kozan.gr: Xύτρα ειδήσεων: Kάθε φορά που έρχεται στην περιοχή μια νέα «αλυσίδα» στον κλάδο ένδυσης κι υπόδησης

29 Απριλίου 2025
11:27

Η αλήθεια είναι πως με τη ραγδαία ανάπτυξη και χρήση του διαδικτύου οι μεγάλες «αλυσίδες» ρούχων και υποδημάτων έχουν εισχωρήσει στην περιοχή μας μ’ έναν αόρατο τρόπο, χωρίς να είναι απαραίτητο να διαθέτουν φυσική έδρα στην περιοχή. Μια βόλτα έξω από τις εταιρείες διανομής προϊόντων (courier) και θα διαπιστώσετε πως πολλοί συμπολίτες μας έχουν επιλέξει να ψωνίζουν, τα συγκεκριμένα είδη, μέσω διαδικτύου. Άρα κάθε φορά που ανοίγει στην περιοχή μας μια νέα «αλυσίδα» στον κλάδο ένδυσης κι υπόδησης, όπως αναμένεται να συμβεί σύντομα και με μια ακόμη, όπως γράφτηκε χθες στο kozan.gr (δείτε εδώ) – ανάρτηση που είχε 20.000 προβολές, δε θα πρέπει να υπάρχουν αναστεναγμοί και πανικός από επιχειρηματίες που διαθέτουν μικρότερες, αντίστοιχου είδους, επιχειρήσεις αλλά σχεδιασμός κι αναπροσαρμογή. Άλλωστε αυτή η «επιδρομή των μεγάλων» έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Το ποιος φταίει, αν κάποιος φταίει, το αν θα έπρεπε να γίνεται αλλιώς απ’ ότι τελικά γίνεται κ.ο. είναι μια κουβέντα που ο καθένας τη βλέπει από το δικό του μετερίζι και δε λύνει τίποτα. Το ζήτημα είναι τι μπορεί να κάνει ο τοπικός επιχειρηματίας όχι για να επιβιώσει αλλά για να σταθεί ανταγωνιστικά. Θα πρέπει πρωτίστως να αναβαθμιστεί ψηφιακά και να προσπαθήσει κι εκείνος να εισχωρήσει με το δικό του μαγαζί σε άλλες πόλεις χωρίς να διαθέτει φυσική έδρα εκεί. Υπάρχουν καταστήματα σε μικρές πόλεις που ήδη κάνουν τέτοιους τζίρους, που θα ζήλευαν ακόμη και μεγάλες  «αλυσίδες». “Ναι, αλλά δεν υπάρχει η τεχνογνωσία να το κάνουμε”, θα πουν, ευλόγως, κάποιοι συμπολίτες μας. Εκεί είναι απαραίτητη η συνδρομή των Εμπορικών Συλλόγων Κοζάνης & Εορδαίας που μπορούν να αναπτύξουν τέτοιες πλατφόρμες προβολής και πώλησης προϊόντων. “Ναι, αλλά θα πει κάποιος άλλος, κι αυτό το κάναμε και δεν είδαμε αποτελέσματα” και θα έχει και πάλι, εν μέρει, δίκιο, διότι δεν το έκαναν σωστά. Για παράδειγμα το https://panefkolo.gr/ είναι μια πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαίδας/Εορδαίας που δίνει τη δυνατότητα προβολής αλλά κι αγοράς προϊόντων από ένα σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων από την περιοχή της  Πτολεμαίδας. Έγιναν κάποιες διαφημιστικές προωθήσεις με σκοπό να γίνει γνωστός ο δικτυακός τόπος αλλά δε κατέστη δυνατόν στο βαθμό που θα επιθυμούσαν οι εμπνευστές του. Είναι σα να διαθέτεις ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων σε κάποια περιοχή της Π.Ε. Κοζάνης αλλά δεν έχεις καταχωρήσει πουθενά, ψηφιακά, το στίγμα του αλλά δεν υπάρχουν και πινακίδες για να φτάσεις εκεί. Χρειαζόταν κάτι άλλο, πολύ μεγάλο. Συνεργάτης της στήλης που συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαίδας πριν μήνες του πρότεινε κάποιους τρόπους ένας εκ των οποίων ως φαίνεται έγινε στόχος κι αίτημα προς την Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας, που έδειξε πως στηρίζει έμπρακτα την επιχειρηματικότητα. 30.000€ (πλέον Φ.Π.Α.) εγκρίθηκαν, στις 11/4/2025, από την Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας για την καμπάνια προώθησης του panefkolo.gr σε ψηφιακά μέσα (facebook, google κ.α. – διαβάστε εδώ σχετικά). Εφόσον “τρέξει” σωστά αυτή η καμπάνια (με σωστή τοποθέτηση – παρουσίαση  των προϊόντων και πραγματικών ευκαιριών στο panefkolo.gr) και σωστούς κι υπεύθυνους συνεργάτες, πολλοί χρήστες του διαδικτύου από διάφορα μέρη της Ελλάδας θα συναντούν  μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τους διάφορες προτάσεις για αγορές προϊόντων από το συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, γεγονός που θα προσδώσει μια σημαντική αύξηση στις πωλήσεις των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.  Με τα έσοδα που θα αποκομίσουν και με μια μικρή συνδρομή, θα μπορούν να συνεχίσουν να επενδύουν διαφημιστικά προσδοκώντας μελλοντικά και σε αντίστοιχες πωλήσεις. Αυτό το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των τοπικών επιχειρήσεων ανοίγει νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες και δείχνει έναν από τους εναλλακτικούς δρόμους στη νέα εποχή. Παράλληλα, οι προσωπικές προτάσεις, οι δια ζώσης βοηθητικές συμβουλές για το σώμα και το στυλ κάθε πελάτη, ακόμα και ραντεβού για ιδιωτική δοκιμή ρούχων σ’ ένα πραγματικά φιλικό περιβάλλον, μπορούν να ενδυναμώσουν τη σχέση εμπιστοσύνης πελάτη – επιχειρηματία, η οποία έχει χαθεί. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν και σίγουρα κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, όμως αυτό που προκύπτει είναι ότι δε μπορούμε να μένουμε άπραγοι περιμένοντας μοιρολατρικά από τους άλλους να μας σώσουν διότι είναι βέβαιο πως κανείς δε θα το κάνει.

 Η Χύτρα

6 σχόλια

  • Καλά ειναι βεβαια να μην τα βλέπουμε όλα μαύρα γιατι και στην Κοζανη έχουμε και στον κλάδο ένδυσης εταιρίες που δραστηριοποιούνται παγκισμίως όπως το centralshop η dragatsikas ή το antoniadis electro ή το κατάστημα του κ Ιωαννίδη. στα ηλεκτρολογικά Οπότε καλά ειναι να την στήσετε στα κούριερ και να βλέπετε και τι φεύγει κάθε μέρα όχι μόνο τι παραλαμβανουν οι συμπολίτες μας
    Αυτό που φυσικά έχει αργήσει υπερβολικά ειναι οτι δεν έχουμε οπτικές ίνες FTHH ενω στην Πτολεμαιίδα το έχουν εδω και 2 και παραπάνω χρόνια και στην Αθηνα 5. Αλλά κανεις δεν πίεσε την vodafone να είναι ενταξει στις προθεσμίες της και τα έργα πάνε με ρυθμό χελώνας

    • Iσχύει κι αυτό που αναφέρετε κι επιβεβαιώνει τη σωστή πρακτική που ακολούθησαν …αλλά η τοποθέτηση της στήλης είναι προφανές πως απευθύνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των ‘μικρών” επιχειρήσεων της περιοχής, που δεν είναι σε αυτό το καθεστώς και μένουν άπραγοι.

  • Να ρωτήσετε τι έχουν κάνει οι καταστηματάρχες στη Βέροια πχ που αν κ έχουν τη Θεσσαλονίκη στη μισή ώρα, οι πολίτες στηρίζουν κ την τοπική αγορά. Αντε γιατί κάποιοι «παλιοι» που στηρίζονται κατα βάση στον κόσμο απτά χωριά παρα καλόμαθαν.

  • Πολλες επιχειρήσεις να έρθουν στην Κοζάνη για να μπορουμε και εμείς οι φτωχοι να φοραμε ρουχα και παπουτσια γιατί η αγορα της Κοζάνης είναι απλησίαστη.

  • Αγαπητή χυτρα εγώ βλέπω εδώ και χρόνια ότι η Πτολεμαΐδα συγκεκριμένα που αναφέρεις ήταν μια ζωη μπροστά έτη φωτός στο ποιοτικό εμπόριο και στις αλυσίδες καταστημάτων και οι τοπικοί έμποροι εκεί δεν μασησαν αλλά προχωρούσαν επιθετικά μπροστά, απορούσα με αυτό και το έψαξα και κατάλαβα ότι οι κάτοικοι εκείνης της περιοχής έχουν διαφορετική νοοτροπία…θες από τον έμπορο μέχρι τον καταναλωτή και δεν κλείνονται σε στερεότυπα επίσης το χέρι το βάζουν στην τσέπη και οι δύο, οι μεν για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους και δε για να καταναλώσουν κάτι που δεν γίνονταν ποτέ εδώ στην Κοζάνη, στην πόλη μας ή εμπορική αγορά έχει γίνει china town εδώ και χρόνια με ελαχιστες εξαιρεσεις και οι καταναλωτές της που ηταν πάντα με μια περίεργη νοοτροπία εμφυτη προτιμούν να ψωνίζουν σε μεγαλούπολεις ακόμη και Πτολεμαΐδα και ανάμεσα τους και οι ίδιοι έμποροι αλλά πάντα λιτά και σφιχτά….και με κάποια διάθεση προσφοράς τον οβολον τους στην πόλη και από την άλλη πλευρά καμμια διάθεση ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας τους γιατί όλα αυτά τα γνωρίζουν και βαλτωνουν ….

  • Έλλειψη χρημάτων, στάση Εμπορίου….
    Οι εποχές που η περιοχή είχε χρήματα και όλοι κέρδιζαν από τους μισθούς της ΔΕΗ, πέρασαν ανεπιστρεπτί.
    Τα έσοδα της περιοχής μειώθηκαν κατά πολύ.
    Η αγορά δεν τους χωράει πλέον όλους.
    Κάποιοι θα επιβιώσουν, ενώ κάποιοι θα βγούν εκτός αγοράς.
    Αυτό είναι άγραφος νόμος.
    Συνεπώς τόσο η νοοτροπία, όσο και ο τρόπος προσέγγισης της αγοράς και της επιχειρηματικότητας πρέπει να αλλάξουν και οι επιχειρηματίες να προσαρμοστούν στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, του Διαδικτύου και των Μεταφορών.

    Σημείωση: Πέρυσι είχα προσφέρει ένα σεμινάριο δωρεάν σε επιχειρηματίες της περιοχής με θέμα: “Επιχειρηματικότητα σε δύσκολες εποχές”. Όλα αυτά που αντιμετωπίζει σήμερα η Αγορά, είχαν διατυπωθεί και αναπτυχθεί προς τους επιχειρηματίες, με προτάσεις και μέτρα.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Μείνετε συντονισμένοι