Για τη συνεδρίαση του Δ.Σ. Εορδαίας της 30ης Ιανουαρίου 2024
Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Εορδαίας ανάμεσα στα θέματα ημερήσιας διάταξης ήταν:
- Η παρακράτηση από το Υπουργείο Εσωτερικών από τις λειτουργικές δαπάνες των δήμων για το τέλος ταφής απορριμμάτων.
- Η παραχώρηση της χρήσης του κτιρίου των δομών : α) Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Ατόμων με Νοητική υστέρηση και β) Κέντρου διημέρευσης ημερήσιας φροντίδας ατόμων με κινητικές αναπηρίες και νοητική υστέρηση, σε Αστικό Συνεταιρισμό με την επωνυμία: «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ ΛΑΜΠΗΔΟΝΕΣ» και τον διακριτικό τίτλο «ΛΑΜΠΗΔΟΝΕΣ» β) έγκριση η μη του Σχεδίου Ιδιωτικού Συμφωνητικού δωρεάν παραχώρησης της χρήσης και γ) έγκριση αλλαγής φορέα διαχείρισης -λειτουργίας των δομών.
Για το πρώτο θέμα η δημοτική αρχή αποφάσισε να μεταφερθεί για συζήτηση στην 7μελή δημοτική επιτροπή στην οποία συμμετέχουν πέντε μέλη από την παράταξη του κ. Πλακεντά και δυο από τη Λαϊκή Συσπείρωση.
Με την παραπάνω ενέργεια υποβαθμίζεται πλήρως ο ρόλος του δημοτικού συμβουλίου και αντικαταστάθηκε από τη δημοτική επιτροπή. Οι δημοτικές επιτροπές προέκυψαν με τον τελευταίο νόμο που ψηφίστηκε λίγο πριν από τις δημοτικές εκλογές. Με το νέο αυτό «υπέρ-όργανο» αλλοιώνεται περαιτέρω η επιλογή που λαού, διαμορφώνονται πλαστές πλειοψηφίες και παντοδύναμες δημοτικές αρχές, εφόσον την πλειοψηφία την έχει η παράταξη του δημάρχου.
Το τέλος ταφής απορριμμάτων αποτελεί ένα ακόμα «πράσινο χαράτσι» που επιβάλλεται στους ΟΤΑ για τους τόνους των απορριμμάτων που οδηγούνται σε ταφή χωρίς να έχει προηγηθεί η επεξεργασία τους (ανακύκλωση).
Με το εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων του 2015, με κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το χαράτσι αυτό μετονομάστηκε σε «περιβαλλοντική» εισφορά για την ενίσχυση δράσεων της κυκλικής οικονομίας.
Με νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ προβλέπεται η επιβολή του παραπάνω τέλους από 1-1-2022 με 20€ ανά τόνο και αυξάνεται το 2027 με 55€ ανά τόνο.
Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο. Επιβάλουν αυτό το χαράτσι στο λαό ενώ μέσα από την «κυκλική οικονομία» προωθούν την καρκινογόνο καύση των απορριμμάτων για την παραγωγή ενέργειας που είναι σε βάρος τόσο της ανακύκλωσης όσο και του περιβάλλοντος.
Οι παραπάνω απαράδεκτης πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της «πράσινης μετάβασης».
Να θυμίσουμε ότι την ανακύκλωση την πληρώνουν οι εργαζόμενοι και μέσω της αγοράς προϊόντων ευρείας κατανάλωσης με πάνω από 30 εκατ. € το χρόνο.
Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που το εισόδημα του λαού εξανεμίζεται από παλιούς και νέους φόρους.
Ευρωενωσιακά πράσινα τέλη, τεράστιες αυξήσεις στην ενέργεια, στα καύσιμα, πληθωρισμό κλπ. Ενώ οι επιχειρηματικοί όμιλοι επιδοτούνται από το ταμείο ανάκαμψης και ανταγωνιστικότητας και απολαμβάνουν πρόσθετες φοροαπαλλαγές ως κίνητρο για τη δήθεν πρόληψη και ανακύκλωση.
Για το δεύτερο θέμα:
Η ανυπαρξία κρατικών δομών να υποστηρίξουν τα άτομα με αναπηρίες και τις οικογένειες τους δεν είναι κάτι το καινούργιο. Φάνηκε για άλλη μια φορά η αδιαφορία του κράτους για τα άτομα με αναπηρία.
Οι προαναφερόμενες δομές περιήλθαν στην κυριότητα του δήμου μετά από παραχώρηση της Μητρόπολης Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες. Μετά από καταστροφές που υπέστησαν και στην ουσία πλήρη ανακατασκευή τους, η οποία κόστισε στο δήμο Εορδαίας 3.712.877,48 € παραχωρήθηκαν σε ΚΟΙΝΣΕΠ (Κοινωφελή Συνεταιριστική Επιχείρηση) που δημιούργησε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία Εορδαίας.
Η λύση που βρέθηκε στο πρόβλημα όλα αυτά τα χρόνια και δεν θέλησε να λύσει το κράτος είναι να στήσει ο σύλλογος γονέων μια επιχείρηση, να βρει τα χρηματοδοτικά εργαλεία, να βρει το προσωπικό, να αναλάβει και τη λειτουργία του κέντρου. Και το κοινωνικό κράτος που είναι; Ποια είναι η ευθύνη του;
Αλλά όταν αντιμετωπίζονται η υγεία και η κοινωνικές παροχές σαν κόστος, φυσικό είναι να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα.
Δημιουργούνται ερωτηματικά για το πώς και με ποιες προϋποθέσεις θα λειτουργήσεις το Κέντρο. Γιατί αν δεν λειτουργεί σε σύνδεση με το δημόσιο σύστημα υγείας, αν δεν χρηματοδοτηθεί ουσιαστικά η λειτουργία του, αν δεν στελεχωθεί με το κατάλληλο προσωπικό, είναι αμφίβολη και η ποιότητα των υπηρεσιών του.
Αντιλαμβανόμαστε την αγωνία που έχουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες που εδώ και τόσα χρόνια περιμένουν να βρουν μια στέγη να καλύψει τις ανάγκες τους, γι’ αυτό και υπερψηφίσαμε την παραχώρηση, βάζουμε όμως αυτούς τους προβληματισμούς γιατί αποτελούν ζητήματα που θα τα βρούμε μπροστά μας.
Η απόφαση αυτή εγκυμονεί κινδύνους για γενίκευση της ίδρυσης και λειτουργίας ΚΟΙΝΣΕΠ και σε άλλες υπηρεσίες του δήμου Εορδαίας. Τι συνέβη όπου εφαρμόστηκαν ΚΟΙΝΣΕΠ;
Η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε, απολύθηκε προσωπικό, εμπορευματοποιήθηκαν έργα και υπηρεσίες προς τους δημότες, μεθοδεύτηκε η απαλλαγή του κράτους από την ευθύνη να προσφέρει πλήρεις, δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες στο λαό, που τις έχει ήδη πληρώσει μέσω άμεσης και έμμεσης φορολογίας. Και αυτό γιατί οι ΚΟΙΝΣΕΠ λειτουργούν με αυστηρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Η Λαϊκή Συσπείρωση είναι ενάντια σε κάθε μορφή λειτουργίας του δήμου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.