“Ακούγοντας τις φωνές των παιδιών, τις ανησυχίες και τα όνειρά τους, είμαι βέβαιος πως μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα σχολικό περιβάλλον που δεν αποκλείει, αλλά αγκαλιάζει όλες και όλους, που δεν επιβάλλει, αλλά ενθαρρύνει τη συμμετοχή, που δεν προσφέρει στείρες πληροφορίες, αλλά καλλιεργεί την κριτική σκέψη, την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό”.
Με τα παραπάνω λόγια, ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης έδωσε το στίγμα των σκέψεων του, κατά τον χαιρετισμό του στην εσπερίδα με θέμα “Συμπερίληψη και διαπολιτισμικός διάλογος: Ακούγοντας τις φωνές των παιδιών” που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Αναλυτικά, ο χαιρετισμός του κ. Δημάρχου:
“Αξιότιμες Πρυτανικές Αρχές,
Επίσημοι προσκεκλημένοι, κυρίες και κύριοι,
Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση χαιρετίζω τις εργασίες της σημερινής Εσπερίδας, αφιερωμένης στη μνήμη του Τριαντάφυλλου Παργακλιώτα, με τίτλο «Συμπερίληψη και διαπολιτισμικός διάλογος: Ακούγοντας τις φωνές των παιδιών».
Μια ακόμα εξαιρετική διοργάνωση που φιλοξενείται στην πόλη μας, με την ενεργό συμμετοχή των Τμημάτων της Φλώρινας, τα οποία με αξιοσημείωτη συνέπεια -επιτρέψτε μου να τονίσω – ενισχύουν διαρκώς το επιστημονικό τους αποτύπωμα στο ακαδημαϊκό γίγνεσθαι και ταυτόχρονα πρωτοπορούν, παράγουν και συνδιαλέγονται με τις σύγχρονες εξελίξεις, προσφέροντας στους φοιτητές γόνιμο πεδίο στοχασμού, αναζήτησης και έρευνας.
Το σημερινό θέμα της εσπερίδας, που αφορά τη χαρτογράφηση της συμπερίληψης και του διαπολιτισμικού διαλόγου στην ελληνική σχολική πραγματικότητα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Οι έννοιες αυτές δεν αποτελούν απλώς σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, αλλά συνιστούν- μέσα σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται- απαραίτητες προϋποθέσεις, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να οικοδομηθεί στη διαπροσωπική επικοινωνία, στην αλληλοκατανόηση, την αμοιβαιότητα και τη συνεργατική δράση δασκάλων και μαθητών.
«Ακούγοντας τις φωνές των παιδιών», τις ανησυχίες και τα όνειρά τους, είμαι βέβαιος πως μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα σχολικό περιβάλλον που δεν αποκλείει, αλλά αγκαλιάζει όλες και όλους· που δεν επιβάλλει, αλλά ενθαρρύνει τη συμμετοχή, που δεν προσφέρει στείρες πληροφορίες, αλλά καλλιεργεί την κριτική σκέψη, την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό.
Θεμελιώδεις αρχές που εκτείνονται πολύ πέραν του σχολικού περιβάλλοντος συγκροτώντας μια σύγχρονη και ισότιμη κοινωνία. Μια κοινωνία στην οποία η παρεχόμενη γνώση δεν λογίζεται με όρους εργαλειακής χρησιμότητας, αντιθέτως λειτουργεί ως εφαλτήριο για ένα μέλλον αξιοπρέπειας και ίσων ευκαιριών για όλους.
Εμείς ως Δημοτική Αρχή μέσα από τη λειτουργία των κοινωνικών δομών του Δήμου, την ανάπτυξη προγραμμάτων στήριξης των πιο ευάλωτων, τη βελτίωση της προσβασιμότητας των αστικών υποδομών και την αναβάθμιση των σχολικών μονάδων στοχεύουμε στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλαισίου για όλους τους συνδημότες μας.
Κλείνοντας, θέλω να εκφράσω για ακόμα μια φορά την πάγια στήριξή μας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο αποτελεί έναν σημαντικό παραγωγικό και πολιτιστικό πυλώνα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο και να σας διαβεβαιώσω πως θα είμαστε ένθερμοι υποστηρικτές κάθε του πρωτοβουλίας.
Συγχαίρω όλους τους οργανωτικούς φορείς για το σημερινό αποτέλεσμα, όπως, επίσης, και τους αξιόλογους εισηγητές που συμμετέχουν, και εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες της εσπερίδας”.