ΚΕ.Π.ΚΑ.: 15η Μαρτίου 2020 “Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή”

14 Μαρτίου 2020
20:47
Κανένα σχόλιο

Παγκόσμια ημέρα – αφιερωμένη στην προστασία του Καταναλωτή η 15η Μαρτίου. Την 15η Μαρτίου 1962 ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Τζων Φιτζέραλντ Κέννεντυ δήλωνε “…Καταναλωτές είμαστε όλοι. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, η οποία επηρεάζει αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική απόφαση, τη μόνη σημαίνουσα οικονομική ομάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται…”

ΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ

Δεκάδες χρόνια μετά την παραπάνω βαρυσήμαντη δήλωση του προέδρου Κέννεντυ στο Κογκρέσο των Η.Π.Α., το Παγκόσμιο Καταναλωτικό κίνημα εξελίσσεται ραγδαία και ηγείται του παγκόσμιου κοινωνικού κινήματος σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου.

Τα δικαιώματα του Καταναλωτή έχουν αναγνωρισθεί από τον Ο.Η.Ε. ως βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και έχουν θεσμοθετηθεί στις εθνικές νομοθεσίες των περισσότερων χωρών του κόσμου.

Η Διεθνής των Καταναλωτών (Consumers’ International – CI), καταξιωμένος εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Καταναλωτικού κινήματος, δίνει καθημερινές μάχες στους παγκόσμιους οργανισμούς (WTO, FAO, WHO, Codex Alimentarius), προκειμένου να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των Καταναλωτών στα κέντρα λήψης των αποφάσεων. Από την άλλη μεριά, η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC – Bureau Europeen des Unions de Consomateurs) συνιστά τον αξιόμαχο προπομπό του Ευρωπαϊκού Καταναλωτικού κινήματος.

Αλήθεια τι γίνεται με το Καταναλωτικό κίνημα στη χώρα μας;

Το Καταναλωτικό κίνημα αναδείχθηκε στη χώρα μας μόλις τις τελευταίες δεκαετίες του περασμένου αιώνα. Στο διάστημα αυτό έγιναν αρκετές προσπάθειες για την ίδρυση καταναλωτικών οργανώσεων, άλλες επιτυχημένες και άλλες όχι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΣΤΟΧΟΙ

Κεντρική αποστολή του ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι η προστασία των δικαιωμάτων του Πολίτη – Καταναλωτή και γενικότερα των ανθρώπινων δικαιωμάτων και αξιών.

Επί μέρους στόχοι για υλοποίηση της αποστολής του αυτής είναι:

  • Η συμβολή στην ενημέρωση και τη διαμόρφωση συνειδητοποιημένων, ενεργών Πολιτών – Καταναλωτών με ευαισθησία στα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον, τους δημοκρατικούς θεσμούς και την αλληλεγγύη των πολιτών του κόσμου

  • Η προστασία του περιβάλλοντος

  • Η προστασία και βελτίωση της ποιότητας ζωής

  • Η κατοχύρωση του δικαιώματος κάθε ανθρώπου για ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕ.Π.ΚΑ.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι μη-κυβερνητική, μη-κερδοσκοπική Οργάνωση (Ένωση) Καταναλωτών, ανεξάρτητη και ανεπηρέαστη από πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα.

Σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του Ν. 2251/94, το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι η πρώτη αναγνωρισμένη Ένωση Καταναλωτών της χώρας μας (αρ. Μητρώου 1).

 

ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΜΗΝΥΜΑ

Φέτος στέλνουμε το μήνυμα για μια καταναλωτική συμπεριφορά με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στην απειλή του Κορονοϊού. Για τον λόγο αυτό οι καταναλωτές οφείλουμε να ακολουθούμε τους κανόνες προσωπικής υγιεινής, τις αποφάσεις της Πολιτείας, τις συμβουλές των ειδικών, να μην συνωστιζόμαστε, να μην τρέχουμε πανικόβλητοι στις αγορές για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, στις υπηρεσίες και στις τράπεζες για συναλλαγές που δεν επείγουν. Οι νεότεροι ας επιλέξουμε τις ηλεκτρονικές συναλλαγές για να διευκολύνουμε τους μεγαλύτερους που δεν είναι εξοικειωμένοι και θα επιλέξουν το ταμείο της τράπεζας ή το ΑΤΜ.

Ζητούμε επιπλέον για την προστασία των ευάλωτων ομάδων καταναλωτών από τις επιβεβλημένες ουρές αναμονής:

  • Να ανασταλούν όλες οι δόσεις στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων, μέχρι τη λήξη του συναγερμού. Αν ο καταναλωτής καθυστερήσει την πληρωμή της δόσης, δεν πρέπει να επιβαρυνθεί, με τόκους υπερημερίας, ούτε να χαρακτηριστεί κακός πελάτης, ούτε να υποστεί οποιαδήποτε κύρωση, για αυτήν την καθυστέρηση.

  • Να απαγορευθεί η διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνικών επικοινωνιών, νερού, σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής του λογαριασμού.

  • Άμεση ανακοίνωση της απαγόρευσης διακοπής των παραπάνω υπηρεσιών, ώστε οι καταναλωτές να σταματήσουν να περιμένουν σε ουρές.

  • Άμεση απολύμανση των αυτόματων μηχανημάτων ανάληψης χρημάτων και φροντίδα των τραπεζών, ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής κατά την αναμονή, είτε εντός των καταστημάτων (κλειστοί χώροι), είτε στην αναμονή, στα αυτόματα μηχανήματα.

  • Άμεσες απολυμάνσεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς, σε δρόμους κ.λπ. Κοινόχρηστους χώρους.

Ευχόμαστε να τελειώσει γρήγορα και όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα αυτός ο συναγερμός.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,

τηλ. 2461042282,

Τρίτη, Παρασκευή : 09:30 – 12:30.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Βασίλειος Στ. Ιωαννίδης Νικόλαος Ιωαν. Αγοραστός

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.