Αγαπητέ ανώνυμε, γειά σου
Απαντώ στο καλοπροαίρετο σχόλιό σου το οποίο ευθύς παραθέτω:
ΟΤΑΝ ΛΕΣ ΟΤΙ Η ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΙΚΟΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΙΚΗ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΥΜΠΟΡΕΥΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΛΑ ΚΑΡΤ.
Δεν γνωρίζω, αν γράφεις ως μέλος της Εκκλησίας, με την αίσθηση ότι ανήκεις στην αστική τάξη, με θετική τοποθέτηση έναντι αυτής ή με εχθρική. Θα επιχειρήσω να δώσω απαντήσεις για όλες αυτές τις δυνατές τοποθετήσεις σου.
1. Ασφαλώς γνωρίζεις ότι η αστική τάξη αναδείχθηκε μέσα από τη γαλλική επανάσταση, αν και είχε ήδη σχηματιστεί και σε άλλες χώρες της δυτικής Ευρώπης. Η φιλοσοφία της είναι υλιστική, συνεπώς εχθρική προς την οποιαδήποτε πίστη σε Θεό. Η κοινωνιολογία της θεμελιώνεται στο ανύπαρκτο για έναν πιστό φυσικό λεγόμενο δίκαιο. Την αποτελούν την τάξη αυτή διαχρονικά οι άπληστοι πλουτοκράτες, οι οποίοι με διάφορους τρόπους (πολέμους, εκμετάλλευση, καταλήστευση πλουτοπαραγωγικών πηγών, ρύθμιση τιμών αγοράς κλπ) απομυζούν τον ιδρώτα και το αίμα των λαών, σωρεύουν στις τράπεζές τους τα υπεκέρδη και οδηγούν στην εξαθλίωση δισεκατομμύρια συνανθρώπων μας (και τον λαό μας τελευταία).
2. Με βάση τα ανωτέρω ένας χριστιανός δεν συνάδει να ανήκει στην αστική τάξη ούτε καν να τη στηρίζει. Αν με τον όρο Εκκλησία εννοείς τη χριστιανοσύνη στο σύνολό της, καλό είναι να μελετήσεις την πατερική παράδοση της όντως Εκκλησίας. Η Εκκλησία δεν έχει υποχρέωση να απολογηθεί για τις αθλιότητες των μελών της πολύ περισσότερο για εκείνες των αιρετικών της Δύσης, όπου ανεφάνη η αστική τάξη. Συμφωνώ απολύτως με το γραφόμενο ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΥΜΠΟΡΕΥΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. Αυτοί θα δώσουν λόγο στον Θεό της αγάπης και της δικαιοσύνης. Αν έπραξαν αυτό σε συμφωνία προς τον ευαγγελικό λόγο, θα δικαιωθούν. Αν το έπραξαν σε πλήρη αντίθεση προς αυτόν, θα υποστούν τις συνέπειες. Είναι όμως σαφέστατο ότι ο συμβιβασμός και η συνεργασία αντιστρατεύονται τη διδασκαλία του Χριστού. Μελέτησες την Καινή Διαθήκη, ώστε να γνωρίζεις τί ο Χριστός δίδαξε για τους θησαυρίζοντες θησαυρούς επί της γης; Μελέτησες τους κοινωνικούς Πατέρες της Εκκλησίας, ώστε να γνωρίζεις την σφοδρή επίκριση κατά των πλουτούντων;
3. Αστική τάξη και αστική κοινωνία δεν ταυτίζονται. Αν λοιπόν κάποιοι, στην υπηρεσία του αστικού καθεστώτος, δεν είναι πολέμιοι της Εκκλησίας, αυτό δεν σημαίνει ότι και το καθεστώς δεν είναι εχθρικό προς αυτήν. Όλοι αυτοί, αν είναι πράγματι πιστοί και όχι δημαγωγοί, που εμπορεύονται την πίστη του λαού, οφείλουν να αναθεωρήσουν τη στάση τους έναντι του καθεστώτος.
4. Θεωρώ ότι συ δεν ανήκεις στην αστική τάξη, γιατί δεν θα σε άφηνε το κυνήγι του θησαυρού να διαβάσεις το άρθρο μου. Πιθανόν να την υποστηρίζεις, όπως και πλείστοι άλλοι, επιλέγοντας εκ δύο κακών το μη χείρον (Το έτερο είναι ο κομμουνιστικός ολοκληρωτισμός). Ο Χριστός δεν δίδαξε όμως την επιλογή μεταξύ κακών, αλλά τον αγώνα για την επικράτηση του καλού στον κόσμο.
5. Αν διάκεισαι εχθρικά προς την αστική τάξη, όπως αφήνεις ίσως να εννοηθεί στην κατακλείδα του σχολίου σου ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΛΑ ΚΑΡΤ, πιστεύω ότι σε έπεισα πως δεν απέκρυψα κάτι. Απλά συ δεν κατέχεις σε βάθος τα πράγματα της Εκκλησίας.
6. Για περαιτέρω ανάλυση του θέματος, θα χαρὠ να έχουμε τηλεφωνική επικοινωνία ή μέσω του διαδικτύου στη διεύθυνση [email protected]
Με διάθεση επικοινωνίας
Απόστολος Παπαδημητρίου