142 Θέσεις Στάθμευσης καταργούνται με την ανάπλαση που ήδη ξεκίνησε , της πλατείας Λασσάνη και των γύρω δρόμων, ήτοι των οδών : Αρχελάου, Πολυζούλη, Ιερολοχιτών , Αθηνάς, Ερμού, Κωστή Παλαμά, και μέρος της Ολύμπου, πράγμα που δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα στην αγορά αλλά και στις κατοικίες του ευρύτερου κέντρου γιατί υπάρχει μεγάλη ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ όχι μόνο στο ευρύτερο κέντρο αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος της Κοζάνης .
Είναι προφανές ότι η Πλατεία Λασσάνη βρισκόταν σε μια κακή κατάσταση και έπρεπε πρίν χρόνια να αναπλασθεί ώστε να αναβαθμισθεί η περιοχή αυτή άλλα και η πόλη .
Επίσης παρατηρούμε ότι έτσι χάνετε η μοναδική και ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ευκαιρία να δημιουργηθεί εκεί ένα μεγάλο και πολυόροφο Υπόγειο πάρκινγκ πχ 4 ορόφων που θα εξυπηρετούσε ολόκληρη την αγορά , τις κατοικίες, τις επαγγελματικές στέγες, Ιατρεία , το ευρύτερο κέντρο και όχι μόνο. Τα προηγούμενα χρόνια επί Γ. Δακή , Νομάρχη και επί Π. Κουκουλόπουλου , Δημάρχου και Λ. Μαλούτα Αντ/χου μπορούσε να κατασκευασθεί με εξ ολοκλήρου χρηματοδότηση από την Ευρ. ΄Ενωση αυτό το πάρκινγκ. Οι τότε όμως άρχοντες του Δήμου ολιγώρησαν και αδιαφόρησαν . Η πρόφαση ότι εμποδίζετο από ένα υποσταθμό της ΔΕΗ δεν στέκει , γιατί αυτός εύκολα μεταφέρεται. Με αυτό το υπόγειο πάρκιγκ θα έπαιρνε τελείως άλλη μορφή και ανάπτυξη το ευρύτερο κέντρο της Κοζάνης. Θα τονίσουμε εδώ ότι οι περισσότερες πόλεις στην Ευρώπη και στην Αμερική έχουν υπόγεια πάρκιγκ κάτω από πλατείες . Το θέμα αυτό είχε τεθή και στο παρελθόν αλλά δεν έγινε τίποτε.
Ειδικότερα καταργούνται οι παρακάτω θέσεις πραγματικής στάθμευσης:
1) Στην Πλατεία Λασσάνη 38
2) Στην οδό Αρχελάου 47
3) Στην οδό Πολυζούλη 18
4) Στην οδό Αθηνάς 9
5) Στην οδό Κωστή Παλαμά 10
6) Σε τμήμα της οδού Ολύμπου 10
7) Στην οδό Ερμού 10
Συνολικά καταργούνται 142 θέσεις στάθμευσης .
Που θα σταθμεύσουν όλοι αυτοί κ. Δήμαρχε ;
Επίσης στην οδό Ιερολοχιτών που μετέχει στην ανάπλαση είχαν καταργηθεί στα προηγούμενα χρόνια 10 θέσεις στάθμευσης παρ ότι σε μελέτη της ΑΝΚΟ του 2018 φαίνεται να διατηρούνται 6 θέσεις στάθμευσης.
Αν συνεχισθεί η Ανάπλαση σε όλο το μήκος της οδού Ολύμπου μέχρι και της οδού Φειδιπίδου τότε θα καταργηθούν επίπλέον 110 θέσεις στάθμευσης .
Η κατάργηση ορισμένων θέσεων στάθμευσης ενδεχομένως είναι δικαιολογημένη , όπως επί της πλατείας ή της οδού Κωστή Παλαμά και Ολύμπου όπου θα υπάρχει στάση για Αστικά Λεωφορεία. Οι πολλές θέσεις όμως καταργούνται αδικαιολόγητα και θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα από το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης στην αγορά και στην ευρύτερη περιοχή . Η Οδός Αρχελάου και Ολύμπου έχουν φαρδιά πεζοδρόμια , υπεραρκούν και η κίνηση των πεζών είναι περιορισμένη , εκεί δεν πρέπει να καταργηθούν θέσεις στάθμευσης.
Να σημειώσουμε ότι η μελέτη αυτή της ανάπλασης έγινε επί της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής [ 26-3-2019 ΑΝΚΟ ] , σε εφαρμογή του ΣΒΑΚ με το οποίο καταργούνται 4.500- 5.000 θέσεις στάθμευσης σε όλη την Κοζάνη. Ητοι ο προηγούμενος Δήμαρχος είχε ξεκινήσει να υλοποιεί το ΣΒΑΚ της προηγούμενης Δημοτικής αρχής . Ο κ. Μαλούτας δυστυχώς συνέχιζε να καταργεί θέσεις στάθμευσης ανα την πόλη , δείτε κίτρινες διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, και νέες παρκίδες φορτοεκφόρτωσης που δεν χρειάζονται .
Καμιά δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρθηκε να ασχοληθεί ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΣΗ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ . Όταν οι πολίτες ταλαιπωρούνται και δεν βρίσκουν στάθμευση, πάνε αλλού, και σε άλλες πόλεις , η Αγορά ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ και ερημώνει , οι δε κατοικίες μένουν άδειες και η πόλη Υποβαθμίζεται και «αποαναπτύσσεται » Ατελείωτα τα παραδείγματα , μόνο ο Δήμος δεν τα βλέπει.
Τα τελευταία πολλά χρόνια ο Δήμος Κοζάνης μόνο καταργεί θέσεις στάθμευσης και δεν δημιουργεί καμιά νέα .
Η μελέτη του κυκλοφοριακού της Κοζάνης που γιά πολλοστή φορά ξαναγίνεται πρέπει να περιλαμβάνει μιά πλήρη και σωστή και λεπτομερή μελέτη της στάθμευσης σε όλη την πολη. Αλλιώς δεν έχει νόημα .
Προτείνουμε :
1) Να ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ η ανωτέρω μελέτη, είναι εύκολο , ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΧΡΟΝΟ ΟΥΤΕ ΔΑΠΑΝΗ και να μειωθούν στο ελάχιστο οι καταργούμενες θέσεις στάθμευσης. Ηδη στην οδό Πολυζούλη έχει γίνει σημαντική αλλαγή της μελέτης .
2) Καλούμε τον Εμπορικό Σύλλογο Κοζάνης , τα Επιμελητήρια , τους Συλλόγους όλων των εργαζομένων να ζητήσουν από τον Δήμαρχο και τους Δημ. Συμβούλους να αντιμετωπίσουν το μεγάλο προβλημα της στάθμευσης και να δεσμευτούν για συγκεκριμένες και άμεσες λύσεις.
3) Καλούμε όλους τους πολίτες να ασκήσουν πιέσεις στους ανωτέρω αρμοδίους .
ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΤΑΙ Ο κ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ. Αλλωστε δεν έχει καμμιά ευθύνη γιά την μελέτη αυτή και την κατάργηση τόσων πολλών [ 142 ] θέσεων στάθμευσης που έκανε ο προηγούμενος Δήμαρχος .
Ηδη οι κάτοικοι και τα καταστήματα της περιοχής αυτής αισθάνονται την πίεση μείωσης των θέσεων στάθμευσης λόγω των εργασιών στην πλατεία Λασσάνη, και δυσκολεύονται να βρούν χώρο στάθμευσης .
Χάρης Βαρδάκας
σ. Πολ. Μηχ/κός
Μην ανησυχείτε, υπαρχει ιδιωτικό parking εκει γυρω που πρεπει να δουλεψει κι αυτο. Λεφτα υπαρχουν. Και επιχειρηματιες φιλοι επισης..
κ.Βαρδάκα
Για την έλλειψη χώρων στάθμευσης ευθύνη έχουν οι μηχανικοί
Εσείς σαν μηχανικός και γενικά το ΤΕΕ μετατρέπατε θέσεις στάθμευσης και αποθήκες σε μαγαζιά
Γιατί δεν ζητούσατε σαν ΤΕΕ οι θέσεις στάθμευσης στις καινούργιες πολυκατοικίες να είναι περισσότερες απο τα διαμερίσματα – τα αυτοκίνητα που αναλογούν είναι 606 / 1000 κατοίκους (2020)
Συμφωνώ με τα υπόγεια πάρκινγκ αλλά αυξάνεται το κόστος ενοικίασης και διαμονής για τους μόνιμους κατοίκους
ΣΩΣΤΑ ΟΤΙ ΕΙΠΕΣ
τραγικοτατη μελετη ολη η φαση για να δουλεψει το παρκινγ και για να μην πανε δεκα μετρα παρακατω τα αστικα ταλαιπωρουνται ολοι οι πολίτες της γύρω περιοχης ενα πραγματικό χαος!
Όσο αυτοί που μιλούν για την πόλη θα είναι φωνές του παρελθόντος τόσο η πόλη θα πηγαίνει πίσω.
….Κασαπιδης Νίκη (το κόμμα) Αχτύπητος συνδυασμός για όσους τους επέλεξαν…..
Είχε καταντήσει η πόλη ένα απέραντο πάρκινγκ αυτοκινήτων!!! Επιτέλους φτιάξτε οικοδομές με θέσεις πάρκινγκ και σταματήστε να αγοράζετε αυτοκίνητα χωρίς να σας χρειάζονται και φυσικά ξεφορτωθείτε τα αυτοκίνητα 20 και πλέον ετών!!! Έχει η κάθε οικογένεια από 2-3 αυτοκίνητα….περπατήστε και λίγο να χάσετε κάνα κιλό!!!!
Είσαι σοβαρός; Στην Ελλάδα του 2024 νομίζεις ότι στην πλειοψηφία των οικογενειών τους περισσεύουν λεφτά για αυτοκίνητα; Το αυτοκίνητο, καλώς ή κακώς, είναι απαραίτητο για τον μέσο εργαζόμενο. Αναγκαστικά τα αυτοκίνητα θα αυξάνονται.
Ας καταργηθούν και 500 θέσεις, μάθετε να περπατάτε στ λιάρια, καλό σας κάνει, μάθατε όλοι με το αυτοκίνητο από το σαλόνι στη τουαλέτα
Οι τότε άρχοντες του Δήμου ούτε ολιγώρησαν ούτε και αδιαφόρησαν: απλά φρόντισαν να εξασφαλίσουν την πελατεία του ιδιωτικού πάρκινγκ. Πώς ακριβώς νομίζετε πως τόσο ο Κουκουλόπουλος όσο κι ο Μαλούτας ξέχασαν το “Ο Λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει Δεξιά” κι έτρεξαν να συνεργαστούν με τη ΝΔ; Απλά για να δείξουν πως κι αυτοί ξέρουν να εξυπηρετούν συμφέροντα. Και δεν εξυπηρέτησαν μόνο το συγκεκριμένο πάρκινγκ: ψάξτε όλες τις μισθώσεις κτηρίων από δημόσιες υπηρεσίες, να δείτε τίνος ιδιοκτησίες είναι και πότε ακριβώς μισθώθηκαν.
Εσύ ρε φίλε δεν έχεις τπτ καλύτερο να κάνεις από το ψάχνεις ποιος έχει τι και που το νοικιάζει? “Να ‘τανε η ζήλια ψώρα…”
Στο κέντρο για να παρκάρεις πρέπει να κάνεις αίτηση στην ΠΔ . Όταν θέλω να πάω κέντρο η πάω με τα πόδια η όταν χρειάζομαι αμάξι πάω και το αφήνω στο πάρκο. Είναι και τα αμάξια πολλά άλλα δεν υπάρχει πάρκινγκ στο κέντρο και σε πολλές γειτονιές . Όσα γκαράζ και να κάνουμε στα σπίτια κάπου πρέπει να τα αφήνουμε τα αμάξια όταν πάμε για δουλειές στο κέντρο που επιβαλλουν αμάξι.