Στο συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση είχα επισημάνει στον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη οτι ακολουθει λάθος χειρισμούς στο ζητημα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και παραλληλα του εξέφρασα την πλήρη διαφωνία μου για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, η οποία προσκρούει σε τρία ουσιαστικά νομικά ζητήματα:
Πρώτον, αντιτίθεται στο Άρθρο 5 του Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007 της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς οι αναθέσεις των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών θα πρέπει να γίνονται με ανοικτό διεθνή διαγωνισμό. Επίσης η λύση της σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΑΣΘ είναι ήδη προβληματική καθώς η τελευταία παρατάθηκε παράνομα από το 2015, και ως εκ τούτου προσκρούει στον ανωτέρω Κανονισμό.
Δεύτερον, τη στιγμή που ολόκληρη η ιδιωτική περιουσία του δημοσίου περνάει στο ΤΑΙΠΕΔ, όπως για παράδειγμα το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, την ίδια στιγμή ψηφίζεται νόμος για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, πράγμα που έρχεται και σε αντίθεση με τα όσα προβλέπονται στο συμπληρωματικό Μνημόνιο και συγκεκριμένα με τα όσα αναφέρονται σ’ αυτό σχετικά με την εξυγίανση του ΟΑΣΘ.
Τέλος, για την εκκαθάριση, όπως προβλέπεται στα Άρθρα 25 και 27 του σχετικού Ν. 4482/2017, απαιτείται να έχει γίνει προηγουμένως αποτίμηση όλης της αποσβεσθείσας και αναπόσβεστης αξίας της επιχείρησης από ελεγκτική εταιρία (στην οποία μάλιστα θα της έχει ανατεθεί η σχετική αποτίμηση έπειτα από διεθνή διαγωνισμό) ενώ, το πιο σημαντικό, απαιτείται ο προσδιορισμός του κόστους επανακρατικοποίησης, κάτι που δεν υπάρχει στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους!
Για τους παραπάνω λόγους, λοιπόν, το Συμβούλιο της Επικρατείας πάγωσε τη διαδικασία εκκαθάρισης μέχρι την εκδίκαση της αίτησης αναστολής, που κατατέθηκε από την απερχόμενη Διοίκηση, η οποία θα λάβει χώρα τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
Eυάγγελος Σημανδράκος
Σωστά, αντι να προσλάβουν γιατρούς, μηχανικούς, οικονομολόγους, γεωτεχνικους, εκπαιδευτικούς και γενικότερα νεους επιστήμονες προσπαθούν να σώσουν την παρτιδα με ρουσφετολογικες κρατικοποιησεις.
Ο όρος “ρουσφετολογικές κρατικοποιήσεις” τι ακριβώς σημαίνει;
Δηλαδή η άποψη σημανδρακου είναι μονο οτι ορίζουν τα μνημονικά. Πολιτικη άποψη, πρόταση έχει;
Μνημόνια μέχρι να δύσει ο ήλιος απο την Ανατολή. Ρουφα το αβγό σου τώρα
Δηλαδή, κατά την άποψη Σημανδράκου, οι ΚΡΑΤΙΚΕΣ ή ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ αστικές συγκοινωνίες σ’ όλη την Ευρώπη έχουν ανατεθεί μετά από διεθνή διαγωνισμό; Πόσα θέλει για να μας τρελάνει;
Οι εργαζομενοι στον ΟΑΣΘ ειναι περιπου 2.300….
Ερευνα της Endeavor Greece (2015) κάνει λόγο για πάνω από 200.000 Έλληνες, οι περισσότεροι των οποίων κάτω των 35 ετών, που έχουν φύγει από τη χώρα από την έναρξη της κρίσης και εργάζονται στο εξωτερικό. Όσοι φεύγουν έχουν συνήθως πολλαπλά πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά, ενώ βρίσκουν δουλειές πάνω στο αντικείμενο των σπουδών τους: το 73% έχει μεταπτυχιακό τίτλο, το 51% έχει διδακτορικό και το 41% κατέχει τουλάχιστον έναν τίτλο σπουδών από ένα από τα 100 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.
Με αλλα λογια αν το ΚΤΕΛ Κοζανης ειχε οικονομικα προβλήματα ο Σπιρτζης θα το κρατικοποιούσε;
Αν λεω αν καποια στιγμη ο συνεταιρισμός ταξι των Γρεβενών αντιμετωπίσει οικονομικα προβληματα ο Σπιρτζης θα τον κρατικοποιησει??
Με ποιο θεσμικό ρόλο διαφωνεί ο Σημανδράκος; Στα Γρεβενά ειναι αντιπεριφερείαρχης όχι στη Θεσσαλονίκη!
Μόνο που τη ζημιά από την “αποϊδιωτικοποίηση”, θα την πληρώσει ΚΑΙ ο γρεβενιώτης.
μας εξεπληξε μαλλον ευχαριστα ο Σημανδράκος που βρηκε το θαρρος και λεει πραγματα που δεν ειναι λαικίστικα ! μακαρι να εχει το ιδιο θαρρος και στα ζητηματα της περιφερειας που βρίθει απο λαικισμο !!!
Και την πλήρη συμφωνία σου σε γιορτές και τραπεζωματα ..