Δεν έκρινε σκόπιμο χθες ο υφυπουργός Υποδομών να απαντήσει στα ερωτήματα δύο δημοσιογράφων περί μετατόπισης στο 2044 οποιασδήποτε κουβέντας για τον προγραμματισμό νέων χιλιομέτρων σιδηροδρομικής τροχιάς στη Δυτική Μακεδονία.
Οι απαντήσεις ήταν του τύπου “δεν είναι θέμα της ημέρας, σήμερα είναι 28η Οκτωβρίου”, “τελειώσαμε”, “δεν είναι στο αντικείμενό μου πλέον” παρότι ο ίδιος είχε προβεί στην ανακοίνωση περί 2044, πριν ενάμιση περίπου χρόνο.
Στην Π.Ε.Κοζανης σε ότι αφορά το σιδηρόδρομο:
α) Άμεση λειτουργία της γραμμής Πτολεμαΐδας-Αμυνταίου με εκσυγχρονισμό της.
β) Δημοπράτηση επιτέλους της γραμμής Κοζάνης-Πτολεμαΐδας με υποχρέωση χρηματοδότησης από τη Δ.Ε.Η.
γ) Έναρξη μελετών του τμήματος Βέροια-Κοζάνη (μέσω Σφηκιάς)-Σιάτιστα-Γρεβενά-Καλαμπάκα και διεκδίκηση και πίεση για εμπροσθοβαρές χρονοδιάγραμμα εκκίνησής του έργου το 2030 στα πλαίσια της “Δίκαιης” και “Αναπτυξιακής Μετάβασης”.
Άλλωστε ο ΟΣΕ επιμένει στην παραμονή του επιβατικού σταθμού εντός του αστικού ιστού της πόλης της Κοζάνης, κάτι το οποίο επικυρώνει η έναρξη κατασκευής του Cut and Cover αλλά και της δρομολογούμενης κατασκευής της γέφυρας του ΟΣΕ στην έξοδο της Κοζάνης προς Λάρισα, η οποία θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας εντός του έργου: “Βελτίωση οδικού άξονα Κοζάνη- Αεροδρόμιο” και με χρηματοδότηση από τον Πυλώνα ΙΙΙ. Σε κάθε περίπτωση δε γίνεται αποδεκτός ο σχεδιασμός για αβέβαιη εκκίνηση για διαδικασιών του εν λόγω τμήματος μετά το 2044 και την πόλη της Κοζάνης για άλλα τουλάχιστον 25-30 χρόνια κομμένη στη μέση και χωρίς σύνδεση με Θεσσαλονίκη (μέσω Σφηκιάς-Βέροιας). Η Περιφερειακή Αρχή θεωρώ ότι έχει ήδη αναλάβει την πρωτοβουλία για την εύρεση χρηματοδότησης των μελετών του τμήματος Βέροια-Καλαμπάκα και εν συνεχεία θα προχωρήσει στη διεκδίκηση χρηματοδότησης και κατασκευής του μέσω αναθεώρησης-αύξησης κονδυλίων του ΠΔΑΜ με ορίζοντα εκκίνησης του έργου το 2030.












































