Η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Πολιτισμού για το ελληνόφωνο τραγούδι, τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) και την πολιτιστική κληρονομιά.
Η κ. Βέττα επισήμανε αρχικά ότι η προστασία του ελληνικού τραγουδιού αποτελεί εθνικό ζήτημα. Η επιβίωση, όμως, των καλλιτεχνών και όσων σχετίζονται με την ελληνική μουσική δημιουργία, δεν απασχολεί τις εφαρμοζόμενες πολιτικές σε κεντρικό επίπεδο.
Η ελιτίστικη αντίληψη της ηγεσίας του Υπ. Πολιτισμού οδηγεί σε νομοθετικές πρωτοβουλίες “με το σταγονόμετρο” για τα σπουδαία και τα σημαντικά και “με τη σέσουλα” για τα κερδοσκοπικά συμφέροντα των λίγων. Το είδαμε άλλωστε αυτό, όπως σημείωσε η Βουλευτής, στην αντιμετώπιση των καλλιτεχνών από την κ. Μενδώνη τα τελευταία χρόνια, αναφέροντας συγκεκριμένα παραδείγματα.
Ως προς τις ρυθμίσεις για την ποσόστωση στη μετάδοση του ελληνικού τραγουδιού η κ. Βέττα δήλωσε ότι αποτελούν ένα μικρό πρώτο βήμα, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο το πώς τελικά θα υλοποιηθεί ο έλεγχος και η είσπραξη των δικαιωμάτων επ’ ωφελεία των δημιουργών και συνολικά των καλλιτεχνών. Όπως δεν είναι ξεκάθαρη και η πολιτική της ΝΔ απέναντι στις μεγάλες πλατφόρμες και στις πολυεθνικές που έχουν μετατρέψει το πνευματικό δικαίωμα σε χρηματιστηριακό και κερδοσκοπικό προϊόν.
Σε σχέση με τον ΟΔΑΠ η κ. Βέττα επισήμανε ότι είναι η τρίτη φορά μέσα σε τέσσερα χρόνια που η κ. Μενδώνη φέρνει ρυθμίσεις για τον “εκσυγχρονισμό” και την “αποδοτικότητα” του οργανισμού, ομολογώντας την αποτυχία της.
“Ποιος είναι αυτός ο εκσυγχρονισμός που όλο τον καλείτε να έρθει και ποτέ δεν έρχεται; Θεωρείτε ότι είναι εκσυγχρονισμός το να μετατρέπετε σταδιακά τον ΟΔΑΠ σε πελατειακό δίκτυο εξυπηρετήσεων της Ν.Δ. και σε όχημα συστηματικής καταλήστευσης των αρχαιολογικών πόρων; Ποιοι είναι αυτοί που έχουν βάλει στο μάτι το ταμείο του ΟΔΑΠ;“, αναρρωτήθηκε η Βουλευτής, στηλιτεύοντας επιπλέον το γεγονός ότι η Υπουργός δεν έχει καταθέσει μέχρι σήμερα κανέναν απολογισμό για τα πεπραγμένα της, την ίδια στιγμή που νομοθετεί την αύξηση των αδιαφανών προσλήψεων και των απευθείας αναθέσεων του Οργανισμού αλλά και τη μίσθωση των πωλητηρίων του σε ιδιώτες.
Όμως οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι ο ΟΔΑΠ αποτελεί ένα δημόσιο ταμείο που διαχειρίζεται τα έσοδα από τα μνημεία και τα μουσεία της χώρας και εισφέρει πολλά εκατομμύρια στον κρατικό προϋπολογισμό. Απαιτείται επομένως λογοδοσία για τη διαχείρισή του και όχι μια κυβέρνηση να νομοθετεί “για το πως διάφορες εταιρείες-δορυφόροι φίλων και γνωστών θα τον απομυζούν σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος”, είπε η Βουλευτής.
Τα στοιχεία που επιμόνως ζητούσε η κ. Βέττα για τα πωλητήρια του ΟΔΑΠ αναγκάστηκε εν τέλει να καταθέσει στη Βουλή η Υπουργός Πολιτισμού, αποκαλύπτοντας έλλειμμα 1.758.000 ευρώ για το 2022 και έλλειμμα 1.641.266 ευρώ για το 2023.
Παρόλα αυτά, η κυρία Μενδώνη εξακολουθεί να προβάλλεται και να αυτοπροβάλλεται ως υπουργός με “διαχειριστική επάρκεια” και “τεχνογνωσία”. Ας βγάλουν οι πολίτες τα συμπεράσματά τους.
Παρατίθεται το link της ομιλίας: