Π. Κουκουλόπουλος: «Η Δυτική Μακεδονία “χάνει το τρένο” μέχρι το 2044»

29 Ιανουαρίου 2024
09:08

 

Στη Βουλή καλεί τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρ. Σταϊκούρα, ο Βουλευτής Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρις Κουκουλόπουλος, προκειμένου να δώσει όλες τις αναγκαίες απαντήσεις και διευκρινίσεις για την καταστροφική απόφαση της Κυβέρνησης να “πετάξει” στο μακρινό 2044 τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε στο Κοινοβούλιο:

Σε σιδηροδρομικό αποκλεισμό καταδικάζεται η Δυτική Μακεδονία για ακόμα είκοσι χρόνια, σύμφωνα με όσα επισήμως ανακοινώθηκαν μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου την 9η /1/2024.

Ειδικότερα, στο  Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών «Βασικά Σημεία Πρότασης Δημιουργίας “Νέου ΟΣΕ” και το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον σιδηρόδρομο» και ειδικότερα στο συνημμένο του υπό τον τίτλο «Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, Μεταρρύθμιση και Εκσυγχρονισμός του Σιδηροδρομικού Τομέα, Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Επενδύσεων» περιλαμβάνονται οι εξής αναφορές:

α) «Μακροπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2044): Νέα έργα Δυτικής Εγνατίας, Αναβάθμιση δικτύου Δυτικής Μακεδονίας»

β) «Έργα 10-ετούς προγραμματισμού: Άξονας Δυτική Μακεδονία, Έργο Πλατύ – Φλώρινα, συνολικός νέος Π/Υ (Μ ευρώ) 50, χρηματοδοτικό πλαίσιο υπό διερεύνηση»

γ) «Έργα 20-ετούς προγραμματισμού:

– Άξονας Δυτική Εγνατία, Έργο Καλαμπάκα – Κοζάνη, εκτίμηση Π/Υ (Μ ευρώ) 550, χρηματοδοτικό πλαίσιο υπό διερεύνηση

– Άξονας Δυτική Εγνατία, Έργο Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα, εκτίμηση Π/Υ (Μ ευρώ) 1.550, χρηματοδοτικό πλαίσιο υπό διερεύνηση

– Άξονας Δυτική Μακεδονία, Έργο Αναβάθμιση Δικτύου, εκτίμηση Π/Υ (Μ ευρώ) 2.000, χρηματοδοτικό πλαίσιο υπό διερεύνηση».

Δεδομένου ότι  η σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας με τα λιμάνια Πειραιά και Ηγουμενίτσας, φέρει ζωτική σημασία για την έξοδο από την οικονομική, αναπτυξιακή και κοινωνική απομόνωση μιας περιφέρειας, η οποία ήδη υφίσταται δυσμενέστατες συνέπειες εξαιτίας της βίαιης απολιγνιτοποίησης που υλοποιεί η Κυβέρνηση.

Δεδομένου ότι η ανωτέρω σύνδεση έχει στρατηγική σπουδαιότητα εθνικής και διευρωπαϊκής διάστασης, όπως άλλωστε είχαμε μεριμνήσει να αναγνωριστεί, πριν γνωρίσει την απαξίωση και εγκατάλειψη αρχικώς από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και εν συνεχεία της Ν.Δ.

Δεδομένου ότι πριν τις εκλογές (13η/2/2023) ο Πρωθυπουργός, κ. Μητσοτάκης, παρουσίασε στην Κοζάνη το «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τη Δυτική Μακεδονία του 2030» όπου αναγράφονται (σελ.14,15,63) και σιδηροδρομικά έργα, μεταξύ των οποίων η σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Για ποιους λόγους και βάσει ποιων αντικειμενικών κριτηρίων, αποφασίστηκε η μετακύλιση στο μακρινό 2044 των επιτακτικώς αναγκαίων σιδηροδρομικών έργων για τη Δυτική Μακεδονία;

2) Προτίθεστε να διορθώσετε τον ανωτέρω χρονικό προγραμματισμό, ήτοι άμεσα να άρετε την 20ετή καταδίκη της Δυτικής Μακεδονίας, σεβόμενοι την εθνικής σημασίας γεωγραφική θέση της, αλλά και την τραγική ανασφάλεια που βιώνει συνεπεία της βίαιης απολιγνιτοποίησης;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Παρασκευάς (Πάρις) Κουκουλόπουλος

11 σχόλια

  • Χωρίς τρένα, Χωρίς τηλεθερμανση, Χωρίς δουλειές. Χωρίς μέλλον η δυτική Μακεδονία. Άξια τα πολιτικά ανύπαρκτα ανθρωπάκια που ,φυσικά με την δική μας ψήφο, απλά εισπράττουν και ψηφίζουν “ναι σε όλα “.

  • Κουκουλόπουλε, δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου! Για πες μας, όταν το 2006 τα ορυχεία έσκαψαν τη σιδηροδρομική γραμμή, τι έκανες ως δήμαρχος Κοζάνης για να μη τη σκάψουν;;;;;

    • Ναι χρυσόψαρο….σου μιλάει για το μέλλον και την ανυπαρξία πολιτικής για να στηριχθεί αυτος ο τόπος και εσυ πηγες στο 2006 …..και στο 1986 κάνε βουτιά μπας και σε παρηγορησει

      • Ο συγκεκριμένος πολιτικός δεν παρθενογεννήθηκε, για να μας μιλάει για το μέλλον. Έχει τεράστιες ευθύνες για την κατάντια στην οποία οδήγησε την Κοζάνη, αυτός και η παρέα του.

  • κακομοίρη δυτικομακεδόνα κοζανίτη σου έκλεισε τα εργοστάσια λιγνίτη, σε βύθισε σε οικονομική ύφεση, σου διώχνει τα παιδιά μετανάστες λόγω ανεργίας , σου τάζει τρένα για το 2050 και εσύ κακομοίρη κοζανίτη έδωσες 38% στον γόνο…σου αξίζει ότι και να πάθεις χωρίς λύπηση

  • Ποια τρένα ? … όπως και τα αεροδρόμια είναι πεταμένα λεφτά όταν σε μία ώρα είσαι Θεσσαλονίκη.

    Τα έξυπνα χωριά είναι η λύση.

    • Άμυαλε άνθρωπε, κουτοι δεν είναι οι Ευρωπαίοι που έχουν υπερανεπτυγμενο σιδηροδρομικό δικτυο, εσυ εισαι περιορισμενης αντίληψης και γράφεις αυτά που γράφεις. Κακομοίρη Ελλάδα δες τους ψηφοφόρους σου και κλαψε.

  • Εσείς θα δώσετε πότε στους συνδημότες σας που σας τίμησαν πολλές φορές τις απαραίτητες διευκρινήσεις και τις αναγκαίες απαντήσεις για την Δευακ;

  • Ας συμφωνήσουν πρώτα…. Κοζανίτες, Πτολεμαΐδιωτες, καί Μεταφορικές εταιρίες…. πώς θέλουν τη σιδηροδρομική γραμμή καί τό τρένο!!!!!!!!!!!!!!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι