Προς ανώνυμο ψευδόμενο υβριστή
Αγαπητέ ανώνυμε, χαίρε
Έσπευσες να σχολιάσεις πικρόχολα το άρθρο μου με τίτλο «Χριστιανική πίστη και βία» ή μάλλον βρήκες ευκαιρία να εκτονωθείς δείχνοντας το λυσσαλέο μίσος κατά της χριστιανικής πίστης. Άραγε σκέφθηκες ποτέ ότι η κάλυψη πίσω από την ανωνυμία συνιστά δειλία; Τι άραγε φοβάσαι; Σκέφθηκες ακόμη ότι όταν από το καταφύγιο της ανωνυμίας εξαπολύεις ύβρεις χαρακτηρίζεσαι ανέντιμος; Αν προσθέτεις στις ύβρεις και ανιστόρητα ψεύδη τότε χαρακτηρίζεσαι δόλιος; Παραθέτω το σχόλιό σου.
«Όταν οι Χριστιανοί βανδαλισαν όλα τα αρχαία μνημεια-μηδε της Ακρόπολης εξαιρουμενης- ,όταν κατέκαψαν πολύτιμες βιβλιοθήκες της αρχαίας σοφίας όταν δολοφόνησαν την Υπατία, μουγκα για αυτά και χιλιάδες άλλα,πανεπιστημονα συνταξιούχε, που όλα τα σφάζεις εδώ μεσα. Προσφιλής σου μέθοδος αυτή ( η μουγκα) , ερασιτέχνη, Ε, ερασιτέχνη».
Πρέπει να διαβάζεις τακτικά τα άρθρα μου, για να έχεις επισημάνει τη μέθοδό μου. Και έχοντας κατανοήσει σε βάθος αυτά έβγαλες και βαθυστόχαστο συμπέρασμα! Παρέλειψες βέβαια να βάλεις σε εισαγωγικά τη λέξη πανεπιστήμονα ώστε να μην έλθεις σε αντίφαση με τη λέξη ερασιτέχνη, την οποία οργίλος επαναλαμβάνεις. Ασφαλώς σε ενοχλεί πολύ η έκφραση γνώμης διαφορετικής από τη δική σου. Αλλά γιατί πρόσθεσες και το συνταξιούχος. Μήπως είναι τίτλος ατιμίας; Μήπως υπονοείς ότι κάθε συνταξιούχος είναι εξοφλημένος και «δεν δικαιούται δια να ομιλεί και να γράφει»; Αλλά ένας συνταξιούχος φέρει την πείρα του βίου, που συ ίσως να μην απόκτησες ακόμη. Αλήθεια πόσων ετών είσαι; Δεν διατρέχεις κίνδυνο αποκάλυψης της ταυτότητας σου με τη γνωστοποίηση. Σε τελευταία ανάλυση ο συνταξιούχος κουβαλά τόσες γνώσεις, όσες απόκτησε με τη μελέτη κατά την περίοδο του ανθηρού του βίου. Άραγε συ αφιερώνεις κάποιον χρόνο στη μελέτη ή αρκείσαι σε περιλήψεις των περιλήψεων, δηλαδή σε συνθήματα;
«Οι Χριστιανοί βανδάλισαν όλα τα αρχαία μνημεία μηδέ της Ακρόπολης εξαιρουμένης»!
Ποιες είναι οι πηγές σου θλιβερέ συκοφάντη; Έλα να τις αποκαλύψεις στην εκπομπή μου; Παραθέτω στο τέλος άρθρο που έγραψα το 2012 σχετικό με το θέμα.
«Οι Χριστιανοί κατέκαψαν βιβλιοθήκες»!
Ποιες είναι αυτές; Γιατί απέφυγες να τις κατονομάσεις;
«Για την Υπατία μούγκα»! Φαίνεται ότι σου ξέφυγαν κάποια άρθρα μου. Στείλε μου την ηλεκτρονική σου διεύθυνση ως νέο σχόλιο και θα σου το στείλω. Μάθε ότι χριστιανός δεν είναι όποιος δηλώνει, αλλά όποιος ακολουθεί τη διδασκαλία του Χριστού. Συνεπώς η άγρια δολοφονία της Υπατίας δεν βαρύνει την Εκκλησία. Άραγε είσαι σε θέση να το κατανοήσεις αυτό ή σε τυφλώνει το αντιεκκλησιαστικό σου πάθος; Διάβασες από περιέργεια την Καινή Διαθήκη έστω μία φορά; Αμφιβάλλω ακόμη και αν κατανόησες στο ελάχιστο το άρθρο, που σου έδωσε αφορμή να εξαπολύσεις τις ύβρεις σου.
Αν βρεις το θάρρος, δύσκολο βέβαια για έναν δειλό, ανέντιμο και δόλιο πρόσθεσε στο σχόλιό σου τουλάχιστον το πιστεύω σου. Μη φοβάσαι, σε ροστατεύει η ανωνυμία σου.
Ανωνύμως
Απόστολος Παπαδημητρίου
Ακολουθεί το άρθρο
ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
Συκοφαντείτε, συκοφαντείτε, στο τέλος κάτι μένει.
Γκαίμπελς
Πολύς ο λόγος από κάποιους ιδωτικούς διαύλους της Αθήνας για τη «λογοκρισία» κινηματογραφικής δημιουργίας κινουμένων σχεδίων του διασήμου Έλληνα σκηνοθέτη κ. Κώστα Γαβρά με θέμα τον Παρθενώνα, η οποία προβάλλεται στο νέο μουσείο της Ακροπόλεως.
Αποκοπή σκηνών που δείχνουν άνδρες μάλλον με ράσα να αποσπούν από το αέτωμα γλυπτά και να ρίχνουν στο έδαφος υψώνοντας στην κορυφή σταυρό έγινε και την ευθύνη γι’ αυτήν ανέλαβε ο διευθυντής του μουσείου κ. Παντερμαλής. Συνιστά όμως αυτό πράγματι λογοκρισία έργου τέχνης; Αν ειδωθεί το συμβάν από άλλη οπτική γωνία μπορεί να υποστηριχθεί ότι με την αποκοπή επιχειρήθηκε η αποτροπή της συκοφαντικής δυσφήμισης της χριστιανικής πίστεως, η οποία αποτροπή τελικά δεν κατέστη δυνατή, λόγω της εκτάσεως που έλαβε το θέμα.
Στα πλαίσια του δυτικού κόσμου, ο οποίος καυχάται ότι έχει αναγάγει την ελευθερία της έκφρασης σε πεμπτουσία της ανθρώπινης ύπαρξης , έχει κατεδαφιστεί κάθε τι που έχει σχέση με το ιερό. Στο όνομα της ελευθερίας της τέχνης επιτρέπεται να προσβάλλεται κατά τρόπο βάναυσο η ιστορική αλήθεια και όποιος σπεύσει να την υπερασπιστεί δέχεται τους μύδρους για λογοκρισία και έλλειψη σεβασμού προς την ελευθερία έκφρασης! Το πόση ελευθερία προσφέρει ο δυτικός κόσμος το νοιώθουν πολύ καλά όλοι εκείνοι οι λαοί που στενάζουν κάτω από την εκμετάλλευση των ισχυρών «υπερμάχων της ελευθερίας»!
Ο κ. Κώστας Γαβράς, όπως και όλοι οι ασχολούμενοι με την τέχνη δεν είναι ανιδεολογικοί. Εμφορείται από ιδεολογία, την οποία εκφράζει, όπως είναι απόλυτα φυσικό, στα δημιουργήματά του. Δεν κρύβει τη βαθιά απέχθεια του για τον Χριστιανισμό και την Εκκλησία, ούτε είναι φειδωλός σε ύμνους προς την αθεΐα. Συνεπώς δεν πείθει ο ισχυρισμός του ότι η ταινία του δεν είχε ως σκοπό να βλάψει την Εκκλησία. Και ας τονιστεί ότι αυτή έγινε με δαπάνη της ελληνικής Πολιτείας, η οποία, δυστυχώς, δεν δεσμεύει τους εξ αυτής τροφοδοτουμένους να δείχνουν σεβασμό προς την πίστη του λαού. Μάλιστα η ιδεοληψία του σκηνοθέτη τον εξέθεσε, ώστε να λησμονήσει ότι στόχος της ταινίας ήταν η συγκίνηση του θεατή και η στήριξη του δικαίου αιτήματός μας για την επιστροφή των αρπαγέντων από τον Έλγιν γλυπτών και όχι η ενημέρωση του για συμβάντα της πρώτης μετά Χριστόν χιλιετίας (Παρατήρηση συλλόγου Ελλήνων αρχαιολόγων). Ο κ Γαβράς δεν δίστασε να επιτεθεί και κατά της Εκκλησίας δηλώνοντας ότι «Η Εκκλησία αρνείται πάντα την πραγματικότητα για να σώσει το δόγμα της. Ό,τι απεικονίζεται σ’ αυτό το μικρό φιλμ είναι ιστορικά αποδεδειγμένο».
Τα όσα γράψαμε θα ήταν άνευ σημασίας, αν ο κ. Γαβράς εξέφραζε την ιστορική αλήθεια. Γι’ αυτό και θα σταθούμε στην ιστορική θεμελίωση της σκηνής που αποκόπηκε. Ο σκηνοθέτης δεν επεκαλέστηκε κάποιον ιστορικό που αναφέρεται στο συμβάν και έτσι φυσικά κάνουν όλοι οι πολέμιοι της χριστιανικής πίστεως. Γενικά και αόριστα γράφουν και διοχετεύουν στο διαδίκτυο ότι οι χριστιανοί αφάνισαν τα μνημεία του αρχαίου κόσμου. Και ενώ αυτή η καταγγελία είναι άκοπη, χρειάζεται να καταβληθεί κοπιώδης προσπάθεια για την αντίκρουσή της. Ο Γκαίμπελς γνώριζε πολύ καλά την τέχνη της προπαγάνδας και πολλοί είναι εκείνοι που τον μιμούνται ακόμη και σήμερα.
Ας δούμε κάποιες πτυχές της ιστορίας του Παρθενώνα διαχρονικά. Σε πρόσφατη πανεπιστημιακή μελέτη, που κυκλοφόρησε μόλις πριν τρεις μήνες, σημειώνεται ότι το γεγονός της αλλοίωσης των μορφών στον Παρθενώνα ήταν ίσως ένα στιγμιαίο ιστορικό γεγονός το οποίο όμως «δεν μπορεί να χρονολογηθεί και ούτε μπορούμε να συμπεράνουμε ότι συνέβη ταυτόχρονα με την μετατροπή του Παρθενώνα σε χριστιανικό ναό». Αλλά πότε ο Παρθενών μετετράπη σε ναό; Τον 5ο, τον 6ο ή τον 7ο μ.Χ. αιώνα; Αυτό δεν είναι βέβαιο. Από τους ρωμαϊκούς ακόμη χρόνους το απαράμιλλο αυτό έργο τέχνης των προγόνων μας υπέστη διάφορες καταστροφές με σημαντικότερη εκείνη από πυρκαγιά κατά τον 3ο μ.Χ αιώνα.
Κατά τον Martin Robertson ειδικό σε θέματα ελληνικής τέχνης «οι μετόπες στα ανατολικά, βόρεια και δυτικά έχουν σκοπίμως παραμορφωθεί, πιθανώς από χριστιανούς ή μουσουλμάνους, αλλά τον λόγο για τον οποίο μόνο αυτά τα γλυπτά είχαν αυτή τη μεταχείριση, δεν μπορούμε να τον γνωρίζουμε»! Βλέπουμε ότι ο ειδικός καθηγητής για το συμβάν ανοίγει, λόγω ελλείψεως ιστορικών στοιχείων, χρονικό εύρος δέκα και πλέον αιώνων και αδυνατεί να εξηγήσει, γιατί δεν καταστράφηκαν όλα τα γλυπτά. Στο διάστημα αυτό είχαμε την εικονομαχική έριδα, τις επιδρομές Σλάβων και Βουλγάρων, την κατάληψη των Αθηνών από τους Φράγκους, πριν από τους Τούρκους. Άραγε, τίποτε από αυτά δεν επηρέασε τον Παρθενώνα; Στην πρόσφατη μελέτη, στην οποία αναφερθήκαμε, σημειώνεται ότι οι Φράγκοι πιθανόν να προκάλεσαν καταστροφές στον Παρθενώνα. Αλλά οι Φράγκοι ήσαν δυτικοί και οι σύγχρονοι εχθροί της Εκκλησίας δυτικόπληκτοι. Ποτέ δεν θέλησαν να σκύψουν επάνω από τα δεινά της Κωνσταντινουπόλεως μετά την άλωσή της από τους Φράγκους.
Από τις απόψεις σύγχρονων Ελλήνων ιστοριογράφων σημαντική είναι εκείνη του Κυριάκου Σιμόπουλου, επειδή δεν ήταν χριστιανός. Η εντιμότητά του όμως τον οδήγησε να δεχθεί ότι: «Ο Παρθενών είχε διατηρηθή άθικτος κατά τη βυζαντινή περίοδο. Ακέραια τα αετώματα, οι μετόπες, οι ζωφόροι. Είχε μετατραπεί από τους πρώτους κιόλας μεταχριστιανικούς αιώνες σε ναό της Παναγίας». Και ακόμη ότι: «Ο συστηματικός θρυμματισμός των ανθρωπόμορφων καλλιτεχνημάτων έγινε αμέσως μετά την πτώση του Βυζαντίου και την κατάκτηση του ελληνικού χώρου. Ήταν εκδήλωση θρησκευτικού φανατισμού». Ίσως όμως να αδικεί τους Οθωμανούς, αν λάβουμε υπ’ όψη τα εξής: Το 1640, ένας κεραυνός έπεσε στο κεντρικό κτήριο των Προπυλαίων όπου ήταν αποθηκευμένη πυρίτιδα από τους Τούρκους, με αποτέλεσμα να γίνει μεγάλη έκρηξη που κατέρριψε ένα τμήμα τους. Πολύ ενωρίς δυτικοί περιηγητές εκδήλωσαν έντονες τάσεις αρχαιοκαπηλίας. Και, όπως κατέγραψε πάλι ο Σιμόπουλος, Ιταλός περιηγητής το 1674 είχε σημειώσει ότι η αρχαιοκαπηλία ήταν ακόμη μια τακτική η οποία επιβάρυνε την αλλοίωση στις μετόπες του Παρθενώνα. Έγραψε συγκεκριμένα: «Απ’ όλες αυτές τις μετόπες έλειπαν οι κεφαλές κι’ αυτό επειδή όσοι δε μπορούσαν να αποκομίσουν ολόκληρα αγάλματα περιορίζονταν στον αποκεφαλισμό τους». Συνεπώς πολύ πριν από τον Έλγιν τέκνα της «Αναγεννήσεως» είχαν επιφέρει καταστροφές στα γλυπτά του Παρθενώνα. Τέλος το 1687 ο Βενετός Μοροζίνι έδωσε τη χαριστική βολή στο μνημείο με τον βομβαρδισμό του. Ό Έλγιν μάζεψε ότι απόμεινε. Βέβαια κάποιοι επισημαίνουν ότι τόσο οι Φράγκοι, όσο και οι Μοροζίνι και Έλγιν ήσαν χριστιανοί! Ουδέν σχόλιο.
Θα μπορούσαμε να επεκταθούμε και σε άλλες παρατηρήσεις, αλλά η περιορισμένη έκταση ενός άρθρου δεν το επιτρέπει. Περιοριζόμαστε να σημειώσουμε την δυτικόφρονα αντιεκκλησιαστική τοποθέτηση των διαύλων που ελέγχονται από το ελληνικό μεγάλο κεφάλαιο και κάποιων προσώπων της πολιτικής και της τέχνης, ομοφρόνων του κ. Γαβρά, που για μία ακόμη φορά έδειξαν το απύθμενο αντιεκκλησιαστικό τους μένος. Η Δύση τους ανέδειξε, είναι φυσικό να την προσκυνούν! Όμως κάποτε πρέπει να αρθούν στο ύψος της εντιμότητας, ώστε να δεχθούν ότι η Εκκλησία δεν θα είχε ουδεμία ευθύνη, ακόμη και αν είχε αποδειχθεί ότι μέλη της προκάλεσαν βανδαλισμούς. Η Εκκλησία διαχρονικά προβάλλει τους Τρείς Ιεράρχες, βαθείς γνώστες της ελληνικής Παιδείας. Οι σύγχρονοι εχθροί της συντηρούνται στην παχυλή άγνοια εαυτών και του λαού.
«Μακρυγιάννης»
Τώρα σοβαρά κάθεσαι και απαντάς στον κάθε πικραμένο ανώνυμο σχολιάστη που στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι ένα ναυάγιο αυτής της ζωής;
Η Αλήθεια δεν νικιέται και κάποιοι δεν μπορούν να το χωνέψουν ξέρουν πολύ καλά με ποιον τα βάζουν και ξέρουν και ποιο θα είναι το τέλος !!! Εύγε για το άρθρο κύριε Αποστολε !!!
καταπέλτης το κείμενο στο κεφαλάκι του ψευτοκουλτουριάρη με απίθμενο εκκλησιαστικό μένος !
Κύριε Παπαδημητρίου ό κόσμος ξέρει πολύ καλά πόσο έντιμος και αμερόληπτος είστε τούς ενοχλεί η πέννα σας ή οποία πηγάζει από βαθειά γνώση και πίστη στον Χριστό και αγάπη για την πατρίδα.
(Μην ενοχλειστε πετροβολουν τά καρποφόρα δέντρα και όχι τά άκαρπα).
Το “πανεπιστήμονα” που σου έγραψα είναι εξωφθαλμα ειρωνικό,καθότι στην Ελλάδα είσαι ο,τι δηλώσεις. Εκτός από ηλεκτρολόγος,είσαι και ιστορικός και φιλόσοφος και “δημοσιολογος” και ο,τι γουστάρει η κούτρα σου. Σύνηθες φαινόμενο πολλών, ειδικά συνταξιούχων που έχουν άπλετο χρόνο για ερασιτεχνικές ακροβασιες. Όλα αυτά , κύριε,θέλουν επιστημονική μέθοδο. Την είδατε όλοι Ζουραρηδες. Επειδή δεν έχω καθόλου χρόνο να διαβάζω σεντόνια, σε ένα μόνο σημείο θα σταθώ, γνωστή καραμέλα σας για έξυπνη τρίπλα:
“Μάθε ότι χριστιανός δεν είναι όποιος δηλώνει, αλλά όποιος ακολουθεί τη διδασκαλία του Χριστού”
Αυτοί οι κανίβαλοι που λυντσαραν την Υπατία,για ποιον άλλον λόγο δλδ, εκτός από θρησκευτικό ,την πετσοκοψαν ( ένα κορίτσι στο άνθος της νιότης του);
Και επίσης, ολοι αυτοί που πάτε στην Εκκλησία κάθε Κυριακή και στους Χαιρετισμούς κλπ, πόσοι ακολουθείτε τη διδασκαλία του Χριστού; Οι δεσπότες οι ίδιοι την ακολουθούν;
Ακόλουθα τις διδασκαλίες Του εσύ όσο καλύτερα μπορείς προσπάθησε και άσε τους υπόλοιπους….!!! Η βασιλεία των ουρανών εντός υμών εστι είπε ο Κύριος οπότε εμείς έχουμε την τσίμπλα και βλέπουμε στραβά όλα τα υπόλοιπα….!!
Στα ημισχετλιαζόμενα σχόλια του “υβριστή” της αλήθειας,που είναι μονότροπη,μονοπρόσωπη,απλή και όχι ποκίλη,του απαντάω με το ” εκ του περισσεύματος της καρδίας στόμα λαλεί”.Ότι έχει ο καθένας μέσα του συτό βγάζει και ο “υβριστής” χυδαίος και δειλός,βόθρο έχει μέσα του βοθρολλύματα βγάζει.Δε λέω ο συγκδκριμένος γιατί κρύβεται στο λαγούμι, όπως ο τυφλοπόντικας.
Για πιό λόγο θέλετε να μάθετε την ταυτότητα του σχολιαστή που κρίνει αρνητικά το κείμενο;Προσδίδει κύρος το όνομα;Αν αυτό που γράφει είναι ψέμα,αλλάζει κάτι αν αντί για ”ανώνυμος΄΄ κοτσάρει ένα ” Γ.Γεωργίου”;Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;Πείτε μας. Και αν δεν θέλει ο αρθρογράφος ανώνυμα αρνητικά σχόλια,ας το γράψει.Θα το σεβαστούμε.