Μᾶλλον εἶμαι ἀφελής. Μετά τήν τραγική εἴδηση ὅτι ἕνας δεκαπεντάχρονος μαθητής αὐτοκτόνησε μή ἀντέχοντας τόν ἐκφοβισμό καί τήν στοχοποίηση πού δεχόταν ἀπό τούς συμμαθητές του θά περίμενα τήν παραίτηση τοῦ Ὑπουργοῦ τῆς Παιδείας, πρῶτον ὑπό τό βάρος μιᾶς εὐαισθησίας ἤ ἀκόμη περισσότερο ὑπό τό βάρος μιᾶς βαρύτατης εὐθύνης.
Ἡ αὐτοκτονία τοῦ μαθητῆ πού δέν ἀντέχει τό βάρος τῆς ἐπιθετικότητας τῶν συμμαθητῶν του, ἡ δολοφονία ἀπό ἕνα μαθητή πού ἔγινε δολοφόνος μή ἀντέχοντας τήν δική του κακοποίηση καί ἀντιδρώντας μέ αὐτό τόν τρόπο δείχνει τήν χρεωκοπία τῆς παιδείας τήν ὁποία τό κράτος παρέχει στούς ἔφηβους καί τά παιδιά.
Βέβαια ἔχω ἐπανειλημμένα τονίσει ὅτι ἡ Παιδεία στόν τόπο μας ἔχει πρό πολλοῦ τελειώσει καί ἡ πιό χαρακτηριστική φανέρωση αὐτοῦ τοῦ τέλους εἶναι ἡ εὐρύτατη διάδοση μέσα στά σχολικά περιβάλλοντα τοῦ λεγόμενου bullying λές καί δέν ὑπάρχουν ἀντίστοιχες ἑλληνικές λέξεις.
Ἡ Παιδεία ἔχει τελειώσει γιατί θεσμικά κατ΄άρχήν ἡ Παιδεία δέν ἀντιλαμβάνεται τόν μαθητή ἤ τήν μαθήτρια σάν πρόσωπο. Γιατί ἔχει ἐγκαταλείψει τήν ἀγωγή, τήν διαπαιδαγώγηση καί τήν πνευματική καλλιέργεια τῶν μαθητῶν. Ἡ πλήρης ἀπαξίωση τῆς ἀγωγῆς στό σημερινό σχολεῖο, πού δείχνει τήν ἀνεπάρκεια τοῦ Ὑπουργείου στόν σχεδιασμό μιᾶς ἀληθινῆς Παιδείας ἔχει πρό πολλοῦ ὁδηγήσει σέ φαινόμενα σχολικοῦ ἐκφοβισμοῦ καί ὄχι μόνο.
Γιά τό Ὑπουργεῖο, παιδεία σημαίνει νά φορτώνεις τό μυαλό τοῦ παιδιοῦ μέ δεδομένα, δίκην ἠλεκτρονικοῦ ὑπολογιστή καί νά μή σέ ἐνδιαφέρει ἡ προσωπικότητα τοῦ παιδιοῦ. Εἶμαι ἀπολύτως σίγουρος ὅτι ἐάν στά στελέχη τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας ἀπό τόν πρῶτο μέχρι τόν τελευταῖο ζητούσαμε νά μᾶς γράψουν μιά ἔκθεση μέ θέμα: Ἕλληνες εἰσί οἰ τῆς Παιδείας τῆς ἡμετέρας μετέχοντες» θά ἐβαθμολογοῦντο οἱ περισσότεροι κάτω ἀπό τήν βάση.
Τό πρῶτο πού ἀγνοοῦν εἶναι τό τί εἶναι ἕνα παιδί. Τί συνιστᾶ τήν προσωπικότητα τοῦ παιδιοῦ. Ποιά εἶναι ἡ δομή τῆς προσωπικότητας του. Δέν εἶναι ἱκανοί νά ἀπαντήσουν ἐάν τό παιδί ἔχει καί ψυχή, ἐάν ἔχει καί ψυχικό κόσμο.
Εἶναι πολύ σημαντικό ὅτι ὁ σημερινός ὑπουργός τῆς Παιδείας, ὅπως καί πολλοί προκάτοχοι του θεωρεῖ ὡς τό κατ’ἐξοχήν πρόβλημα τῆς Παιδείας, τόν τρόπο εἰσαγωγῆς στά ἀνώτατα ἐκπαιδευτική Ἱδρύματα καί ἀγωνίζεται νά τό λύσει.
Τό bullying, ἡ περιθωριοποίση τόσων παιδιῶν, τό πλῆθος τῶν παιδιῶν πού ἀναζητοῦν ἕνα νόημα ζωῆς στά ναρκωτικά, γιατί ἡ παιδεία εἶναι ἀνίκανη νά τούς τό προσφέρει, δέν εἶναι γιά τόν κ. Ὑπουργό καί τήν Κυβέρνηση σοβαρά προβλήματα.
Κι’ἄν ὑπάρχει κάτι πού κάνει ἀηδιαστική καί αὐτήν ἀκόμη τήν προσπάθεια γιά τίς Πανελλήνιες ἐξετάσεις, εἶναι ὅτι αὐτή δέν προκύπτει ἀπό ἐνδιαφέρον γιά τά παιδιά καί τίς οἰκογένειες τους, ἀλλά ἐντάσσεται στήν προσπάθεια ἄγρας ψήφων.
Θά περίμενε κανείς περισσότερα ἀπό ἕνα Ὑπουργό πού εἶναι Πανεπιστημιακός Καθηγητής. Θα περίμενε νά ἔχει διαβάσει αὐτά πού γράφουν οἱ φοιτητές του στούς τοίχους τῶν Πανεπιστημίων ἤ τῶν δρόμων: «Ὑπάρχει ζωή πρίν ἀπό τόν θάνατο!» ἤ τό «μᾶς σκοτώνουν στά 17 καί μᾶς θάβουν στά ἑβδομήντα» ἤ καί τόσα ἄλλα μηνύματα. Νά σχολιάσει τήν ἀπάντηση πού σοῦ δίνουν τά νέα παιδιά, «παίρνω ναρκωτικά γιά νά ζήσω» ἀλλά φαίνεται ὅτι οὔτε εἶδε, οὔτε κατάλαβε τίποτα. Ἡ Παιδεία πάσχει καί ὁ Ὑπουργός περί ἄλλων «μεριμνᾶ καί τυρβάζει».
Τά παιδιά μας σήμερα νιώθουν ἐγκαταλελειμμένα, προδομένα. Νιώθουν ὅτι τά χρησιμοποιοῦμε. Δέν μᾶς ἐνδιαφέρουν σάν πρόσωπα, θέλουμε νά τά κάνουμε νούμερα, θέλουμε νά τά ὑποτάξουμε. Ἀπό τά σχολεῖα μας δέν θέλουμε νά βγαίνουν ἐλεύθεροι ἄνθρωποι, ἀλλά ἄνθρωποι πού θά ὑπηρετοῦν τό σύστημα.
Εἶναι ἄλλωστε χαρακτηριστικός ὁ σχετικός νόμος τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας πού προβλέπει ὅτι ἐάν ἕνας μαθητής στά πρωτεύοντα μαθήματα ἔχει καί 4 καί 5 καί 7 σάν βαθμούς, ἐάν βγάζει μέ τά ὑπόλοιπα μαθήματα μέσο ὅρο 9 καί μισό, περνάει στήν ἄλλη τάξη.
Ἔχει ὀργανώσει δηλαδή ἕνα σύστημα παιδείας ἀπό τό ὁποῖο ἡ μεγάλη μάζα τῶν μαθητῶν θά βγαίνουν ὀλιγογράμματοι, ἄρα αὕριο χαμηλά ἀμειβόμενοι καί πολλαπλῶς ἐξαρτώμενοι καί μιά μικρή ἐλίτ ἀπολύτως ὑποταγμένη στό σύστημα θά κυβερνᾶ. Ἡ παιδεία δηλαδή σήμερα θά ἑτοιμάζει τούς αὐριανούς δούλους τοῦ συστήματος.
Τό Ὑπουργεῖο παιδείας ἀποστρέφεται τήν ἀρετή, τήν ἀριστεία, τήν ἀληθινή παιδεία. Οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοι μας, μᾶς εἶχαν πεῖ ὅτι «οί ρίζες τῆς παιδείας εἶναι πικρές, ἀλλά οἱ καρποί γλυκεῖς». Οἰ φωστῆρες τῆς σημερινῆς ἀ-παιδείας θέλουν νά κάνουν τίς ρίζες γλυκές γιά νά φχιάχνουν καρπούς σἀπιους, γιατί αὐτοί τούς βολεύουν.
Οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοί μας μᾶς εἶχαν τονίσει ὅτι: «πᾶσα ἐπιστήμη χωριζομένη ἀρετῆς πανουργία καί οὐ σοφία φαίνεται». Ἐμεῖς ἐξοστρακίσαμε τήν ἀρετή ἀπό τήν παιδεία, κι’ἄν κάπου τήν βροῦμε τήν σαρκάζουμε, γιατί θέλουμε ὄχι ἐλεύθερους ἀνθρώπους, ἀλλά συνένοχους.
Ἐάν ἡ Ἑλληνική Ἀστυνομία ἀναζητεῖ τούς ἐνόχους ἄς ψάξει στό Ὑπουργικό μέγαρο γιά τούς ἠθικούς αὐτουργούς γιατί καί αὐτοί οἱ μαθητές πού ὁδήγησαν στήν αὐτοκτονία τόν συμμαθητή τους θύματα τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας(;) εἶναι. Βέβαια ὑπάρχουν καί οἱ εὐθύνες καί τῶν γονέων καί τῶν ἐκπαιδευτικῶν.
Θά ἐπανέλθω σέ αὐτούς, ἀλλά ὁ μεγάλος ἔνοχος εἶναι τό Ὑπουργεῖο Παιδείας πού διώχνει τήν ὄντως Παιδεία ἀπό τά σχολεῖα καί μετατρέπει τήν «παίδευσιν, ἀπό ὅπλον δικαιοσύνης, σέ ὅπλον θανάτου».
Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλου στην Romfea.gr
Ναι να παραιτηθεί ο υπουργός,αυτοί όμως που πρέπει όχι να παραιτηθούν αλλά να τους βάλουν χειροπέδες είναι οι καθηγητές του σχολείου,αυτοί δεν είδαν δεν άκουσαν τίποτα απολύτως ;;;;
μεγαλες ευθυνες εχουν οι καθηγητές !!
Αλλά και πολύ μεγάλες ευθύνες έχουν οι γονείς
που ασκούν παράλογες πιέσεις στους καθηγητές.!!!!!
Να δεις ποιος μητροπολιτης έλεγε όπου δούμε ομοφυλόφιλος να τους φτύνουμε….
Μετά την ανάγνωση, αυτό είναι το σχόλιό σου, κ. Ανώνυμε;
ΑΔΕΛΦΕ ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΤΟΧΟΣ!!!
ΤΡΑΒΑ ΠΑΙΞΕ ΑΛΛΟΥ!
Σοφά λόγια. Δυστυχώς αυτοί που πρέπει να ακούσουν είναι κουφοί αυτοί που πρέπει να δουν είναι τυφλοί. Έτσι λοιπόν δεν υπάρχουν ευθύνες.!!!! Δεν άκουσα , δεν είδα.!!!
Πανω απο τους υπουργους,τους καθηγητες και τους γυρω ειναι η οικογενεια. Η παιδεια πρωτιστως δινεται εκει. Γονεις εχουμε; Ας μη στελνουμε τις ευθυνες προς καθε κατευθυνση μη θελοντες να αναλαβουμε τις δικες μας. Μεσα στο σπιτι παιζεται το παιχνιδι. Δυστυχως σημερα ολοι οι ρολοι πρεπει να διδαχθουν.
Το παιδί είναι ακόμα ζεστό και κάποιοι άνθρωποι που οφείλουν να κηρύττουν την αγάπη και το σεβασμό, βρίσκουν ευκαιρία να χύσουν χολές για τους ανοιχτούς λογαριασμούς που έχουν με το υπουργείο παιδείας.Σχετικά με τις παρατηρήσεις του ιεράρχη για την κατάντια τις παιδείας δύσκολα διαφωνεί κάποιος.Θα μπορούσε να απευθυνθεί στο υπουργείο με επιστολή ή από άμβωνος στο ποίμνιο του ανεξάρτητα από το γεγονός, σε ανύποπτο χρόνο, αν πραγματικά νοιάζεται για την παιδεία των νέων.
από σένα περισσότερο νοιάζεται….
Βλέπεις να έχει πουθενά άδικο;; Έλεος με την εμπάθεια σας για τους ιερωμένους..
Πνευματικός πατέρας του τόπου είναι ο αρχιεπίσκοπος και όχι ο υπουργός Παιδείας.Αντί λοιπόν να εγκαλεί τον εκάστοτε υπουργό να κάνει αυτοκριτική.Με το ίδιο άλμα λογικής πρέπει να παραιτηθεί ο αρχιεπίσκοπος γιατί δεν φροντίζει για την πνευματικότητα του τόπου.
σε λίγο θα μας πεις ότι ο αρχιεπίσκοπος είναι ισάξιος και συνυπεύθυνος με τον πρωθυπουργό. εμπάθεια και μόνο.
ΑΣ ΜΑΣ ΠΕΙΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΕΝ ΖΥΓΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΣ Τ΄ΑΦΗΣΕΙ ΑΥΤΑ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΛΚΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ, ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ . ΤΙ ΝΑ ΖΥΓΩΣΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ, ΤΟ ΨΕΜΑ,ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ Η ΤΗ ΦΙΛΑΡΓΥΡΙΑ (ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ) ΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΏΝ???
Αν πηγαινες θα εβλεπες αν ζυγωνουν. Παπας στην πολη,παπαδια μολογαει.Ο καθε ασχετος εχει και αποψη για την εκκλησια. Κοιτα το χαλι σου,κοιτα να γινεις ανθρωπος κι ασε την εκκλησια ησυχη Διοκλητιανε.
Πάω στην Εκκλησία, όταν είναι για μνημόσυνα (αναγκαστικά) ,και μάλιστα συχνά,και βλέπω όλο γερόντια. Ρε παιδιά, πείτε κι εσείς, βλέπετε να κατακλύζονται οι εκκλησίες από νέους;Όχι, πείτε!!!! Πείτε του αυτού του ψεύτη, του 15:47!!!
σε τσούζει η Εκκλησία σκοπιανέ! εκεί να βουρλίζεσαι!!!
Στην εκκλησια δεν παμε για τον παπα ειτε ειναι αξιος ειτε οχι…στην εκκλησια παμε για τον χριστο,για την παναγια,για αυτο που πιστευουμε..δεν με νοιαζει τι ειναι ο παπας…
Mας νοιάζει και μας παρανοιαζει. Αυτοι δεν δίνουν το παράδειγμα; Αυτοί δεν δημιουργούν πρότυπα; Από τι να “μαγευτεί” σήμερα ένας νέος και μόνο που βλέπει ανθρώπους κουλουριασμένους σε μαύρα ράσα που κηρύττουν την απαγόρευση και τα ¨πρέπει” διαρκώς ???
είναι σαν να λες ότι αν ένας δάσκαλος οδήγησης δεν είναι καλός τότε φταίει ο ΚΟΚ. έλεος είσαι θρησκοπληττόμενε.
ΕΒΓΑΛΕΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΟΥ ΕΜΠΑΘΕΙΑ;
ΑΪΝΤΕ ΤΩΡΑ ΤΡΑΒΑ ΠΕΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΠΟΥ ΓΛΕΙΦΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ!
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΧΤΙΖΕΙ… ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ!
ΑΛΛΟΙ ΒΑΛΘΗΚΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΨΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΜΕΛΙΩΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ!!!
ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΗΘΙΝΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ!!!
Σου απαντά ο δεσπότης σ΄ αυτό που ρωτάς, αλλά που να το καταλάβεις εσύ.
Όχι, μού είναι ακατάληπτα και δεν μου χρειάζονται. Επί του θέματος κύριε:τι πρότυπα δίνει σήμερα η Εκκλησία, για να την ακολουθήσουν οι νέοι; Σκέτη απογοήτευση και υποκρισία ο χώρος. Άντε, να τα λέμε κι αυτά. Που θα μας τη βγουν και οι δεσπότες τώρα.
να βλέπεις ράσο και να ζορίζεσαι! γουστάρω με χίλια καημενούλη!
ΑΔΕΛΦΕ ΜΟΛΙΣ ΕΚΔΗΛΩΘΗΚΕΣ!
ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΑΡΑΚΟΥΛΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΜΑΣ;
ΑΚΡΙΒΩΣ! Ο ΔΙΑΟΛΟΣ!!!
ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!
ΓΙ’ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΚΜΑΖΟΥΝ! ΛΙΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!!!
ΕΣΕΙΣ ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΆΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΓΙΑ ΑΡΧΗΓΟ,(ΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΕΙΤΕ ΟΧΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΣΤΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΑΣ)ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΕΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΕΜΠΑΘΕΙΣ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΕΣ!
ΑΔΕΛΦΕ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΤΕ ΑΛΗΘΙΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΤΕ ΣΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ! ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ!!!
Αυτά να τα πεις στους παπάδες και τους δεσποτάδες,αδερφέ!!!
βλέπεις παπά και αφηνιάζεις καημένο!!!
ΔΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΙΑΣΤΙΑΝΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΓΟΝΕΙΣ!!!
http://kozan.gr/archives/123506
Όσες φορές θα διαβάσω κείμενο του ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΥ τις περισσότερες οφείλω να δείξω σεβασμό, σε αντίθεση με τον λόγο άλλων μητροπολιτων (π.χ. Αμβροσιος) ΑΞΙΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ