Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η ίδρυση δύο Ωνάσειων πρότυπων Σχολείων στην Κοζάνη, από τα 22 που θα λειτουργήσουν, Γυμνάσια και Λύκεια, με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή και θα συζητηθεί στις 24 Ιανουαρίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Τα Ωνάσεια Δημόσια σχολεία σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, αποφασίστηκε να λειτουργήσουν σε περιοχές της χώρας που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Αποτελούν έναν άλλο τύπο σχολείου, τα οποία δεν πρόκειται να λύσουν κανένα από τα προβλήματα ούτε της περιοχής, ούτε της εκπαίδευσης. Γιατί η περιοχή χρειάζεται παραγωγική ανασυγκρότηση και η εκπαίδευση απαιτεί ποιοτικά δημόσια σχολεία. Σήμερα η κυβερνητική πολιτική της υποχρηματοδότησης, της αργοπορημένης κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών στη λογική της εξοικονόμησης χρημάτων και οι τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των δημόσιων σχολείων, έχουν ως συνέπεια την υποβάθμισή τους.
Ταυτόχρονα, η ίδρυση ξεχωριστών- ακριβών σχολείων όπως τα Ωνάσεια, τα οποία απευθύνονται σε λίγους και εκλεκτούς, θα δημιουργήσουν σχολεία δύο ταχυτήτων. Η μορφωτική ανισότητα θα ενταθεί, εντείνοντας με τη σειρά της τις ήδη υπάρχουσες κοινωνικές ανισότητες και τους ταξικούς φραγμούς στην περιοχή που πλήττεται από τις συνέπειες της απολιγνητοποιησης. Βέβαια η αντίληψη ότι «μια κοινωνία χωρίς ανισότητες είναι αντίθετη στην ανθρώπινη φύση…» αποτελεί τον ιδεολογικό πυρήνα της κυβέρνησης και εκφράζεται από τον ίδιο τον πρωθυπουργό για “το παιδί από το Περιστέρι που θέλει να γίνει ψυκτικός και το παιδί από τα βόρεια προάστια που θέλει να σπουδάσει”.
Η παροχή της δημόσιας εκπαίδευσης αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας σε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειας και τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες που έχει το καθένα. Η κυβέρνηση εκχωρεί αυτή την υποχρέωση σε ένα ιδιωτικό ίδρυμα, ώστε να μπορεί να αποφασίζει από την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, οι οποίοι πληρώνονται από το κράτος, μέχρι το αναλυτικό πρόγραμμα, ανοίγοντας έτσι την κερκόπορτα της ιδιωτικοποίησης και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καταφέρνοντας ένα ακόμη χτύπημα στους μη προνομιούχους της περιοχής.
Η παιδεία είναι γνωστό ότι αποτελεί τον πυλώνα του κοινωνικού κράτους και η δημόσια και δωρεάν Παιδεία μας αφορά όλες και όλους. Γι αυτό και πρέπει να την διαφυλάξουμε.
ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ
ΝΕ ΠΕ Κοζάνης
Τι καπέλωμα είναι αυτό στη Βέττα!! Δεν έχω ξαναδεί για σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή να τοποθετείται η Νομαρχιακή και όχι η Βουλευτής. Έχετε μπλέξει τους ρόλους, σοβαρευτείτε.
Αντίθετα με τους ισχυρισμούς του άρθρου το Ωνάσειο θα δώσει την ευκαιρία στον φτωχό μαθητή, που δεν έχει λεφτά για ιδιαίτερα και ιδιωτικά σχολεία, να βοηθηθεί και να σπουδάσει! Η εισαγωγή δεν γίνεται με οικονομικά κριτήρια αλλά κριτήρια φιλομάθειας και εργατικότητας.
Θέλω να δω και την γνώμη του ΠΑΣΟΚ!
Το ΠΑΣΟΚ έχει ήδη εκφραστεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής όπου γίνεται η επεξεργασία του Σχεδίου Νόμου, με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο είναι δημόσια.
φτάνει πιά ,να φύγουν,δεν θέλουμε σχολεία,αλάνες θέλουμε να παίζουν τα παιδιά μας΄΄΄΄
ΑΧ ΨΕΥΤΟΑΡΙΣΤΕΡΟΙ
1ο. ‘Οσον αφορά στην εκπαίδευση, εσείς θεωρείτε ‘οτι τα προβλήματα αφορούν μόνο στην κάλυψη εκπαιδευτικών κενών και στην υλικοτεχνική υποδομή? Καμία αναφορά στην ποιότητα εκπαίδευσης στο γνωστικό αντικείμενο και στην ποιότητα των δασκάλων και πώς αυτή μπορεί να διασφαλιστεί.
2ο.Καμία αναφορά στο μπούλιγκ που υφίστανται οι καλοί μαθητές και πως μπορεί να διασφαλιστεί ήρεμο μαθητικό και μαθησιακό περιβαλλον. Μήπως υπάρχει και κάνω λάθος?
3ο.Τώρα ανακαλύψατε [με τα Ωνασεια] τα τρωτά της εκπαίδευσης? Γνωρίζετε και το ευχομαι την κατάσταση των δημόσιων και μήπως η υφίσταμενη κατάσταση παρέχει ήδη άνισο ανταγωνισμό [που επικαλείστε] σε βάρος φτωχών μαθητών και σε σχέση με πλούσια παιδιά που πάνε στα ιδιωτικά και στα ιδιαίτερα μαθήματα?
Κάποιοι αν ήταν στο χέρι τους δεν θα ήθελαν καθόλου σχολεία και μόρφωση, για να κάνουν τον κόσμο ότι θέλουν.