Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και ο Δήμος Γρεβενών διοργανώνουν Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα «Προγραμματισμός στο σπίτι – Programming@home».
Ο διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο κάλυψης των αναγκών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών στην πληροφορική και για δημιουργική απασχόληση στο σπίτι! Ο διαγωνισμός παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων προγραμματισμού Η/Υ ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την υπολογιστική και αλγοριθμική σκέψη, τη βιωματική μάθηση (learning by doing) και τον προγραμματισμό.
Οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών καλούνται προαιρετικά να δημιουργήσουν τα εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά παιχνίδια τους με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα. Προσδοκούμε ότι, με τη συμμετοχή τους, θα βελτιώσουν τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες αλλά και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που απαιτούνται (συνεργασία, αυτορρυθμιζόμενη μάθηση, καινοτομία, έμπνευση, υπολογιστική σκέψη).
Καλούμε τα παιδιά με την άδεια, τη συγκατάθεση και την προτροπή των γονέων/κηδεμόνων τους να λάβουν μέρος στη δημιουργία του δικού τους εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Η θεματολογία πρέπει να προάγει εκπαιδευτικές αξίες.
-
Για τους μαθητές/τριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Scratch.
-
Για τους μαθητές/τριες των Γυμνασίων η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Scratch.
-
Για τους μαθητές/τριες των Λυκείων (ΕΠΑΛ & ΓΕΛ) η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Python.
Η υποβολή των συμμετοχών μπορεί να γίνεται από 15/4/2020 έως 31/5/2020 στην ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής https://bit.ly/2RwQXIs. Εκεί μπορείτε να καταγράψετε τα παραδοτέα σας ή/και να έχετε υπερσυνδέσμους προς συμπληρωματικό υποστηρικτικό υλικό (π.χ., blog, εικόνες, βίντεο και ότι άλλο κρίνετε απαραίτητο και έχετε αναπτύξει ειδικά για αυτόν τον σκοπό).
Η κάθε συμμετοχή μπορεί να είναι είτε ατομική, είτε συμμετοχή ομάδας (μέχρι 3 μαθητές/τριες)
Η επιτροπή αξιολόγησης (στελέχη της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) θα κρίνει με βάση την εκπαιδευτική αξία, την καινοτομία/πρωτοτυπία και τη δημιουργικότητα.
Σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, όσοι υποβάλλουν τις αρτιότερες συμμετοχές θα παρουσιάσουν σε σχετική ημερίδα με τίτλο «Μένουμε στο σπίτι & δημιουργούμε» την υλοποίησή τους. Επιπρόσθετα, οι αρτιότερες συμμετοχές θα ενσωματωθούν σε εκπαιδευτικά αποθετήρια.
Όσοι διακριθούν θα κερδίσουν δώρα και βραβεία, όπως: εκπαιδευτικά ρομπότ, tablet, δωρεάν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές ακαδημίες Scratch & Python κ.λπ.
Σημαντικές επισημάνσεις:
-
Η συμμετοχή των μαθητών/τριών γίνεται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.
-
Υπεύθυνοι (προπονητές) ορίζονται οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών.
-
Συμμετέχοντες: Απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης της ΠΕ Γρεβενών.
-
Άτομα ανά συμμετοχή: 1-3 παιδιά.
Υποστηρικτικό Υλικό
- Scratch στο Διαδίκτυο https://scratch.mit.edu/
- Κατεβάζω το Scratch στο υπολογιστή μου https://scratch.mit.edu/download
- Παραδείγματα –Ιδέες στο Scratch https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=all
- Βιβλίο για το Scratch http://www.scratchplay.gr/index.html
- https://coyotelearner.co/el/courses/
- Βιβλίο Python http://aggelid.mysch.gr/pythonbook/INTRODUCTION_TO_COMPUTER_PROGRAMMING_WITH_PYTHON.pdf
- Βιβλίο Python http://python.org.gr/phocadownload/Tutorials/tutorial_by_example.pdf
- Pythonies http://pythonies.mysch.gr/
- Βιβλίο για PyGame http://bit.ly/2qMcjlD
- Βιβλίο για PyGame (Αγγλικά) https://inventwithpython.com/pygame/
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ Γρεβενών pektpegre@gmail.com
συγχαρητηρια. ετσι πρεπει.. οι φορεις να δινουν σωστη ενασχοληση στα παιδια κ αφορμες στους εκπαιδευτικους