Χ. Γκοβεδάρος: “Ας αποφασίσουν έστω και αργά για ορισμένες εμβληματικές κινήσεις που έχουν σχέση πχ. με το Πανεπιστήμιο ή τις υποδομές”

16 Ιανουαρίου 2025
17:44
Ακυρώθηκε και η πολυαναμενόμενη μεγάλη επένδυση της Sunlight η οποία θα δημιουργούσε μεγάλο αριθμό νέων θέσεων εργασίας.

Προσωπικά και δημόσια αλλά και σε ιδιωτικές συζητήσεις δεν υπήρξα ποτέ αισιόδοξος (αν και ευχόμουν να κάνω λάθος) ότι θα γινόταν πράξη, αφού δεν υπάρχουν έως σήμερα σημαντικά κίνητρα για να αποτελεί η περιοχή μας επιλογή για μεγάλες επενδύσεις.

Βέβαια ας είμαστε δίκαιοι και ας μην τρέφουμε αυταπάτες, κανείς Περιφερειάρχης δε μπορεί να πείσει μια εταιρεία που σκοπό έχει το μέγιστο κέρδος αλλά και την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της, να επενδύσει αν δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις και τα κίνητρα.

Προϋποθέσεις και κίνητρα για τα οποία φαίνεται έως σήμερα ότι δεν υπάρχει η βούληση να δοθούν από το κεντρικό κράτος αν και έχουν περάσει σχεδόν πεντέμισι χρόνια από την απόφαση για βίαιη απολιγνιτοποίηση χωρίς πρότερο σχέδιο.

Κι αν ορισμένοι εκεί στο κέντρο θεωρούν ότι και εκείνοι δε θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εταιρεία ώστε να αποφασίσει θετικά για την πραγματοποίηση της επένδυσης…ας αποφασίσουν έστω και αργά για ορισμένες εμβληματικές κινήσεις που έχουν σχέση πχ. με το Πανεπιστήμιο ή τις υποδομές.

Σε ότι αφορά το Πανεπιστήμιο, ενίσχυση αυτού:

-Με ίδρυση νέων σχολών πρώτης ζήτησης, Αρχιτεκτονικής, Πολιτικών Μηχανικών, Τοπογράφων ώστε να καταστεί η Πολυτεχνική Σχολή

πλήρης αντί ημιτελής που είναι σήμερα.

-Με ίδρυση Ιατρικής σχολής(κάτι για το οποίο ήμουν αρνητικός έως πρόσφατα αφού υπάρχουν δίπλα μας αντίστοιχες σχολές στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα, στα Ιωάννινα, αλλά πλέον η περιοχή μας που βρίσκεται στο χείλος της παρακμής χρειάζεται εμβληματικές αποφάσεις μεταξύ των οποίων πρέπει να είναι η ίδρυση αυτής).

 

Σε ότι αφορά μερικές μόνο από τις υποδομές πέραν όσων έχουν δρομολογηθεί, απαιτείται η πρόθεση για χρηματοδότηση μέσω του Πυλώνα ΙΙΙ ή άλλων πηγών για:

-Ολοκλήρωση του κάθετου οδικού άξονα Κοζάνη-Πτολεμαϊδα-Ξυνό Νερό-Αμμοχώρι-Φλώρινα-Νίκη ενδεχόμενου προϋπολογισμού 180.000.000,00€

-Μελέτη και κατασκευή συνολικής κλειστής Περιφερειακής οδού πόλεως Κοζάνης (Κοίλα-Βατερό-Λευκόβρυση-Καρυδίτσα-Κρόκος-Αεροδρόμιο-Δρέπανο-Κοίλα) ενδεχόμενου προϋπολογισμού 200.000.000,00 ευρώ αντί μόνο του κλάδου Καρυδίτσας-Κρόκου-Αεροδρόμιο προϋπολογισμού 45.000.000,00 και για τον οποίο κλάδο δεν υπάρχουν τα κονδύλια και έχει αποφασίστεί η κατασκευή μόνο του νότιου παράπλευρου αυτού του κλάδου προϋπολογισμού 6-7.000.000,00 ευρώ.

-Άμεση έγκριση χρηματοδότησης για την ενίσχυση και ανακαίνιση του παλαιού Νοσοκομείου Κοζάνης προϋπολογισμού 31.000,000,00 ευρώ για το οποίο υπάρχει έτοιμη μελέτη.

-Άμεση χρηματοδότηση αρχικά μελετών ίσως της τάξης 50.000.000,00 ευρώ για Εμπορευματική Σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνης-Καλαμπάκας-Ηγουμενίτσας με τη σύνδεση των Λιμανιών Θεσσαλονίκης και Ηγουμενίτσας και κατόπιν δρομολόγηση εύρεσης κονδυλίων κατασκευής.

-Πέραν της ενίσχυσης και αναβάθμισης της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί αρχικά η μελέτη νέας γέφυρας καθώς ακόμη και μετά την αναβάθμιση της υφιστάμενης ο χρόνος ζωής της θα είναι συγκεκριμένος και όχι ιδιαίτερα μεγάλος (και λόγω προβλημάτων αλλά και λόγω παλαιότητας).

 

Καλές οι συχνές πανηγυρικές επισκέψεις των αξιωματούχων εξ Αθηνών για ανακοίνωση έστω και αργά των αυτονόητων χρηματοδοτήσεων νέων και υφιστάμενων τοπικών επιχειρήσεων αλλά είναι μικρού αριθμητικού και μικρής διάρκειας εργασιακού αποτυπώματος.

 

Με την ευκαιρία της προγραμματισμένης επίσκεψης του Πρωθυπουργού έστω μερικά από τα παραπάνω είναι αυτά που περιμένει να ακούσει η περιοχή, αφού έως σήμερα υπάρχει αδυναμία προσέλκυσης πραγματικών εμβληματικών επενδύσεων.

 

Ο τόπος χάνει τα παιδιά του, ο πληθυσμός και το εισόδημα συρρικνώνεται διαρκώς χωρίς έως σήμερα ανάσχεση της τάσης, η κλεψύδρα για την περιοχή αδειάζει, η υπομονή των κατοίκων εξαντλείται…

 

Δεν υπάρχει άλλος χρόνος… άμεση δρομολόγηση σοβαρών και γενναιόδωρων κινήτρων για προσέλκυση νέων επενδύσεων ταυτόχρονα με τριπλασιασμό των κονδυλίων του Πυλώνα ΙΙΙ για να γίνουν πράξη τα εμβληματικά έργα υποδομής.

 

Μονόδρομος η διεκδίκηση και αν απαιτηθεί η σύγκρουση για τη διασφάλιση των συμφερόντων της περιοχής…

Η Δυτική Μακεδονία, η Κοζάνη, αξίζουν καλύτερης αντιμετώπισης…

22 σχόλια

  • Έλα ρε αλήθεια??

    έπρεπε να σε είχαμε υπουργό εσένα να γκρίνιαζες στο υπουργικό αν κανείς άλλος υπουργός δε σου μίλαγε καλά, και μετά να γκρίνιαζες για τα θέματα της περιοχής να δούμε ποιος θα σε έπαιρνε στα σοβαρά.

    Χάρη τα ανώριμα καμώματά σου δυστυχώς σε ακολουθούν

  • Δυστυχώς κ. Γκοβεδαρε δεν έχετε αίσθηση ρεαλισμού αλλά ένα πλεονάζον λαϊκισμό. Ακόμη κι αν όλα αυτά δια μαγείας πραγματοποιούνταν τίποτα απ’ αυτά δεν θα ήταν οικονομικά βιώσιμο. Μη ξεχνάτε ότι ζούμε σε μια μικρή πινέζα στο χάρτη και κανείς δεν θέλει να έρθει στην περιοχή. Ακόμη και οι κάτοικοι επιθυμούν να κατηγορήσουν νοτιότερα.

    • Μάλλον εσκεμμένα ξεχνάς ότι ήταν ο πρώτος αντιπεριφερειάρχης σε έργο κι απ’την ώρα που έφυγε σίγησε η περιφερειακή αρχή

      • Ποιο έργο μωρέ τσαμπουνάτε συνέχεια; Στα τεχνικά έργα που μια ζωή έκανε η περιφέρεια έκοβε βόλτες. Ποιο μεγάλο έργο οραματίστηκε, σχεδίασε και υλοποίησε; Αντε με τις μπαρούφες σας

  • Όταν είναι να γίνουν επενδύσεις είναι αποτέλεσμα των ενεργειών του πρωθυπουργού,του περιφερειάρχη,του αντιπεριφερειάρχη κτλ….

    Όταν δεν γίνεται δεν φταίει κανένας, αλλά οι συγκυρίες.

    Ούτε μια εταιρεία δεν έχει έρθει και δεν θα έρθει ούτε μισή, για αυτό μην κλείσετε την ΔΕΗ. Αυξήστε το ποσοστό του δημοσίου και τελειώνετε με τα κολλήματα του Μητσοτάκη.

  • 380.000.000 για δρόμους… Για δρόμους…
    Αυτό είναι το αστέρι της πολιτικής;
    Αυτές είναι “αναπτυξιακές” παρεμβάσεις;;

  • Οι παλιοί Χάρη με τα κάρα έφταναν στη Βιέννη !
    Ακολουθούσαν το δρόμο προς την Ευρώπη, και τις υποδομές της εποχής εκείνης.
    Σήμερα Χάρη μας λείπουν οι δρομοι και η υποδομές.
    Χωρίς υποδομές και δρόμους καμία επένδυση.
    Τα υπόλοιπα είναι ιστορίες για το τζάκι ,μιας και δεν έχουμε τηλεθέρμανση, για το χειμώνα

  • Ο Γκοβέδαρος θα φέρει ανάπτυξη με μπετά και άσφαλτο. Για να έχουμε δρόμους να κόβουνε βόλτες οι ηλικιωμένοι και να πίνουνε καφέδες στην Φλώρινα και την Καστοριά. Μιλάμε για ΤΟ αναπτυξιακό σχέδιο

  • Χάρη ξέχασες το πιο σοβαρό:Οι Κοζανίτες δεν πήγαιναν ούτε στην Ηγουμενίτσα ούτε στη Θεσσαλονίκη είχαν την ανεξαρτησία τους πηγαίνοντας στη Βιέννη.

  • Ο κ. Γκοβεδάρος πρέπει να επανέλθει στην θέση του Αντιπεριφερειάρχη άμεσα , εγωισμοί δεν χωρούν , προέχει το καλό του τόπου .

  • Να κάνουμε καμιά 20αρια τμήματα να ζήσουν τα φαστ φουντ και οι γκαρσονιέρες να κάνουμε αυτοκινητόδρομους που δεν θα τους χρησιμοποιεί κανείς και μετά να αναρωτιόμαστε γιατί πάλι θα χρεοκοπήσουμε

  • “Βέβαια ας είμαστε δίκαιοι και ας μην τρέφουμε αυταπάτες, κανείς Περιφερειάρχης δε μπορεί να πείσει μια εταιρεία που σκοπό έχει το μέγιστο κέρδος αλλά και την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της, να επενδύσει αν δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις και τα κίνητρα.” Αν η Περιφερειακή αρχή δεν θέτει θεμέλιά προϋποθέσεων και κίνητρα ανάπτυξης τότε τι κάνει; Πείτε μου ποιος από το επιτελείο του Περιφερειάρχη επικοινωνεί με Βρυξέλες; Πόσο εξωστρεφής είναι η κατάσταση; Μην λέμε αερολογίες 30 χρόνια τακτοποιήσεις έκανε στην ΑΝΚΟ το ίδιο κάνει και τώρα. Καμία πνοή ανάπτυξης.

  • Επιτέλους ειπώθηκαν αυτά που που πρέπει αποτελούν το ανάγνωσμα του Ευαγγελίου στην περιοχή. Οι υποδομές προηγούνται των επενδύσεων. Η επενδύσεις δεν έρχονται η ακυρώνονται γιατί δεν υπάρχουν οι υποδομές. Τι δεν καταλαβενετε.

    • Ποιές υποδομές βρε άσχετε; Δρόμοι, γεφύρια και ιατρικές σχολές σε μια εποχή που τρέχει με χίλια στην 4η βιομηχανική επανάσταση; Αντε ανοίξτε κανένα βιβλίο να ξεστραβωθείτε με έχετε χαντακώσει όλη την περιοχή με τις εμμονές σας

      • Την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση την χάνει η Γερμανία εσύ την περιμένεις στη Δ. Μακεδονία “διαβασμένε” “σχετικέ”;

      • Πρίγκηπά μου για να πας στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση πρέπει πρώτα να περάσεις από τις τρεις προηγούμενες δεν σου τα ΄μαθαν αυτά στο London school of Economics;

        • Γιδοβοσκέ από την δεύτερη βιομηχανική επανάσταση πέρασες με τα εργοστάσια λιγνίτη τα οποία πάπαλα τώρα. Δεν μιλάμε για την τρίτη βιομηχανική επανάσταση στην οποία δεν έχουμε να επιδείξουμε τίποτα σαν περιοχή. Οπότε ας βάλουμε τις βάσεις για την 4η και βλέπουμε. Αν δεν το κατέχεις το αντικείμενο κάτσε στον στάβλο σου και συζήτα με τους φίλους σου για δρόμους, γεφύρια και καινούρια εργοστάσια

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Μείνετε συντονισμένοι