“ΕΛΠΙΔΑ” – Γιώργος Χριστοφορίδης: Ανάγκη ολοκλήρωσης – κατασκευής υφιστάμενης οδού από Τ.Κ Καστανιάς Σερβίων ως τα όρια του Ν. Πιερίας και Λαρίσης

25 Ιουλίου 2025
13:41

Προς : Περιφερειάρχη κ. Γεώργιο Αμανατίδη

Κοινοποίηση: Αντιπεριφερειάρχες – Περιφερειακοί Σύμβουλοι

ΘΕΜΑ: Πρόταση προς τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας για τη συζήτηση του θέματος:  Ανάγκη ολοκλήρωσης – κατασκευής υφιστάμενης οδού από Τ.Κ Καστανιάς Σερβίων ως τα όρια του Ν. Πιερίας και Λαρίσης

Αξιότιμε κύριε Περιφερειάρχη, κυρίες και κύριοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι,

Με την παρούσα πρόταση, επιθυμώ να θέσω υπόψη σας την άμεση αναγκαιότητα κατασκευής και ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Καστανιά Σερβίων – Όρια Νομού Πιερίας– Όρια Ν. Λαρίσης, με σκοπό τη σύνδεση της περιοχής μας με την Κατερίνη και τη γενικότερη τουριστικά ανεπτυγμένη περιοχή της Πιερίας.

  1. Περιγραφή του έργου
  • Η απόσταση από την Καστανιά Σερβίων έως τα διοικητικά όρια Πιερίας είναι μόλις 10 χιλιόμετρα.
  • Ήδη υφίσταται δρόμος στο μεγαλύτερο μέρος, με υπάρχουσα μελέτη και τεχνικά έργα σε τμήματα για την ομαλή αποχέτευση- αποστράγγιση του οδοστρώματος .
  • Η νέα χάραξη περιορίζεται σε μόλις 2-3 χιλιόμετρα, γεγονός που καθιστά το κόστος υλοποίησης μικρό σε σχέση με την αναμενόμενη ωφέλεια.
  1. Αναπτυξιακή σημασία του έργου
  • Ο δρόμος θα αποτελέσει την πιο σύντομη και ασφαλή σύνδεση της περιοχής των Σερβίων με την Κατερίνη και τον Ν. Πιερίας, δίνοντας προοπτικές στην ανάπτυξη του τουρισμού, του εμπορίου και της γεωργίας.
  • Θρησκευτικός τουρισμός: Εξυπηρετεί το ιστορικό Μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου, ενεργό από τον 14ο αιώνα, με δυνατότητα προσέλκυσης προσκυνητών και επισκεπτών.
  • Γεωργική παραγωγή: Ενίσχυση της εξαγωγικής δυνατότητας των πατατοπαραγωγών της περιοχής, που σήμερα αντιμετωπίζουν αυξημένα κόστη μεταφοράς.
  • Αθλητικός τουρισμός: Στην περιοχή της Καστανιάς λειτουργεί μία από τις καλύτερες πίστες αιωροπτεριστών στη χώρα, όπου διεξάγεται ετήσια διοργάνωση πρωταθλήματος.
  • Περιβαλλοντική και αισθητική αξία: Το φυσικό τοπίο είναι μοναδικής ομορφιάς, κατάλληλο για πεζοπορία, οικοτουρισμό και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

  1. Κοινωνική και περιφερειακή διάσταση
  • Η περιοχή έχει πληγεί σοβαρά από τη βίαιη απολιγνιτοποίηση:
    ▸ Έκλεισαν τα λιγνιτωρυχεία, χάθηκαν 200 θέσεις εργασίας
    ▸ Η τοπική οικονομία έχει περιέλθει σε μαρασμό
    ▸ Το έργο συνάδει με το πνέυμα δίκαιης μετάβασης – ως αντισταθμιστικό μέτρο για την απώλεια θέσεων εργασίας και παραγωγικών δομών.
  • Ο οδικός άξονας θα συμβάλει καθοριστικά στην άρση της απομόνωσης και την ισόρροπη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής Σερβίων – Βελβεντού – Κοζάνης.
  1. Τεχνικά και θεσμικά δεδομένα
  • Από την πλευρά της Πιερίας, ο δρόμος είναι ήδη ασφαλτοστρωμένος και διαγραμμισμένος μέχρι τα όρια.
  • Υπάρχουν ομόφωνες αποφάσεις των  Τοπικών Κοινοτήτων Καστανιάς και Σερβίων που ζητούν την υλοποίηση του έργου.
  1. Συμπέρασμα – Πρόταση

Η κατασκευή του οδικού άξονα Καστανιά – Όρια Π.Ε Πιερίας ( Σύνδεση με Κατερίνη) είναι ένα έργο χαμηλού κόστους αλλά υψηλής απόδοσης, που:

  • ενισχύει την περιφερειακή συνοχή,
  • προωθεί την τοπική ανάπτυξη και απασχόληση,
  • εξυπηρετεί το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον.

Ζητείται από τον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο:

Να στηρίξουν την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα (π.χ.  Δίκαιη Μετάβαση, Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα (Ε.Α.Π.) με πρώτο βήμα την επικαιροποίηση της μελέτης και την ωρίμανση του έργου.

11 σχόλια

  • Ισως από τα ουσιαστικότερα έργα που θα έπρεπε να γίνουν στην περιοχή των Σερβίων και τα όρια της Δυτικης Μακεδονιας. Απορώ γιατί οι τοπικοί παράγοντες τόσα χρόνια δεν έκαναν καμία αναφορά σε αυτό το έργο θέτοντας το στην άκρη.

  • Θα έπρεπε πέρα από την οδική σύνδεση καστανιάς με νομό Πιερίας να γίνει κάτι και με τον χωματόδρομο που πηγαίνει στο Μοναστήρι του Αγίου Αντωνιου Σιαπκας από το χωριό της παλιάς Καστανιας.
    Ενα μοναστήρι με σημαντική μεταβυζαντινή ιστορία σε ένα ήρεμο και γαλήνιο μέρος με πανέμορφο τοπίο που θα μπορούσε να δώσει ευκαιρία και δυνατότητα σε πολλούς να το γνωρίσουν και να το επισκεφτούν.
    Παρά τις πολλές εξαγγελίες χρόνων ότι θα γίνει κάτι με τον δρομο δυστυχώς η κατάσταση παραμένει ως έχει, δηλαδή ένας δύσκολος και δυσπρόσιτος χωματόδρομος. Άσφαλτος δεν πρόκειται να πέσει ενώ το γκρέιντερ οπότε και αν περάσει δεν λύνει το πρόβλημα που με τις πρώτες βροχές επιστρέφει.

  • ΜΠΡΑΒΟ στον Γιώργο Χριστοφορίδη. Επιτέλους κάποιος είπε το αυτονόητο για τη σύνδεση Νόμου Κοζάνης Νόμου Πιερίας.

    • ΜΑΛΛΟΝ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΗΔΗ ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΒΕΛΒΕΝΤΟ ΤΡΙΕΘΝΕΣ. ΕΝΩ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ Η ΣΚΟΥΛΙΑΡΙΩΤΕΣ. ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΤΕΣ. ΔΡΟΜΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΔΡΟΜΟΙ. ΑΛΛΑ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΑΡΑ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

      • Καλώς προχωράει ο δρόμος από τη πλευρά του Βελβεντού. Γιατί να μην εξυπηρετείται και ο δήμος Σερβίων όπου από εκείνη τη πλευρά της καστανιάς είναι πιο κοντινή η απόσταση για το τριεθνές και θα εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό ανθρώπων, αφού ο δήμος Σερβίων είναι πιο μεγάλος και η πλευρά των Σερβίων έχει περισσότερα χωριά.

  • Γιωργο θέλω και εγω έναν δρόμο….εύκολη ανέξοδη πολιτικη. Ούτε καν ανάδειξη θέματος δε λέγεται αυτό Χριστοφοριδη.

    • Εσύ που ειρωνεύεσε τον Χριστοφορίδη κάνε μια σωστή ανάδειξη του θέματος κ άσε τις ανώνυμες μαγκιες

  • Μια μικρή διόρθωση: υπάρχουν ιστορικές ενδείξεις ότι το Μοναστήρι του αγίου Αντώνιου είναι Βυζαντινό και ιδρύθηκε τον 11ο αιώνα. Καλό είναι οι αρμόδιοι να δουν το θέμα της βελτίωσης του δρόμου που οδηγεί εκεί, πέρα από το κομμάτι καστανιάς- όρια Πιερίας.

  • Καλά είναι να γίνει ο δρόμος αυτός, για την ανάπτυξη του ορεινού όγκου των Πιερίων. Όμως δεν είναι προτεραιότητα για τον δήμο Σερβίων ο δρόμος αυτός. Η προτεραιότητα είναι ο δρόμος Κοζάνη-Λάρισα.
    Ο δρόμος αυτός είναι τριτοκοσμικός και εξ αιτίας του η περιοχή έχει χάσει την επισκεψιμότητα από την Λάρισα και όλη την ανατολική Θεσσαλία, με την οποία ιστορικά αποτελούσε ενιαίο τμήμα, από τον Αλικάκμονα και νότια.

  • Εύκολα, ανέξοδα λόγια που αρέσκεται ο κόσμος να ακούει επί τόσα χρόνια. Το είπες κι έγινε ένα πράγμα. Υπάρχει μελέτη απο το 2006 η οποία επικαιροποιθηκε πριν 3 χρόνια με συνολικό προϋπολογισμό 7.5 εκατομμύρια. Πες μας κι ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα που μπορεί να ενταχθεί το εν λόγω έργο. Επειδή δεν υπάρχει για την ώρα και ούτε υπήρξε τα τελευταία χρόνια άραξε και απόλαυσε την ανέξοδη παπαρολογία. Κούρασες πολύ με τα κενά λόγια.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Μείνετε συντονισμένοι