Στὶς μέρες μας ζοῦμε ἀνθρωπίνως μὲ μεγάλη ἀγωνία τὸ δράμα τῆς πατρίδος μας. Καὶ πιὸ συγκεκριμένα, τὴν διεκδίκηση τῆς ἰδιαίτερης πατρίδος μας, τῆς Μακεδονίας, ἀπὸ τοὺς ἐπίδοξους καὶ ἐπίφθονους γείτονές μας. Διότι αὐτὸ σημαίνει διεκδίκηση τοῦ ὀνόματός μας. Τὸ ὄνομά μας εἶναι ἡ ταυτότητά μας, εἴμαστε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι. Τὸ ὄνομά μας εἶναι ἡ ἐπίσημη κατοχύρωση τῆς περιουσίας μας, τῆς πνευματικῆς καὶ τῆς ὑλικῆς, τῆς ἀνεκτίμητης κληρονομιᾶς τῶν πατέρων μας, ποὺ τὴν διατήρησαν καὶ μᾶς τὴν παρέδωκαν μὲ θυσίες καὶ ποταμοὺς αἱμάτων. Τὸ ὄνομά μας εἶναι ἡ ψυχή μας.
Αὐτὰ ἀπαιτοῦν οἱ γείτονές μας, κι ὄχι ἁπλῶς ἕνα ὀνοματικὸ τύπο, ἕνα ξερὸ ὄνομα. Κι αὐτὰ ποὺ ἀπαιτοῦν, τὰ ἀπαιτοῦν πέρα ἀπὸ κάθε ἔννοια δικαίου, ἱστορικῆς ἀλήθειας καὶ ἁπλῆς ἀνθρωπίνης λογικῆς.
Τὴν ἴδια ὥρα οἱ ἰσχυροὶ τῆς γῆς, συμπεριφερόμενοι ἀμοραλιστικὰ καὶ κυνικὰ, συμπαρατάσσονται ὅλοι μὲ τοὺς ἐργάτες τῆς ἀδικίας, γιὰ νὰ ἐξυπηρετήσουν τὰ δικά τους ἄνομα συμφέροντά.
Κι ἐμεῖς, σχεδὸν ἄβουλοι, ἀγωνιοῦμε νὰ ἐξασφαλίσουμε κανένα χαμόγελο τῶν ἰσχυρῶν ἤ κανένα ὀβολό, ποὺ ἐκεῖνοι δίνουν στοὺς ἐπαίτες, κι ἄς μᾶς πάρουν ὅ,τι πολύτιμο, ὅ,τι «τζιβαϊρικὸ», ποὺ λέγει ὁ Μακρυγιάννης, ἔχουμε.
Ἀφοῦ ἀπομακρύναμε ἀπὸ τὴν παιδεία μας τὰ πρότυπα τῶν ἡρώων καὶ τῶν ἁγίων, ἀφοῦ ἀποκόψαμε τὸν πολιτισμό μας ἀπὸ τὶς ζείδωρες πηγὲς τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεώς μας, ἀφοῦ ἐξορίσαμε ἀπὸ τὴν καθημερινή μας ζωή τὸν μέγιστο Εὐεργέτη μας, τὸν Κύριο τῶν Δυνάμεων, τὸν Θεάνθρωπο Ἰησοῦ Χριστό, καταντήσαμε ἀνίσχυροι νὰ ὑπερασπιστοῦμε τὴν ἀλήθεια, ἀνήμποροι νὰ ἀντισταθοῦμε στὴν ἀδικία, ἀπρόθυμοι νὰ διαφυλάξουμε τὴν ἀνεκτίμητη κληρονομιὰ τῶν προγόνων μας.
Στὶς κρίσιμες αὐτὲς ὧρες στρέφουμε τὴ σκέψη μας σὲ μεγάλες μορφὲς τοῦ παρελθόντος, τοῦ μακρυνοῦ καὶ τοῦ προσφάτου, γιὰ νὰ ἀντλήσουμε δύναμη ἀπὸ τὸ ἀδάμαστο ἡρωϊκό τους φρόνημα καὶ ἀπὸ τοὺς ἀδιάκοπους ἀντιστασιακούς τους ἀγῶνες. Ἐπιλέγω δὲ τὸ παράδειγμα τοῦ θρυλικοῦ μακαριστοῦ πρώην Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτη.
Ὁ μακαριστὸς ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης ἀγάπησε τὴ Μακεδονία καὶ τόν ἐκλεκτὸ λαό της μέ ἀγάπη εἰλικρινῆ καί βαθειά. Καί ἀπέδειξε τήν ἀγάπη του ἔμπρακτα μέ τήν προσφορά του, μέ τά ἔργα καί τίς θυσίες του, ἀλλά καί μέ ὅσα ἔγραψε ἤ κήρυξε γιά τή φιλτάτη μας Μακεδονία. Τήν ὑπηρέτησε 43 χρόνια, 10 ὡς ἱεροκήρυκας καί 33 ὡς ἐπίσκοπος. Ἀπό τά 63 χρόνια, πού δούλεψε στό Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ, τά 43 τά ἀφιέρωσε στή Μακεδονία.
Μετά ἀπό ἕνα ἱστορικό κήρυγμα, πού κήρυξε στά Ἰωάννινα τά Χριστούγεννα τοῦ 1941, διωγμένος ἀπό τόν ἰταλικό στρατό κατοχῆς, ἦρθε στή Μακεδονία καί ὑπηρέτησε ἐδῶ ὡς ἱεροκήρυκας μέχρι τό 1950, μία ὁλόκληρη δεκαετία, στά πιό δύσκολα καί μαῦρα χρόνια. Ὄργωσε κυριολεκτικά τήν κεντρική καί δυτική Μακεδονία, σπέρνοντας τό λόγο τοῦ Θεοῦ. Κήρυξε στήν Ἔδεσσα, στά Γιαννιτσά, στή Θεσσαλονίκη, στό Κιλκίς, στή Βέροια, στή Νάουσα, στή Φλώρινα, στήν Κοζάνη, στά Γρεβενά, στήν Καστοριά καί γιά λίγο στήν Καβάλα. Κόποι, ἀγωνίες, διωγμοί, στερήσεις, κίνδυνοι καί θυσίες σημαδεύουν τή δράση του. Πόσους κινδύνους διέτρεξε ἀπό Γερμανούς καί Ἰταλούς κατακτητάς, ἀπό διάφορους κινηματίες, ἀπό ἄλλους ἐχθροὺς τῆςπατρίδος! Ὅλα γιά τή Μακεδονία. Πόσα δέν ὑπέφερε! Κι ὅλα γίνονταν ἀφορμή ὅλο καί περισσότερο νά αὐξάνη ἡ πρός τή Μακεδονία ἀγάπη του.
Ἀπό τά ἀναρίθμητα περιστατικά τῆς δράσεως τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη στή Μακεδονία, ἀναφέρω ἕνα, δεῖγμα αὐτὸ τῆς μέχρι θυσίας ἀγάπης του γιά τόν μακεδονικό λαό.
Σέ μιά ὁμιλία του στήν Ἀθήνα, στήν αἴθουσα τῶν «Τριῶν Ιεραρχῶν», (Μενάνδρου 4), τό 1956, βρισκόταν μεταξύ τῶν ἀκροατών καί ὁ ἀείμνηστος Μητροπολίτης Ναυπακτίας Χριστόφορος, ὁ ὁποῖος μετά τήν ὁμιλία τοῦ ἱεροκήρυκα ἀνέβηκε στό βῆμα καί βαθύτατα συγκινημένος, διηγήθηκε ἕνα περιστατικό, πού συγκλόνισε ὅλο τό πυκνό ἀκροατήριο. Τό παραθέτω ὅπως μᾶς τό διηγεῖτο ὁ ἀκροατὴς τότε, μακαριστὸς τώρα, καθηγητής Στέργιος Σάκκος καὶ ὅπως τὸ κατέγραψε ὁ ἐπίσης ἀκροατής μακαριστὸς π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος.
«… Ἦτο Κατοχή. Ἤμην τότε Μέγας Πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν. Εἶχον μεταβεῖ κάποιαν ἡμέραν εἰς τό Ὑπουργεῖον Παιδείας. Ἐκεῖ εὗρον τόν Γερμανόν Διοικητήν, ὅστις συνωμίλει μετά τοῦ Ὑπουργοῦ. Ἡ συνομιλία ἐγίνετο γερμανιστί. Ἀντελήφθην ὅμως ὅτι θέμα τῆς συνομιλίας ἦτο ὁ πατήρ Αὐγουστίνος, ὁ ὁποῖος ὑπηρετοῦσε τότε εἰς τήν Μακεδονίαν, καί ὅτι αἱ διαθέσεις τοῦ Γερμανοῦ κάθε ἄλλο παρά ἀγαθαί ἦσαν διά τόν πατέρα Αὐγουστῖνον. Παρενέβην καί παρεκάλεσα τόν Ὑπουργόν νά μέ συστήση καί νά εἴπη εἰς τόν Διοικητήν νά ζητήση παρ’ ἐμοῦ πληροφορίας περί τοῦ πατρός Αὐγουστίνου… Μετ’ ὀλίγας ἡμέρας ἦλθεν αὐτοπροσώπως ὁ Διοικητής εἰς τό Γραφεῖόν μου ἐν τῇ Αρχιεπισκοπῇ μέ διερμηνέα, καθώς καί μέ τρεῖς ἄλλους, ἄς τούς εἴπω στενογράφους. Ἐτοποθέτησε τόν ἕνα ἐδῶ, τόν ἄλλον πάρα κάτω καί τόν ἄλλον πιό πέρα. Καί τότε ἤρχισεν ἀμέσως ἕνα καταιγισμόν ἐρωτημάτων πρός ἐμέ. Ὅταν ἐτελειώσαμεν, μοῦ εἶπεν: ΄Ἔχει ἀποφασισθῆ ἡ ἐκτέλεσις τοῦ Αὐγουστίνου Καντιώτου. Μετά τά ὅσα μοῦ εἴπατε, διστάζω νά προχωρήσω. Θά διατάξω νά άνασταλῆ. Ταυτοχρόνως ὅμως θά διατάξω νά γίνη πλέον ἄγρυπνος καί πλέον συστηματική ἡ παρακολούθησίς του. Μέ τό παραμικρόν πού θά προκύψη εἰς βάρος του, θά ἐκτελεσθῆ, ἀλλά θά ἔχετε καί σεῖς εὐθύνας. Νομίζω ὅτι κάποια καταχθόνια μηχανή ὑπάρχει εἰς τήν Ἐκκλησίαν, ἡ ὁποία τεκταίνεται κακά εἰς βάρος τοῦ στρατοῦ Κατοχῆς···΄
Ὅταν ἔφυγεν, ἐπῆρα ἀμέσως τήν πέννα καί ἐχάραξα λίγες γραμμές εἰς τόν πατέρα Αὐγουστῖνον: ΄Πάτερ Αὐγουστῖνε, συνέβη αὐτό καί αὐτό. Ἡ ζωή σου κρέμεται σέ μιά κλωστή. Θά σέ παρακολουθοῦν συνέχεια. Πρόσεχε κάθε σου βῆμα. Πρόσεχε, πρόσεχε, πρόσεχε..΄
Λαμβάνω, ἀγαπητοί μου, ἕνα γράμμα, συνέχισεν ὁ ἀείμνηστος Ἱεράρχης, πού θά ἔπρεπε καί ἐγώ πού εἶμαι ἐπίσκοπος καί σεῖς πού εἶσθε λαϊκοί, νά τὸ ἔχωμεν πάνω ἀπό τό κρεββάτι μας καί νά τό διαβάζωμεν κάθε ἡμέραν.
΄Ἀγαπητέ μου πάτερ Χριστόφορε, ἔλαβα τό γράμμα σου καί σ’ εὐχαριστῶ διά τήν ἀγάπην σου. Σ’ εὐχαριστῶ καί διά τίς συμβουλές σου, τίς ὁποῖες ὅμως δέν πρόκειται νά τηρήσω. Ἡ ζωή μου δέν ἀξίζει μιά δεκάρα. Ἄν δέν μέ σκοτώσουν οἱ Γερμανοί, κάποια άρκούδα τῶν Μακεδονικῶν δασῶν θά μέ φάγη. ‘Ἄς πέσω, λοιπόν, ὑπηρετῶν καί ὑπερασπιζόμενος τόν μαρτυρικόν καί ἐγκαταλελειμένον ἀπὸ ὅλους λαόν μας. Έάν δέν σέ ἐπανίδω, καλήν ἀντάμωσιν εἰς τήν Αἰωνιότητα.
Μέ ἀγάπην Χριστοῦ Αυγουστίνος΄.
Ἀρχιμ. Αὐγουστῖνος Γ. Μύρου, Δρ Θ.
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Πάσχουσα και θυσιαστική η αγάπη του μακαριστού επισκόπου Αυγουστίνου για τη Μακεδονία.
Η άλλη όψη : το ΥΠΕΞ καταθέτει ερώτημα: Άραγε, η ηγεσία της Εκκλησίας αποφάσισε να συμπορευθεί με το νεοναζιστικό μόρφωμα της «Χρυσής Αυγής»;
Τεράστιο το ολίσθημα που έκανε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, με τη δήλωση ότι η Εκκλησία στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων είναι στη γραμμή της Χρυσής Αυγής.
H Αριστερά παγιδευμένη, και πάλιν και πολλάκις στα αντικληρικαλιστικά της στερεότυπα, κυρίαρχα σήμερα στα ΜΜΕ.
Δεν έχει δικαίωμα να μιλά η Εκκλησία και έχoυν δικαίωμα οι θλιβεροί υπηρέτες (Δεξιοκεντρο αριστεροί) του διεθνούς ιμπεριαλισμού;
Δικό σας είναι τ’ όνομα για να το δώσετε ;
κλασικοί αριστεριστές συριζαίοι, όποιοι έχουν αντίθετη άποψη από τη δική τους τους κολλάνε κατευθείαν την ταμπέλα του φασίστα…
Μη ξεχνας τι ταμπελες κι οχι μονο φορτωθηκαμε τοσα χρονια ολοι απ τους δεξιους καθωσπρεπιστες
για θύμισε μου γιατί είμαι νέος και ίσως να μην ξέρω. ξέρω μόνο τι κουμάσια είναι και αυτοί. αλλά μην ρίχνεις άσφαιρα, πες.
και οι αριστεροι φασιστες ειναι, απαχθανονται τις διαφορετικες απόψεις,δεν επιτρέπουν ουτε μεσα στο κομμα τους την εκφραση αλλων ιδεων, ολοι στρατευμενοι,αιρετικοι και στερεότυποι.αντιπαθουν την θρησκεια αλλα φαιρονται σαν θρησκόληπτοι, αφου λατρευουν το κομμα τους, μοιραζουν φυλλαδια, προσυλητίζουν.ποια η διαφορα.πλανεμενοι κι αποκομένοι απο την πραγματικότητα.στερεότυπο και γραφικο λεξιλογιο και όποιος πει κατι για την πατρίδα του ειναι φασίστας κι εθνικοφρων.οραματαιζονται ενιαια κρατη, ανοιχτα συνορα κι αχταρμα πολιτισμων.το εαμ για ποιους αντισταθηκε αραγε.αναρωτιουνται καθόλου;
έτσι ακριβώς.
Εχεις πορωση. Ποιος εισαι εσυ που θα μου πεις αντιπαθω τη θρησκεια; ποιος εισαι εσυ που θα μου πεις για την πιστη μου;ποιος εισαι εσυ που θα πλασαριστεις χριστιανος με τετοια μεσα; κοιτα μεσα σου κι ασε με κριτα της οικουμενης . Συκοφαντη
μίλησε γενικά και είπε την αλήθεια.
τώρα αν εσένα σε έτσουξε προσωπικά, όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται λέει ο θυμόσοφος λαός.
ΕΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝ ΖΩΗ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΕΔΕΙΞΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ.
ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΣΤΡΩΣΕΙ ΟΛΟΙ!!! ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΑΞΙΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΕΡΟΚΟΥΒΑΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΙΜΙΤΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΟΪΜΠΛΕ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ!
Οσο εστρωσε τη Φλωρινα που τους χωρισε αντι να τους ενωνει. Η αληθεια του καθενος ειναι διαφορετικη και η υποκειμενικιτητα σας φανατιζει. Μονο εσεις ειστε χριστιανοι και οι αλλοι ολοι απκες οδοντοκρεμες. Ποια αληθεια;ποιανου; ποια μυγα;ντροπη. Δεν ειναι ετσι οι χριστιανοι. Δεν ηταν ετσι οι αγιοι. Δεν ειναι δειγμα Θεου αυτες οι τοποθετησεις.
μία είναι η αλήθεια και την αντιλαμβάνονται όλοι. μπαίνουν στη μέση τα συμφέροντα του καθενός όμως και τη διαστρεβλώνει προς το συμφέρον του.
Και για να μην ξεχνάμε, κάποτε η εκκλησία δεν βάπτιζε παιδιά με αρχαιοελληνικά ονόματα, ήτοι Αλέξανδρος, Αριστοτέλης, Μιλτιάδης κτλ…..ο νοών νοείτο.
Βάπτιζομαι σημαίνει ασπάζομαι τοην Ορθοδοξία και λαμβάνω όνομα Αγίου για να έχω τη χάρη του. Φυσικά και δεν απαγορευόταν ποτέ το αρχαιοελληνικό όνομα. Απλα δινόταν και το όνομα Αγίου μαζί π.χ Φίλιππος Ιωάννης για να έχει το νεογνό τη χάρη του Αγίου.
Τα δικά μας τα ονόματα τα απαγόρεψε η εκκλησία και το ίδιο το κράτος με νόμο. Λες και το Στογιαν, Ντονκα, Σλαβα, Βελικα δεν είναι ορθόδοξα ονόματα
Δεν γνωρίζω τους αντίστοιχους Αγίους αν όντως υπήρξαν. Γνωρίζω ότι η εκκλησία των σκοπίων είναι σχισματική και εσύ σλάβος.
Κύριε Μύρου καλα κάνετε και λέτε την άποψη σας δημόσια αλλα μέσα στην εκκλησία μην εκμεταλλεύεστε τη σεμνότητα του κόσμου και πολιτικολογειτε ασύστολα καθε Κυριακή ολόκληρες ώρες ..!
Γιατί σε έβαλε με το ζόρι να τον ακούς;
πες τα.
ΤΩΡΑ ΑΔΕΛΦΕ ΠΕΣ ΜΟΥ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΜΙΚΡΟΠΡΕΠΗΣ;
ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΕΡΟ ΝΑ ΞΕΔΙΨΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥ ΤΟ ΠΕΤΑΣ ΚΑΤΩ, ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΙΨΑΣΜΕΝΟΥΣ.
ΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΟΥ ΦΤΑΙΕΙ;
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ;
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΚΦΕΡΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΛΟΓΟ;
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ;
ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΜΙΑ-ΜΙΑΜΙΣΗ ΩΡΑ.
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟΚΥΡΗΚΑΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΤΟΝ ΑΚΟΥΝΕ ΔΙΨΑΝΕ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΟΡΘΙΟΙ! ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ!
ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΝΝΟΙΑ-ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ.
ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΒΟΛΙΚΟ ΝΑ ΤΗΛΕ-ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΙΔΙΟ!
Ευχαριστούμε.