Σύλλογος διδασκόντων 3ου Γυμνασίου Κοζάνης: «Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα….. » – Διαμαρτυρία 3ου Γυμνασίου Κοζάνης για την μετατροπή του σε Ωνάσειο (ΔΗΜ.Ω.Σ)

27 Ιανουαρίου 2025
08:40

Και ξαφνικά μια μέρα του Ιανουαρίου έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία η είδηση της μετατροπής του σχολείου μας σε Ωνάσειο Γυμνάσιο. Χωρίς να γνωρίζουμε τίποτα για τα καινούρια αυτά «πρότυπα» σχολεία, αρχίσαμε να αναζητούμε πληροφορίες μέσα
από την ιστοσελίδα του Ωνασείου ιδρύματος και να αντιλαμβανόμαστε ότι το δημόσιο σχολείο μας πρόκειται να εκχωρηθεί για 12 έτη σε μια ιδιωτική εταιρεία, η οποία έχει σκοπό να παρέμβει ακόμα και στον τρόπο λειτουργίας του σχολείου μας. Τη Δευτέρα 20/1/2025, μετά από ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από τότε που έγινε η εξαγγελία της μετατροπής, υπογράφτηκε η σύμβαση ανάμεσα στον υπουργό Παιδείας και στο ίδρυμα Ωνάση.

Ανακύπτουν λοιπόν τα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Γιατί αποφασίστηκε ότι το σχολείο μας θα σταματήσει να δέχεται όλα τα παιδιά της γειτονιάς, τα οποία θα πρέπει να διοχετευτούν σε άλλα γυμνάσια της πόλης;
2. Γιατί δημιουργείται σχολείο «αρίστων;»
3. Γιατί τα παιδιά μας δεν έχουν ίσες ευκαιρίες;
4. Γιατί δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες;
5. Γιατί τα 11χρονα παιδιά να υπόκεινται σε ένα σύστημα πανελληνίων για την εισαγωγή τους στην πρώτη γυμνασίου;
6. Γιατί πρέπει να καταργηθεί ένα δημόσιο σχολείο;
7. Γιατί το Ωνάσειο δε γίνεται ευεργέτης ή χορηγός πολλών σχολείων της περιοχής, εφόσον θέλει να βοηθήσει πραγματικά την παιδεία; Στην περιοχή μας υπήρχαν μεγάλοι ευεργέτες, όπως ο Παπαγεωργίου κ.α. που δεν ενεπλάκησαν στον τρόπο λειτουργίας του σχολείου.
8. Γιατί το Ωνάσειο πρέπει να πάρει ένα δημόσιο σχολείο και να το μετατρέψει σε ιδιωτικό;
9. Γιατί καταστρατηγείται ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης

10. Γιατί δε δημιουργεί από την αρχή ένα ιδιωτικό κολλέγιο; Ποιος ο λόγος της μετατροπής ενός δημόσιου σχολείου σε ιδιωτικό;
11. Γιατί οι καθηγητές που αγαπάμε τα παιδιά, τα διδάσκουμε τόσα χρόνια και είμαστε κοντά τους να φύγουμε από το σχολείο μας;
12. Γιατί χάνουμε τις οργανικές τόσων χρόνων;
13. Γιατί καταπατήθηκαν τα εργασιακά μας δικαιώματα; Δεν είναι αντισυνταγματικό αυτό που συνέβη;
14. Γιατί δε ρωτήθηκε κανένας από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων;

Τι θα πούμε λοιπόν σ’ αυτά τα παιδιά που μας κοιτούν στα μάτια και περιμένουν απαντήσεις; Κι ας μην ξεχνάμε ότι τα σχολεία δεν είναι οι τοίχοι. Είναι οι άνθρωποι, μαθητές, γονείς, καθηγητές. Δεν παραχωρούνται όλα.

Οι διδάσκοντες του 3ου Γυμνασίου Κοζάνης.

40 σχόλια

  • Δημόσιοι υπάλληλοι που δεν μπορούν πέρα από την μύτη τους. Το χιλιάρικο να πέφτει και μην μας ξεκουνήσει κανείς από τη δουλίτσα μας

  • Να σημειωθεί ότι η “αναβάθμιση” μιας σχολικής μονάδας, συντελεί στην υποβάθμιση των γειτονικών, οι οποίες θα υποδεχτούν τα παιδιά που δεν θα φοιτήσουν στο συγκεκριμένο σχολείο, δημιουργώντας τμήματα με μεγαλύτερο αριθμό ατόμων. Ταυτόχρονα η στέρηση του Γυμναστήριου από τους συλλόγους της πόλης θα προκαλέσει μείωση των ωρών προπόνησης συλλόγων στους άλλους χώρους, έτσι ώστε να τους χρησιμοποιήσουν οι προαναφερθέντες σύλλογοι. Ως συνήθως όλα γίνονται στο γόνατο.

  • Η μιζέρια αυτή πηγάζει από το φόβο ότι πλέον κάποιοι θα χρειάζεται να δουλεύουν “κανονικά” και ότι ορισμένα παιδιά που θέλουν να ξεχωρίσουν μέσα από τη δουλειά τους θα βοηθηθούν να το κάνουν. Τα υπόλοιπα για τους ιδιώτες και τα δημόσια σχολεία είναι οι δικαιολογίες για την τεμπέλικη αριστερή προσέγγιση τις εργασίας.

  • Είναι εντελώς θλιβερό να εμφανίζονται ως “σχολιαστές” τα έμμισθα τρολ του μητσοτάκη, μόνο και μόνο για να κάνουν δολοφονίες χαρακτήρα των εκπαιδευτικών. Οι μέρες σας είναι μετρημένες, σύντομα θα ξαναπάτε στην ανεργία! Οι μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις σ’ όλη την Ελλάδα για τη μαζική δολοφονία στα Τέμπη αυτό έδειξαν.

    • Θα έρθεις εσυ με τον Κασελάκη και τον Φάμελο να μας βάλετε σε τάξη. Ασε μας βρε καρντάσι. Πήγαινε να δουλέψεις το 8ωρο σου και άσε το πληκτρολόγιο που μου την είδες επαναστάτης ποπολάρος στις πλατείες

  • Απλά τραγικοί οι διδάσκοντες!!!!!!!!!!!!!! Αντί να αισθανόμαστε τυχεροί για τη δημιουργία ενός τέτοιου σχολείου στην περιοχη όπου θα παρασυρει κ τα υπόλοιπα σχολεια να ανεβάσουν το επίπεδο τους, προτιμουν την ασφάλεια τους στο παρωχημένο κ απαρχαιωμένο συστημα που τους εξυπηρετεί ως δημόσιους υπαλλήλους.

  • Γιατί ενώ πληρώνουμε εισφορές στο κράτος ώστε να πληρώνονται όσοι έχουν σχέση με τον δημόσιο φορέα όπως είναι στην προκειμένη περίπτωση οι δασκάλοι, να πρέπει να πληρώσουμε και φροντιστήριο για να μάθουν αυτά που έπρεπε να μάθουν στο σχολείο;;;
    “Ο Νοών Νοείτω”

  • Επειδή εγώ ο γονιός θέλω το παιδί μου να πάρει μία άριστη δωρεάν εκπαίδευση εφόσον του δοθεί αυτή η ευκαιρία.
    Επειδή θέλω να υπάρχουν παραδείγματα ‘αριστείας’ όπως υπάρχουν παντού στην παιδεία, πχ. άριστα πανεπιστήμια, άριστα ιδιωτικά σχολεία κ.α. ακόμα και σε περιοχές όπως την δική μας που παρακμάζουν μέρα με την μέρα.
    Επειδή εγώ προτίθεμαι να μετακινήσω το παιδί μου από άλλο σημείο του νομού αν περάσει στο συγκεκριμένο γυμνάσιο.
    Επειδή του μαθαίνω ότι οι εξετάσεις και η αξιολόγηση θα είναι πάντα μέρος στη ζωή του.
    Επειδή του δίνω μια επιπλέον ευκαιρία για το μέλλον του, που δεν θα μπορούσα ειδάλλως.
    Επειδή πιστεύω πως αυτό το σχολείο θα αποτελέσει ένα υγιές κύτταρο, έναν ‘φάρο’ μέσα στην κοινωνία μας και θα ωφελήσει συνολικά τον τόπο και την γειτονιά.

  • Πολύ απλά : Αποφασίζομεν και Διατάσσομεν! Έτσι δεν λαμβάνονται οι αποφάσεις σε όλες τις αγγλοσαξωνκου τύπου “δημιοκρατιες”? Τραγική διαπίστωση αποτελεί το αλληλοφαγωμα αντί της συνειδητοποίησης ότι ο εχθρός βρίσκεται, βρισκόταν και θα βρίσκεται εντός των τειχών, είναι κοινός και απαιτείται ομοψυχία και συνεργασίια για να νικηθεί

  • Εδώ και πολλαααα χρόνια τα έχετε βάλει όλοι με τους εκπαιδευτικούς, τους πιο κακοπληρωμένους και αδικημένους εργαζόμενους στους οποίους χρωστάμε την εκπαίδευση των παιδιών μας. Δυστυχώς οι κεντρικές πολιτικές οδηγούν σε μια ολοένα και μεγαλύτερη αποεκπαιδευση δημιουργώντας τρομακτικη τροχοπέδη στο πραγματικό εκπαιδευτικό έργο. Ο εκπαιδευτικός δεν έχει καμία απολύτως ευελιξία σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκει και τελεί υπό συνεχή ελεγχο. Αναρωτήθηκε κανείς γιατί? Όλα παρουσιάζονται με το αστραφτερό κάλυμμα της προόδου. Μήπως ήρθε η ώρα να σκίσουμε αυτό το κάλυμμα και να δούμε τι υπάρχει από κάτω?

    • Δεν έχεις δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα 12ωρα και 14ωρα 7 ημέρες την εβδομάδα, πληρώνεσαι κάθε πρωτη του μηνός βρέξει χιονίσει, έχεις δημόσια ασφάλιση, κάθεσαι τα σαββατοκύριακα και τις αργίες, 15 μέρες τα Χριστούγεννα, 15 μέρες το πάσχα, 3 μηνες διακοπές το καλοκαίρι και νοιώθεις κακοπληρωμένος; Εγώ σε θεωρώ αχάριστο!

      • Φίλε μου αν δουλεύεις εσύ αυτές τις ώρες που λες. Σε παρακαλώ κοίταξε το και βρες καμιά άλλη δουλειά και υπάρχουν πολλές πίστεψέ με γιατί και εγώ αυτό έκανα πριν μερικά χρόνια. Τώρα βρίσκομαι εξωτερικό και παίρνω 4 φορές περισσότερα με τις μισές ώρες από αυτά που λες.

      • Τι λες βρε παιδί μου …αλήθεια εεε;;; Φαντάζομαι εσύ έκανες ιδιαίτερα στα παιδιά σου από το νηπιαγωγείο…. Μπράβο ..μπράβο… Και είμαι σίγουρος ότι πιστεύεις ότι στα φροντιστήρια διδάσκουν πιο ικανοί εκπαιδευτικοί από αυτούς του δημόσιου σχολείου. Τσακαλάκος είσαι. Φωνάζει το πράμα. Να είσαι γερός να δουλεύεις να πληρώνεις φροντιστήρια.

  • Είστε τελείως ζουλού οι άνωθι που κατηγορείτε για μιζέρια. Σας πουλάνε μια εικόνα κολλεγίου ιμιτασιόν κι αμέσως είδατε “την ευκαιρία” της υπεροχής. Πόσες φορές πρέπει να σας κοροϊδέψουν για να πάρετε μπρος; ΄Πραγματικά αξίζει να αρχίσετε να πληρώνετε δίδακτρα και στο σχολείο και να είναι φυσικά χειρότερο από το δημόσιο, όπως είναι πάντα. Οι άλλοι τι φταίμε;

  • Χωρίς να γνωρίζουμε λεπτομέρειες καλό είναι να μην λέμε τόσο μεγάλα λόγια και οι υπέρ και οι κατά αυτής της εξέλιξης. Ας οργανωθούμε να μάθουμε και μετά να πάρουμε αποφάσεις. Ούτε τέλειο ακούγεται, αλλά ούτε και τόσο αρνητικό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να χαθούν μαθήματα και να τρέχουν στο τέλος να καλύψουν ύλη εις βάρος όλων των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να φέρουν προ των ευθυνών τους τη συνδικαλιστικη τους ηγεσία. Τους προλάβανε οι εξελίξεις.

  • Απλά δε θέλουν να ξεβολευτούν από το καθισιό αυτοί που έφτασαν την δημόσια παιδεία σε αυτό το χάλι, που τους πληρώνουμε για το τίποτα και δίνουμε μια περιουσία στα φροντιστήρια για να μορφωθούν τα παιδιά μας.

  • Έτσι γίνεται ή διείσδυση τής νεοφιλελεύθερης κουλτούρας καί στην εκπαίδευση.Παρε την σοκολάτα τώρα νά γλυκαθεις καί μετά θα είναι αργά.

    • Πες τα ρε σύντροφε. Χίλιες φορές να μείνουν άπαντες αμόρφωτοι, ώστε να χάφτουν ευκολότερα και την παραμύθα της κομμούνας, γιατί έτσι όπως το πάμε θα αφανιστούμε.

  • Είναι αλήθεια πως ανακύπτουν πολλά ερωτήματα έπειτα από μια τέτοια απόφαση. Μεταξύ άλλων τίθενται και τα εξής΄ερωτήματα.
    1) Γιατί οι εκπαιδευτικοί φοβούνται ότι θα χάσουν τη θέση τους; Μήπως δεν διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα που ορίζονται για τη στελέχωση των συγκεκριμένων σχολείων;
    2) Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την παιδεία ήταν σαφείς προεκλογικά. Μήπως δεν ενημερωθήκατε επαρκώς πριν πάτε στην κάλπη να ψηφίσετε;

    Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι λίγο πολύ γνωστές. Παρόλα αυτά, στηρίζουμε τον αγώνα των εκπαιδευτικών και ευχόμαστε ολόψυχα τα δύο σχολεία της πόλης μας έστω και την έσχατη στιγμή να μη μετατραπούν σε Ωνάσεια.

  • Σίγουρα ο καθένας έχει κάθε δικαίωμα να εκφράζει την άποψη του . Καλά θα ήταν να το κάνει χωρίς να προσβάλει κανέναν. Πριν όμως πείτε τη γνώμη σας καλό θα ήταν να διαβάσετε τη σύμβαση που αφορά αυτά τα σχολεία.
    Κάποιοι λένε ότι θα γλιτώσουν τα φροντιστήρια. Λάθος, όσοι επιλέξουν να βάλουν τα παιδιά τους σαυτη τη δοκιμασία θα πρέπει να ξεκινήσουν τα φροντιστήρια από πριν για να εξασφαλίσουν την είσοδο τους. Πουθενά δεν λέει ότι ένα παιδί του γυμνασίου θα φοιτήσει και στο αντίστοιχο λυκειο. Πουθενά δε λέει ότι αν ένα παιδί κατά τη φοίτηση του που δεν έχει πετύχει τους σκοπούς του σχολείου τι γίνεται…Εξηγώ το διώχνουν και πάει σε άλλο ή συνεχίζει.
    Να θυμάστε τα παιδιά σαυτη την ηλικία θέλουν παιδαγωγούς καταρτισμενους να προσφέρουν γνώσεις. Κανένα μεταπτυχιακό και διδακτορικό δεν σου εξασφαλίζει την επιτυχία, σαυτη την ηλικία δε σου προσφέρει κάτι.
    Ακόμα και σαυτα τα σχολεία που απαξιωνονται από πολλούς υπάρχουν πολλοί άριστοι. Οι πρώτοι των πρώτων στις πανελλήνιες είναι από δημόσια σχολεία.
    Το κυριότερο θα πρέπει να είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε μια αποτυχία του παιδιού στις εξετάσεις εισόδου. Διαφορετικά εσείς οι ίδιοι κάνετε στιγματίσει το παιδί σας.
    Διαβάστε την εγκύκλιο και τα ξαναλέμε.

  • Πλάκωσαν στα σχόλια οι άριστοι του Κούλη. Χαχαχαχαχχχαχαχαχα. Μη σπάσετε καμία μέση μόνο από την πολλή αριστεία και επιστημοσύνη.

  • Πολλοί πρέπει να γνωρίζετε ότι σε αυτά τα σχολεία θα φοιτούν παιδιά από πολλές περιοχές, πόλεις, και όχι μόνο από Κοζάνη. Έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν θεση. Μηπως γνωρίζετε πόσα πρέπει να δώσετε σε φροντιστήρια για να μπορέσει το παιδί σας να,είναι επιτυχών; Μηπως δε γνωριζεται τι ακριβως γινεται στα δημόσια σχολεια; Πρώτα ενημερωθείτε σωστά.
    Πήρατε φορά και χωρίς να έχετε ενημερωθεί πλήρως λέτε αερολογίες.

  • Αδράξτε την ευκαιρία συνάδελφοι, που δίνεται στην πόλη μας , για ένα βήμα θετικό. Μην απορρίπτεται τις ευκαιρίες που δίνονται στα παιδιά και στους καθηγητές να διδαχτούν και να διδάξουν με ένα διαφορετικό ίσως πολύ καλύτερο τρόπο. Κανείς δε θα χάσει τη θέση του. Ας έχουμε ανοιχτούς ορίζοντες κι ας πάμε επιτέλους μπροστά.

  • Αν δεν ξέρετε μη μιλατε. Δεν έχετε ιδέα για τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία. Οι άνθρωποι χάνουν τις θέσεις τους και εσείς ξέρετε μόνο να κράζετε. Απαράδεκτο!

  • Στην Ελλάδα, τα παιδιά μας πάνε σχολείο, μεταξύ των φροντιστηρίων…κι αυτό μιλάει από μόνο του για την κατάντια της (παρα)παιδείας!!! Είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης στην οποία οι γονείς σε οικονομικό επίπεδο “σπουδάζουν” τα παιδιά τους δύο φορές, μια μέχρι το πανεπιστήμιο και μια κατά τη διάρκεια αυτού!!! Αθλιότητα και οπισθοδρομική αντίληψη λέγεται αυτό!!! Και φυσικά οι κύριοι αποδέκτες του οικονομικού οφέλους αυτού είναι οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αφορολόγητα!!! Αισχρή κατάσταση!!!

  • Αυτοί που στοίβαξαν τόσα πολλά παιδιά μέσα σε μικρές αίθουσες – γιατί είναι γνωστό ότι τα περισσότερα τμήματα είναι 25αρια και είναι γνωστό ότι με τον Νόμο της Κεραμέως το πρόβλημα οξύνθηκε – τώρα διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ότι θέλουν να βελτιωθεί η παιδεία! Αφού δημιουργούν το πρόβλημα, μετά καμώνονται ότι θέλουν και να το λύσουν! Όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε και πιο πάνω, αν το ίδρυμα Ωνάση ενδιαφέρεται τόσο για την παιδεία, γιατί δεν φτιάχνει ιδιωτικά σχολεία με χαμηλά δίδακτρα, για να μας πείσει πόσο σωστά θα δουλεύουν και ότι όντως αγαπάει τον απλό λαό! Ας προσλάβουν όποιον θέλουν και ας τεθούν υπό την ομπρέλα του υπουργείου. Όσο για το Υπουργείο Παιδείας, ας ξεκινήσει για αρχή από την μείωση μαθητών ανά τμήμα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση να κάνουν πιο αποτελεσματικά τη δουλειά τους…

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι