Η οικογένεια Κουκουτάρη, ιδιοκτήτης της βιομηχανίας κατεψυγμένης ζύμης Alfa Pastry, προχωρά σε μια νέα επιχειρηματική κίνηση, αυτή τη φορά στον χώρο της φιλοξενίας. Μετά από δεκαετίες συνεχούς ανάπτυξης στον κλάδο των τροφίμων, οι Κοζανίτες βιομήχανοι ετοιμάζονται για την πρώτη τους τουριστική επένδυση στις Κυκλάδες.
Το πρώτο ξενοδοχείο της οικογένιας Κουκουτάρη στο Άνω Κουφονήσι
Η αρχή γίνεται με ένα πεντάστερο ξενοδοχείο 29 δωματίων και 58 κλινών στον οικισμό Αγίου Γεωργίου, στο Άνω Κουφονήσι. Το έργο, που θα περιλαμβάνει υπόγειους χώρους και κολυμβητικές δεξαμενές, υλοποιείται μέσω της εταιρείας ΝΟΜΑΣ Α.Ε., με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Διονύσιο Κουκουτάρη, αναπληρωτή πρόεδρο τον αδερφό του Γεώργιο και μέλος τον γιο του τελευταίου, Αθανάσιο. Η οικοδομική άδεια έχει ήδη εγκριθεί, ανοίγοντας τον δρόμο για την είσοδο της Alfa στον τουριστικό χάρτη της χώρας.
Η ίδρυση της Greatly Α.Ε.
Παράλληλα, η οικογένεια δημιούργησε τη νέα εταιρεία Greatly Α.Ε., με έδρα την Κοζάνη και μετοχικό κεφάλαιο 500 χιλιάδων ευρώ. Σκοπός της εταιρείας είναι η δραστηριοποίηση στον κλάδο της φιλοξενίας, με αντικείμενο που εκτείνεται από ξενοδοχεία πολυτελείας με εστιατόρια και μπαρ, έως υπηρεσίες διαχείρισης ακινήτων και χρονομεριστικής μίσθωσης.
Στη μετοχική σύνθεση, πλειοψηφικό ποσοστό 40% κατέχει ο Γεώργιος Κουκουτάρης ο οποίος ανέλαβε και τη διαχείριση της νέας εταιρείας και με ποσοστά 30% συμμετέχουν τα παιδιά του Αθανάσιος και Άννα Μαρία.
Μια στρατηγική κίνηση της οικογένειας Κουκουτάρη με φόντο τις τάσεις
Η απόφαση της οικογένειας να επενδύσει στον τουρισμό δεν αποτελεί μεμονωμένο φαινόμενο. Τα τελευταία χρόνια, αρκετοί βιομήχανοι του κλάδου τροφίμων και ποτών στρέφονται στη φιλοξενία, αναζητώντας νέα πεδία ανάπτυξης και διαφοροποίησης.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η οικογένεια Υφαντή, με τα ξενοδοχεία Fresh Hotel και SAY Hotel στην Αθήνα και στην Κηφισιά, η οικογένεια Νιτσιάκου με το Du Lac Congress & Spa στα Ιωάννινα και το Μαριλένα στην Κέρκυρα, αλλά και ο Μιχάλης Σαράντης της Ελληνικά Γαλακτοκομεία με το Ananti City Resort στα Τρίκαλα. Στον ίδιο δρόμο κινούνται επίσης η οικογένεια Τσατσαρωνάκη με σχέδια στην Κρήτη και ο κυπριακός όμιλος Photos Photiades με το έργο Triopetra στο Ρέθυμνο.
Η είσοδος της οικογένειας Κουκουτάρη στον τουρισμό, λοιπόν, εντάσσεται σε μια ευρύτερη τάση των επιχειρηματιών τροφίμων να «βλέπουν» προοπτική στον κλάδο της φιλοξενίας, αξιοποιώντας την κεφαλαιακή τους επάρκεια και το brand που έχουν χτίσει.
Από την Κοζάνη στον κόσμο
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Alfa Pastry ενισχύει περαιτέρω τη δυναμική της. Το 2024 η εταιρεία κατέγραψε κύκλο εργασιών 68,98 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 8% σε σχέση με το 2023, ενώ τα καθαρά κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 7,549 εκατ. ευρώ. Η καθαρή κερδοφορία αυξήθηκε κατά 14,6%, φθάνοντας τα 6,88 εκατ. ευρώ.
Με σημαντικά ενισχυμένα ίδια κεφάλαια που έφτασαν τα 52,37 εκατ. ευρώ, η Alfa απέκτησε τον απαραίτητο χώρο για νέες επενδύσεις, είτε στον βασικό της κλάδο είτε σε παράλληλους τομείς, όπως ο τουρισμός. Οι πρόσφατες επενδύσεις σε παραγωγικές εγκαταστάσεις και σε βιώσιμες πρακτικές (φωτοβολταϊκά, ενεργειακή αναβάθμιση, πράσινες πιστοποιήσεις) αποδεικνύουν τη στρατηγική επιλογή της οικογένειας να στηρίζει την ανάπτυξη με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Στον ίδιο άξονα, η ενίσχυση της εξωστρέφειας αποτελεί σταθερή προτεραιότητα. Τα προϊόντα της Alfa εξάγονται πλέον σε πάνω από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αυστραλία, ενώ τα λανσαρίσματα νέων κωδικών όπως η μπουγάτσα χωρίς ζάχαρη ή τα κοτοπιτάκια alfa δείχνουν πώς η εταιρεία απαντά στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες.
Ο τουρισμός ως νέα πρόκληση
Η επιλογή του Άνω Κουφονησίου για το πρώτο ξενοδοχείο της οικογένειας δεν είναι τυχαία. Το νησί, μικρό αλλά με αυξανόμενη τουριστική ζήτηση, προσφέρει προοπτικές για τη δημιουργία μιας boutique εμπειρίας υψηλών προδιαγραφών. Το project αυτό, αν και μικρής δυναμικότητας, αποτελεί πιλότο για τα επόμενα βήματα της οικογένειας στον κλάδο.
Επιπλέον, το γεγονός ότι η Κοζάνη και η ευρύτερη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας βρίσκονται χαμηλά στον τουριστικό χάρτη της χώρας (με μόλις 0,3% των συνολικών εισπράξεων το 2023), καθιστά σαφές ότι η νέα δραστηριότητα της οικογένειας δεν θα περιοριστεί απαραίτητα στα γεωγραφικά της «σύνορα», αλλά θα αναζητήσει ευκαιρίες σε πιο ώριμες ή ανερχόμενες τουριστικές αγορές.