Γ. Μαγιάγκας* για Δίκαιη Μετάβαση: “Έχουν περάσει 6 χρόνια και μέχρι στιγμής είμαστε ακόμη στην αρχή”

31 Ιανουαρίου 2025
10:47

Από το 2019 ακούμε για τη Δίκαιη Μετάβαση. Έχουν περάσει 6 χρόνια και μέχρι στιγμής είμαστε ακόμη στην αρχή. Θα πρέπει να αναρωτηθούμε όμως για ποιο λόγο δεν έχει έρθει ουσιαστικά ούτε μία επένδυση στην περιοχή μας πλην των ανεμογεννητριών και των φωτοβολταϊκών. Το βασικό πλεονέκτημα που δίνει το κράτος για να επενδύσει κάποιος στην περιοχή μας είναι η κάθετη επιδότηση 70%. Ε και? Σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχει ο αναπτυξιακός νόμος που δίνει επιδότηση είτε 40%, είτε 50%. Δηλαδή η διαφορά είναι ένα 20-30% σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ξεχνάμε όμως κάτι σημαντικό. Η Δυτική Μακεδονία δεν έχει ούτε λιμάνια ούτε σιδηροδρομικό δίκτυο. Ποια σοβαρή επιχείρηση θα έρθει να εγκατασταθεί στην περιοχή μας όταν δεν έχει λιμάνια ή δεν υπάρχει πρόσβαση σε λιμάνια? Πως θα έρχονται οι πρώτες ύλες και πως θα φεύγουν τα προϊόντα; Ποιος επιστήμονας ή εξειδικευμένος υπάλληλος θα αφήσει την εργασία του Θεσσαλονίκη ή Αθήνα και θα έρθει στη Δυτική Μακεδονία με τις ίδιες απολαβές – παροχές; Για τις εκτάσεις που είναι διατεθειμένοι οι δήμοι και άλλοι φορείς να παραχωρήσουν στους δυνητικούς επενδυτές δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της Δυτικής Μακεδονίας. Σε ποιο δήμο της χώρας θα πάει μια επιχείρηση να κάνει ένα εργοστάσιο που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και δε θα της παραχωρηθεί δωρεάν έκταση; Καλώς ή κακώς η περιοχή μας δεν έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα για να προσελκύσει νέες επενδύσεις. Για να γίνει πραγματικά μια μετάβαση σε νέου είδους παραγωγική διαδικασία και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας – που στην τελική ανάλυση αυτό είναι το ζητούμενο – χρειάζονται σοβαρές και τολμηρές αποφάσεις. Εάν η Δυτική Μακεδονία δεν αποκτήσει ένα ιδιαίτερο φορολογικό καθεστώς, μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να είναι κερδοφόρες και να μπορούν να δώσουν περισσότερες παροχές στους εργαζόμενους , δεν πρόκειται να υπάρξει κανενός νέου είδους επένδυση, παρά μόνο φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες. Εκτός εάν η κεντρική διοίκηση των Αθηνών αυτό θέλει τελικά για τον τόπο μας.

Μαγιάγκας Γεώργιος – Αντιδήμαρχος Οικονομικών Δήμου Βοΐου

 

16 σχόλια

  • Aκριβώς αυτό θέλει κύριε Μαγιάγκα το κόμμα που και εσύ εκπροσωπείς.
    Ερημοποίηση της δυτικής Μακεδονίας και μόνιμη παραμονή στην φτώχεια της.
    Εάν πραγματικά νοιάζεστε για τον τόπο μας (και σεις και οι άλλοι), δηλώστε παραίτηση από την κομματική σας ιδιότητα και πάμε όλοι μαζί στους δρόμους να φωνάξουμε.

  • Δηλαδή η Εγνατία οδός δεν αποτελεί δίοδο μεταφοράς προϊόντων; Αξιοποιήσατε αυτές τι υποδομές και υπάρχει τώρα ανάγκη για να έρθουν και άλλες; Τουλάχιστον από την Αθήνα βλέπουμε κάποια δράση θετική ή αρνητική εσείς τι κάνετε; Φαντάζεστε σενάρια χαμηλής φορολογίας σε μια περιοχή με τεράστιο ποσοστό παραοικονομίας; Η περιοχή έχει δώσει εδάφη πολλές φορές στο παρελθόν; χωριά έχουν μετακινηθεί τεράστιες εκτάσεις έχουν γίνει λατομία πόσο πια; Να δώσουμε γη και ύδωρ για να έρθει κάποιος να μας δώσει δουλειά; Εμείς δεν εεε; Δεν καταλαβαίνω σε άλλο κόσμο ζούνε οι πολίτες και σε άλλο οι εκλεγμένοι; Και πάρτε κάποιον να σας συμβουλεύει τι να δημοσιεύετε την Αθήνα την κρίνουμε ως πολίτες με τις βουλευτικές εκλογές δεν σας ψήφισε ο κόσμος για να κάνετε κριτική στην Αθήνα αλλά να αποτελέσετε μαζί με τους υπόλοιπος αρωγοί έργων στην περιοχή.

    • Δυστυχώς για εμάς, τα εμπορευματοκιβωτια μεταφέρονται οικονομικά μέσω πλοίων ή τρένων. Διότι πρόκειται για μαζική μεταφορά φορτίων. Έτσι γίνονται οι βιομηχανικες μεταφορές. Οι οδικοί άξονες σαφώς και ευνοούν την ανάπτυξη μιας περιοχής, όχι όμως στο μέγεθος που χρειάζεται ο τόπος μας.

  • – ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΔΕΗ (ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΡΕΥΜΑ!!

    – ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΤΟΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ (ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΒΟΗΘΑΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ )

  • Λύσε τα προβλήματα του Δήμου σου κ. Μαγιάγκα και άσε τη Μετάβαση, δεν σε αφορά καθόλου, απλά μέσω αυτής πας να καρπωθείς κάποιες θέσεις εργασίας για τους δημότες σου. Αν είστε ικανοί ως δημοτική αρχή του Βοίου κάντε κάτι δικό σας. Σύμφωνα με τον δήμαρχο αντί να λύσετε το δημογραφικό στους εκατοντάδες οικισμούς του Βοίου που ερημώνουν, θα είστε απλά δίπλα μέχρι και στον τελευταίο κάτοικο… Εγώ θα πω ντροπή σας, που δεν προσπαθείτε να λήσετε το πρόβλημα της ερημοποίησης 6 χρόνια που είστε δημοτική αρχή.

  • Οταν ερθει στην εξουσια η ΝΔ και ο Κυριακος γινει Πρωθυπουργος θα γινουμε Καλιφορνια!. Λιγη Υπομονη ακομα!!. Χα χα χα.

  • ΟΝΤΩΣ ΚΥΡΙΕ ΜΑΓΙΑΓΚΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΟΣΑ ΧΡΩΣΤΑΤΕ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΣΑΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΟΡΙΜΑΝΣΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ ΠΟΥ ΒΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

  • ¨Εχει δίκιο ο κύριος Μαγιάγκας. Αλλά δε θέλουμε άλλες διαπιστώσεις από αυτούς που είναι σε θέσεις ευθύνης και εξουσίας, θέλουμε προτάσεις και πιέσεις στην κεντρική κυβέρνηση να αλλάξουν οι καταστάσεις και οι συνθήκες. Όχι άλλες διαπιστώσεις…..

  • Γιατί την ονομάζουν δίκαιη μετάβαση??Καλύτερος όρος από την άδικη δεν υπάρχει..εκμεταλευεται ο τόπος με τις χειρότερες συνθήκες και χτίζεται πάνω σε ένα αβέβαιο μέλλον..προεικονιζεται η έλλειψη σοβαρότητας και του ωχαδερφισμου..πολλά για τους λίγους και την άνετη ζωή όλων των εμπλεκομένων

  • Εύγε.
    Πολύ καλά τα λες.
    Θα πρόσθετα οτι στον σχεδιασμό του ΠΔΑΜ δεν ρωτήθηκε η τοπική κοινωνία. Έγινε από Αθηναίους και κάποιους τοπικούς αυτοδιοικητικούς.
    Αποτέλεσμα ήταν να κλείσουν πολλές επιχειρήσεις και να διαλυθεί οι τοπική κοινωνία.
    Απορώ πως κάποιοι ακόμα δεν έχουν ξεστραβωθει από τα καθρεπτακια που χρόνια τώρα τους μοιράζουν οι κυβερνητικοί και αυτοδιοικητικοί παράγοντες καθώς και οι έμμισθοι και οι αναμένοντας να λάβουν πακετακια απο το ΠΔΑΜ παρατρεχαμενοι.

  • Σε ποιο μέρος της γης μια ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ 300.000 ΑΝΘΡΩΠΩΝ διαστάσεων καλείτε να αλλάξει το παραγωγικό της μοντέλο ΒΙΑΙΑ ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΤΡΙΑ Η ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΔΙΟ;
    ΑΥΤΟ ΕΠΕΒΑΛΕ Ο ΚΥΡ.ΜΗΤΣΟ. ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΤΟΥ 2019 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΕΙ!
    Εάν έχεις βιοτεχνία με πιτζάμες θες τρία χρόνια για να οργανωθείς σωστά και να πουλάς πια βρακιά αντί για πυτζάμες. Όχι ΒΑΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟ ΠΡΟΙΟΝ!
    Όλα τα άλλα…..χαζαμαρες

  • Ο άνθρωπος δεν έχει καταλάβει ότι το περιβαλλοντικό Ν είναι πια διεθνές. Μίλα με όρους βιοτέχνη του 70. Φοροαπαλλαγές .

    • Ξεκάθαρα. Και ποια είναι αυτά τα προϊόντα που θέλουν τρένα για μεταφορά; Τι παράγει η περιοχή που είναι τόσο απαιτητό σε φορτίο; Εδώ δεν υπάρχουν οι υπηρεσίες για να μας εξυπηρετούν αφού για να κάνουμε μια εξαγωγή πρέπει να παρακαλέσουμε τον κάθε υπάλληλο να κάνει την δουλειά του. Και σε περίπτωση που πέσει η εξαγωγή σε αργία ή σαββατοκύριακο εξάγουμε μέσω Βουλγαρίας… Τι λέμε τώρα η Αθήνα μας φταίει. Ξέρετε τι θα γίνει αν έρθει το τρένο; Θα γεμίσουμε κινέζικα προϊόντα αυτό θα γίνει εμείς τίποτα.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Μείνετε συντονισμένοι