Να μη μείνει και πάλι στα «σχέδια»
Επανέρχεται στο προσκήνιο το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) Κοζάνης, καθώς η διαχειριστική αρχή του προγράμματος «Δυτική Μακεδονία», «άνοιξε» τη σχετική πρόσκληση της νέας προγραμματικής περιόδου.
Το ΒΑΑ είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο που εκπονήθηκε το 2018 από την δημοτική αρχή Ιωαννίδη για την πόλη της Κοζάνης και επίκεντρο την ανάπλαση του ΟΣΕ. Προχώρησε όμως από τότε με αργά βήματα και πολλά προβλήματα και μέχρι σήμερα από εκείνο το σχεδιασμό, το μόνο τεχνικό έργο που προχώρησε είναι η ανάπλαση της πλατείας Λασσάνη.
Η δημοτική αρχή Μαλούτα το 2023 προχώρησε σε επικαιροποίηση του αρχικού σχεδιασμού για να υποβληθεί στο νέο ΕΣΠΑ και πλέον φτάσαμε στο σημείο, που ανοίγει ο κύκλος της χρηματοδότησης και το στοίχημα πλέον είναι να ωριμάσουν τα έργα ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν.
Το θέμα συζητήθηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, με τον Δήμαρχο Κοζάνης Γιάννη Κοκκαλιάρη να επισημαίνει ότι ο Δήμος Κοζάνης χρειάζεται επιτέλους έργα πνοής όπως είναι η σύγχρονη σκεπαστή λαϊκή αγορά, η μεταφορά των αστικών ΚΤΕΛ αλλά και η δημιουργία χώρων στάθμευσης (parking) ενώ μίλησε και για την εγκατάσταση των σταθμών των ηλεκτρικών ποδηλάτων, που αναμένεται να λειτουργήσουν άμεσα.
Περιοχές παρέμβασης
Αξίζει να σημειώσουμε πως εστίαση των αναπτυξιακών παρεμβάσεων θα είναι το εμπορικό κέντρο της πόλης και η περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού ενώ λειτουργικές συνδεδεμένες περιοχές ορίστηκαν η ΖΕΠ και το περιαστικό δάσος στη βορειοανατολική είσοδο της πόλης.
Ενδεικτικές δράσεις
Σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο σχεδιασμό, μερικά από τα προτεινόμενα έργα είναι:
- Στεγασμένη Δημοτική Λαϊκή Αγορά.
- Ανάπλαση Πλατείας 25ης Μαρτίου (Αλώνια) Δήμου Κοζάνης.
- Ανάπλαση Πλατείας «Νικολάου Γιολδάση» Δήμου Κοζάνης.
- Ανάπλαση Πλατείας Λασσάνη πέριξ οδών και παιδικής χαράς (MIS: 5117029) – Συμβασιοποιημένο.
- Ενεργειακή Αναβάθμιση 8ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης.
- Ενεργειακή Αναβάθμιση 11ου, 14ου Δημοτικού Σχολείου & 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης.
- Προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων για την Αστυνομική Διεύθυνση Κοζάνης.
- Βελτίωση προσβασιμότητας οδών στην περιοχή παρέμβασης – οδός Ολύμπου.
- Βελτίωση προσβασιμότητας οδών στην περιοχή παρέμβασης – οδός Αριστοτέλους.
- Διάνοιξη Οδού Κολοκοτρώνη.
- Ανάπλαση Γεωργίου Παπανδρέου.
- Διάνοιξη Οδού Ξηρολίμνης.
- Οδική διασύνδεση της πόλης με τις επεκτάσεις στα δυτικά.
- Διαμόρφωση χώρου Μ.Μ.Μ.
- Διαμόρφωση πεζόδρομων περιοχής Ο.Σ.Ε.
- Κατάρτιση / αναβάθμιση δεξιοτήτων ανέργων με έμφαση σε τομείς της στρατηγικής έξυπνης εξειδίκευσης (RIS3).
- Ενίσχυση απασχόλησης ανέργων με έμφαση σε τομείς της στρατηγικής έξυπνης εξειδίκευσης (RIS3).
Ο συνολικός προϋπολογισμός των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων της επικαιροποιημένης ΣΒΑΑ Κοζάνης ανέρχεται σε 21.706.987,63 €, εκ των οποίων τα 21.206.987,63 € κατανέμονται σε δεκαοκτώ έργα χρηματοδοτούμενα από το ΕΤΠΑ και οι 500.000,00 € σε δυο έργα χρηματοδοτούμενα από το ΕΚΤ+.
Προσοχή μεγάλη, ότι είναι μελέτη της “Κοζάνη τόπος να βγεις” και το έχει προωθήσει και ο επόμενος, συνήθως είναι τραγωδία από άποψη μελέτης, τεχνικά, αισθητικά, ηθικά κτλ…να εξεταστεί πολύ προσεκτικά τι από όλα αυτά στέκουν και θα είναι ωφέλιμα και δεν θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα και αν θεωρείτε σκόπιμο κρατήστε τα. Αν και το καλύτερο θα ήταν να ξαναδώσετε την μελέτη σε ανεξάρτητους μηχανικούς που δεν έχουν καμμιά επαφή με Ανκο και άλλους παρόμοιους…
Το σχέδιο βάζει το κάρο μπροστά από το άλογο. Πως θα κάνεις αναπλάσεις αν δεν βγάλεις την εξωτερική κίνηση των οχημάτων έξω από την πόλη; Πως θα βγάλεις την εξωτερική κίνηση των οχημάτων έξω από την πόλη αν δεν κατασκευάσεις τη νότια περιφερειακή που θεωρήθηκε ως απαραίτητη ακόμα από τη δεκαετία του ΄80; Το σχέδιο του Ιωαννίδη είναι μισό, είναι κοντόφθαλμο, είναι ιδεοληπτικό. Είτε αρέσει στον κ. Ιωαννίδη είτε όχι. Πάει και τελείωσε.
Δήμαρχε, πέτα το σχεδιασμό του Ιωαννίδη στα σκουπίδια!
Ο Δήμος δεν έχει καμιά δουλειά ν’ αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την Αστυνομία! Τα τωρινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έτσι κι αλλιώς είναι μα τεχνική ανοησία, πολύ σύντομα έρχονται οι μπαταρίες επόμενης γενιάς.