Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) επικεντρώνεται στον άνθρωπο. Στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του και στην εύκολη προσβασιμότητα-κινητικότητα λαμβάνοντας υπόψη την υγεία, το περιβάλλον, την αγορά. Στην ενοποίηση μέσω πεζοδρόμων των υπαρχόντων κοινόχρηστων χώρων (π.χ. πλατείες, πάρκα) με το Ιστορικό κέντρο της κάθε πόλης και τα σημαντικά δημόσια κτίρια και τοποθεσίες (π.χ.μουσεία , βιβλιοθήκες, αθλητικές εγκαταστάσεις, εκκλησίες,υπηρεσίες).
Η εφαρμογή του ΣΒΑΚ, απαιτεί πολλές παραχωρήσεις και προϋποθέτει τη δέσμευση κοινόχρηστων χώρων με πεζοδρομήσεις οδών και κατάργηση θέσεων στάθμευσης.
Ακούγονται απόψεις τον τελευταίο καιρό μέσα από προγράμματα συνδυασμών, από υποψηφίους (Δήμαρχους και συμβούλους) και από πολίτες περί αλλαγής μελέτης ή επικαιροποίησης του ΣΒΑΚ χωρίς να χαθεί ουδεμία θέση στάθμευσης οι οποίες είναι θεμιτές και απολύτως σεβαστές αλλά όχι υλοποιήσιμες για τους παραπάνω λόγους.
Η κατασκευή πολυόροφων υπόγειων πάρκιγκ δε λύνει το θέμα στάθμευσης αφενός γιατί η εμπειρία έχει δείξει ότι δεν προτιμούνται από τους πολίτες, αφετέρου ένα τέτοιο πάρκιγκ δε θα καλύψει ούτε το 5% των καταργούμενων θέσεων στάθμευσης που απαιτούνται για την εφαρμογή του ΣΒΑΚ.
Επομένως κατα την προσωπική μου άποψη υπάρχουν δύο περιπτώσεις, χωρίς ενδιάμεση:
α) Εφαρμογή ΣΒΑΚ
β) Απόρριψη ΣΒΑΚ ,με στόχο τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και μεμονωμένες παρεμβάσεις βελτίωσης προσβασιμότητας.
Πρόκειται σαφέστατα περί μίας σημαντικής πολιτικής απόφασης, οι συνέπειες της οποίας θα φανούν σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Θεωρώ θα ήταν χρήσιμο για τους πολίτες, ο κάθε συνδυασμός να αποσαφηνίσει τις επόμενες μέρες πριν τις εκλογές ποια περίπτωση προκρίνει:
Εφαρμογή ΣΒΑΚ στην Κοζάνη:
ΝΑΙ ή ΟΧΙ.
Αυτη τωρα είναι επιστημονική προσέγγιση ;
υπογραψτε ως πολιτης , οχι ως επιστήμων , σας μειώνει …
Πάντα εύστοχος και καταρτισμένος. Θα λείψεις στο δημοτικό συμβούλιο. Είχες μόνο να προσφέρεις. Κρίμα.
Εύστοχος; Κάποτε οι Κνίτες ρωτούσαν “Είσαι με την ειρήνη ή τον πόλεμο;” Τώρα ο ΧΓ ρωτά “Είσαι με το ΣΒΑΚ ή όχι;” Και τα δυο είναι ψευτοδιλήμματα, η ζωή δεν είναι άσπρο-μαύρο, υπάρχουν και οι 150 αποχρώσεις του γκρι!
Απλά λέμε ΝΑΙ σε ένα ΣΒΑΚ που θα λύνει προβλήματα χωρίς πρώτα να δημιουργεί περισσότερα απ’ αυτά που λύνει.
Αγαπητέ συνάδελφε και φίλε Χάρη, αν και κατά βάση συμφωνώ με την αρχική εμπεριστατωμένη και τεχνική ανάλυση που κάνεις σε σχέση με το ΣΒΑΚ, το καταληκτικό δίλημμα που θέτεις είναι κατά τη γνώμη μου εσφαλμένο, μιας ΣΒΑΚ και στάθμευση δεν είναι ανταγωνιστικά. Η στάθμευση είναι απλά μία υποενότητα του συνολικού σχεδιασμού.
Το Σ.Β.Α.Κ. που αφορά την πόλη μας αποτυπώνει την όποια φαντασία της μελετητικής ομάδας αλλά και όλων των εμπλεκομένων για την Κοζάνη του μέλλοντος στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και προφανώς είναι θετικό σε οποιαδήποτε ενδιαφέρουσα παρατήρηση ή βελτίωση. Περιλαμβάνει καλά μελετημένο περιμετρικό οδικό δίκτυο, στοχευόμενους αποκλεισμούς διαμπερών κινήσεων, εκτεταμένα δίκτυα πεζόδρομων / ποδηλατοδρόμων, πλήρεις ενοποιήσεις χώρων ενδιαφέροντος και χιλιάδες άλλα στοιχεία με τα οποία προσπαθεί να εντάξει την πόλη μας στο δίκτυο των βιώσιμων Ευρωπαϊκών πόλεων του μέλλοντος. Όλα τα παραπάνω για να συμβούν, απαιτούν κοινόχρηστο χώρο ο οποίος θα δεσμευθεί εις βάρος της παρόδιας στάθμευσης. Η μοναδική εναλλακτική που υπάρχει είναι να μη γίνει τίποτα και να μην δεσμευθεί δημόσιος χώρος.
Συνεπώς, είμαι σίγουρος ότι τα ΣΒΑΚ αποτελούν μονόδρομο για οποιαδήποτε πόλη. Το βασικό σφάλμα λοιπόν που γίνεται συνήθως, είναι ότι ο κόσμος μπερδεύει τα ολοκληρωμένα και πολυπαραμετρικά ΣΒΑΚ με τις παλιάς κοπής κυκλοφοριακές μελέτες και αναπλάσεις που γίνονται σε όλες τις ελληνικές πόλεις τις τελευταίες δεκαετίες αποσπασματικά και χωρίς ενιαίο και ενοποιημένο σχεδιασμό.
Καλώς λοιπόν η Ε.Ε. θέτει ως προϋπόθεση την ύπαρξη ΣΒΑΚ για χρηματοδότηση οποιασδήποτε πόλης στο άμεσο μέλλον.
Τελικά, το κρίσιμο για μένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί με ένα ναι ή ένα όχι είναι το παρακάτω:
Θέλουμε η πόλη μας να ενταχθεί στο δίκτυο των χρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. πόλεων με ΣΒΑΚ, ναι ή όχι;
Για την οικονομία του λόγου, παραπέμπω τους αναγνώστες σε προγενέστερες αναφορές μου:
1. ΣΒΑΚ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ – ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ;
http://kozan.gr/archives/119421
2. ΣΒΑΚ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ – ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΣΒΑΚ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΔΙΟ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ;
https://www.facebook.com/1966idg/posts/2447363401970172?notif_id=1557697009980862¬if_t=feedback_reaction_generic
ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΜΕ ΚΑΛΥΨΕΣ
Συγχαρητήρια κε Γκούντα, που βάζετε τα πράγματα στη θέση τους γιατί θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε
Ψευτοδίλημμα!!!
Η χρηματοδότηση απ’ την ΕΕ δεν έχει καμιά σχέση με το αν το ΣΒΑΚ είναι καλό ή κακό. Το ΣΒΑΚ που κάνατε είναι ΚΑΚΟ, εκεί είναι η ουσία!
Αφού σας ενδιαφέρει τόσο το περπάτημα, ξεκινήστε καταρχήν ελευθερώνοντας τα πεζοδρόμια απ’ τα εμπόδια, δημιουργήστε πεζοδρόμια εκεί που δεν υπάρχουν, αποκαταστήστε τις σπασμένες πλάκες, κάνετε πρώτα τα απλά πράγματα.
Σ’ όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν επαρκείς και ανεπαρκείς. Το ό,τι κάποιος είναι συγκοινωνιολόγος από μόνο του δεν λέει πολλά, πρέπει ν’ αποδείξει ότι είναι Καλός συγκοινωνιολόγος.
Καλά τα λες κ.Γκοβεδαρο.Να πάρουν όλοι οι υποψήφιοι καθαρή σταση.Δε γίνεται κι έτσι κι αλλιώς.
Ενα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής κινητικότητας [ ΣΒΑΚ ]
μπορεί να περιλαμβάνει κατάργηση 50 ή 5.000 ή 10.000 θέσεων
στάθμευσης και τα τρία όμως είναι ΣΒΑΚ. Μπορεί ένα ΣΒΑΚ
νά είναι καλό ή μέτριο ή κακό ή πολύ κακό, επωφελές ‘η καταστροφικό
Υποχρεούται μιά μελέτη ΣΒΑΚ, σύμφωνα με τις οδηγίες, να προτείνει
περισσότερες εναλλακτικές λύσεις πράγμα που δεν γίνεται στο ΣΒΑΚ
της Κοζάνης.
Πριν από όλα το ΣΒΑΚ πρέπει να είναι ρεαλιστικό
και λογικό , και να Υιοθετηθεί από την Κοινωνία .
ο κ. Γκούντας ως μέλος της μελετητικής ομάδος
προτείνει με το ΣΒΑΚ Κοζάνης :
1) Κατάργηση 5.000 θέσεων στάθμευσης
2) Κατάργηση της στάθμευση σε 100 δρόμους της Κοζάνης
μεταξύ των οποίων όλοι οι κεντρικοί.
3) πεζοδρόμηση της Π. Μελά , της Τριανταφυλλίδη, της
Αριστοτέλους και πολλών άλλων δρόμων ΄.
4)Απαγορεύει την διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων από το
ευρύτερο κέντρο.
5) Δημιουργεί 5 χώρους στάθμευσης στά χωράφια έξω από
τις εισόδους της Κοζάνης όπου θα σταθμεύουν οι
ερχόμενοι στην Κοζάνη.
6) Δεν εφαρμόζει ούτε το 1/3 των Οδηγιών της ΕΕ περί
ΣΒΑΚ . Δεν μελετά τις επιπτώσεις , Δεν μελετά
εναλλακτικά σενάρια.
7) Μας λέει ουσιαστικά οτι δεν τους νοιάζει που θα
σταθμεύουν οι πολίτες , ας κόψουν τον λαιμό τους.
Πράγμα αντιεπιστημονικό και παράλογο .
8) Δεν γίνεται καμιά μελέτη γιά την στάθμευση πράγμα
υποχρεωτικό γιατί το ΙΧ είναι είδος πρώτης ανάγκης
σήμερα.
κ. Γκούντα ,
οι συγκοινωνιολόγοι μας λένε ότι πρέπει να βρίσκουμε
στάθμευση σε μέγιστη απόσταση το πολύ 300 μέτρων . Εσείς
μας λέτε να σταθμεύουμε σε απόσταση 1.000 μ. ή 1.500 μ.!!!
Πρίν 100 χρόνια οι δρόμοι της Κοζάνης είχαν λιγότερο από το μισό πλάτος τους . Ρυμοτομήθηκαν και κατεκόπησαν οι περιουσίες
των πατεράδων μας γιά να φαρδύνουν οι δρόμοι γιά να κυκλοφορούν
και να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα . Δεν μας χαρίστηκε η στάθμευση
την ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΣΑΜΕ , και δεν θα μας στείλετε να παρκάρουμε στά
χωράφια.
Αν σε ενα Σούπερ Μάρκετ η Εμπορικό κέντρο μεταφέρεις μόλις
300 ή 500 μ μακρυά τήν στάθμευση των αυτά αμέσως θα κλείσουν.
ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΣΒΑΚ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΑΣΗΣ
ΛΟΓΙΚΗΣ και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ .
Είναι η Απόλυτη ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ γιά την Κοζάνη.
Το 90% των πολιτών είναι αντίθετοι με το ΣΒΑΚ.
Μόνο διαφήμιση έγινε του ΣΒΑΚ .
ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ τηλεόραση.
Απαιτείται ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ του ΣΒΑΚ.
[ πάλι ΣΒΑΚ θα είναι ].
Ηδη με την πρώτη μελέτη Ανάπλασης της Πλατείας Λασσάνη
των πέριξ δρόμων και της Ολύμπου ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ 250 ΘΕΣΕΙΣ
ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ . Οι επίπτώσεις στην Αγορά Θα είναι άμεσες. !!!!
Θα παρακαλούσα τον φίλο μου Χάρη να τοποθετηθεί επί
των ανωτέρω συγκεκριμμένων προτάσεων του ΣΒΑΚ, όπως και όλοι οι Υποψήφιοι Δήμαρχοι .
Μία ένσταση για το “ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΣΑΜΕ”. Ότι δώσατε εσείς οι μεγαλοιδιοκτήτες ακινήτων του κέντρου σε γη, το πήρατε υπερπολλαπλάσιο σε δόμηση καθύψος και σε ενοίκια μαγαζιών επί κεντρικών οδών.ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΘΟΥΜΕ….
Τα πολυόροφα πάρκιγκ κ. Γκοβεδάρο είναι
εξαιρετικά χρήσιμα.
Υπάρχουν σε όλο τον κόσμο.
Η πόλις Λουβεν στο Βέλγιο 40 χλμ από τις Βρυξέλες.
είναι κτισμένη επάνω σε δυόροφο πάρκιγκ . ΄Οπου
με τις σκάλες ή τα ασανσερ αναβαίνεις στους πεζόδρομους
όπου υπάρχουν 4όροφα ή 3όροφα ή 2όροφα κτίρια κλπ.
Επι δεκαετίες συζητούνταν να γίνει πολυόροφο υπόγειο πάρκιγκ στην
Πατεία Λασάνη !!
Γιατί κ. Ιωαννίδη δεν το έκανες ;;
Γιατί λέτε ότι σας εμποδίζει ο Υποσταθμός της ΔΕΗ ;
Είστε σοβαροί ;
Δεν μεταφέρεται ;
Συζητιούνταν στα καφενεία. Όταν το έψαξε ο Δήμος επί Κουκουλόπουλου ακόμη είδε οτι δεν έχει καμία λογική.
Ή με άλλα λόγια, ότι είχε περισσότερη λογική να γίνει στην Πλ. Λασσάνη ιδιωτικό πάρκινγκ. Το αν έγινε από γνωστό του Κουκουλόπουλου και της παρέας του αποτελεί απλή σύμπτωση. Το αν ο Κουκουλόπουλος κι η παρέα του δεν έκαναν κανένα άλλο πάρκινγκ πλην την Πλ. Συντάγματος στις αρχές της δεκαετίας του ’90 κι αυτό σύμπτωση είναι.
Η εντελώς ιδιόμορφη κυκλοφορία σε τμήμα 20 μέτρων της οδού Καμβουνίων προς την Αριστοτέλους κι αυτή σύμπτωση είναι.
Αυτή η εποχή ΚουκουλοπουλοΜαλούτα πολλές συμπτώσεις μας κληροδότησε.
ΟΧΙ σαφώς στο συγκεκριμμένο ΣΒΑΚ.
εκπόνηση από την αρχή νέου ΣΒΑκ
αλλά με εφαρμογή των προδιαγραφών
και των κανόνων.και με την πλήρη ενημέρωση
και αποδοχή από τον κόσμο.
Ηδη το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας
έχει εκφράσει μεγάλες επιφυλάξεις
και διαφωνίες γιά τον τρόπο που γίνονται
τα ΣΒΑΚ.
Χάρη αυτό το συγκεκριμμένο ΣΒΑΚ απορρίπτεται.
Σωστά ερωτώνται όλοι οι υποψήφιοι Δήμαρχοι.
Είναι άραγε πληροφορημένοι γιά τις προτάσεις
του ΣΒΑΚ ;
Ναί κ. Γκούντα θα ενταχθούμε στα χρηματοδοτούμενα
από την Ευρώπη αλλά με ένα άλλο ΣΒΑΚ , τελείως διαφορετικό
από μιά άλλη νέα και διαφορετική Δημοτική Αρχή.
Χωρίς ακραίες ιδεοληψίες .
Ενα ΣΒΑΚ που μόνο θα ωφελεί χωρίς να βλάπτει.
Εδώ γελάμε!
κ. Χάρη Βαρδάκα δεν κουράστηκες τα ίδια και τα ίδια; Εσύ τα έδωσες στην κ.Γκόρα στο συνδυασμό Μηχαηλίδη και τα έγραψε; Βλέπω τα ίδια λόγια γράφετε. Σας πήρε χαμπάρι ο κόσμος.
αγαπητε υπαλληλισκε του Ιωαννίδη ,
είναι προφανές ότι επι της ουσίας συγκεκριμμένα δεν
έχεις απάντήσεις.
Τα παραπάνω έχουν δημοσιευθεί αρκετές φορές και από διαφόρους.
΅
Επειδή η επανάληψη είναι μήτηρ της μαθήσεως είναι καλό και αναγκαίο να σας τα λένε και να σας τα ξαναλένε διάφοροι και πολλές φορές μέχρι να τα καταλάβετε , μέχρι να τα εμπεδώσετε ,
πρίν καταστρέψετε την πόλη .
Ηδη την καταστροφή την ξεκινήσατε με την κατάργηση
250 θέσεων στάθμευσης γύρο από την πλατεία Λασάνη.
Αλλά δεν μας λέτε που θα σταθμεύουν αυτοί.
ΠΟΥ ;;
γιά πες μας κ. Ανώνυμε της 21,56 μμ πόσες χιλιάδες φορές ο Δήμαρχος είπε τα ιδια και τα ίδια υποστηρίζοντας το ΣΒΑΚ.
πόσες φορές και σε πόσες πόλεις , μάλλον σε 60 πόλεις
ο κ. Βλαστός πάει και λέει τα ίδια και τα ίδια ακριβώς τα 60 ΣΒΑΚ που μελετά ;
Ας κατέβαινες. Τώρα είναι αργά.
Σωστός ο Χάρης.
Μιλωντας για το υπογειο παρκινγκ στην πλατεια Λασσανη εχω να θεσω 2 ερωτηματα κι ας απαντησει καποιος εαν γνωριζει:
1. Γνωριζετε οτι κατω απο την ευρυτερη περιοχη της Λασσανη υπαρχουν υπογεια νερα?
2. Μηπως εχει υπογραφει καποιου ειδους συμφωνητικο μεταξυ του ιδιοκτητη του ηδη υπαρχοντος παρκινγκ στην περιοχη και του Δημου Κοζανης,το οποιο απαγορευει την κατασκευη αλλου παρκινγκ? Δεν νομιζω να ηταν τοσο αφελης ο ιδιοκτητης οταν το κατασκευαζε ,ωστε να μην το προβλεψει
και αν υπάρχουν υπόγεια νερά αντιμετωπίζονται.
πάντα υπάρχουν υπόγεια νερά όταν κατεβείς 10 και περισσότερα μέτρα .
Είναι παράνομο και αδύνατο νομικά να υπάρξει τέτοιου είδους συμβόλαιο – συμφωνητικό με τον Ιδιοκτήτη του διπλανού πάρκιγκ.
Αφού έχει νερά πως το ιδιωτικό λίγα μέτρα πιο πέρα έχει 5 ορόφους υπόγειο;
Στη Λασσάνης ένα δημοτικό υπόγειο πάρκινγκ όπως της Κατερίνης θα ήταν κάτι πολύ θετικό για την περιοχή. Ο Υποσταθμός ας μεταφερθεί .
Α ρε Χάρη, δεν έπρεπε να μείνεις έξω. Συμμετέχω σε συνδυασμό από άλλο χώρο και έχω μείνει έκπληκτη με την εκτίμηση που σου έχουν.
τόσο μεγάλο πρόβλημα έχει η κοζάνη με το κυκλοφοριακό,ωστε να δικαιολογείτε το ΣΒΑΚ;.
κ. Γκοβεδάρο,
Εσύ δεν έχεις άποψη γιά το ΣΒΑΚ ?
ολοι οι υποψήφιοι Δήμαρχοι είναι ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΕΣ
ορισμένοι ακόμη και επικίνδυνοι όπως ο Δήμαρχος.
Τι θέλεις να μας πείς ρωτώντας ΝΑΙ ή ΟΧΙ ?
ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΜΙΑ
ΣΕΙΡΑ ΑΠΟΨΕΩΝ και ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ .
Δεν είναι μόνο τα Δημαρχιλίκια. !