<<Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι τα προσόντα για τα οποία θα ήθελα να μιλήσω, τα οποία θεωρώ απαραίτητα για τον προοδευτικό εκπαιδευτικό, είναι προσόντα που αποκτώνται σταδιακά, μέσα απο την καθημερινή πρακτική. Έτσι λοιπόν, τα προσόντα δεν μπορούμε να τα έχουμε εκ γενετής ούτε μπορούν να μας δοθούν με διάταγμα ή ως δώρο. Είναι όλα εξίσου αναγκαία για μια προοδευτική εκπαιδευτική πράξη.>>
<<Θα αρχίσω με την ταπεινοφροσύνη, η οποία προϋποθέτει θάρρος, αυτοπεποίθηση, αυτοσεβασμό και σεβασμό για τους άλλους, μας βοηθά να καταλάβουμε μια προφανή αλήθεια.. Κανείς δεν τα ξέρει όλα. Κανείς δεν τα αγνοεί όλα. Όλοι ξέρουμε κάτι. Όλοι αγνοούμε κάτι. Κάποιος χωρίς ταπεινοφροσύνη δεν μπορεί καν να ακούσει με σεβασμό εκείνους που θεωρεί πολύ κατώτερους του δικού του επιπέδου ικανοτήτων>>
<<Μια απο τις ελλείψεις που μπορεί να έχει ο εκπαιδευτικός είναι η ανικανότητα να παίρνει αποφάσεις. Οι δημοκρατικοί εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ακυρώνουν τον ευατό τους στο όνομα της δημοκρατικότητας τους. Αντίθετα, μολονότι δεν μπορούν να πάρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη ζωή των μαθητών τους δεν πρέπει στο όνομα της δημοκρατίας να αποφεύγουν την ευθύνη της λήψης αποφάσεων. Παράλληλα, δεν πρέπει να αυθερετούν στις αποφάσεις τους>>
<<Μολονότι αναγνωρίζω ότοι αυτές οι σκέψεις περί προσόντων είναι ανολοκλήρωτες, θα ήθελα επίσης να αναφέρω με συντομία τη χαρά της ζωής, που τη θεωρώ θεμελιώδη αρετή για τη δημοκρατική εκπαιδευτική πρακτική>>
<<Είτε είμαστε πρόθυμοι να ξεπεράσουμε παραλείψεις ή ασυνέπειες είτε οχι, με ταπεινοφροσύνη, με στοργική αγάπη, με θάρρος, ανοχή, ικανότητα, αποφασιστικότητα, υπομονή, ανυπομονησία και λεκτική φειδώ, συμβάλουμε στη δημιουργία ενός ευτυχισμένου, χαρούμενου σχολείου. Eργαζόμαστε για ένα σχολείο-περιπέτεια, ενα σχολείο που πάει μπροστά, που δεν φοβάται να ριψοκινδυνεύει, που απορρίπτει την στασιμότητα. Ένα σχολείο που σκέφτεται, συμμετέχει, δημιουργεί, μιλά, αγαπά, φαντάζεται, αγκαλιάζει με πάθος και λέει ναι στη ζωή. Δεν είναι ένα σχολείο που σιωπά και παραιτείται.>>
<<Δεν βλέπω, συνεπώς, άλλη εναλλακτική λύση για τους εκπαιδευτικούς απο την ενότητα μέσα στην ποικιλομορφία των ενδιαφερόντων τους για να υπερασπίσουν τα δικαιώματα τους. Αυτά τα δικαιώματα περιλαμβάνουν το δικαίωμα της ελευθερίας στη διδασκαλία, το δικαίωμα να λένε την γνώμη τους. Το δικαίωμα για καλύτερες συνθήκες στην άσκηση του παιδαγωγικού τους έργου, το δικαίωμα να είναι συγκροτημένοι. Το δικαίωμα να κρίνουν τις αρχές χωρίς το φόβο αντίποινων (που συνεπάγεται το καθήκον να κρίνουμε ειλικρινά). Το δικαίωμα στο καθήκον να είναι σοβαροί και σαφείς και να μην ψεύδονται για να επιβιώσουν.>>
(Αποσπάσματα απο το βιβλίο του Paulo Freire)
Καλή, ελπιδοφόρα και εποικοδομητική νέα σχολική χρονιά
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΡΑΝΙΚΑ
Ο μεγάλος Δάσκαλος Freire έχει πει πολλά και σημαντικά πράγματα. Ποιο το νόημα της αναπαραγωγής τους όμως από μία εκπαιδευτικό; Πόσο δόκιμο θεωρείται να εύχεται καλή χρονιά με λόγια άλλου, (όσο σημαντικός και να είναι) και να μην αυτοδημιουργεί;
Πολύ όμορφα λόγια για έναν άλλο πλανήτη. Οι περισσότεροι ειναιΑΔΙΑΦΟΡΟΙ σκέφτονται μόνο τα ιδιαίτερα που θα κάνουν ρωτήστε κανένα τελοιοφοιτο να σας πει πόσο χάσιμο χρόνου είναι η Γ λυκειου.Κι αν θα μπαίνουν αργότερα στη τριτοβάθμια με το βαθμό πρέπει μα τους γλείφουμε θα τους δώσουμε κι αξία. Βέβαια υπάρχουν και οιαπολυτως ευσυνειδητοι(λιγοι)
Ακροτητες
Η διδασκαλία και μάλιστα η αποτελεσματική διδασκαλία είναι δύσκολη υπόθεση.Όσα πτυχία και να έχεις στο τέλος μετρά πάντα η προσωπικότητα.Οι άνθρωποι με τη στάση τους δίνουν περιεχόμενο στα πτυχία και όχι τα πτυχία στους ανθρώπους.Πρώτα ζεις και μετά διδάσκεις.
Ετσι ειναι. Χαιρομαι που παντα θα υπαρχει ποιοτητα
το πιο σημαντικο για εναν εκπαιδευτικο ειναι κατ’αρχην να ειναι σε ταξη
διοτι εχουμε γεμισει εκπαιδευτικους αποσπασμενους σε διοικητικες θεσεις, σε γραφεια σε ασχετες δουλειες με την βασικη τους που ειναι η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προισταμενοι εκπαιδευσης για εκτελεση σχεδιων και δημιουργια “πλανων” που εχουν χρονια να ερθουν σε επαφη με παιδια ή και ενηλικες εκπαιδευομενους, πολλοι κιολας χωρις να εχουν διδαξει ποτε, κουνανε το δακτυλο σε εκπαιδευτικους με πολυχρονη καθημερινη παρουσια σε ταξεις.
τα παραπανω δεν αφορουν αναγκαστικα την κα καρανικα την οποια δεν γνωριζω και δεν ξερω που υπηρετει εάν υπηρετει σε δημοσια θεση
Ποια η ιδιότητα της Καρανικα?;;;;;;;;;
Συμφωνώ τα ίδια ισχύουν και για τη διοίκηση μιας σχολικής μονάδας. Ας έχεις όσα πτυχία θες αν δεν το έχεις με τη διοίκηση θα το κλείσεις το σχολείο…