Εμείς όλοι που συνυπογράφουμε αυτό το κείμενο, απαιτούμε να μην υλοποιηθεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης για την επανατοποθέτηση του μνημείου του αγάλματος του Μητροπολίτη Ιωακείμ εκτός της πόλεως (περιοχή Νταμάρια) αλλά να τοποθετηθεί στο κέντρο της πόλης, όπως του αρμόζει. Πιο συγκεκριμένα πιστεύουμε ότι:
Ο Μητροπολίτης Ιωακείμ γεννήθηκε στη Νικομήδεια (Ορτάκιοϊ) της Βιθυνίας (Μ. Ασία) το 1883. Αφού σπούδασε στη θεολογική Σχολή της Χάλκης. Εκλέχτηκε από τη Σύνοδο του Οικ. Πατριαρχείου, Μητροπολίτης Μητρών. Για την πολύπλευρη πατριωτική του δράση καταδικάστηκε σε θάνατο το 1923. Κατάφερε να ξεφύγει και να ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα. Αργότερα εκλέχτηκε Μητροπολίτης Σερβίων – Κοζάνης 1923-1945. Εξορίστηκε από το Μεταξά στον Άθω τον Αύγουστο του 1936, γιατί στις 1/8/36, έστειλε οξύτατη επιστολή στο βασιλιά και την κυβέρνηση, εξ ονόματος του λαού της Δυτ. Μακεδονίας για παραμέληση της περιοχής. Στην περίοδο της Κατοχής βγήκε στο βουνό (Απρίλης 1943), ήταν τότε πρόεδρος της ΝΕ Κοζάνης του ΕΑΜ. Το Πάσχα λειτούργησε στη Δεσκάτη και στη σύντομη ομιλία του, κάλεσε το λαό στον αγώνα. Από κείνη την ημέρα βρισκόταν όλο σε κίνηση στην Ελεύθερη Ελλάδα.
Είναι μεγάλες οι υπηρεσίες που προσέφερε στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και δίκαια ο λαός μας τον αποκάλεσε πνευματικό ηγέτη του ΕΑΜ. Με την ίδρυση της ΠΕΕΑ εκλέχτηκε αντιπρόεδρος και παρέμεινε στην έδρα της στους Κορυσχάδες, ως την απελευθέρωση.
Εμπνεύστηκε από τα ιδανικά της Εαμικής Εθνικής Αντίστασης για την απελευθέρωση της χώρας μας από την τριπλή φασιστική κατοχή (Γερμανών – Ιταλών – Βουλγάρων), για την εθνική ανεξαρτησία και τη λαϊκή κυριαρχία της χώρας μας, την παγκόσμια ειρήνη. Το ΕΑΜ με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές έδωσε μάχη κατά της πείνας, τη μάχη της σοδειάς, κατά της πολιτικής επιστράτευσης που ματαιώθηκε. Επίσης στην απελευθέρωση περιοχών από το ‘43 ακόμη και την οργάνωση λαϊκών θεσμών, τη διάδοση του πολιτισμού ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό, όταν οι αστικές πολιτικές δυνάμεις είχαν δραπετεύσει στο εξωτερικό, ενώ ένα τμήμα τους συνεργάστηκε με τους κατακτητές.
Για αυτή του τη στάση εκδιώχτηκε, καθαιρέθηκε και προπηλακίστηκε από το αστικό κράτος και την εκκλησία, όπως και όλοι οι αγωνιστές. Αυτή η στάση του ενοχλεί ακόμα και σήμερα 58 χρόνια (1883-1962) μετά από τον θάνατο του. Αυτός είναι και ο λόγος που με κάθε τρόπο επιδιώκουν την «εξορία του» από την πόλη, αν είναι δυνατόν να στηθεί ο ανδριάντας του στην πιο απόμακρη βουνοκορφή, για να μην το βλέπει ανθρώπου μάτι.
Θέλουν με κάθε τρόπο να εμποδίσουν ιδιαίτερα τις νέες γενιές να γνωρίσουν την ιστορία του, να εμπνευστούν από τα ιδανικά του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ, στα οποία ο ίδιος εμπνεύστηκε και ηγήθηκε. Θέλουν να κρύψουν τη θυσία χιλιάδων ΕΑΜιτών και ΕΠΟΝιτών, τον ηρωισμό τους, που ανέδειξε πρότυπα ανιδιοτέλειας και συλλογικής στάσης ζωής στον αγώνα για να γίνει ο λαός αφέντης στον τόπο του.
Εμείς πιστεύουμε ότι το άγαλμα του μητροπολίτη Ιωακείμ πρέπει να παραμείνει μέσα στην πόλη της Κοζάνης, για να το βλέπει ο λαός της και οι επισκέπτες της πόλης, να γνωρίζουν την ιστορία του, τα ιδανικά της Εθνικής Αντίστασης, του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ, τα οποία πιστά υπηρέτησε, να μεταλαμπαδεύσει αυτά τα ιδανικά και τις αξίες στις νεότερες γενιές κόντρα στην παραχάραξη και την πλαστογράφηση της ιστορίας που επιχειρούν οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί της Ε.Ε. και μηχανισμοί της αστικής τάξης και στη χώρα μας.
Η πρόταση μας είναι να τοποθετηθεί μέσα στην πόλη, στην πλατεία Συντάγματος, στην οποία ήταν παλιότερα τα κρατητήρια της Ασφάλειας της Κοζάνης, στα οποία κρατήθηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν και από εκεί εξορίστηκαν σε μαρτυρικούς τόπους, αρκετοί αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ, καθώς και μετέπειτα αγωνιστές της περιόδου μετά τον εμφύλιο, αλλά και της περιόδου της χούντας 1967 – 1974. Έτσι θα συμβολίζει τη σύγχρονη ιστορία της πόλης της Κοζάνης, τους αγώνες τους λαού της, τα ιδανικά της για τα οποία αγωνίστηκε και ο μητροπολίτης Ιωακείμ, τα οποία ακόμα και σήμερα παραμένουν ανεκπλήρωτα
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ |
ΥΠΟΓΡΑΦΗ |
NA TO BAΛΟΥΝΕ ΣΤΗΝ ΣΚ’ΡΚΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΑ ΚΟΥΜΟΎΝΙΑ
Δηλαδή όποιος πολέμησε τους κατακτητές ήταν κομμουνιστής κι όχι απλά πατριώτης; Το ΕΑΜ κι ο ΕΛΑΣ είχαν κομμουνιστές αλλά είχαν και πολλούς που δεν ήταν κομμουνιστές, ήταν απλά πατριώτες. Εντελώς διχαστικό το σχόλιο!
Θα το βέλουμε έξω απ΄την αυλή σου,έτσι για σου κάθεται στο ρουθούνι.
Τα χόρτα πνίγουν τα πάντα, οι λακούβες είναι πιο πολλές από τους ανθρώπους, αθλητικές εγκαταστάσεις για κλάματα, η ανεργία και η πλήρης υποβάθμιση της περιοχής είναι προ των πυλών και εσείς βρήκατε λόγο να ασχολείστε με αγάλματα…
Όσο σημαντικούς ανθρώπους και να αναπαριστούν και όσο ισχυρός να είναι ο συμβολισμός τους, η καθημερινότητα του πολίτη είναι κωμικοτραγική και έχουμε μπροστά μας γολγοθά….
ΞΥΠΝΗΣΤΕ
Εχεις μεγα λαθος . Ο Μακρυγιαννης δειχνοντας κατι αγαλματα που καποιοι ηθελαν να ξεπουλησουν ειπε τη μηνημειωδη φραση που εμεινε στην Ιστορια:”Γι΄αυτά πολεμήσαμε”. Οπότε ξανασκεψου αυτο που εγραψες.
Τα αγάλματα που έδειξε ο Μακρυγιάννης ήταν αρχαία….. ήταν η ιστορία των προγόνων μας, δεν ήταν 50 χρονών
Τι λες ρε φιλε!! Καταρχας η Κατοχη δεν ειναι μονο 50 χρονια πισω. Η Ιστορια δεν εχει να κανει με ιστορικες περιοδους,ειναι Ιστορια,σου αρεσει δεν σου αρεσει,το΄πιασες??
ΠΟΛ ΣΩΣΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ! ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ.ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε τη συμβολή του Στέφανου Πράσσου (της ΑΝΤΑΡΣΥΑ) που κράτησε ζεστό το θέμα όλο αυτό το διάστημα, καθώς και του Συλλόγου Μικρασιατών Θεσ/ίκης με τα τεκμηριωμένα άρθρα τους.
Μια αποφαση που ληφθηκε με δημοκρατι κες διαδικασιες και πλειοψηφια ειναι αδιανοητο καποιοι νσ απαιτειτσι να μην υλοποιηθει
Η πρώτη απόφαση που λήφθηκε με δημοκρατικές διαδικασίες και δεν Υλοποιήθηκε, ήταν από την κοινότητα.
Η Κοινότητα Κοζάνης γνωμοδοτεί.Πρότεινε κάτι που στο τέλος στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν πέρασε, αποφασίστηκε δημοκρατικά κάτι άλλο.
Ότι κι να λέγεται ή γράφεται από εκεί και πέρα είναι ανούσιο.
Μακάρι στην περιοχή Νταμάρια να γίνει εγκαίρως η ανάπλαση και να φανεί πως έγινε σωστή επιλογή.
Ολες οι αποφασεις του ποδιου ανατρεπονται.Και μαλιστα νομιμοτατα,οταν πιεσει ο κοσμος,ο λαος. Γι΄αυτο θα πρεπει να βγουμε σε διαδηλωση στην Πλατεια . Και νομιζω δεν ειναι μακρια μια τετοια κινητοποιηση απο εμας τους Αριστερους κατα βαση.
Ειναι αναφαιρετο δικαιωμα σας να θελετε,αλλα δεν εχετε την εξουσια να απαιτειται
ΑπαιτειτεΕΕΕΕΕΕ
Μετά θα μαζέψουμε υπογραφές εμείς που δε θέλουμε να τοποθετηθεί.
χαχα σωστος
ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΙΟΜΟΥ ΠΟΥ ΠΡΩΤΗ ΑΦΥΠΝΙΣΕ ….https://kozan.gr/archives/288575
Το άγαλμα του
Ιωακείμ στην
θέση του.
Στην κεντρική
πλατεα εκεί που
ήταν όλα τα χρόνια.
Χτες.
ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΑΡΗ ΤΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΥ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΑΡΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ?ΠΟΤΕ ΚΥΡΙΟΙ.ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΣΦΑΛΩΣ.
Συνελθε
Προτομή του Μέγα Αλέξανδρου υπάρχει στην είσοδο της πόλης από Θεσ/νίκη-Λάρισα. Τοποθετήθηκε επί χούντας!
Για τους άλλους υπάρχουν ονόματα δρόμων.
Στα νταμάρια και πολύ είναι ..Αλλιώς πάρτε το στο σπίτι σας. ..Οι κομμουνιστές…
Πρέπι να ίσι γιρό λυκουντάμαρου ισί!