Στην τελευταία ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου, τέθηκε, υπό μορφή ερώτησης, από την παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης, το θέμα της έλλειψης τακτικής συγκοινωνίας στους μικρούς και απομακρυσμένους οικισμούς, μια χρόνια δυσκολία που περιορίζει την πρόσβαση των κατοίκων σε υπηρεσίες, υγειονομική φροντίδα και βασικά αγαθά.
Ο Δήμαρχος Χρήστος Ζευκλής τόνισε ότι «ο Δήμος συνεργάζεται με τα ΚΤΕΛ εδώ και τέσσερα χρόνια με σύμβαση ετήσια που ξεπερνά τις 30.000 ευρώ», η οποία περιλαμβάνει δρομολόγια για σχολεία και για τις ανάγκες της Δομής του Πενταλόφου. Όπως εξήγησε, «έχουμε εντοπίσει προβλήματα στην πιστή εκτέλεση των δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ». Ο Δήμαρχος είπε ότι: «Μίλησα και με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Κοζάνης. Άλλες φορές το κάνουν, άλλες φορές δεν το κάνουν. Δεν είναι ικανοποιημένοι βέβαια από την κίνηση αλλά από τη στιγμή που υπάρχει αυτή η σύμβαση είναι υποχρεωμένοι ακόμη κι αν είναι άδεια. Αυτό όσο αφορά τον Πεντάλοφο, το οποίο το είχαμε εντοπίσει από την αρχή ότι δηλαδή δεν υπήρχε μονοκόμματο δρομολόγιο. Υπήρχε σπαστό ή κατέβαινε εδώ, ανέβα εκεί. Μια ταλαιπωρία για όλους. Σταθερά λοιπόν, εδώ και τέσσερα χρόνια, ο Δήμος Βοΐου συνεργαζόμενος με τα ΚΤΕΛ έχει αυτή τη σύμβαση και πρέπει λίγο να έχουμε και το feedback και θα το ζητήσω και γραπτώς πόσα δρομολόγια από αυτά εκτελούνται ή εάν ενισχύουν απλώς τα ΚΤΕΛ για να κάνει περισσότερα δρομολόγια, γιατί γενικά και τα υπόλοιπα δρομολόγια είναι εξασθενημένα».
Για τους μικρούς οικισμούς ανέφερε: «Eμείς το 2021 είχαμε κάναμε μια “μελέτη”, μια εργασία καλύτερα, με υπολογισμούς για χιλιομετρικές αποστάσεις με τα ΚΤΕΛ και συγκεκριμένα το τι σημαίνει να φέρω το Σάββατο ή την Πέμπτη σ’ ένα από τα δύο μεγάλα παζάρια, δηλαδή σε Νεάπολη και Τσοτύλι, που υπάρχει το ενδιαφέρον μετακίνησης, να φέρω δρομολόγια από όλα τα χωριά. Εκεί προέκυπτε το πρόβλημα των δρομολογίων τα οποία ήταν πάρα πολύ μεγάλα. Για όσους δεν ξέρουν τον χάρτη του Βοΐου, μονοκόμματο ‘δρομολόγιο που θα μπει στην Ομαλή και θα κάνει έναν κύκλο και θα μαζέψει όλα τα χωριά δεν υπάρχει. Έχουμε δύο κατευθύνσεις. Μία πρέπει να φύγει Ομαλή και να γυρίσει …και μία άλλη. Οι χρόνοι μετακίνησης ήταν μεγάλοι. Τα ξέρω γιατί τα είχαμε μελετήσει. Προσπαθούσα να βρω λύση με αυτά τα δυο δρομολόγια. Και ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το οικονομικό. Γιατί κάθε δρομολόγιο στοίχιζε μίνιμουμ μετά από πολλά παζάρια με τα ΚΤΕΛ περίπου 300 ευρώ το ένα. Μια δαπάνη η οποία σε καμία περίπτωση ο Δήμος δεν θα μπορούσε να την καλύψει. Ετήσια τα ποσά θα έφταναν γύρω στις 40 – 45 χιλιάδες, τα οποία όμως κατά 80% θα ήταν άδεια δρομολόγια, αφού δεν έχουμε κόσμο, αυτή είναι η αλήθεια. Η άλλη λύση είναι να κάνεις δημοτική συγκοινωνία. Πρέπει να πούμε σύμφωνα με την νομοθεσία σήμερα ο μόνος φορέας ο οποίος μπορεί να μεταφέρει, να κάνει υπεραστική ή αστική συγκοινωνία είναι το ΚΤΕΛ Κοζάνης. Δεν υπάρχει νομιμοποίηση από κανέναν άλλο. Σε μεγάλους δήμους. δημιουργούνται οι εταιρείες ειδικού σκοπού οι οποίες αναλαμβάνουν έργο ως δημοτική επιχείρηση για μεταφορικό έργο σαν αυτό που περιγράφουμε. Ο Δήμος σε συνεννόηση με τα ΚΤΕΛ θα μπορούσε να αναλάβει κάποια απομακρυσμένα δρομολόγια, έτσι και αλλιώς για αυτούς πολύ δύσκολα , τα οποία όμως θα ήταν και προς όφελος τους μιας και θα έφερναν κεντρικά κόσμο ο οποίος θα ταξίδευε. Δυστυχώς όμως με το στόλο που έχουμε δεν υπάρχει περίπτωση καμία. Ο στόλος μας είναι απαρχαιωμένος. Εγώ έχω ζητήσει επίμονα να αποκτήσει ο Δήμος ένα λεωφορείο καινούριο. Είχαμε μπει σε ένα πρόγραμμα στο υπουργείο για δύο λεωφορεία 200.000 ευρώ τα οποία μας τα έκοψαν. Τώρα έχω κάνει αίτημα να μπορέσω τουλάχιστον να πάρω ένα λεωφορείο ΑμεΑ που είναι ακόμη πιο χρήσιμο από αυτό που λέμε και μεγαλύτερη προτεραιότητα. Δεν μου είπαν όχι. Δεν μου είπαν ναι. Αν αποκτήσουμε ένα νέο λεωφορείο τότε θα σκεφτούμε πολύ καλά να κάνουμε αυτό το δρομολόγιο.
kozan.gr