Αξιολόγηση θεμάτων Πανελλαδικών από το φροντιστήριο “Αιχμή” στα Λατινικά, στην Χημεία και την Πληροφορική

4 Ιουνίου 2025
13:32
Κανένα σχόλιο

 

Αξιολόγηση Θεμάτων Πανελλαδικών στα Λατινικά 2025 από το φροντιστήριο Αιχμή 

Με την εξέταση των υποψηφίων της ομάδας των Ανθρωπιστικών σπουδών στα Λατινικά συνεχίστηκαν σήμερα 4/6/2025 οι Πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι μαθητές εξετάστηκαν σε δύο αποσπάσματα, τα οποία προέρχονταν από τις ενότητες 24 (Το Πάθημα ενός Ψεύτη) και 39 (Ένα Πρότυπο Ιδανικού Ανθρώπου). Αρχικά, τους ζητήθηκε μετάφραση συγκεκριμένων αποσπασμάτων από τα αναφερόμενα κείμενα. Στη συνέχεια, η ερώτηση που αφορά την εισαγωγή εξετάστηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά με ερώτηση κλειστού τύπου (Σ-Λ), που σίγουρα διευκόλυνε τους υποψηφίους. Επιπλέον, η άσκηση εντοπισμού λατινικής λέξης με ετυμολογική συγγένεια με λέξεις της νεοελληνικής γλώσσας που επίσης προβληματίζει τους μαθητές, δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία.

Οι ασκήσεις που αφορούσαν την εξέταση γραμματικής ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Τέλος, οι ασκήσεις συντακτικού ήταν περισσότερες συγκριτικά με άλλες χρονιές, γεγονός που απαιτούσε συγκέντρωση από τους υποψηφίους.

Παφίλη Ελισάβετ

Πιτένη Βασιλική

Αξιολόγηση Θεμάτων Πανελλαδικών στη Χημεία 2025 από το φροντιστήριο Αιχμή 

Τα φετινά θέματα της Χημείας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις διακρίθηκαν για την παιδαγωγική πληρότητα και τη σταδιακά αυξανόμενη δυσκολία τους. Κάλυπταν πλήρως την εξεταστέα ύλη και απαιτούσαν από τους μαθητές ουσιαστική κατανόηση των εννοιών, αναλυτική και συνθετική σκέψη, καθώς και ικανότητα στη σωστή επιστημονική διατύπωση.

Από παιδαγωγική σκοπιά, τα θέματα κρίνονται δίκαια και ισορροπημένα. Δεν έκρυβαν παγίδες, κάτι που επέτρεψε στους καλά προετοιμασμένους μαθητές να αποδώσουν στο επίπεδο των δυνατοτήτων τους.

Αναλυτικότερα, το θέμα Α εξέταζε βασικά σημεία της θεωρίας, χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Το θέμα Β παρ’όλο που χαρακτηριζόταν από μεγάλο όγκο ερωτημάτων, δεν είχε ασάφειες που θα προβλημάτιζαν τους μαθητές. Το θέμα Γ περιοριζόταν στο κεφάλαιο της Οργανικής με εύκολο διάγραμμα βασικών αντιδράσεων χωρίς ακρότητες. Τέλος, το θετικό με το Δ θέμα είναι ότι τα ερωτήματά του ήταν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, με αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να ανταπεξέλθει στα τελευταία ερωτήματα, χωρίς απαραίτητα να έχει απαντήσει σωστά στα προηγούμενα.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σύνδεση γνώσεων με δεξιότητες. Τα ερωτήματα δεν επεδίωκαν απλή αναπαραγωγή θεωρίας, αλλά αξιολογούσαν τη βαθύτερη κατανόηση, την ευχέρεια στη χρήση επιστημονικής ορολογίας και την ικανότητα συσχέτισης φαινομένων.

Ωστόσο, υπήρχαν και σημεία που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή. Στο ερώτημα Γ2 και στο τελευταίο σκέλος του Θέματος Δ, η διατύπωση και η φύση των ερωτημάτων απαιτούσαν αυξημένη μεθοδικότητα και ψυχραιμία, κάτι που ενδέχεται να δυσκόλεψε μαθητές με τάση προς βιαστικές απαντήσεις. Επίσης, η ανάγκη για ακριβή επιστημονική αιτιολόγηση ανέδειξε ενδεχόμενα κενά στην έκφραση και οργάνωση λόγου, ακόμη και σε μαθητές που διέθεταν ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων.

Συνοψίζοντας, τα φετινά θέματα της Χημείας ήταν παιδαγωγικά επαρκή και δίκαια απαιτητικά. Εξασφάλισαν μια σφαιρική και πολυδιάστατη αξιολόγηση, αναδεικνύοντας τη Χημεία ως ένα ζωντανό και θεμελιώδες μάθημα των Φυσικών Επιστημών, που απαιτεί γνώση, σκέψη και λόγο.

Γιώτα Δέδε

MSc Χημικός

Αξιολόγηση Θεμάτων Πανελλαδικών στην Πληροφορική 2025 από το φροντιστήριο Αιχμή .

Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής κρίνονται, σε γενικές γραμμές, ως σαφή, κατανοητά και καλά δομημένα. Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, παρατηρείται μια μικρή αύξηση στη δυσκολία, κυρίως σε μία από τις δύο ασκήσεις ανάπτυξης.

Το Θέμα Α περιλάμβανε ερωτήσεις θεωρίας, οι οποίες ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια. Ωστόσο, οι ερωτήσεις τύπου Σωστό–Λάθος απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή, καθώς έκρυβαν παγίδες λεπτομερειών. Το Θέμα Β ήταν, σε γενικές γραμμές, βατό. Το μόνο σημείο που ενδέχεται να προβλημάτισε κάποιους μαθητές ήταν το υποερώτημα Β1, στο οποίο απαιτούνταν κατανόηση της έννοιας του πολυμορφισμού, κάτι που συνήθως δυσκολεύει τους υποψηφίους.

Το Θέμα Γ αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς απαιτούσε ευχέρεια στη χρήση εμφωλευμένων δομών επανάληψης και καλή κατανόηση της αλγοριθμικής σκέψης. Αντίθετα, το Θέμα Δ βασίστηκε σε ένα κλασικό πρόβλημα με χρήση πινάκων και υποπρογραμμάτων. Αν και μεγάλο σε έκταση, τα ερωτήματα ήταν σαφή και προσιτά, επιτρέποντας στους καλά προετοιμασμένους μαθητές να ανταποκριθούν επαρκώς.

Συμπερασματικά, τα θέματα κάλυπταν μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης, είχαν ομοιομορφία στη δυσκολία και ήταν κατάλληλα για τη διάκριση των επιπέδων επίδοσης των υποψηφίων.

Κώστας Πασχός

MSc Πληροφορικός

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Μείνετε συντονισμένοι