O Συνδυασμός “ΜΕΤΑΒΑΣΗ για τον ΔΗΜΟ ΚΟΖΑΝΗΣ”, του Κ. Μιχαηλίδη, είναι ριζικά αντίθετος με το ΣΒΑΚ του Δήμου Κοζάνης με το οποίο καταργούνται 5.000 θέσεις στάθμευσης πεζοδρομείται η Π. Μελά και η Τριανταφυλλίδη κι όχι μόνο, με τεράστιες ζημιές για τη λειτουργία της πόλης και της Αγορά της

9 Μαΐου 2019
12:10

Ενας από τους κυριότερους στόχους της σημερινής Δημοτικής Αρχής του Λ. Ιωαννίδη είναι η εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας(ΣΒΑΚ ),

με το οποίο :

1. Καταργείται η στάθμευση σε 100 δρόμους, όπου περιλαμβάνονται όλοι οι κεντρικοί.

2. Χάνονται περίπου 5.000 θέσεις στάθμευσης.

3. Σε μια κεντρική περιοχή 55 Οικοδομικών Τετραγώνων απαγορεύεται η διέλευση και η στάθμευση αυτοκινήτων.

4. Πεζοδρομείται η Παύλου Μελά , η Τριανταφυλλίδη , η Αριστοτέλους και οχι μόνο.

5. Η διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων από το ευρύτερο κέντρο αποτρέπεται – απαγορεύεται.

6. Δημιουργούνται πέντε χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων εκτός σχεδίου στις εισόδους της πόλης. Εκεί καλούνται κάτοικοι, επαγγελματίες και εισερχόμενοι να αφήνουν τα αυτοκίνητα τους (στα …χωράφια) .

7. Με την ανάπλαση του ΟΣΕ διατηρείται το κόψιμο της Κοζάνης στα δύο , χωρίς να δημιουργείται κανένας κάθετος δρόμος περίπου στο ενδιάμεσο με τα γνωστά

σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα και μποτιλιαρίσματα στά νότια της Κοζάνης.

8. Δημιουργούνται ξεκομμένοι ορισμένοι ποδηλατόδρομοι που μόνο προβλήματα δημιουργούν.

9. Στάθμευση : Δεν δημιουργείται καμιά νέα θέση στάθμευσης .

Η Πλατεία Λασάνη προχωρά γιά δημοπράτηση χωρίς να δημιουργείται κανένα πολυόροφο υπόγειο πάρκιγκ που θα ήταν εξαιρετικά ζωτικό γιά την πόλη.

Η τελευταία αυτή ευκαιρία χάνεται.

10. Καμιά μελέτη δεν γίνεται γιά την στάθμευση πράγμα υποχρεωτικό. Απλώς ο Δήμαρχος δηλώνει ότι μπορούν να παρκάρουν σε απόσταση 1.000 – 1.500 !!! μέτρων οι κάτοικοι, την στιγμή που οι συγκοινωνιολόγοι ζητούν να υπάρχει στάθμευση γιά ΙΧ σε απόσταση μέχρι 300 μ. το πολύ.

11. Κατά την μελέτη του ΣΒΑΚ δεν εφαρμόσθηκαν οι οδηγίες της Ευρ. ΄Ενωσης δεν μελετήθηκαν οι επιπτώσεις , ούτε εναλλακτικά σενάρια και μοντέλα με μετρήσεις.

Δεν γίνεται ανάπτυξη ελκυστικού περιβάλλοντος γιά τις επιχειρήσεις, Δεν γίνεται αιτιολόγηση- τεκμηρίωση των προτεινομένων λύσεων, ούτε έγινε ουσιαστικά

διαβούλευση, και ο Δήμος δεν απήντησε σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα.

΄Ολα τα παραπάνω αν εφαρμοσθούν θα διαλύσουν την λειτουργία της πόλης ,της αγοράς , όλα τα επαγγέλματα και όλες τις υπηρεσίες πρός τους πολίτες, τους επισκέπτες και τους εκτός του ευρύτερου κέντρου κατοίκους. ΄Ολα τα Εμπορικά Κέντρα και όλα τα πολυκαταστήματα στηρίζονται στούς χώρους στάθμευσης που διαθέτουν ,στοιχείο κρίσιμο.

Αν καταργηθούν σ ΄αυτά οι χώροι στάθμευσης απλώς αυτά κλείνουν. Με αυτό το ΣΒΑΚ είναι σαν έμμεσα να πριμοδοτούμε την δημιουργία εμπορικών κέντρων ξένων πολυεθνικών εκτός σχεδίου, ή στην περίμετρο της πόλης , και εξαναγκάζουμε σε διάλυση το υπάρχον Εμπορικό Κέντρο.

Σε μιά πόλη προέχει η λειτουργία της και ακολουθεί η αισθητική. Σαφώς και πρέπει να βελτιωθεί κατά πολύ η εικόνα της Κοζάνης, η αισθητική και το

δομημένο περιβάλλον. Να προσεχθεί ο πεζός , τα ΑΜΕΑ , οι ευαίσθητες ομάδες, και η κινητικότητα όλων των κατηγοριών αλλά με μέτρο και ρεαλισμό , ωφελώντας και χωρίς να βλάπτουμε .Υπάρχουν πάρα περιθώρια γιά πολλές στοχευμένες παρεμβάσεις σε διάφορες θέσεις και σε υπάρχοντα οικόπεδα γιά δημιουργία πρασίνου- πλατειών αλλά και θέσεων στάθμευσης, με ελεύθερη αγορά από τον Δήμο ή με ανταλλαγή των οικοπέδων με Δημοτικά, όπου θα ” αναπνεύσουν ” και τα πυκνοδομημένα σημεία της πόλης.

Η παράταξη μας προτείνει :

– Ριζική Αναθεώρηση της μελέτης του ΣΒΑΚ. Μελέτη όλων από την αρχή.

– Πρώτα να δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης και μετά να καταργούνται.

– Λεπτομερής καταγραφή- μελέτη της Στάθμευσης σε όλη την πόλη.

– Δημιουργία άμεσα περιμετρικού κυκλοφοριακού δακτυλίου.

– Την άμεση διάνοιξη όλων των αδιάνοικτων δρόμων όπως προβλέπονται από το σχέδιο πόλεως, και είναι πολλοί.΄Οπως η πλατεία Αριστοτέλους – 11ης Οκτωβρίου – Θερμοπυλών εμβαδού 1.200 μ2

– Την δημιουργία δρόμου με 4 λωρίδες και νησίδα από Κοζάνη μέχρι το Αεροδρόμιο.

– Την δημιουργία πεζοδρόμου από Κοζάνη μέχρι τα ΤΕΙ , δίπλα από τον

υπάρχοντα δρόμο.

– Τήρηση όλων των Οδηγιών της Ε. Ενωσης περί ΣΒΑΚ και του Υπ. Υποδ. – Μεταφορών. Σύνταξη μοντέλων με μετρήσεις και εναλλακτικών σεναρίων. Μελέτη Επιπτώσεων , Ανάπτυξη ελκυστικού περιβάλλοντος γιά τις επιχειρήσεις πλήρης Διαβούλευση και Υιοθέτηση από την Κοινωνία της Κοζάνης των προτάσεων.

Ελλη Γκόρα

Πολιτικός Μηχανικός

Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος

Εκπρόσωπος για το τεχνικό πρόγραμμα

του Συνδυασμού ” ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΟΖΑΝΗΣ ‘”

του Κυριάκου Μιχαηλίδη .

29 σχόλια

  • Χθες στο ντιμπέιτ ήσουν σε άλλο πάνελ σήμερα έβαλες και έγραψε μια απλή ανακοίνωση και θες να σε εμπιστευτεί ο πολίτης του Δήμου Κοζάνης Κυριάκο 5ος και με το ζόρι

    • Εδώ εμπιστευθηκαμε 4,5 χρόνια αυτόν που δε πίστευε ούτε στα όνειρα του ότι θα έβγαινε Καιρός να πάει σπίτι του

    • Εσείς να δούμε που θα είστε με το ζόρι ..Όλοι λένε μόνο Ιωαννίδης να μην είναι στο δήμο Αυτό δε σας προβληματίζει καθόλου ;

  • Φαντάζομαι η κα Γκόρα έχει μιλήσει με τους μελετητές του Μετσοβίου ή έχει συμμετάσχει σε κάποια συνάντηση για το ΣΒΑΚ.

  • “Η Πλατεία Λασάνη προχωρά γιά δημοπράτηση χωρίς να δημιουργείται κανένα πολυόροφο υπόγειο πάρκιγκ που θα ήταν εξαιρετικά ζωτικό γιά την πόλη”.
    Εκεί σταμάτησα να διαβάζω…Ποιός θα κάνει υπόγειο πάρκινγκ; Με τι λεφτά; Με ποιά μελέτη βιωσιμότητας;Είναι γεμάτο το διπλανό ιδιωτικό πάρκινγκ; Τα άλλα; Προτείνεται να μείνει η Λασσάνη άλλα 10 χρόνια έτσι ενώ είναι έτοιμη να ξεκινήσει;
    Το copy paste δεν κάνει καλό

    • Κατά τον Γ. Δακή υπήρχαν προγράμματα της Ε.Ε. που θα
      κάλυπταν όλο το κόστος του υπόγειου πάρκιγκ.

      ΑΛΛΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ

      • Με τα λόγια χτίζω ανώγια και κατώγια. Ποιό πρόγραμμα της ΕΕ κάνει υπόγεια πάρκινγκ; Αυτά που γράφεις τα πιστεύεις;

  • Ιωαννίδης πολύ λίγος όπως κι ο ίδιος πίστευε .. Κυριάκο κάνε τομές Είσαι ο αυριανός δήμαρχος

  • ΚΥΡΙΑΚΟ,ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΟΥ,ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ.ΠΡΟΧΩΡΑ ΔΥΝΑΤΑ.

  • Ενώ τώρα λειτουργούν όλα άψογα στην πόλη, ε;;;;;; Ρωτήστε και λίγο εμάς που έχουμε προβλήματα υγείας τι τραβάμε όταν βγαίνουμε για δουλειές στο κέντρο της πόλης: ΔΕΙΝΟΠΑΘΟΥΜΕ!!!! Το ΣΒΑΚ πρέπει να υλοποιηθεί, ώστε να γίνει η πόλη βιώσιμη και φιλική στους πολίτες και κυρίως στα άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Κάθε μέρα οι δρόμοι είναι μποτιλιαρισμένοι… Φωνές, θόρυβος, καυσαέρια, παράνομα παρκαρίσματα… Είναι κατάσταση αυτή;;;;;;; Δεν πάει άλλο κύριοι!!! Εάν σας αρέσει αυτό το χάλι, πρόβλημά σας…

  • Έχω δει τη μελέτη. Είμαι κάθετα αντίθετη σύμφωνα με την εμπειρία μου με την ιδιότητα της μηχανικού, αλλα και με την εμπειρία μου σαν ελεύθερης επαγγελματία, που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη πόλη.
    Είμαι αντίθετη στην καταστροφή της πόλης.

    • Και εγώ σας λέω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι σε αυτή την πόλη, ελεύθεροι επαγγελματίες και μη, μηχανικοι και μη, φορείς και μη, επιστημονες και μη, λενε ότι απόψεις σαν αυτή που εκφράζεται κράτησαν την πόλη στάσιμη για δεκαετιες.Επισης θα σας πρότεινα αν μου επιτρέπετε να είστε λίγο πιο μετριοπαθης γιατί πολύ εύκολα μιλατε για καταστροφές

    • Προφανώς και εννοειται οτι ο μελετητης του Μετσόβιου πολυτεχνειου κ. Βλαστος και η ομαδα του, οι οποιοι εκαναν τις παρεμβσεις στην ερμου στην αθηνα και στην αγιας σοφιας στη Θεσσαλονίκη, θελουν να καταστρεψουν την πολη.. ενδιαφερον..

    • Πολύ υπερβολική είστε κυρία Γκόρα. Θα σας συνιστούσα να κάνετε ένα ταξίδι στην πόλη της Στοκχόλμης να δείτε τι ωραία διαμορφωμένη είναι. Μια χαρά ζει ο κόσμος εκεί, με λίγα αυτοκίνητα, χρησιμοποιούν κοινόχρηστα ποδήλατα, μέσα μεταφοράς και περπατάνε. Και μάλιστα σε καιρικές συνθήκες πολύ χειρότερες από αυτές που έχουμε εμείς εδώ. Μη μου πείτε ότι είναι κατεστραμμένη πόλη η Στοκχόλμη, γιατί δεν είναι. Αφήστε τις υπερβολές εσείς, ο συνάδελφός σας ο κύριος Βαρδάκας και οι ομοϊδεάτες σας. Γιατί αυτές οι απόψεις κράτησαν την πόλη πολλές δεκαετίες πίσω και την κατέστησαν σε μία από τις χειρότερες πόλεις που υπάρχουν στον κόσμο.

  • Και εντελως τυχαια κ. Γκορα γραφεται οτι ακριβως θελει να ακουσει ο πολίτης.. λυπαμαι αλλα ετσι πολιτική δεν γινεται.. οι αποφασεις στην πολιτική ειναι δυσκολες και προχωραει οποιος τις περνει και οχι όποιος θελει να γινει αρεστος.. ειδικα οταν απευθυνεται σε καθηγητες του Μετσόβιου με τοσο μεγαλο βιογραφικο και τεράστια εμπειρια σε τετοια ζητηματα.. και οχι μονο εντός της χωρας..κριμα πραγματικα..

  • Εξαιρετική η προσέγγιση του θέματος από τη ΜΕΤΑΒΑΣΗ του Κυριάκου Μιχαηλίδη και την κυρία Γκόρα. Σε όποιον έμαθε να ακούει μόνο όμορφα λόγια, δεν πειράζει. Θα το συνηθίσει.

    • Μήπως ζείτε εσείς σε άλλο πλανήτη; Και αλήθεια είναι εικόνα πόλης αυτή που βλέπουμε;
      Πάτε ένα ταξίδι σε μια Ευρωπαϊκή πόλη, να δείτε πώς είναι…

  • Επειδή εκτός από μελετητής του Σ.Β.Α.Κ. στην πόλη της Κοζάνης, τυγχάνω και πολίτης της, με όλες τις αγωνίες που έχετε και εσείς, για το μέλλον των τριών παιδιών μου αλλά και όλων των παιδιών μας, το μέλλον της περιοχής, το μέλλον της πόλης, το μέλλον της χώρας,…, πραγματικά αναρωτιέμαι αλλά και εντόνως ενίσταμαι με όλα αυτά που ακούω από μερίδα των συμπολιτών μου. Αντί να ακούω εναλλακτικές για το μέλλον μας, προτάσεις, σχέδια, προοπτικές, βλέψεις, φιλοδοξίες, όνειρα, ελπίδες,….. ακούω γκρίνια, πεσιμισμό, φαγωμάρα, μιζέρια, άρνηση,….
    Κοιτάξτε να δείτε φίλοι συμπολίτες: Είναι εύκολο να γκρινιάζεις για τα πάντα γύρω σου αλλά είναι δύσκολο να προσπαθείς να προτείνεις λύσεις. Το Σ.Β.Α.Κ. που αφορά την πόλη μας αποτυπώνει την όποια φαντασία της μελετητικής ομάδας αλλά και όλων των εμπλεκομένων για την Κοζάνη του μέλλοντος στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και προφανώς είναι θετικό σε οποιαδήποτε ενδιαφέρουσα παρατήρηση ή βελτίωση. Περιλαμβάνει καλά μελετημένο περιμετρικό οδικό δίκτυο, στοχευόμενους αποκλεισμούς διαμπερών κινήσεων, εκτεταμένα δίκτυα πεζόδρομων / ποδηλατοδρόμων, πλήρεις ενοποιήσεις χώρων ενδιαφέροντος και χιλιάδες άλλα στοιχεία με τα οποία προσπαθεί να εντάξει την πόλη μας στο δίκτυο των βιώσιμων πόλεων του μέλλοντος. Όλα τα παραπάνω για να συμβούν, απαιτούν κοινόχρηστο χώρο ο οποίος θα δεσμευθεί εις βάρος της παρόδιας στάθμευσης. Η μοναδική εναλλακτική που υπάρχει είναι να μη γίνει τίποτα και να μην δεσμευθεί δημόσιος χώρος.
    Για εμένα προσωπικά, η ενασχόλησή μου με το συγκεκριμένο αντικείμενο, αν και οικονομικά μη συμφέρουσα, ήταν άκρως τιμητική, μιας και είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με ανθρώπους θρύλους που γνώριζα από τα φοιτητικά μου χρόνια ως ιδέες αλλά και ονόματα – ήταν επίσης μια μελέτη που αφορούσε το μέλλον της πόλης μου. Από την άλλη όμως, ήταν ταυτόχρονα μια τραυματική εμπειρία, διότι οι επιστήμονες αυτοί και εγώ προσωπικά αντιμετωπιστήκαμε με καχυποψία και άρνηση, σα να θέλαμε να βλάψουμε τον τόπο.
    ΔΥΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
    1. Αναρωτιέμαι τελικά, εάν δεν υπήρχε η πρόταση του ΣΒΑΚ Κοζάνης, ποια θα ήταν η εναλλακτική για την πόλη μας στο μέλλον; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε και άλλες προτάσεις, αν υπάρχουν – ως τώρα δεν ακούσαμε καμιά…
    2. Καθότι δεν τυγχάνω πολιτικός, θα ήθελα να με πείσετε, ότι οι τοποθετήσεις που έγιναν τελευταία είναι άσχετες με το εκλογικό momentum. Θα ήταν εν τέλει ενδιαφέρον να σας ξαναδιαβάσω ανιδιοτελώς μετεκλογικά…..
    ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:
    https://www.youtube.com/watch?v=8Fj2ARn1WMY
    ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
    1. ΚΑΝΣΑΣ, Η.Π.Α.
    http://www.marc.org/Regional-Planning/Creating-Sustainable-Places
    2. FORD MOTOR COMPANY
    https://corporate.ford.com/articles/mobility-experience/city-of-tomorrow.html
    3. ΕΛΛΑΔΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=IhGyM_A8V6c
    4. ΕΛΛΑΔΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=7CGAeiBgemA
    5. ΕΛΛΑΔΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=NkwuxEif83w

    Γκούντας Ιωάννης,
    Συγκοινωνιολόγος,
    μέλος ομάδας μελέτης Σ.Β.Α.Κ. Κοζάνης.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.