυβέρνηση καλείται να απαντήσει σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκεται η συγκεκριμένη δέσμευση, γιατί έχει καθυστερήσει και σε τι ποσοστό έχει προχωρήσει η συλλογή των στοιχείων για την απαραίτητη βάση δεδομένων.
- IV) Εκκρεμεί η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων που θεσπίστηκαν τον Μάιο 2023, συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής αποτελεσμάτων πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου κτιρίων και του ηλεκτρονικού Μητρώου Μηχανικών Προσεισμικού Ελέγχου.
Και τι λέει ο Λάζος για όλα αυτα; Σε ποιόν πας να κάνεις αντιπολίτευση που είναι το ίδιο καθεστώς; Μας κοροιδεύετε;
Κουκουλοπολε δεν πείθεις ούτε τον εαυτό σου.
Η συμφωνία σου με Αμανατίδη και Μαλουτα κυκλοφορεί παντού.
Κουκουλόπουλε ψάξε και για τους σιδηροδρόμους αν τελικά επισκευάσθηκε και λειτουργεί το κέντρο ελέγχου των σιδηροδρόμων.
Εάν λειτουργούσε δεν θα σκοτωνόταν τα παιδιά.
Τελικά θυσιάστηκαν όπως είπε ο πρωθυπουργός.
Η κυβέρνηση έκανε ενέργειες μετά την θυσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων ή λειτουργούν όπως πριν το ατύχημα στα Τέμπη.