Σήμερα στην ολομέλεια του κοινοβουλίου ο Βουλευτής Φλώρινας της Ν.Δ Σταύρος Παπασωτηρίου τοποθετήθηκε σε σχέση με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον Σταύρο Παπασωτηρίου η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία της κυβέρνησης της Ν.Δ στοχεύει στην διασφάλιση της υγείας και της ζωής, τόσο των οδηγών ή επιβατών, όσο και των πεζών στους οποίους η πολιτεία οφείλει να παρέχει ουσιαστική οδική ασφάλεια.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εισάγει μια σύγχρονη αντίληψη που βασίζεται:
- στη ρύθμιση της κυκλοφορίας με όρους βιώσιμης κινητικότητας,
- στην αναδιάρθρωση των παραβάσεων κατά βαθμό επικινδυνότητας και
- στη βελτίωση των ρυθμίσεων για μοτοσικλέτες, μοτοποδήλατα και ηλεκτρικά οχήματα.
Ιδιαίτερη πρόνοια λαμβάνεται για τα Άτομα με Αναπηρία προκειμένου να βελτιωθεί η προσβασιμότητα και η ασφάλεια τους στους δρόμους. Πιο συγκεκριμένα:
- Διευκολύνεται η κυκλοφορία ειδικά διαμορφωμένων ταξί με ράμπες όταν μεταφέρουν ΑμεΑ και επιτρέπεται πλέον η κίνηση τους σε λεωφορειολωρίδες
- Περιλαμβάνονται τα ηλεκτροκίνητα αμαξίδια στα ειδικά οχήματα που εξαιρούνται από περιορισμούς πρόσβασης στο οδικό δίκτυο και τέλος
- Ενισχύεται η δυνατότητα κίνησης αμαξιδίων σε πεζόδρομους και κοινόχρηστους χώρους, πάντοτε με σεβασμό στους κανόνες ασφαλείας.
Ταυτόχρονα ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει διατάξεις για την αποτροπή της χρήσης κινητού τηλέφωνου κατά την οδήγηση, η οποία έχει εξελιχθεί σε ένα από τα κορυφαία αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Στην Ελλάδα, η χρήση κινητού από οδηγούς αγγίζει το 9%, τριπλάσιο ποσοστό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Με τον νέο ΚΟΚ, η χρήση του κινητού τηλεφώνου οδηγεί πλέον σε βαρύτατες ποινές όπως:
- Πρόστιμα που φτάνουν έως και 4.000 ευρώ στην 2η υποτροπή.
- Αφαίρεση άδειας έως και 8 έτη και
- Ποινικοποίηση της συμπεριφοράς αν προκληθεί ατύχημα.
Τοποθετούμενος στη συνέχεια πάνω σε ειδικότερα θέματα χερσαίων μεταφορών που αφορούν τη Δυτική Μακεδονία, ο Σταύρος Παπασωτηρίου ανέφερε τα εξής:
«Θέλω εδώ να σημειώσω ότι η Δυτική Μακεδονία κρατά την αρνητική πρωτιά σε θανατηφόρα τροχαία σε ολόκληρη τη χώρα με ποσοστό 27% των ατυχημάτων που καταγράφονται κάθε χρόνο στη περιφέρεια μας. Πρόκειται για ένα κακό «ρεκόρ» που θέλουμε να πάψει να υπάρχει και εργαζόμαστε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Φυσικά η οδική ασφάλεια δεν καθορίζεται μόνο από την οδηγική συμπεριφορά ή τις τεχνικές προδιαγραφές των οχημάτων. Είναι και συνάρτηση της ποιότητας του ίδιου του οδικού δικτύου και άρα εξαρτάται άμεσα από την ύπαρξη σύγχρονων, καλά συντηρημένων υποδομών. Σε
αυτό το σημείο θέλω να υπογραμμίσω την δέσμευση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου στη Φλώρινα.
Στο συγκεκριμένο νομό τον οποίο εκπροσωπώ, αυτή τη στιγμή σχεδιάζονται ή βρίσκονται σε εξέλιξη οδικά έργα συνολικού ύψους 218 εκατ. ευρώ. Με πρώτο φυσικά τον κάθετο άξονα Φλώρινα – Πτολεμαΐδα, που θα μας συνδέσει με την Εγνατία Οδό. Πρόκειται για οραματική παρέμβαση που βρίσκεται στο στάδιο ωρίμανσης των αναγκαίων μελετών προκειμένου να ενταχθεί στο κατάλληλο χρηματοδοτικό εργαλείο. Κι εδώ κύριε Υπουργέ η εποπτεία και η συμμετοχή του υπουργείου σας στην πρόοδο του έργου αποδεικνύεται διαχρονικά καθοριστική.
Κλείνοντας κύριε Πρόεδρε θέλω να πω δυο λόγια για το Άρθρο 123 και την αναδιοργάνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Πρόκειται για μια απόλυτα αναγκαία παρέμβαση όπως αποδεικνύουν τα λειτουργικά προβλήματα στα τραίνα μας με κορυφαία την εθνική τραγωδία των Τεμπών. Δεν μπορούμε να έχουμε μιαν Ανεξάρτητη Αρχή η οποία δηλώνει αδυναμία να λειτουργήσει επειδή παραιτήθηκαν 2 μέλη της. Άρα σωστά παρεμβαίνει η κυβέρνηση προκειμένου να πάρει επιτέλους η διοίκηση της Ρ.Α.Σ τις αναγκαίες αποφάσεις, μια εκ των οποίων θυμίζω ότι αφορά την πιστοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας. Απόφαση που εκκρεμεί εδώ και καιρό και είναι φυσικά απαραίτητη για να επαναλειτουργήσει η γραμμή».
Ολόκληρη η ομιλία του Στ. Παπασωτηρίου στον σύνδεσμο: https://youtu.be/kQIQhjVUVUc?si=G_Go_Ri2fbs3zbee .
Σταύρο συγχαρητήρια. Είδαμε και ακούσαμε μια ολοκληρωμένη, μεστή, κατανοητή και αψεγάδιαστη ομιλία.
Χρήστο εσύ;
Άλλο ένα άθλιο νομοθέτημα: 26 χρόνια πέρασαν από τότε που έγινε νόμος ο ΚΟΚ και η κυβέρνηση είναι παντελώς ανίκανη να δώσει το ενιαίο κείμενο του ΚΟΚ! Για να ξέρεις τι ισχύει πρέπει να ψάχνεις πότε τροποποιήθηκε τι και σε ποιο ΦΕΚ δημοσιεύτηκε. Κυβέρνηση άχρηστων, όχι άριστων. Αλλαγές μόνο και μόνο για να μας φλομώσουν στα πρόστιμα, μια που οι Γερμανοί έχουν έξοδα.
Η Κοζάνη έχει τον σταθικα και τον Μιχαλάκη. Η Φλώρινα έχει τον σταυρακα. Όλοι τους ειδήμονες στο κυνήγι των εντυπώσεων. Στην ουσία εχουν όλοι πρόβλημα.
ΟΠΕΚΕΠΕ ΡΕ