kozan.gr «Έξυπνες» διαβάσεις παρακείμενες σε σχολεία της Κοζάνης μέσω έργου που υλοποιεί το Τ.Ε.Ε σε πανελλήνιο επίπεδο

12 Σεπτεμβρίου 2024
07:51

Την αποδοχή πρόσκλησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ως Φορέα Υλοποίησης-Αναθέτουσα Αρχή για τη Συμφωνία-Πλαίσιο για το Έργο «Κατασκευή έξυπνων πρότυπων διαβάσεων σχολείων με στόχο την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος διάβασης μαθητών και αύξηση επιπέδου οδικής ασφάλειας των οδών που εφάπτονται με τα σχολεία» αποφάσισε ομόφωνα η Δημοτική Επιτροπή Κοζάνης στη συνεδρίαση της Τετάρτης (11/9).

Το Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών έξω από τα σχολεία, είναι ένα πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των μαθητών και πεζών στην περιοχή παρέμβασης. Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα θα ενεργοποιείται με την παρουσία μαθητή ή πεζού, ώστε να
ενισχύεται η προσοχή τόσο των μαθητών, όσο και των διερχόμενων από τη διάβαση οχημάτων. Αποτέλεσμα της ενεργοποίησης είναι ο φωτισμός της πεζοδιάβασης από τις συσκευές σήμανσης τύπου LED, οι οποίες είναι ενσωματωμένες τόσο στην άσφαλτο όσο και στο πεζοδρόμιο, αλλά και η ταυτόχρονη ενεργοποίηση των κατακόρυφων πινακίδων σηματοδότησης LED, επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα φωτεινής σήμανσής της. Το σύστημα θα είναι αυτόνομο και θα ηλεκτροδοτείται από ηλιακούς συλλέκτες.

 Το έργο συνολικά αφορά την κατασκευή οκτακοσίων σαράντα τριών (843) προτύπων έξυπνων διαβάσεων + 50% προαίρεση, το οποίο θα περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού-λογισμικού και κάθε υλικό και εργασία που θα απαιτηθεί καθώς και τις τελικές δοκιμές καλής λειτουργίας ώστε μια απλή διάβαση πεζών έξω από ένα σχολείο να αναβαθμιστεί σε πρότυπη. Κάθε πρότυπη έξυπνη διάβαση θα αποτελείται από τα ακόλουθα υποσυστήματα:

1. Συσκευές αφής πεζών νέου τύπου. Οι συσκευές αφής πεζών, θα χρησιμοποιούνται για την χειροκίνητη ενεργοποίηση του συστήματος έξυπνης διάβασης πεζών και θα εγκαθίστανται πάντα ανά ζεύγη σε κάθε διάβαση.
2. Συσκευές φωτεινής σήμανσης οδοστρώματος και πεζοδρομίου τύπου LED. Οι συσκευές φωτεινής σήμανσης οδοστρώματος και πεζοδρομίου, θα εγκατασταθούν σε όλο το μήκος της κάθε διάβασης πεζών, εκατέρωθεν του κάθε zebra line της πεζοδιάβασης και σε απόσταση
ενός μέτρου (1m) μεταξύ τους, με σκοπό την καλύτερη οριοθέτησή της και την ενίσχυση της οριζόντιας σήμανσης.
3. Κεντρική μονάδα ελέγχου συσκευών φωτεινής σήμανσης. Οι συσκευές φωτεινής σήμανσης τύπου LED, πεζοδρομίου και οδοστρώματος θα συνοδεύονται με την κεντρική μονάδα ελέγχου. Η μονάδα ελέγχου θα πρέπει να περιλαμβάνει κατάλληλο τροφοδοτικό και ελεγκτή.
Θα διαχειρίζεται κατάλληλα τη λειτουργία όλων των φωτεινών συσκευών σήμανσης που
συνδέονται σε αυτή.
4. Πινακίδες Π21 με εσωτερικό LED φωτισμό.
5. Αισθητήρες καταμέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων
6. Διαγράμμιση οδοστρώματος με θερμοπλαστικό υλικό
7. Πλακοστρώσεις πεζοδρομίων, νησίδων κ.λ.π.
8. Φωτοβολταϊκοί συλλέκτες για την τροφοδοσία του συστήματος έξυπνης διάβασης πεζών
9. Εργασίες διάβασης καλωδίων, αποκατάσταση ασφαλτοτάπητα διάβασης, ταπείνωση
πεζοδρομίων και νησίδων
10. Υπηρεσίες συντήρησης εξοπλισμού και λογισμικού συστήματος για 8 μήνες (παραγωγική λειτουργία) και 24 μήνες (εγγυημένη λειτουργία)

 

kozan.gr

3 σχόλια

  • Δεν ξέρω αν ισχύει μόνο στην Κοζάνη ή και σε άλλες πόλεις. Αλλά όσο έχετε τις διαβάσεις πάνω στα σταυροδρόμια μην περιμένετε ασφάλεια. Τόσο για τον πεζό όσο και για τον οδηγό του αυτοκινήτου. Εξηγώ: δεν είναι δυνατόν να θέλει να στρίψει οδηγός σε δρόμο με κίνηση και ακριβώς στο δρόμο που στρίβει στα 2 μέτρα να έχετε διάβαση. Που να προσέξει να μην πατήσει τον πεζό ή να μην τρακάρει. Όλοι οι δρόμοι της Κοζάνης είναι έτσι. Χάθηκε ο κόσμος να έχετε τη διάβαση στα 10 περιπου μέτρα από τις διασταυρωσεις;

  • Ξανασχεδιαστε τις διαβασεις στην Κοζάνη. Έχετε γεμίσει τους δρόμους με διαβάσεις και σε λάθος σημεία. Ας μας πει κάποιος αρμόδιος πόσες έχετε σχεδιάσει στην παυλου Μελά. Έχει κάθε 10 μέτρα διάβαση.
    Ενημερώστε σε οδηγούς και πεζούς τι σημαινει διάβαση. Οι οδηγοί να σέβονται τους πεζούς και οι πεζοί να περνούν από τις διαβάσεις και όχι από όπου τους αρέσει.

  • Πολύ σωστά και τα δύο παραπάνω σχόλια. Επίσης έχω να ρωτήσω, οδική συμπεριφορά, περιορισμούς και φρένο στους γονείς των μαθητών που στο σχολασμα κλείνουν δρόμους ολόκληρους και αν μπορούν θα μπουν με το αυτοκίνητό μέσα στην αυλή, ποτέ θα κάνετε;;Γιατί κατά το σχολασμα ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τους μαθητές, είναι η πλειοψηφία των γονιών των συμμαθητών τους με την οδική συμπεριφορά κανίβαλου που επιδεικνύουν.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι