Επιστολή Διευθυντών_ Διευθυντριών_ Προϊσταμένων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Κοζάνης: “Ανάγκη άμεσης επίλυσης προβλημάτων σχετικά με τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής και την ενημέρωση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών”

9 Δεκεμβρίου 2025
15:12

Προς: Τμήμα Παιδείας, Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης Δήμου Κοζάνης, Δήμαρχο Κοζάνης κ. Γιάννη Κοκκαλιάρη Αντιδήμαρχο Παιδείας κ Κυριάκο Τσανακεσίδη Αντιδήμαρχο Οικονομικών Υπηρεσιών κ Κωνσταντίνο Κουρού

Κοιν.: Δ/ντή Π.Ε Κοζάνης κ. Αθανάσιο Παπαευαγγέλου Ένωση Γονέων Δήμου Κοζάνης

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Αξιότιμοι κύριοι Αντιδήμαρχοι

Αξιότιμα στελέχη του Τμήματος Παιδείας,

Οι Διευθυντές, οι Διευθύντριες και οι Προϊσταμένες  των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου μας επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για σειρά προβλημάτων που έχουν προκύψει στη λειτουργία των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών και την ανάληψη της οικονομικής διαχείρισης από τον Δήμο. Τα ζητήματα αυτά δυσχεραίνουν την καθημερινή εκπαιδευτική λειτουργία και έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στους/ις Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες σχετικά με τον τρόπο άσκησης των νέων αρμοδιοτήτων τους.

Συγκεκριμένα:

  1. Έλλειψη ενημέρωσης για τις ενεργές συμβάσεις του Δήμου
    Οι Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες δεν έχουν πρόσβαση ούτε ενημέρωση για τις συμβάσεις που έχει συνάψει ο Δήμος (π.χ. ηλεκτρολογικό υλικό). Ως αποτέλεσμα, κατά την αγορά ειδών μέσω της πάγιας προκαταβολής, ενημερώνονται εκ των υστέρων ότι υπάρχει ενεργή σύμβαση και τα τιμολόγια δεν γίνονται δεκτά, με συνέπεια να τους/ις ζητείται να καλύψουν οι ίδιοι/ες το κόστος. Αυτό δημιουργεί σοβαρό αίσθημα ανασφάλειας και φόβου για προσωπική επιβάρυνση.
  2. Ασάφεια σχετικά με το τι μπορεί να καλυφθεί από την Παγία
    Οι Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες δεν γνωρίζουν με σαφήνεια ποιες κατηγορίες υλικών μπορούν να προμηθεύονται μέσω της πάγιας προκαταβολής (π.χ. φάρμακα, εργαλεία, κουρτίνες, αθλητικό υλικό κ.ά.). Η γενική κατεύθυνση «ό,τι δεν είναι σε σύμβαση» δεν επαρκεί και οδηγεί σε σύγχυση, άγχος και τελικά αποφυγή χρήσης της παγίας, με επιστροφές χρημάτων αντί αξιοποίησης για πραγματικές ανάγκες των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.
  3. Προβλήματα με τις συμβάσεις καθαριστικών
    Η προηγούμενη σύμβαση καθαριστικών ήταν πολύ περιορισμένη και δεν επαρκούσε για τις ανάγκες των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων., δημιουργώντας κρίσιμες ελλείψεις στον τομέα της καθαριότητας. Επιπλέον, η νέα σύμβαση – εξαιτίας ενστάσεων ή καθυστερήσεων – δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, ενώ ταυτόχρονα δεν επιτρέπεται η προμήθεια καθαριστικών από την πάγια προκαταβολή. Αυτό έχει οδηγήσει σε οριακή κατάσταση, θέτοντας σε κίνδυνο την υγιεινή των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.
  4. Ανάγκη για ένα ενιαίο και υπεύθυνο σημείο επικοινωνίας
    Σήμερα οι Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες αναγκάζονται να απευθύνονται σε διαφορετικά πρόσωπα για κάθε σύμβαση ή διαδικασία, γεγονός που προκαλεί σύγχυση και καθυστερήσεις. Είναι απαραίτητο να οριστεί ένα σταθερό πρόσωπο-σύνδεσμος του Δήμου, το οποίο θα γνωρίζει το πλαίσιο, θα απαντά ενιαία στα ερωτήματα και θα καθοδηγεί τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
  5. Ανάγκη ενημέρωσης για τα ποσά των λογαριασμών που καλύπτει ο Δήμος
    Είναι σημαντικό οι Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες να ενημερώνονται ανά τακτά διαστήματα για τα ποσά που πληρώνονται για λογαριασμούς θέρμανσης, τηλεφωνίας, ηλεκτρικού και νερού, ώστε να έχουν πλήρη εικόνα της κατανάλωσης και να μπορούν να οργανώνουν καλύτερα τη χρήση των πόρων και των υποδομών των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.

Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε:

  • Να υπάρξει άμεση, επίσημη και αναλυτική ενημέρωση για όλες τις ενεργές συμβάσεις του Δήμου και τα ακριβή ποσά τα οποία αφορούν τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
  • Να εκδοθεί σαφής κατάλογος με τις επιτρεπόμενες δαπάνες από την πάγια προκαταβολή.
  • Να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη διασφάλιση επάρκειας καθαριστικών μέχρι την ενεργοποίηση της νέας σύμβασης.
  • Να οριστεί υπεύθυνο άτομο για την υποστήριξη των Διευθυντών/ντριών και Προϊσταμένων στα θέματα οικονομικής διαχείρισης.
  • Να υπάρχει ενημέρωση ανά δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο για τα τιμολόγια κοινής ωφέλειας που καλύπτει ο Δήμος.

Σκοπός μας δεν είναι η άσκηση κριτικής αλλά η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων και η προστασία των μαθητών, των μαθητριών, του διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού και των υποδομών. Είμαστε στη διάθεσή σας για εκ νέου συνάντηση και συνεργασία προκειμένου να βρεθούν άμεσα βιώσιμες λύσεις.

Με εκτίμηση,
Οι Διευθυντές, οι Διευθύντριες και οι Προϊσταμένες των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κοζάνης

Ένα σχόλιο

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Μείνετε συντονισμένοι