Σύμφωνα με πληροφορίες του kozan.gr, που παρουσιάζει το θέμα, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία νέου δικτύου µεταφοράς θερµικής ενέργειας µε σκοπό τη σύνδεση της Τ/Θ Πτολεµαΐδας με την η υπό κατασκευή µονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Πτολεµαΐδας V. Η νέα διασύνδεση θα υποκαταστήσει την µέχρι και σήµερα τροφοδοσία της εγκατάστασης τηλεθέρµανσης από τον ΑΗΣ Καρδιάς, του οποίου η λειτουργία προβλέπεται να σταµατήσει στο προσεχές µέλλον. Ο υφιστάµενος αγωγός διασύνδεσης µε τον ΑΗΣ Καρδιάς θα παραµείνει σε υγρή εφεδρεία.
Η σύνδεση των υφιστάµενων κεντρικών εγκαταστάσεων της Τ/Θ Πτολεµαΐδας µε την υπό κατασκευή µονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ∆ΕΗ ‘Πτολεµαΐδα V θα επιτευχθεί µε την τοποθέτηση αγωγού, συνολικού µήκους σκάµµατος 10.800 m. Στο µεγαλύτερο µήκος του σκάµµατος ο αγωγός θα τοποθετηθεί διπλός (δίδυµος), ώστε να καλύπτει τις ανάγκες προσαγωγής του θερµού νερού προς την πόλη της Πτολεµαΐδας και επιστροφής του κρύου για επαναθέρµανση, αποτελώντας έτσι ένα κλειστό κύκλωµα. Συγκεκριµένα, θα τοποθετηθεί δίδυµος αγωγός σε µήκος σκάµµατος 9.880 m περίπου, ενώ σε ένα µικρό τµήµα µήκους ~920m ο αγωγός θα τοποθετηθεί µονός καλύπτοντας τις ανάγκες προσαγωγής του θερµού νερού στην πόλη, ενώ η επιστροφή του νερού θα γίνει µε τη βοήθεια δύο υφιστάµενων τοποθετηµένων αγωγών τηλεθέρµανσης.
Ο αγωγός για µήκος 850µ θα τοποθετηθεί παραπλεύρως του υφιστάµενου τσιµεντόδροµου κάτω του οποίου βρίσκεται ο αγωγός οµβρίων µέχρι και την υπέργεια γέφυρα που κατασκευάστηκε για την τοποθέτηση των αγωγών τηλεθέρµανσης. Στη συνέχεια ο αγωγός θα διέλθει από την περιφερειακή τάφρο και η τοποθέτησή του θα γίνει υπέργεια δίπλα σε υφιστάµενους αγωγούς Τ/Θ. Στη συνέχεια θα τοποθετηθεί δίδυµος αγωγός τηλεθέρµανσης (προσαγωγής – επιστροφής) που θα διέλθει µε υπόγεια διάτρηση από την Εθνική οδό Κοζάνης –Πτολεµαΐδας. Οι αγωγοί θα ακολουθήσουν την όδευση κατά µήκος της εθνικής οδού, µέχρι και την διασταύρωση για το παλιό εργοστάσιο της ΑΕΒΑΛ. Ο νέος δίδυµος αγωγός θα συνεχίζει επί υφιστάµενου χωµατόδροµου, υπογείως προς τα ανατολικά. Κατά την διαδροµή διασταυρώνεται µε την σιδηροδροµική γραµµή Κοζάνης – Αµυνταίου και θα διέρθει µε διάτρηση κάτω από τη σιδηροδροµική γραµµή. Στη συνέχεια ακολουθεί τους δρόµους περιµετρικά των εγκαταστάσεων της ΑΕΒΑΛ και συνεχίζει σε χωµατόδροµους της περιοχής. Ακολουθεί τον ασφαλτόδροµο µου διέρχεται νότιο δυτικά των οικισµών Αγίου Χριστοφόρου και Καρυοχωρίου στο έρεισµα αυτού, και στη συνέχεια ακολουθεί τον άσφαλτο δρόµο που οδηγεί στα ορυχεία λιγνίτη και τις εγκαταστάσεις της ∆ΕΗ. Ο δίδυµος αγωγός θα διέλθει την τάφρο στην περιοχή της ΑΕΒΑΛ οµοίως της αποστραγγιστικής τάφρου έξω από την Πτολεµαΐδα. Το τελευταίο κοµµάτι των αγωγών, µήκους ~1150m θα τοποθετηθεί σε περιοχή αποθέσεων λιγνίτη. Στο τέλος του τµήµατος αυτού ο αγωγός θα διασχίσει υπογείως υφιστάµενη αποστραγγιστική τάφρο που έχει διανοίξει η ∆ΕΗ για την προστασία των εγκαταστάσεών της.
Εφεδρικά Λεβητοστάσια
Εντός του χώρου των εγκαταστάσεων της Τ/Θ Πτολεµαΐδας θα κατασκευαστούν δύο (2) εφεδρικοί λέβητες ισχύος 38MW έκαστος, που θα λειτουργούν µε καύσιµο το φυσικό αέριο, (λόγω της επικείµενης κατασκευής από την ∆ηµόσια Επιχείρηση ∆ικτύων ∆ιανοµής Αερίου (∆Ε∆Α) αγωγού που θα διασύνδεει τις εγκαταστάσεις της τηλεθέρµανσης µε τον αγωγό ΤΑΡ). Αλλά θα παραµείνει η δυνατότητα χρήσης και πετρέλαιο ως καύσιµο, όπως ισχύει σήµερα για τον υφιστάµενο λέβητα των 25MW. Έτσι η εφεδρεία του δικτύου θα φτάσει περίπου τα 100MW.
kozan.gr
Να απαιτήσουν οι πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων να γίνει διασύνδεση και των οικισμων.
Και να ανεβάσει το κόστος κατακόρυφα για εμάς που ζούμε στην πόλη . Λίγη σοβαρότητα , έχεις πολύ χαμηλό η καθόλου ενοίκιο τα αυγά σου τις κοτούλες και τα ζαρζαβάτια σου εάν όμως θέλεις να έχεις οικονομική θέρμανση έλα στην πόλη
Σκέφτηκες πολύ να γράψεις αυτήν την ανοησία;
Με χρήματα του τοπικού Πόρου που ΠΑΙΡΝΕΙ η Πτολεμαΐδα χάρη των χωριών έρχεσαι να γράψεις ότι σου κατέβει.
Και τα χρήματα αυτά επενδύονται στην Πτολεμαΐδα χάρη…κοινού ταμείου
Η κεντρική διασύνδεση δεν έχει καμία σχεση με τις εσωτερικές υποδομές κάθε οικισμού.
Όλοι οι δήμαρχοι αντί να ανακαινιζαν πλατείες κάθε 4 χρόνια και δρόμους που χαλούσαν μπορούσαν να στήσουν δίκτυο σε όλα τα χωριά.
Κολώνες και λάμπες σε κάθε χωριό αχρείαστες.
Χρήμα ασωτο σε χαζομάρες.
Πριν γράψεις βάλε το μυαλό σου να σκεφτεί.
Δίκαιη ανάπτυξη για όλους δε λένε; Εκατομμύρια ευρώ θα μας δώσει το Ταμείο Δίκαιης Ανάπτυξη. Να γίνει επέκταση του δικτύου τηλεθέρμανσης στα χωριά με αυτά τα χρήματα. Επίσης γιατί να ανέβει το κόστος;;;
Θα χάσουμε τις δουλειές μας, θα κλείσουν μαγαζιά κλπ, να μας παρέχουν αντισταθμιστικά δωρεάν τηλεθέρμανση. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ, τα λεφτά πρέπει να πάνε σε επιχειρηματίες και σε επενδύσεις; ΔΙΚΑΙΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ λένε, ας το απαιτήσουμε να γίνει πράξη.
Ο άνθρωπος είπε την εξυπνάδα του. Στον αγωγό μεταφοράς προβλέπονται αναμονές για παροχή θερμικής ενέργειας στον Άγιο Χριστόφορο και το Καρυοχώρι. Θα ήταν παράλογο να μην προβλεφθεί δυνατότητας σύνδεσης σε χωριά δίπλα από τα οποία περνά ο αγωγός
Το δίκτυο για τον παλιό ΑΗΣ Πτολεμαΐδας υπάρχει ακόμα; Αν υπάρχει, μήπως να το συνεχίσουν από εκεί, για να μειωθεί το κόστος;
Σωστο σε βρισκω. Θεωρω πως 30 εκατομυρια για 9 χλμ ειναι υπερβολικα. 9 χιλιομετρα δια 12 μετρα που ειναι το μηκος καθε σωληνας μας κανει 750 σωληνες επι δυο γιατι θα χει και επιστροφη ισον1500 σωληνες. 30 εκατομμυρια δια 1500 σωληνες μας κανει 20 χιλιαρικα η σωληνα. Του αγωγου ταπ δεν κοστιζαν 20 χιλιαδες η καθε σωληνα. Ας βγαλουν στη φορα τη μελετη αναλυτικα να δουμε τι κοστιζει ο αγωγος. Αλλα ξεχασα αν την εκανε η ΑΝΚΟ τη μελετη καλα το εβγαλε το 30 εκατομμυρια