Ανωφελή πλέον ερωτήματα δια τον Ιωακείμ – ανδριάντα… – Μια λιτή προτομή στον αύλειο χώρο του επισκοπείου ήταν αρκετή μαζί με την προτομή του Μητροπολίτη Διονυσίου (ούτε συζήτηση για πνευματική σύγκριση μεταξύ τους) (Του Β. Π. Καραγιάννη)

29 Απριλίου 2020
11:25
Στο περιθώριο των θριαμβευτικών, λυρικών ή κι οργίλων τοποθετήσεων για τον ανδριάντα που πρόεκυψεν εν μέσω κορωνοϊου κ. α δαιμόνων, μας έρχονται κάποιες, κάπως αιρετικές σκέψεις, (μπορεί και να σφάλουμε, αλλά απ’ ό,τι διάβασα γράφω και κρίνω) τις οποίες καταθέτω, όχι για να λάβω απαντήσεις που προφανώς δεν περιμένω, πέραν των συνήθων ανώνυμων ημισχετλιαστικών σχολίων, αλλά βάζοντας για συζήτηση, μετά από έρευνα φυσικά, κάποιες πτυχές του βίου του.
1. Ο μητροπολίτης στερήθηκε του θρόνου του από την Σύνοδο της Εκκλησίας το 1945 με την κατηγορία εγκατάλειψης του ποιμνίου του σε καιρό πολέμου και σε συνθήκες κατοχής. Αντ’ αυτού ο τότε φλογερός αρχιμανδρίτης Αυγουστίνος Καντιώτης έσωσε την πόλη από την πείνα με τα συσσίτια που σύστησε, ο δε άλλος Ιωακείμ – Λιούλιας, εμαρτύρησεν.
2. Ο μητροπολίτης κατά την διάρκεια της ποιμαντορίας του στην Κοζάνη ελειτουργήθη σε όλα τα πολιτικά δόγματα: δημοκρατίας, δικτατορίας, βασιλείας, αριστεράς, συμπεριφορά που ονομάζεται και καιροσκοπική.
3. Οσο ζούσε στην Αθήνα σχολάζων επίσκοπος πλέον βρήκε καταφύγιο σε ένα σωματείο συντηρητικών αρχών των «Φίλων του Λαού» στο οποίο και άφησε την περιουσία του (μεγάλη σε ακίνητα στην Αθήνα). Στην Κοζάνη άφησε την ιερατική στολή του και κάποια ασήμαντα βιβλία.
4. Ποιά η δράση του στο βουνό (και πού) πέραν του «ευλογητός» στην έναρξη των συνεδριάσεων της ΠΕΕΑ;
5. Ποιά η συμπεριφορά του μητροπολίτη της μητροπόλεως Σερβίων και Κοζάνης, στα γεγονότα με τους παραδοθέντες εκατοντάδες κατοίκους των χωριών Οινόης, Βαθύλακκου, Ροδίτη κ.α που ανήκαν στην ΠΑΟ και σε άλλες αντικομμουνιστικές οργανώσεις και που κατηγορήθηκαν για δοσιλογισμό. Ενώ περίμεναν να δικαστούν από την νόμιμη κυβέρνηση, εκτελέστηκαν σε μια νύχτα από τον ΕΛΑΣ. Εις μάτην ζητούσαν από τον μητροπολίτη τους, τη χριστιανική συνδρομή για τη σωτηρία τους.
6. Ο μητροπολίτης απεχθανόταν την Κοζάνη, το γράφει σε επιστολές του, δεν άντεχε η πληθωρική του προσωπικότητά στον περιορισμένο της χώρο, ήθελε με κάθε τρόπο να φύγει απ’ αυτήν, να γίνει Θεσσαλονίκης (ήταν εκεί στην απελευθέρωσή της εν αναμονή, κι όχι στην απελευθέρωση της Κοζάνης που ήταν η έδρα του) ή και αρχιεπίσκοπος αν επικρατούσε το ΕΑΜ, όπως πίστευε, όταν βγήκε στο βουνό.
7. Ο μητροπολίτης Ιωακείμ (Αποστολίδης) ήταν μια εκρηκτική κι αμφιλεγόμενη προσωπικότητα που δεν τον χωρούσε ο μικρός τόπος και ο τρόπος του. Με θετικά κι αρνητικά στοιχεία προσέγγιζε περισσότερο σε πολιτικό παρά θρησκευτικό ηγέτη. Με βίο καθόλου συμβατικό αλλά ταραχώδη δεν κατάφερε τελικά να ενώσει το ποίμνιό του. Είχε κάποιο κοινωνικό και θρησκευτικό έργο το οποίο όμως δε μπορεί να συγκριθεί με εκείνο πολλών από τους προκατόχους του. Δεν ήταν ο ήρωας της πόλης για να σηματοδοτεί με την ανάγλυπτη υπερμεγέθη παρουσία του την ιστορία της στο άλλοτε και στο τώρα της. Μια λιτή προτομή στον αύλειο χώρο του επισκοπείου ήταν αρκετή μαζί με την προτομή του Μητροπολίτη Διονυσίου (ούτε συζήτηση για πνευματική σύγκριση μεταξύ τους).

25 σχόλια

  • Συγχαρητήρια κύριε Καραγιαννη είναι όπως τα γράφετε, είναι η πραγματική ΑΛΗΘΕΙΑ….για τον δεσπότη Ιωακειμ. Και πάλι συγχαρητήρια που τολμήσατε και γραψατε τα πραγματικά γεγονότα.

  • ειδικά για την 5 παράγραφο του κειμένου σου(που σε εκφράζει απόλυτα) θα έπρεπε να στηθεί στη μέση της Πλατείας Νίκης.

  • Κάποια στιγμή πρέπει να ξεφύγουμε από τους τίτλους και τους εντυπωσιασμούς και να εστιάσουμε στην ουσία. Διαβάστε για να μάθετε. Συγχαρητήρια…

  • Πάντα με αιρετικές σκέψεις..κ παροτιδεν περιμενεις απαντησεις ημισχετλιαστικών σχολίων εσυ ο μικρος ο μεγας βαζεις σε συζητηση…αληθεια σε ποσα πολιτικα δογματα λειτουργησες;το επιθετο κ η εννοια καιροσκοπικης συμπεριφοραςπολυ οικεια χρησινοποιειται…σε ποσα καταφυγια κατεφυγες;ποια η δραση σουπ;ποια η συμπεριφορα σου στις κατα κσιρους θεσεις; εισαι αμφιλεγομενη προσωπικοτητα εσυ;εχεις αρνητικα στοιχεια;συνδυαζεις πολιτικη κσι θρησκευτικοτητα;

  • Ποιο τελικα το δικο σου εργο;θαθελες να εισαι ηρωας;τι θα σηματοδοτουσες;με τι ικανοτητα κανεις συγκρισεις κ αξιολογησεις ασημαντων και σημαντικων;ανωφελη ιεροκατακριση πλην της θετικης προτασης αγαλματος κι οχι προτομης του επισκοπου Διονυσιου ο οποιος δεν θα σας ανεχοταν με τιποτα

  • Κύριε Καραγιάννη,δεν περιμενα από σας τετοιες σοφιστειες.Δεν διαβάσατε τίποτα απο την εμβληματικη προσφατη αναρτηση της άξιας Τάσας Σιόμου; Δεν περιμενα επισης καποιον με αριστερο παρελθον (που πια ενσωματωθηκε πληρως στην τρυφη της αστικης Καπούης) να προσπαθει να μειωσει μια ΑΡΙΣΤΕΡΗ εκκλησιαστικη προσωπικοτητα σαν του Ιωακειμ. Αυτος και ο Αντωνιος Ηλειας,οι μονοι μητροπολιτες (γνωστοί και στα σχολεια από τα βιβλια του ΟΕΔΒ) απεναντι σε αλλους 70 που ειτε λουφαξαν ειτε συνεργαστηκαν απροκαλυπτα με τους κατακτητες. Αυτό πιστευω ενοχλει και τον σημερινο δεσποτη Κοζανης (η ΑΡΙΣΤΕΡΑ),που μονο αριστερος δεν είναι, και ποιει την νησσαν περι του θεματος.
    Αντιστικτικά,και συντομα οι απαντησεις, στις αριθμημενες αναφορες σας:

    1.Οι αντιστασιακοι δεν εγκατελειψαν σε καιρό πολέμου και σε συνθήκες κατοχής τις οικογενειες τους;Τα αυτονοητα θα λεμε;

    2. Οπότε οι αλλοι 70 μητροπολιτες ηταν συνεπέστατοι λουφαδόροι ή και συνεργάτες.

    3.Σωματείο με τιτλο «Φίλοι του Λαού» λιγο χλωμο να ανηκει στη Δεξιά (συντηρητικων αρχων δλδ). Κανενα με τιτλο «Αι δύο αδελφαί», «Ο καλός Σαμαρείτης», κ.ά.π. ναι.

    4. Ποια η δραση; Η εμψυχωτική,θέλει και ρωτημα; Και βουνο εκτος των αλλων (δηλαδή κάνα βόλι ή όλμος στο δόξα πατρί) ξερετε τι σημαινει; Ψοφόκρυο,βρώμα,ψείρες. Τουλάχιστον αυτος παρατησε τα σαλονια και τις μητροπολιτικες κοσμικοτητες.

    5. Ελατε τωρα,που κανετε πως δεν καταλαβαινετε. Ποιες δικες από το αστικο (λυσσαλέα αντικομμουνιστικο) καθεστως για δοσιλογισμο; Αυτές που απαλλαξαν σχεδον τους παντες; Ή αυτές που κανανε τον Φον Γιοσμα βουλευτη; Δηλαδη ο ΕΛΑΣ εκτελεσε αθώες περιστερές; Δεν αμφιβάλλουμε πως την πληρωσαν και αμέτοχοι στην κόλαση του εμφυλιου που ξεκίνησε πριν τη ληξη της Κατοχης. Όχι μονο στην περιοχη μας,παντου.Και αντίστροφα:κομμουνιστές εκτελεσμένοι (ή θαμμένοι ζωντανοί τραυματίες-μαχη της Φλωρινας).

    6.Δικαιωμα μιας πληθωρικης προσωπικοτητας είναι να περιοριζεται στην επαρχια.Να φτασει ψηλα. Τουλαχιστον αυτος πασχιζε με το σπαθι του,όχι γλειφοντας το αστικο καθεστως στην Κατοχη.(Κι ο Καρυωτακης δεν αντεχε την Πρεβεζα, λυπόταν όμως βαθια τους πληβείους).
    7. α)«Με βίο καθόλου συμβατικό αλλά ταραχώδη» : ετσι είναι οι μεγαλες προσωπικοτητες κυριε Καραγιαννη ,τι να κανουμε; Κι ο Σολωμος ελεγε: «Τα σπλαχνα μου κι η θαλασσα ποτε δεν ησυχαζουν». Οι άλλες λέγονται μετριότητες.
    β) «ούτε συζήτηση για πνευματική σύγκριση μεταξύ τους» : Έκαστος εφ΄ω ετάχθη. Όλα ολοι γινεται;;

    TIMH KAI ΔΟΞΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΣΠΑΝΙΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΚΑΘΩΣΠΡΕΠΕΙ.

  • Τι δουλειά έχει μέσω κατοχής αντικομμουνιστική οργάνωση.Η ΠΑΟ ήταν συνεργάτες των ναζί, ακόμα και τώρα προσπαθειτε να τους ξεπλυνετε;

  • Συγχαρητήρια Βασίλη, απο τις λίγες φορές που συμφωνώ μαζί σου, ας σταματήσουν κάποιοι να εκμεταλλεύονται ευκαιρίες για την προσωπική τους προβολή και τις προσωπικές τους φιλοδοξίες και να δημιουργούν εμφυλιοπολεμικό κλίμα στην πόλη, παρασύροντας και άλλους, η πλατεία Γιολδάση ακούει;;;;, ξανά συγχαρητήρια για το θάρρος σου

    • Τραγικο! Και προσβλητικο! Ομως η προσβολη ειναι κακοηθεια. Τιποτε τυχαιο,τιποτε αγνωστο για σενα… ο κοσμος ξερει ποιος εχει ηθος και ποιοι ΟΧΙ γιατι δεν ειχαν ΠΟΤΕ!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι