Το Δημοτικό Συμβούλιο Σερβίων με την αριθμ. 132/2024 απόφασή του καθόρισε ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού σε επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (φωτοβολταϊκά πάρκα) που έχουν αναπτυχθεί σε όλη τη διοικητική περιφέρεια του Δήμου Σερβίων, ύψους 0,25 € ανά τ.μ. επί της επιφάνειας κάλυψης των κατόπτρων, για το έτος 2025, ύστερα από την αριθμ. 286/2024 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου.
Κατά αυτής της απόφασης προσέφυγαν διοικητικά, στις 8-11-2024, το σωματείο με την επωνυμία «ΣΕΠΦΕ Σύνδεσμος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Δυτικής Μακεδονίας», της Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας με την επωνυμία «OMEGA LOGIC ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ» και της Ενεργειακής Κοινότητας με την επωνυμία «ΝΕΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΟΖΑΝΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ προβάλλοντας τα παρακάτω επιχειρήματα:
α. Η προσβαλλομένη απόφαση εκδόθηκε κατά παράβαση των οριζόμενων στο Ν.25/1975, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 185 του Ν.4555/2018.
β. Πάσχει νόμιμης αιτιολογίας, καθώς από κανένα σημείο αυτής ή από έγγραφο, στο οποίο να παραπέμπει, δεν τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα επιβολής ενιαίου τέλους επί των φωτοβολταϊκών πάρκων, τα οποία είναι εγκαταστημένα και λειτουργούν εκτός σχεδίου πόλης
Σερβίων.
γ. Δεν μνημονεύεται η παρεχόμενη υπηρεσία (αρχή της ανταποδοτικότητας), για την οποία επιβάλλεται το συγκεκριμένο τέλος και στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.
δ. Δεν τεκμηριώνεται με οποιονδήποτε τρόπο η παραγωγή εκ μέρους των φωτοβολταϊκών πάρκων είτε απορριμμάτων είτε ανάγκης παροχής φωτισμού.
ε. Στηρίζεται αποκλειστικά σε ένα χωρίο της αριθμ. 202/2022 γνωμοδότησης του ΝΣΚ, η οποία όμως απαιτεί για το νόμιμο της επιβολής του συγκεκριμένου τέλους τη συνδρομή και λοιπών προϋποθέσεων.
Στην πραγματικότητα με την προσβαλλομένη απόφαση επιδιώκεται η είσπραξη εκ μέρους του Δήμου Σερβίων 400.000,00 €, η οποία συνιστά φορολογική και όχι ανταποδοτική επιβάρυνση, με συνέπεια η προσβαλλομένη να έχει εκδοθεί σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα
στη σχετική νομοθεσία (Ν.25/1975, άρθρο 185 Ν.4555/2018). Συμπερασματικά, η προσβαλλομένη απόφαση δεν διαθέτει νόμιμη βάση και σε κάθε περίπτωση τυγχάνει πλημμελώς αιτιολογημένη”
Aντιθέτως η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου Δ. Μακεδονίας απέρριψε την εν λόγω προσφυγή παραθέτοντας τα δικά της επιχειρήματα όπως περιγράφονται παρακάτω