Μεγάλοι ελληνικοί και ξένοι κατασκευαστικοί Όμιλοι αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, καθώς πρόκειται για ένα έργο που έχει κατασκευαστεί από το ελληνικό δημόσιο και το οποίο μπορεί να εξασφαλίζει ετήσια κέρδη τουλάχιστον 130 εκατ. ευρώ το έτος.
Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η συμμετοχή των Ομίλων, Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ, Intrakat και Μέτκα θεωρείται δεδομένος, όπως επίσης και της γαλλικής Vinci (επικεφαλής των κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου και την Ολυμπία Οδό).
Η ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης για την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στον Προτιμητέο Επενδυτή αφορά σε χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.
Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερομένους την26η Ιανουαρίου 2018, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποτελεί μια από τις μνημονιακές υποχρεώσεις της Ελλάδας.
Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη.
Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.
Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.
Tην ίδια στιγμή στο «μικροσκόπιο» των δικαστικών αρχών έχει βρεθεί για μια ακόμη φορά η υπόθεση των υπερκοστολογήσεων στις σήραγγες της «Εγνατίας Οδού».
Ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης, Αχιλλέας Ζήσης, ζήτησε τον περασμένο Αύγουστο για δεύτερη φορά από την οικονομική αστυνομία να διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση για να στοιχειοθετηθούν τα αδικήματα της απιστίας εις βάρος του Δημοσίου, της απάτης, της ψεύδους βεβαίωσης και της ηθικής αυτουργίας κατά περίπτωση.
Η έρευνα αφορά σε στελέχη πρώην διοικήσεων της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» και της αναδόχου εταιρίας «Αττικάτ», ενώ το ύψος της ζημιάς υπολογίζεται σε 43,7 εκατ. ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Γενικό ξεπούλημα. Τα αφεντικά τρελάθηκαν και τα αρπάζουν όλα τσάμπα
130 εκατομμύρια ετησια έσοδα επί 40 Χρόνια ίσον 5.2 δις κέρδη για όποιον κολλητό την πάρει την Εγνατία
ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑ ΤΣΑΜΙΚΑ ΤΟΥ ΣΟΥΦΛΙΑ=ΔΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ…
Μα καλά ξεπούλημα από αριστερούς.
Δεν το πιστεύω
Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη
Όχι στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας
Κίνημα δεν πληρώνω
Μα καλά Συνελληνα πιστεύεις ότι για την κατάντια σου φταίει κάποιος άλλος πάλι;
Μήπως για 15η 20η δεν ξέρω και εγώ πια σε ξεγέλασαν;
Είμαστε άξιοι της μοίρας μας
Σωστός.Και επαυξάνω πάνω σ΄αυτό, το Γενάρη 2015 ψηφίζεις Σύριζα.Το κατανοώ,όμως το Σεπτέμβρη του 2015 πάλι Σίριζα; Με αποχώρηση Λαφαζάνη,με ψηφισμένο μνημόνιο και με δημοψήφισμα το όχι ναι.Έλληνα δεν παίζεσαι με τίποτα. Έχει δίκιο ο προβοκάτορας.
Για αυτό Προβοκάτορα και Ανεξάρτητε ψηφίστε ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ ΠΟΥ σας έβγαλαν από τα μνημόνια.
Το βλεπω κοζανη – θεσσαλονινη παλι απο καστανια !!! Να θυμηθουμε λιγο τα παλια !!!!
Εγώ το κάνω εδώ και δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ανάπτυξη και πρόοδος, να έχουμε καινούριους δρόμους πληρωμένους με το αίμα μας και να πάμε από την Καστανιά.
Πόσο στοίχησε; κάναμε απόσβεση; μέ πόσο ποσόν θά παραχωρηθεί.Αν είναι νά πάρει τό Δημόσιο 2-2,5 δίς κάτι γίνεται.Αφού είναι μνημονιακή υποχρέωση πρέπει νά είμαστε συνεπείς.Πώς θέλουμε νά είμαστε Ευρωπαίοι.Μένουμε στό ευρώ καί στόν σκληρό πυρήνα οπως θέλει καί θά επιδιώξει ο κ. Μητσοτάκης!