Στο πλαίσιο της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Κοζάνης, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 28/4, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Κ. Βόμβας κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήματα του δημοτικού συμβούλου της ελάσσονος αντιπολίτευσης Λ. Ιωαννίδη σχετικά με το σε ποια φάση βρίσκεται η εκπόνηση των μελετών για την αξιοποίηση των εκτάσεων της περιοχής του Σιδηροδρομικού Σταθμού από τον Δήμο Κοζάνης, ποιο είναι το πλάνο της Δημοτικής Αρχής σχετικά με τον σχεδιασμό ολοκλήρωσης των έργων για την αξιοποίηση της περιοχής του ΟΣΕ, καθώς και πως εξελίσσονται τα έργα του Cut and Cover κι αν η εξέλιξη τους βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος. Ο Αντιδήμαρχος, απαντώντας, αναφέρθηκε στις διανοίξεις Μακρυγιάννη και Τριών Δέντρων οι οποίες θα λύσουν ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία στις οδούς Γκέρτσου και 3ης Σεπτεμβρίου. “Πρόκειται για ένα μεγάλο κομμάτι που θα αποσυμφορήσει όλη την πόλη”, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε. Παράλληλα είπε πως: “Δώσαμε εντολή στην ΑΝΚΟ να ξεκινήσουν οι μελέτες της οδού Μακρυγιάννη γιατί δεν είχε προβλεφθεί κυκλικός κόμβος στη διασταύρωση της Μακρυγιάννη με την διάνοιξη της Μακρυγιάννη, ο οποίος θα εξασφαλίσει και την ασφάλεια όλης της περιοχής εκείνης. Επίσης η διάνοιξη της Μακρυγιάννη ήταν μονόδρομος και θα γίνει διπλής κατεύθυνσης ουσιαστικά να λειτουργεί και να αποσυμφορίζει την κίνηση από τον ΟΣΕ (ήταν μονόδρομος ουσιαστικά) ώστε να εισέρχονται από την περιοχή του κάτω τμήματος κι από κει και πέρα περιμένουμε μια ακόμη μελέτη για να ολοκληρώσουμε την μελέτη της διάνοιξης Μακρυγιάννη”.
Σε ό,τι αφορά το χώρο στάθμευσης και τη στεγασμένη λαϊκή αγορά, που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν, ο Αντιδήμαρχος ανέφερε πως: “Έχουμε καταλήξει στις τελικές παρατηρήσεις κι αυτό το διάστημα αποσταλεί σχετικό έγγραφο προς την ΑΝΚΟ να προχωρήσουν στη μελέτη εφαρμογής και να προκύψει και το συνολικό κόστος. Η στεγασμένη λαϊκή αγορά θα την κάνουμε τμήματα δηλαδή θα προχωρήσουμε στις βασικές υποδομές της λαϊκής αγοράς, γιατί έχει ένα κόστος η στέγαση συν τις παρατηρήσεις τις οποίες έχουμε γιατί η στεγασμένη λαϊκή αγορά αυτό ακριβώς το οποίο η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει εμείς θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε και για διάφορες άλλες δραστηριότητες. Αυτή είναι η μελέτη αρχιτεκτονική ουσιαστικά κάνει μόνο για την λαϊκή αγορά. Εμείς θέλουμε να σχεδιάσουμε για κάτι πιο ευρύτερο να δημιουργήσουμε ουσιαστικά ένα χώρο πολιτισμικός εκεί πέρα που να μπορούμε να κάνουμε κι άλλες δραστηριότητες. Άρα θα προχωρήσουμε σε πρώτη φάση της λαϊκής αγοράς να ολοκληρώσουμε τις υποδομές τις πρώτες να παρουσιάσουμε δηλαδή τις προμελέτες συμφωνήσαμε και θα έχουμε μελέτη στο επόμενο διάστημα. Όσον αφορά τα μέσα μαζικής μεταφοράς ο χώρος ο οποίος χωροθετήθηκε ρεαλιστικά είναι ένας χώρος πάρα πολύ μικρός. Σε αυτό το χώρο βλέπουμε ότι χωράει περίπου τέσσερα λεωφορεία κι έτσι όπως είχε σχεδιαστεί δεν θα είναι και ασφαλής για την επιβίβαση των ανθρώπων. Κάνουμε μία άλλη μελέτη όσον αφορά την το χώρο εκεί πέρα για να υπάρχει και μία πρόσβαση πιο ασφαλή για τους ανθρώπους οι οποίοι θα μεταφέρονται από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το επόμενο διάστημα θα βρούμε και για αυτό λύση. Επίσης πίσω ακριβώς από τη διάνοιξη, σε συνέχεια της οδού Βελβεντού υπάρχει η οδός Σιδηροδρόμων. Εκεί, ακριβώς πίσω από το εκκλησιαστικό ίδρυμα (Γκέρτσειο) υπάρχει ένα τοιχίο αντιστήριξης το οποίο δεν είχε προβλεφθεί και ουσιαστικά δεν φαίνεται και δεν απεικονίζεται σε καμία μελέτη. Είναι μέσα στο δρόμο κι εμείς δεν θα ολοκληρώναμε μία μελέτη με ένα τοιχίο αντιστήριξης μέσα στο δρόμο. Συμφωνήσαμε και δώσαμε εντολή στην ΑΝΚΟ να ξεκινήσει προμελέτη να μας βγάλει ένα αρχικό κόστος ώστε να γκρεμίσουμε όλο το τοιχίο αντιστήριξης του εκκλησιαστικού ιδρύματος και να το μεταφέρουμε στην ακριβή του θέση, πέντε (5) μέτρα από ‘κει που είναι προς τα μέσα. Ουσιαστικά θα ανοιχθεί ένας μεγάλος δρόμος ο οποίος θα διευκολύνει την αποσυμφόρηση όλων των δρόμων. Επίσης δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη βαρύτητα στην ανάπλαση του ΟΣΕ, πάντα με ρεαλισμό. Θα παραλάβουμε ένα λεωφορείο ηλεκτρικό κι ετοιμάζουμε μία σύμβαση η οποία το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι έτοιμη και το έργο θα αφορά μία συγκοινωνιακή γραμμή με δωρεάν μεταφορά από το Σταθμό του ΟΣΕ προς την πλατεία Λασσάνη, την οδό Βενιζέλου, την Ερμού, την οδό Γκέρτσου και θα καταλήγει πάλι στο σταθμό του ΟΣΕ για να δείξουμε ουσιαστικά την ανάπλαση που θα γίνει”.
Τέλος για τα έργα του Cut and Cover (τούνελ – μήκος 327 μέτρων) ο Αντιδήμαρχος ανέφερε, σε γενικές γραμμές, πως υπάρχουν κάποια θέματα σε ό,τι αφορά την χωροθέτηση του τούνελ λέγοντας πως υπάρχουν κάποιες ενστάσεις από την ανάδοχο εταιρεία για την ασφάλεια του έργου με βάση τη διαθέσιμη μελέτη, γι’ αυτό και προσέφυγε στο αρμόδιο Υπουργείο για σχετική γνωμοδότηση, ενώ κατέληξε πως στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι όλα τα προαναφερθέντα έργα να έχουν ανάδοχο το 2026.
kozan.gr
Ελληνικά δεν γνωρίζει ο κύριος Αντιδήμαρχος;
“Δώσαμε εντολή στην ΑΝΚΟ να ξεκινήσουν οι μελέτες της οδού Μακρυγιάννη γιατί δεν είχε προβλεφθεί κυκλικός κόμβος στη διασταύρωση της Μακρυγιάννη με την διάνοιξη της Μακρυγιάννη, ο οποίος θα εξασφαλίσει και την ασφάλεια όλης της περιοχής εκείνης. Επίσης η διάνοιξη της Μακρυγιάννη ήταν μονόδρομος και θα γίνει διπλής κατεύθυνσης ουσιαστικά να λειτουργεί και να αποσυμφορίζει την κίνηση από τον ΟΣΕ (ήταν μονόδρομος ουσιαστικά) ώστε να εισέρχονται από την περιοχή του κάτω τμήματος κι από κει και πέρα περιμένουμε μια ακόμη μελέτη για να ολοκληρώσουμε την μελέτη της διάνοιξης Μακρυγιάννη”.
Πολύ κακή διατύπωση, Συναγωνίζεται τον πρόεδρο του Εδεσσαϊκού.
Να κόψετε τα δύο δέντρα στο τέλος της λαικής αγοράς για να διέρχονται τ’αυτοκίνητα πρός τα Πλατάνια ,για να μη κάνουμε κύκλο μέσω της Γκέρτσου και της Ιωνίας ώστε να γίνει και αποσυμφόρηση στις παραπάνω οδούς και να μη χωρίζεται η πόλη στα δύο.
Με εξοπλισμό της δεκαετίας του 80 έργο cut and covet δεν πρόκειται να προχωρήσει…
Δυστυχως η ευκαιρία φαινεται πως παλι χανεται.Η πολη δεν προκειται να ενωθεί με τα Πλατανια.Το ζητούμενο ειναι να ανοίξει ο δρομος μεσα απο τον ΟΣΕ.Όμως και τώρα φαινεται ξεκαθαρα πως κατι άλλο συμβαινει και δεν το θελουν.Τι να την κανω εγω τη Μακρυγιάννη οταν για να πάω στο σπίτι μου που είναι απεναντι από τον Κρητικό πρεπει να παω ή απο την Ιωνίας η απο τη Μακρυγιαννη.Ανοιξτε επιτέλους δρομο μεσα απο τον ΟΣΕ.Σας ψηφισαμε γιαυτο το λογο μη μας κοροίδέψετε και εσείς οπως οι προηγούμενοι.Πείτε στο λαό γιατί δεν το κανετε;Δεν υπαρχει άλλος δρομος που θα μπορέσει να αποσυμφορηθει η Γκερτσου.Ποιος ή ποιοι δεν σας το επιτρεπουν;