Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Χ. Γκοβεδάρος για το θέμα που ανέδειξε, δημοσιογραφικά, χθες το kozan.gr (δείτε εδώ), από τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την ανακατασκευή των δύο γεφυρών στις εισόδους της Κοζάνης — από Λάρισα και από Θεσσαλονίκη — που γκρεμίστηκαν το 2017, σύμφωνα με την ενημέρωση από τον Περιφερειάρχη. Όπως γράφει:
“Επιμένει ο ΟΣΕ μέσω προσφυγής στα δικαστήρια (δικάσιμος 10/12/2025) για την εφαρμογή της σύμβασης με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για την ανάληψη από εκείνη της χρηματοδότησης της ανακατασκευής των σιδηροδρομικών γεφυρών στις εισόδους της Κοζάνης από Λάρισα και Θεσσαλονίκη.
Την ίδια ώρα δείχνει ανοχή στο “φεουδάρχη” της περιοχής ΔΕΗ και στη μεγάλη καθυστέρηση της ανάληψης υποχρέωσης αυτής για χρηματοδότηση της ανακατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ποντοκώμης και Προαστείου.
Με τα παρακάτω δεδομένα:
α) Η υπάρχουσα χάραξη Θεσσαλονίκη-Κοζάνη έχει νόημα για την ευρύτερη περιοχή μόνο ως εμπορευματικός σιδηρόδρομος και με χωροθέτηση του σταθμού εκτός της πόλης της Κοζάνης μεταξύ Κοίλων-Δρεπάνου.
Προφανώς δεν είναι βιώσιμος ο επιβατικός σιδηρόδρομος με αυτή τη χάραξη αφού για να διανυθεί η απόσταση απαιτούνται τουλάχιστον δυόμισι ώρες, οπότε δεν θα αποτελεί επιλογή.
β) Οποιαδήποτε κουβέντα για νέα χάραξη γραμμής Βέροια-Κοζάνη(μέσω Σφηκιάς)-Σιάτιστα-Γρεβενά-Καλαμπάκα έχει μετατοπιστεί από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μετά το 2044, άρα και το ενδεχόμενο λειτουργίας επιβατικού σταθμού εντός της πόλης της Κοζάνης.
Ποιος ο λόγος της “πρεμούρας” του ΟΣΕ ενώ δεν προκύπτει άμεση ανάγκη για αποκατάσταση των δύο σιδηροδρομικών γεφυρών, στερώντας τη δεδομένη περίοδο και εν μέσω Μετάβασης τρία-τέσσερα εκατομμύρια ευρώ από τον Πυλώνα ΙΙΙ ή άλλους πόρους της Περιφέρειας;
Είναι θέμα μη ευελιξίας, γραφειοκρατίας και τύπων ή ασυνεννοησίας υπουργείου Μεταφορών-Υποδομών και φορέων που έχουν την ευθύνη για τη “Δίκαιη” και “Αναπτυξιακή Μετάβαση” της περιοχής;
Προφανώς και ο Περιφερειάρχης ορθά αποφασίζει να εφαρμόσει τη σύμβαση για την αποκατάσταση των δύο γεφυρών από τη στιγμή που ΟΣΕ επιμένει-άνευ λόγω και ουσίας-μέσω δικαστικής προσφυγής.
Θα πρέπει όμως κι ο ΟΣΕ αφενός να εξηγήσει την ακατανόητη επιμονή του σε αυτή τη χρονική περίοδο και την ίδια ώρα που δείχνει ανοχή στη ΔΕΗ για την υποχρέωση αποκατάστασης του τμήματος μεταξύ Ποντοκώμης-Προαστείου, αφετέρου-αφού επιμένει- θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την εκπόνηση μελετών του τμήματος Βέροια-Κοζάνη( μέσω Σφηκιάς)-Σιάτιστα-Γρεβενά-Καλαμπάκα αντί μετατόπισης ενδεχόμενου έναρξης συζήτησης μετά το 2044.”















































Γνώστης των μεγάλων τεχνικών θεμάτων της περιοχής και είναι εκτός διοίκησης Πως τα κατάφερες έτσι Αμανατίδη δεν υπάρχει λέμε Μπορεί να είναι μπιστιρένιος αλλά ήταν πολύ χρήσιμος και κατάφερες και τον έχασες
Χάρη γύρνα πίσω περιφέρεια ή έστω τηλεφώνα. Αλλιώς δημαρχείο.