Το έργο, ορόσημο της αυτοδιοικητικής μας θητείας, «Κατασκευή Σήραγγα της Κλεισούρας» επισκεφτήκαμε μαζί με την πρώην Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς Δέσποινα Κοζατσάνη και τον πρώην Αντιπεριφερειάρχη Κοζάνης Γρηγόρη Τσιούμαρη.
Προς μεγάλη μας ικανοποίηση και μετά την λεπτομερή ξενάγηση του υπεύθυνου μηχανικού Χρήστου Σιάρκου, διαπιστώσαμε πως το έργο, παρά τις όποιες καθυστερήσεις από τα προβλήματα που προκύπτουν αλλά αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά από τους έμπειρους μηχανικούς και το προσωπικό της κατασκευάστριας εταιρίας, προχωράει βάσει του επικαιροποιημένου χρονοδιαγράμματος με στόχο ολοκλήρωσης τον Οκτώβριο του 2026.
Ήδη από τα 1365 μ της σήραγγας , έχουν υλοποιηθεί :
• 750μ από την πλευρά της Καστοριάς (Βέργα) και
• 150 από την πλευρά της Πτολεμαΐδας (Βαρικό)
• Σύνολο 900 μ και άρα υπολείπονται άλλα 450 μέτρα.
Ταυτόχρονα με την κύρια και κατασκευαστικά εντυπωσιακή Σήραγγα εκτελείται και η παράλληλη σήραγγα διαφυγής, προσδίδοντας την μέγιστη ασφάλεια στους διερχόμενους σε περίπτωση κινδύνου.
Επίσης έχουν κατασκευαστεί τα τεχνικά έργα μέχρι την γέφυρα Κώτουρη ενώ από την πλευρά του Βαρικού εκτελείται η οδοποιία.
Να υπενθυμίσουμε ότι, το σημαντικό αυτό έργο της περιοχής μας, τόσο σε αναπτυξιακή συμβολή, όσο και σε κόστος υλοποίησης, προωθήθηκε από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή αξιοποιώντας τη σχετική μελέτη που είχε εκπονηθεί πριν από μια δεκαετία .Η υλοποίηση του αποφασίστηκε αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, παρά τις διαφωνίες φορέων και παραγόντων που αντιτίθονταν για χρόνια στο έργο, και εισήχθη στο 2ο Περιφερειακό Συμβούλιο της 16ης Οκτωβρίου 2019, ως 2ο θέμα ημερήσιας διάταξης (το 1ο ήταν το άλλο μεγάλο αναπτυξιακό και μπλοκαρισμένο στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, Αρδευτικό της Βόρειας ζώνης λίμνης Πολυφύτου).
Το έργο δημοπρατείται στις 13/04/2022 και υπογράφεται η σύμβασή του στις 21/10/2022 από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Κασαπίδη και τον Διευθύνοντα της εταιρίας ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., σηματοδοτώντας την αποφασιστικότητα της Περιφερειακής Αρχής για την υλοποίηση μεγάλων έργων στην περιφέρειάς μας που χρόνιζαν στα συρτάρια της λήθης και της γραφειοκρατίας.
Ταυτότητα του έργου
Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή της οδικής αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα Διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και καταλήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.
Η οδική αρτηρία έχει μήκος 10,40 χλμ. περίπου και συνολικό πλάτος ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος 8,0μ. Περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25μ. Επίσης προβλέπεται και η κατασκευή :
• τεσσάρων (4) ισόπεδων κόμβων
• η σήραγγα Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ. με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
• μίας (1) γέφυρας (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ. περίπου,
• τεσσάρων (4) Κάτω Διαβάσεων
• δυο κτιρίων στα μέτωπα της σήραγγας
• καθώς και πλήρη αποκατάσταση των συνδέσεων υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.
Κόστος του Έργου:
Το αρχικό κόστος του έργου με ΦΠΑ εκτιμήθηκε σε 71,07 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 57,32 εκατ. ευρώ) ενώ μετά τη νέα αναθεώρηση ανήλθε στα 84,0 εκ. € περίπου. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020», ενώ σημαντική είναι η συμβολή της αρμόδιας Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΠΕΠ της Περιφέρειας, για την ομαλή χρηματοδότηση του έργου.
Προς μεγάλη μας ικανοποίηση και μετά την λεπτομερή ξενάγηση του υπεύθυνου μηχανικού Χρήστου Σιάρκου, διαπιστώσαμε πως το έργο, παρά τις όποιες καθυστερήσεις από τα προβλήματα που προκύπτουν αλλά αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά από τους έμπειρους μηχανικούς και το προσωπικό της κατασκευάστριας εταιρίας, προχωράει βάσει του επικαιροποιημένου χρονοδιαγράμματος με στόχο ολοκλήρωσης τον Οκτώβριο του 2026.
Ήδη από τα 1365 μ της σήραγγας , έχουν υλοποιηθεί :
• 750μ από την πλευρά της Καστοριάς (Βέργα) και
• 150 από την πλευρά της Πτολεμαΐδας (Βαρικό)
• Σύνολο 900 μ και άρα υπολείπονται άλλα 450 μέτρα.
Ταυτόχρονα με την κύρια και κατασκευαστικά εντυπωσιακή Σήραγγα εκτελείται και η παράλληλη σήραγγα διαφυγής, προσδίδοντας την μέγιστη ασφάλεια στους διερχόμενους σε περίπτωση κινδύνου.
Επίσης έχουν κατασκευαστεί τα τεχνικά έργα μέχρι την γέφυρα Κώτουρη ενώ από την πλευρά του Βαρικού εκτελείται η οδοποιία.
Να υπενθυμίσουμε ότι, το σημαντικό αυτό έργο της περιοχής μας, τόσο σε αναπτυξιακή συμβολή, όσο και σε κόστος υλοποίησης, προωθήθηκε από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή αξιοποιώντας τη σχετική μελέτη που είχε εκπονηθεί πριν από μια δεκαετία .Η υλοποίηση του αποφασίστηκε αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, παρά τις διαφωνίες φορέων και παραγόντων που αντιτίθονταν για χρόνια στο έργο, και εισήχθη στο 2ο Περιφερειακό Συμβούλιο της 16ης Οκτωβρίου 2019, ως 2ο θέμα ημερήσιας διάταξης (το 1ο ήταν το άλλο μεγάλο αναπτυξιακό και μπλοκαρισμένο στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, Αρδευτικό της Βόρειας ζώνης λίμνης Πολυφύτου).
Το έργο δημοπρατείται στις 13/04/2022 και υπογράφεται η σύμβασή του στις 21/10/2022 από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Κασαπίδη και τον Διευθύνοντα της εταιρίας ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., σηματοδοτώντας την αποφασιστικότητα της Περιφερειακής Αρχής για την υλοποίηση μεγάλων έργων στην περιφέρειάς μας που χρόνιζαν στα συρτάρια της λήθης και της γραφειοκρατίας.
Ταυτότητα του έργου
Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή της οδικής αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα Διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και καταλήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.
Η οδική αρτηρία έχει μήκος 10,40 χλμ. περίπου και συνολικό πλάτος ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος 8,0μ. Περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25μ. Επίσης προβλέπεται και η κατασκευή :
• τεσσάρων (4) ισόπεδων κόμβων
• η σήραγγα Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ. με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
• μίας (1) γέφυρας (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ. περίπου,
• τεσσάρων (4) Κάτω Διαβάσεων
• δυο κτιρίων στα μέτωπα της σήραγγας
• καθώς και πλήρη αποκατάσταση των συνδέσεων υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.
Κόστος του Έργου:
Το αρχικό κόστος του έργου με ΦΠΑ εκτιμήθηκε σε 71,07 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 57,32 εκατ. ευρώ) ενώ μετά τη νέα αναθεώρηση ανήλθε στα 84,0 εκ. € περίπου. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020», ενώ σημαντική είναι η συμβολή της αρμόδιας Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΠΕΠ της Περιφέρειας, για την ομαλή χρηματοδότηση του έργου.
Δεσμευσε ολο το εσπα για έναν δρόμο που δεν τον ηθελε κάνεις καμαρώνει κιόλας…
Ευχαριστούμε τον περιφερειαρχη κ.Κασαπιση και τον αντιπεριφερειαρχη κ.Τζουμαρη που εκαναν ενα εργο για την Εορδαία που θα μεινει στην ιστορία της περιοχής.
κ.Τζιουμαρης από τους πιο έντιμους ανθρώπους .
Καλά στην ιστορία θα μείνει σίγουρα, για τους κήπους, τις κοτούλες, τα εκατομμύρια που μοίρασε στις εκκλησίες, τον αμίαντο που ήθελε φέρει, τα φωτοβολταϊκά που έφερε, τις ανεμογεννήτριες που έφερε, τον μαρασμό της Δυτικής Μακεδονίας, την ανεργία, την βίαιη απολιγνιτοποιηση αφού στήριζε τις πολιτικές της ΝΔ.
Βαριέμαι να συνεχίσω.
ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΟΖΑΝΗ-ΛΑΡΙΣΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΑΝΕ ΚΑΙ ΤΟΠΟ…