Ομόφωνα θετική ήταν η γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Υποτμήμα Πτολεμαΐδα – Ξινό Νερό», μήκους 31 χλμ., που αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη της Εγνατίας Οδού
Το έργο αναβαθμίζει την υφιστάμενη εθνική οδό σε αυτοκινητόδρομο, με σημαντικά οφέλη τόσο σε τοπικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο: μείωση χρονοαποστάσεων, αύξηση της οδικής ασφάλειας και ενίσχυση της χωρικής ανάπτυξης της Δυτικής Μακεδονίας.
Η μελέτη προβλέπει την κατασκευή 6 ανισόπεδων κόμβων, 10 γεφυρών, παράπλευρου οδικού δικτύου και ειδικά μέτρα αντιπλημμυρικής προστασίας, με προϋπολογισμό περίπου 32 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια κατασκευής εκτιμάται σε 5 έτη. Σημαντικό τμήμα του έργου (περίπου 10 χλμ.) διέρχεται από τα όρια του Δήμου Εορδαίας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο έθεσε ως προϋποθέσεις/προτάσεις:
-
την αυστηρή τήρηση των Περιβαλλοντικών Όρων που θα εγκριθούν από το ΥΠΕΝ,
-
την εφαρμογή όλων των προβλέψεων για το παράπλευρο οδικό δίκτυο, ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση στους αγροτικούς δρόμους,
-
καθώς και την κατασκευή γέφυρας στην περιοχή Περδίκκα, ώστε να εξυπηρετούνται οι τοπικοί αγρότες με τα περίπου 1.600 στρέμματα καλλιεργειών.
Ο δρόμος Πτολεμαϊδας-Φλώρινας πήγαινε μέσω Περδίκκα προς Αμύνταιο. Όταν το ορυχείο Αμυνταίου τον έκοψε, ο δρόμος μεταφέρθηκε ανατολικά του Φιλώτα κάνοντας κύκλο παράκαμψης του ορυχείου κι από εκεί έχει μια μεγάλη ανηφόρα για να ξαναβγεί στον κάμπο του Αμυνταίου. Τώρα που δεν υπάρχει πια ορυχείο, για ποιο λόγο δεν ξαναγυρνά ο δρόμος στην αρχική, πολύ πιο σύντομη χάραξη, με μια απλή παράκαμψη του Περδίκκα;