Εισηγητής για τη Νέα Δημοκρατία στο Σ/Ν του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, με το επιδιώκεται η αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς και βελτιώσεις σε άλλα συναφή πεδία, ήταν ο βουλευτής Κοζάνης, Στάθης Κωνσταντινίδης, ο οποίος στις πέντε συνεδριάσεις που εξελίχθηκαν στις αρμόδιες επιτροπές και στην ολομέλεια υπερασπίστηκε τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, το οποίο χαρακτήρισε μεταρρυθμιστικό και εμβληματικό. Μεταξύ άλλων, ο βουλευτής της πλειοψηφίας επισήμανε τα ακόλουθα:
«Με τη συζήτηση και ψήφιση, την Πέμπτη 20 Μαρτίου, του Σ/Ν του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, με τίτλο: «Αναδιάρθρωση της δομής της Ελληνικής Αστυνομίας και αναβάθμιση της εκπαίδευσης του ένστολου προσωπικού της -Εκσυγχρονισμός του θεσμού της ηλεκτρονικής επιτήρησης υποδίκων καταδίκων και κρατουμένων σε άδεια -Ρύθμιση θεμάτων κρατουμένων σε σωφρονιστικά καταστήματα και άλλες διατάξεις», ολοκληρώθηκε μια ακόμα μεταρρυθμιστική παρέμβαση της κυβέρνησης.
Η βασική στόχευση της νομοθετικής πρωτοβουλίας, που είναι η αποτελεσματικότερη άσκηση της αντεγκληματικής πολιτικής στη χώρα μας, στα διάφορα κεφάλαια, επιχειρείται:
– Με την αναδιάρθρωση, μετά από 25 χρόνια, του αρχηγείου και των κεντρικών υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις, να προβλέπει και να σχεδιάζει σύμφωνα με τις εξελίξεις και να βρίσκεται πιο κοντά στις κοινωνικές ανάγκες.
– Με την αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης, μέσω της παροχής διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας στην Αστυνομική Ακαδημία, αλλά και με την ενίσχυσή της με σύγχρονα διοικητικά και ακαδημαϊκά εργαλεία.
– Με την επίλυση ευάριθμων εργασιακών, βαθμολογικών, υπηρεσιακών και οικονομικών ζητημάτων, που αφορούν στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Σωφρονιστικού Συστήματος και του Πυροσβεστικού Σώματος.
– Με τις δραστικές αλλαγές που επιφέρει στο πλαίσιο του εγκλεισμού, της έκτισης ποινών, των μεταγωγών κρατουμένων και της ηλεκτρονικής επιτήρησης υπόδικων και κατάδικων.
– Με την ίδρυση για πρώτη φορά Γενικής Γραμματείας Προστασίας Κρίσιμων Οντοτήτων, για την ανθεκτικότητα νευραλγικών κρατικών δομών και λειτουργιών.
Πρόκειται, δηλαδή, για ένα νομοθέτημα που επεμβαίνει -λιγότερο ή περισσότερο- σε όλα τα στάδια αντιμετώπισης του εγκληματικού φαινομένου.
Για τον λόγο αυτό, αλλά και για τις καινοτόμες ρυθμίσεις που καθιερώνει, συνιστά μία εμβληματική πρωτοβουλία, που απαντάει στο αίτημα για διαρκή θεσμική, λειτουργική και επιχειρησιακή αναβάθμιση των τομέων του κράτους, εν προκειμένω της ασφάλειας, σε αντιστοιχία με τις ταχύτατα μεταβαλλόμενες συνθήκες, ανάγκες ή απειλές.
Οι νέες κοινωνικές δομές, ο σύγχρονος και απρόσωπος τρόπος ζωής, τα ραγδαία εξελισσόμενα τεχνολογικά μέσα και τα νέα δίκτυα επικοινωνίας, έχουν γεννήσει καινούργιες μορφές παραβατικότητας, που μάλιστα εκδηλώνονται: α) από δράστες χαμηλού μέχρι εχθές προφίλ επικινδυνότητας (παιδιά, συζύγους, συγγενείς), β) στη σφαίρα των πιο ασφαλών μέχρι πρότινος χώρων (στα σχολεία, στα σπίτια, στην εργασία), γ) με τρόπους πολύ εξελιγμένους και δύσκολα ανιχνεύσιμους, στους οποίους συχνά συμπράττουν ακούσια τα ίδια τα θύματα (fishing, revenge videos κλπ.), και δ) με τη χρήση ατομικών και για αυτό πιο δύσκολα προσπελάσιμων από τις αρχές μέσων (πχ κομπιούτερ, κινητών και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών).
Το έγκλημα, λοιπόν, αλλάζει, εκσυγχρονίζεται και εξοπλίζεται και το ίδιο πρέπει να πράξει και η επιφορτισμένη με την αντιμετώπισή του κρατική μηχανή, να αναδιαρθρώσει τις δομές της, να εκσυγχρονίσει τις λειτουργίες της, να εκπαιδεύσει και να εξοπλίσει με τα αναγκαία μέσα τα στελέχη της.
Έτσι, η νομοθετική αυτή παρέμβαση ενισχύει την επιχειρησιακή ευελιξία της Ελληνικής Αστυνομίας, ανακατευθύνει τις υπηρεσίες και το δυναμικό της στις νέες μορφές εγκληματικότητας, αναβαθμίζει τομείς όπου εντοπίζονται οι εντονότερες απειλές για την έννομη τάξη, υποστηρίζει την ακαδημαϊκή αναβάθμιση και τη συνεχή κατάρτιση των στελεχών της, καθιστά τις υπηρεσίες της πιο προσβάσιμες στους πολίτες, ενώ διαμορφώνει και μηχανισμό φροντίδας για τους ανθρώπους της, που θέτουν σε καθημερινό κίνδυνο την υγεία και τη ζωή τους, αλλά και ένα πλαίσιο πρόνοιας για τις οικογένειές τους αν συμβεί το χειρότερο.
Σε ειδικότερα κεφάλαια, το νομοσχέδιο ρυθμίζει και άλλα συναφή ζητήματα. Επεμβαίνει στις διατάξεις για την εμπορία, κατοχή και χρήση των όπλων, δεδομένου ότι παρατηρείται έξαρση σε αυτή την κατηγορία των εγκλημάτων, και μάλιστα και από νεαρούς δράστες και σε χώρους αυξημένης επικινδυνότητας για ευρύ κύκλο ανθρώπων. Αυστηροποιείται, λοιπόν, το ισχύον πλαίσιο, αφού συχνά η οπλοκατοχή καταλήγει σε οπλοχρησία και αυτή με τη σειρά της σε βαρύτατα εγκλήματα, από την άλλη, όμως, αποσαφηνίζεται το καθεστώς της κατοχής για νόμιμες χρήσεις.
Στα άλλα επίπεδα της αντεγκληματικής πολιτικής, ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στο στάδιο της έκτισης και αναφέρονται κυρίως:
– Στη διεύρυνση των κριτηρίων για την μεταγωγή κρατουμένων σε αγροτικές φυλακές
– Στον διαφορετικό ευεργετικό υπολογισμό της εργασίας εντός των καταστημάτων κράτησης
– Στην καθολική εφαρμογή της ηλεκτρονικής επιτήρησης (το γνωστό βραχιολάκι) σε κατάδικους και υπόδικους.
– Στην εξασφάλιση διακριτών χώρων για την απομακρυσμένη εξέταση κρατουμένων, μέσω τηλεδιάσκεψης, που θα περιορίσει αχρείαστες μεταγωγές, πόρους και μέσα και αναίτιες αναβολές υποθέσεων.
Πρόκειται για ένα ισορροπημένο νομοσχέδιο, διότι δίπλα στην υπηρεσιακή ανάγκη βλέπει και τον λειτουργό, είτε αστυνομικός λέγεται, είτε πυροσβέστης, είτε σωφρονιστικός, που εργάζεται σε δύσκολες συνθήκες με αυξημένη επικινδυνότητα και προσπαθεί αυτό να του το αναγνωρίσει και να το ανταποδώσει.
Κανείς δεν φαντάζεται ότι ένα νομοσχέδιο μπορεί να πετύχει την πλήρη εξυγίανση ενός τομέα, εν προκειμένω την εξάλειψη της εγκληματικότητας, ούτε φιλοδοξεί το συγκεκριμένο να θεραπεύσει τα αίτια της εγκληματογένεσης. Στοχεύει, όμως, βάσιμα στο να αναβαθμίσει τις δομές, να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες, να εκπαιδεύσει και να καταρτίσει το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί αυτή την προσπάθεια. Αποσκοπεί, μέσα από την αποτελεσματικότερη λειτουργία, να εκπέμψει μηνύματα πρόληψης και αποτροπής και τελικά να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας των συμπολιτών μας, που αποτελεί δείκτη με ευρύτερη αξία για την πρόοδο της χώρας.
Δείτε εδώ την εισήγηση
Δείτε εδώ την δευτερολογία
τουλαχιστον αυτός ασχολείται με κοινοβουλευτικά θέματα !
συνέχισε Στάθη !
δεν τον ξέρω αλλά φαίνεται να είναι πολιτικός με ενσυναίσθηση και καλό λόγο.
Παρεπιπτόντως δεν παίζουν και πολλοί που να τα συνδυάζουν αυτά.
Προσωπικά θεωρώ το ότι δεν αξιοποιήθηκε στον ανασχηματισμό ήταν αποτέλεσμα συσχετισμών και της εικόνας της στιγμής.
Έκατσα και έκανα μια μικρή ανάλυση να δω τι έχει στο μυαλό του ο Μητσοτάκης για τον ανασχηματισμό και σαν να είδα
– ότι όπου εκλέγονται δύο της ΝΔ δεν πήρε θέση κανέις, πλην Λακωνίας λόγω “προειδοποιήσεων” για μετακίνηση σε άλλο δήθεν δεξιό κομματίδιο….Δείτε λίγο το ρεπορτάζ της Καθημερινής που λέει ξεκάθαρα πχ ότι στην Καβάλα που έβγαλε τον Πανγιωτόπουλο από το υπουργείο Μετανάστευσης τον πήρε τηλέφωνο να του πει ναι οκ σε έβγαλα αλλά δε βάζω τον εσωκομματικό σου αντίπαλο…..
– Στη Θεσσαλονίκη δε….έδωσε θέσεις στην πρώτη τριάδα που εκλέγονται έτσι εδώ και πόσα χρόνια συν Ευθυμιου …ίσα για να εκενυρίσει τους άλλους βουλευτές….
– το ρεπορτάζ λέει διάφορα περί “απειλών” και από την κυρία Καραμανλή
– η θέση που έδωσε στον Λοβέρδο δείχνει πόσο αξία της δίνει…και η ομογένεια είναι στα κάγκελα που είναι ο τρίτος ή τέταρτος υφυπουργός στη θέση αυτή…..
– Από Θράκη και Δυτική Μακεδονία κανείς
– δύο υπουργοί αποχώρησαν γιατί το ήθελαν οι ίδιοι….
– γόνοι (Δήμας πχ) και κομματικοί ταγοί για άλλη μια φορά στα πράγματα μιας και οι μεν προβάλλουν ισχύ οι δε είναι πειθήνιοι
Γενικά κάθε ανασχηματισμός περισσότερο εκνευρίζει παρά βοηθάει και τώρα που η ΝΔ θα χάσει γύρω στους 40-50 βουλευτές φανταστείτε τι λευκή πετσέτα θα πετάξουν κάποιοι…γιατί να τρέχουν άραγε? Θα δούνε πολλά τα μάτια μας…..
Για άλλη μία φορά διαπρέπεται
ως εισηγητής νομοσχεδίου
κ. Στάθη συγχαρητήρια !!!
Για γέλια τα σχόλια
Για πολλα γελια……τον εκθετει το γραφειο του και οι πλγρωμενοι κονδυλοφοροι….τελευταια φορα, την επομενη σπιτι να κυβηγα μυγες….μονο γι αυτο αξιζει….ουτε μια ερωτηση για την περιοχη μας!!!!
Εάν παρακολουθήσεις τόσο ενδελεχώς τον Στάθη
και καταλαβαίνεις αυτά που γράφεις,
τότε σημαίνει ότι η κρίση σου
χρίζει επιστημονικής έρευνας.
Η Κοζάνη με τον αιρετό εκπρόσωπο της ( Στάθη Κωνσταντινίδη) πάντα δίνει το παρόν στην βουλή κ στις νέες μεταρρύθμισης….. Συγχαρητήρια κ Κωνσταντινίδης!!
Καλά ο Κωνσταντινίδης έχει παντού συμμετοχή στο κοινοβούλιο , ως εισηγητής νομοσχεδιων, συμμετοχή ως ομιλητής, ο άλλος ο έτερος τι κάνει; πάει στη βουλη; συμμετέχει; που είναι εξαφανισμενος;
Μόνο ίντριγκες σκέφτεται;
Υψηλού επιπέδου κοινοβουλευτικος άνδρας.
Απαράδεκτη η μη συμμετοχή του στο κυβερνητικό σχήμα.
Ναι πρέπει να είναι πάνω από 1.80 😂😂😂
Ο Μητσοτάκης δεν αντιμετώπισε έλλειψη από γλάστρες , οπότε λογικό που τον άφησε στον πάγκο. Άλλωστε και στο Μακεδονίας ‘Θράκης πέρασε και δεν ακούμπησε.
Τελειωμένοι και οι δύο. Σταθικας και Μιχαλάκης. Όσο και να παραληρουν στο γραφείο του γράφοντας σχολιακια καθε φορά έρχονται άλλοι…
Μετράς κι εσύ δύο χρόνια ακόμα. Δέκα χρόνια βουλευτής και δεν κατάφερες μια φορά να αξιοποιηθείς ως υφυπουργός πέραν της ετήσιας γλάστρας στο Μακεδονίας. Ετοιμάσου για αντικατάσταση
Γελάσαμε πάλι με τις αερολογίες και τις γενικολογίες του κυριου τζενγκα
Α! Ξεχασα θα το φτιάξει κι αυτο το τσιρκο της δεξιας (500 εκατομμυρια εφτασε το δημοσιο χρεος εν τω μεταξυ) μη μη μη μη μη….οχι τοσο δυσκολες παρεμβάσεις
μπεεεεεεεεεεεεε🤣🤣🤣🤣🤣
Σταθικας ο ειδικος για ολα .
Ειδικός σε όλα , εκτός από οτιδήποτε αφορά την περιφέρεια μας. Εκεί εξαφανισμένος ,εκει απλά ένα ακόμη πολιτικό μηδενικό .
Ο ΣΤΑΘΜΆΡΧΗΣ Μιχαλάκης τι κανει που είναι εξαφανισμένος;
Συγχαρητήρια Στάθη!