Ο Δήμος Κοζάνης επιχειρεί την κατάργηση της υπό διάνοιξη πλατείας επί των οδών 11ης Οκτωβρίου- Αριστοτέλους – Θερμοπυλών και Ροδόπης εμβαδού 1.200 μ2. (του Χάρη Βαρδάκα)

14 Μαΐου 2019
12:56

Δημοτική Σύμβουλος της σημερινής Δημ. Παράταξης του Λ. Ιωαννίδη με πρόσφατη δημοσίευση της 19-3-2019 προτείνει και ζητάει την αγορά από  τον Δήμο δύο παλαιών και εγκατειλημμένων οικιών που βρίσκονται σε ένα χώρο με παλιά και εγκατειλημμένα κτίσματα και αυλές μεταξύ των οδών  Αριστοτέλους – 11ης Οκτωβρίου- Θερμοπυλών – Ροδόπης – και την προέκταση της Κωνσταντινουπόλεως γιά να γίνει μουσείο της Αποκριάς.

Όμως εκεί προβλέπεται από το σχέδιο πόλεως του 1929 που ισχύει και  σήμερα να δημιουργηθεί πλατεία , μεγάλη για την δεδομένα της Κοζάνης, εμβαδού περίπου 1.200 μ2 την οποία η σημερινή Δημοτική αρχή των Οικολόγων θέλει να ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ !! , αφού ,όπως γράφει, η ανωτέρω  Δημοτ. Σύμβουλος υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη των δύο αρμοδίων Αντιδημάρχων και προφανώς και του Δημάρχου αλλά και οι συζητήσεις είχαν προχωρήσει.!!

Να σημειώσουμε οτι πριν 22 χρόνια η τότε Δημοτική Αρχή είχε επιχειρήσει να καταργήσει πάλιν την πλατεία αυτή αλλά αντέδρασαν οι Κοζανίτες υπέγραψαν υπομνήματα ένα των οποίων είχε 270 υπογραφές και η κατάργηση ματαιώθηκε. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην κατάργηση αυτής της πλατείας, πράγμα άλλωστε που είναι και Αντισυνταγματικό.

Μήπως το ίδιο σκέπτονται οι ¨οικολόγοι ” της σημερινής Δημ. Αρχής και δεν ανοίγουν και τους άλλους ακόμη αδιάνοικτους δρόμους που είναι δεκάδες. Θα τους καταργήσουν ;

Γιά την ιστορία να αναφέρουμε ότι στο σχέδιο πόλεως του 1929 προβλεπόταν να γίνει μιά όμοια πλατεία στο ανατολικό πρός αυτήν

οικοδομικό τετράγωνο , η οποία δυστυχώς καταργήθηκε καταχρηστικά Εξ αιτίας ανεπαρκούς αντιδράσεως της τότε Δημοτικής Αρχής , περί το  1980 και έγινε πολυκατοικία, (πράσινη), ΄Εκτίσθηκε επί ρυμοτομουμένου.

Δεν δικαιολογείται η μεγάλη αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής γιά την διάνοιξη πλήθους δρόμων ή τμημάτων των που έπρεπε να γίνει πρίν χρόνια, και παραμένουν ακόμη και σήμερα αδιάνοικτοι, αφού , όπως  είναι αυτονόητο, προηγηθεί η αποζημίωση των ιδιοκτητών.

  Είναι απαράδεκτο στην εποχή μας  η Κοζάνη , πρωτεύουσα της  Δυτ. Μακεδονίας , να έχει αυτήν την εικόνα  με τους αδιάνοικτους δρόμους στο  κέντρο της και οχι μόνο και ο Δήμος να ασχολείται με εξωπραγματικά και “φαραωνικά ‘” και επικίνδυνα θέματα , όπως το ΣΒΑΚ  που μόνο ζημιά θα  φέρουν στην πόλη. 

Και τα παραπάνω δεν είναι fake news , προκύπτουν από το  γραπτό κείμενο της ανωτέρω Δημ. Συμβούλου.

Χάρης Βαρδάκας

Πολ. Μηχ/κός

Κοζάνη

                    

7 σχόλια

  • Μιλάτε για μια πλατεία που δεν υπάρχει.αν υπήρχε, τόσα χρόνια πέρασαν γιατί δεν έγινε,κι επιχειρούνταν κατάργηση της τότε θα είχε κάποιο νόημα το άρθρο σας.

    • Προβλέπεται απο το ισχύον σχέδιο πόλεως η δημιουργία αυτής της πλατείας.

      ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΙΞΗ
      το συντομώτερο.

      Δεν άλλαξε το σχέδιο πόλεως.

      Ας ελπίσπυμε η νέα Δημοτική Αρχή να το Πράξει.

      Είναι θέμα ενδιαφέροντος και ικανότητος του Δήμου

  • Οι εργολάβοι πάντα τρέμουν μήπως οι δημοτικές αρχές (με την θεσμική δύναμη που κατέχουν για τις τροποποιήσεις των ρυμοτομικών και την τέλεση απαλλοτριώσεων ως εύκολος τρόπος απόκτησης δύσκολης γης) «χτυπούν» οικόπεδα φιλέτα και τα εκμεταλλεύονται, εις βάρος των δικών τους συμφερόντων.

    Κοινώς, δεν θέλουν επ’ ουδενί την είσοδο του Δημοσίου σε μία οικονομία που την θέλουν αμιγώς ιδιωτική, και που κατά τα άλλα έχει γίνει όντως πλήρως αποδεκτό στην ελληνική κοινωνία ότι έτσι πρέπει να είναι (με εξαίρεση π.χ. εργατικές κατοικίες κλπ.).

    Με μία λαμπρή εξαίρεση όμως: Θέλουν οπωσδήποτε την είσοδο του Δημοσίου με κάθε κακώς εννοούμενο τρόπο στο πεδίο της στάθμευσης. Κοινώς, οι εργολάβοι θέλουν οι Δήμοι να χτίζουν κτίρια πάρκινγκ και να τα παρέχουν ΜΕ δωρεάν στάθμευση στους πολίτες, ή εναλλακτικά να εξασφαλίζεται ο μεγαλύτερος δυνατός και εφικτός αριθμός δωρεάν ή φθηνών (παρκόμετρα) θέσεων στάθμευσης στον κοινό χώρο, ώστε το κράτος να επωμιστεί οικονομικά αυτό που για αυτούς είναι ανεπιθύμητο, δηλαδή την απαλλαγή τους από την κατασκευή θέσεων στάθμευσης στις οικοδομές κατοικιών, καταστημάτων, γραφείων κλπ. που αποτελούν ένα έξοδο που δεν το θέλει ούτε ο αγοραστής, ούτε ο εργολάβος έχει καμία όρεξη να φτιάχνει εξτρά ακριβά και δύσκολα υπόγεια, χρεώνοντάς τα στην τιμή.

    Φυσικά, μετά από αυτό όποιον πάρει ο χάρος, και βέβαια μερικές φορές ο χάρος παίρνει και τους ίδιους του συναδέλφους τους εργολάβους, που και αυτοί δραστηριοποιούνται στον χώρο της παροχής υπηρεσιών στάθμευσης. Έτσι, π.χ. υπάρχει ένας ωραιότατος σταθμός αυτοκινήτων στην Πλατεία Λασσάνη, που ανήκει σε εργολάβο της πόλης μας, και ο οποίος δεν τελεί σε πληρότητα, ωστόσο έχουν αναφερθεί πολλάκις απόψεις «να χτιστεί υπόγειο πάρκινγκ κάτω από την Λασσάνη από τον Δήμο», προφανώς υποννοώντας ο Δήμος να ξηλωθεί να το φτιάξει και εν συνεχεία να προσφέρει δωρεάν στάθμευση, την στιγμή που δίπλα δραστηριοποιείται οικονομικά κανονικότατα ο ιδιώτης και με επάρκεια προσφοράς.

    Είναι σαν να υποστηρίζουμε ότι εκεί που υπάρχει πλήρης ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα με π.χ. επεκτάσεις πόλεως και δυναμική ανέγερσης οικοδομών, να έρθει ξαφνικά ο Δήμος, να παίρνει οικόπεδα, να σηκώνει οικοδομές με δικά του λεφτά και να δωρίζει τα διαμερίσματα στους πολίτες.

  • 1929 ; 1929 ; αναφέρουν το 1929….απολαύστε τους… είναι εκτός χωροχρόνου και μας προκαλούν θλίψη ως Κοζανίτες που είμαστε και είναι…

    • ΦΙΛΕ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ !

      Το 1929 οι παπούδες μας δημιουργούσαν πλατείες και
      το 2019 τα εγγόνια τους , εσείς , οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ και ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ τις καταργούν !!!

      να σας χαιρόμαστε λεβέντες !!

  • Ενα βήμα μπρος, πέντε βήματα πίσω είστε κε Βαρδάκα!.

    Είναι δυνατόν ως επαγγελματίας/επιστήμονας να επιμένετε σε πολεοδομικό σχέδιο σχεδόν 100 ετών!!!! Προφανώς και ισχύει αλλά είναι προφανέστερο πως χρίζει ριζικής αναθεώρησης και προσαρμογής στα δεδομένα των δεκαετιών (και καταστροφών) που μεσολάβησαν.

    Τα κτίσματα που ζητάτε να κατεδαφιστούν είναι από τα τελευταία κτιριακά σύνολα της παραδοσιακής/λαικής αρχιτεκτονικής της πόλης. Εννοείται πως πρέπει να διατηρηθούν και αξιοποιηθούν.

    Εξάλλου εκείνη η περιοχή της πόλης δε χρειάζεται πλατεία. Υπάρχει το νότιο τμήμα της Αριστοτέλους κ η περιοχή του ΟΣΕ που θα μπορούσαν να διαμορφωθούν κατάλληλα (κάτι που έχει δρομολογηθεί νομίζω και θα γίνει αργά ή γρήγορα).

    Καταλαβαίνω ότι οι ιδιοκτήτες των πέριξ οικοδομών θα βλέπαν τις ιδιοκτησίες τους να αναβαθμίζονται με μια πλατεία αλλά οι ανάγκες μιας πόλης είναι δυστυχώς ευρύτερες.

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.